Open main menu

Wikipedia β

Fox News (officially known as the Fox News Channel, commonly abbreviated to FNC) is a conservative [1] American basic cable and satellite television news channel owned by the Fox Entertainment Group, a subsidiary of 21st Century Fox. The channel broadcasts primarily from studios at 1211 Avenue of the Americas, New York City, New York.

Fox News
Fox News Channel logo.svg
Launched October 7, 1996; 21 years ago (1996-10-07)
Owned by Fox Entertainment Group
Picture format
Slogan

Most Watched, Most Trusted

Fair and Balanced (formerly)
Country United States
Language English
Broadcast area Worldwide
Headquarters 1211 Avenue of the Americas
New York, New York, U.S. 10036
Sister channel(s)
Website foxnews.com
Availability
Satellite
DirecTV Channel 360 (HD/SD)
Dish Network Channel 205 (HD/SD)
Bell TV Channel 507
Shaw Direct Channel 503 / 154
Foxtel Channel 604
SKY TV (New Zealand) Channel 088
Sky Italia Channel 514
Digital+ Channel 77
Now TV[disambiguation needed] Channel 77
StarHub Channel 702
MEO (Portugal) Channel 208
Cignal (Philippines) Channel 131
OSN Channel 411
beIN Channel 147 (HD)
Oi TV (Brazil) Channel 184
Cable
Available on most cable providers Check local listings for channels
Verizon FiOS Channel 618 (HD)
Channel 118 (SD)
Pioneer Cable Vision Inc. (PCVI) (Philippines) Channel 14 (SD)
Macau Cable TV (Macau) Channel 816
SkyCable
(Philippines)
Channel 112 (Digital)
Destiny Cable
(Philippines)
Channel 21 (Analog)
Channel 112 (Digital)
Cablelink (Philippines) Channel TBA
Satellite radio
Sirius Channel 114
XM Channel 114
IPTV
Bell Fibe TV (Canada)Sky Angel Channel 507Channel 318
VMedia (Canada) Channel 181
Optik TV Channel 9811 (SD)
Channel 811 (HD)
Streaming media
FoxNewsGo.com Watch live
(U.S. cable subscribers only; requires login from participating television providers to access stream)
PlayStation Vue Internet Protocol television

The channel was created by Australian-American media mogul Rupert Murdoch, who hired former Republican Party media consultant and CNBC executive Roger Ailes as its founding CEO.[2] It launched on October 7, 1996,[3] to 17 million cable subscribers.[4] Fox News grew during the late 1990s and 2000s to become a dominant cable news network in the United States.[5] Rupert Murdoch is the current chairman and acting CEO of Fox News.[6]

Fox News Channel has been accused of biased reporting, and promoting the Republican Party and conservative causes.[7][8][9] Research shows that Fox News increases Republican vote shares among viewers.[10][11] Critics have cited the channel as detrimental to the integrity of news overall.[12][13] Fox News employees have responded that news reporting operates independently of its opinion and commentary programming, and have denied bias in news reporting.[14] As of February 2015, approximately 94,700,000 US households (81.4% of cable, satellite & telco customers) receive the Fox News Channel.[15]

Contents

Early years

In May 1985, Australian publisher Rupert Murdoch announced that he and American industrialist and philanthropist Marvin Davis intended to develop "a network of independent stations as a fourth marketing force" to compete directly with CBS, NBC, and ABC through the purchase of six television stations owned by Metromedia.[16] In July 1985, 20th Century Fox announced that Murdoch had completed his purchase of 50 percent of Fox Filmed Entertainment, the parent company of 20th Century Fox Film Corporation.[17] A year later, 20th Century Fox earned $5.6 million in its fiscal third period ended May 31, 1986, in contrast to a loss of $55.8 million in the third period of the previous year.[18]

Prior to founding FNC, Murdoch had gained experience in the 24-hour news business when News Corporation's BSkyB subsidiary began Europe's first 24-hour news channel (Sky News) in the United Kingdom in 1989.[19] With the success of his fourth network efforts in the United States,[20] experience gained from Sky News and the turnaround of 20th Century Fox, Murdoch announced on January 31, 1996, that News Corp. would launch a 24-hour news channel on cable and satellite systems in the United States as part of a News Corp. "worldwide platform" for Fox programming: "The appetite for news – particularly news that explains to people how it affects them – is expanding enormously".[21]

 
Saint Anselm College Quad with the "Fox-Box", from which the network reported live during the 2004 and 2008 New Hampshire primaries
 
FNC's newsroom, November 15, 2007.

In February 1996, after former U.S. Republican Party political strategist and NBC executive[22] Roger Ailes left cable television channel America's Talking (now MSNBC), Murdoch asked him to start Fox News Channel. Ailes demanded five months of 14-hour workdays and several weeks of rehearsal shows before its launch on October 7, 1996.[23]

At its debut 17 million households were able to watch FNC;[4] however, it was absent from the media markets of New York City and Los Angeles. Rolling news coverage during the day consisted of 20-minute single-topic shows such as Fox on Crime or Fox on Politics, surrounded by news headlines. Interviews featured facts at the bottom of the screen about the topic or the guest. The flagship newscast at the time was The Schneider Report, with Mike Schneider's fast-paced delivery of the news. During the evening, Fox featured opinion shows: The O'Reilly Report (now The O'Reilly Factor), The Crier Report (hosted by Catherine Crier) and Hannity & Colmes.

From the beginning, FNC has placed heavy emphasis on visual presentation. Graphics were designed to be colorful and attention-getting; this helped the viewer to grasp the main points of what was being said, even if they could not hear the host (with on-screen text summarizing the position of the interviewer or speaker, and "bullet points" when a host was delivering commentary). Fox News also created the "Fox News Alert," which interrupted its regular programming when a breaking news story occurred.

To accelerate its adoption by cable providers, Fox News paid systems up to $11 per subscriber to distribute the channel.[24] This contrasted with the normal practice, in which cable operators paid stations carriage fees for programming. When Time Warner bought Ted Turner's Turner Broadcasting System, a federal antitrust consent decree required Time Warner to carry a second all-news channel in addition to its own CNN on its cable systems. Time Warner selected MSNBC as the secondary news channel, not Fox News. Fox News claimed that this violated an agreement (to carry Fox News). Citing its agreement to keep its U.S. headquarters and a large studio in New York City, News Corporation enlisted the help of Mayor Rudolph Giuliani's administration to pressure Time Warner Cable (one of the city's two cable providers) to transmit Fox News on a city-owned channel.[25] City officials threatened to take action affecting Time Warner's cable franchises in the city.[26]

During the September 11, 2001 attacks, Fox News was the first news organization to run a news ticker on the bottom of the screen to keep up with the flow of information that day. The ticker has remained, informing viewers about additional news which reporters may not mention on-screen and repeating news mentioned during a broadcast; it has proven popular with viewers.[27]

Outlets

FNC maintains an archive of most of its programs. This archive also includes Fox Movietone newsreels. Licensing for the Fox News archive is handled by ITN Source, the archiving division of ITN.[28]

Television

FNC presents a variety of programming, with up to 15 hours of live broadcasting per day in addition to programming and content for the Fox Broadcasting Company. Most programs are broadcast from Fox News headquarters in New York City (at 1211 Avenue of the Americas), in its streetside studio on Sixth Avenue in the west wing of Rockefeller Center, sharing its headquarters with sister channel Fox Business Network. Fox News Channel has eight studios at its New York City headquarters that are used for its and Fox Business' programming: Studio B (used for Fox Business programming), Studio D (which has an area for studio audiences; and is used by Outnumbered), Studio E (used for Fox & Friends, Happening Now, Your World with Neil Cavuto, and certain editions of America's News HQ), Studio F (used for The Story With Martha Maccallum, The Five, and America's Election Headquarters) Studio G (which houses Fox Business shows), Studio H (Fox News Deck used for Shepard Smith Reporting and breaking news coverage), Studio J (used for Fox & Friends First, America's Newsroom, Hannity and Justice with Judge Jeanine) and the Web Studio (used for Fox News Live internet shows).

The remaining programs (such as Tucker Carlson Tonight, Special Report with Bret Baier, Fox News @ Night, and editions of America's News HQ not broadcast from the New York City studios) are broadcast from Fox News's Washington, D.C. studio, located on Capitol Hill across from Union Station in a secured building shared by a number of other television networks (including NBC News and C-SPAN). Audio simulcasts of the channel are aired on XM Satellite Radio and Sirius Satellite Radio.

 
Sixth Avenue headquarters

In an October 11, 2009 New York Times article, Fox articulated that its hard-news programming runs from "9 a.m. to 4 p.m. and 6 to 8 p.m. on weekdays" and "[is] objective"; however, it makes no such claims for its other broadcasts, which primarily consist of editorial journalism and commentary.[29]

Fox News Channel began broadcasting in the 720p resolution format on May 1, 2008.[30] This format is available on all major cable and satellite providers.

Radio

With the growth of FNC, the company introduced a radio division, Fox News Radio, in 2003.[31] Syndicated throughout the United States, the division provides short newscasts and talk radio programs featuring personalities from the television and radio divisions. In 2006, the company also introduced Fox News Talk, a satellite radio station featuring programs syndicated by (and featuring) Fox News personalities.

Online

Introduced in December 1995,[32] the Fox News website features the latest coverage (including columns by FNC television, radio and online personalities). Video clips are also available on Foxnews.com and Foxbusiness.com. Fox News Latino is the version aimed at the Hispanic audience, although presented almost entirely in English, with a Spanish section.[33]

In September 2008, FNC joined other channels in introducing a live streaming segment to its website: The Strategy Room, designed to appeal to older viewers. It airs weekdays from 9 a.m. to 5 p.m. and takes the form of an informal discussion, with running commentary on the news. Regular discussion programs include Business Hour, News With a View and God Talk.[34] In March 2009, The Fox Nation was launched as a website intended to encourage readers to post, commenting on the news.[35] Fox News Mobile is the portion of the FNC website dedicated to streaming news clips formatted for video-enabled mobile phones.[36]

Notable personalities

Program hosts

Correspondents and substitute anchors

Regular guests and contributors

Former hosts and contributors

Ratings and reception

 
FNC's Hannity production area

In 2003, Fox News saw a large ratings jump during the early stages of the US invasion of Iraq. At the height of the conflict, according to some reports, Fox News had as much as a 300% increase in viewership (averaging 3.3 million viewers daily).[40] In 2004, Fox News' ratings for its broadcast of the Republican National Convention exceeded those of the three major broadcast networks. During President George W. Bush's address, Fox News attracted 7.3 million viewers nationally; NBC, ABC, and CBS had a viewership of 5.9 million, 5.1 million, and 5.0 million respectively.

Between late-2005 and early-2006, Fox News saw a brief decline in ratings. One was in the second quarter of 2006, when it lost viewers for every prime-time program compared with the previous quarter. The audience for the Special Report with Brit Hume, for example, dropped 19%. Several weeks later, in the wake of the 2006 North Korean missile test and the 2006 Lebanon War, Fox saw a surge in viewership and remained the #1-rated cable news channel.[41] Fox produced eight of the top ten most-watched nightly cable news shows, with The O'Reilly Factor and Hannity & Colmes finishing first and second respectively.[42]

FNC ranked #8 in viewership among all cable channels in 2006, and #6 in 2007.[43] The channel ranked #1 during the week of Barack Obama's election (November 3–9) in 2008, and reached the top spot again in January 2010 (during the week of the special Senate election in Massachusetts).[44] Comparing Fox to its 24-hour-news-channel competitors, in May 2010 the channel drew an average daily prime-time audience of 1.8 million viewers (versus 747,000 for MSNBC and 595,000 for CNN).[45]

In September 2009, the Pew Research Center published a report on the public view of national news organizations. In the report, 72 percent of polled Republican Fox viewers rated the channel as "favorable", while 43 percent of polled Democratic viewers and 55 percent of all polled viewers shared that opinion. However, Fox was given the highest "unfavorable" rating of all national outlets studied (25 percent of all polled viewers). The report went on to say, "partisan differences in views of Fox News have increased substantially since 2007".[46] A Public Policy Polling poll concluded in 2013 that perceptions of FNC had declined from 2010. 41% of polled voters said they trust it, down from 49% in 2010, while 46% said they distrust it, up from 37% in 2010. It was also called the "most trusted" network by 34% of those polled, more than had said the same of any other network.[47]

 
Then-Fox anchor Megyn Kelly covering the 2012 Democratic National Convention

On the night of October 22, 2012, Fox set a record for its highest-rated telecast ever, with 11.5 million viewers for the third U.S. presidential debate.[48] In prime time the week before, Fox averaged almost 3.7 million viewers with a total day average of 1.66 million viewers.[49]

In prime time and total day ratings for the week of April 15 to 21, 2013, Fox News, propelled by its coverage of the Boston Marathon bombing, was the highest-ranked network on U.S. cable television, for the first time since August 2005, when Hurricane Katrina hit the Gulf Coast of the United States.[50] January 2014 marked Fox News's 145th consecutive month as the number one rated cable news channel. During that month, Fox News beat CNN and MSNBC combined in overall viewers in both prime time hours and the total day.[51] In the third quarter of 2014, the network was the most-watched cable channel during prime time hours.[52] During the final week of the campaign for the United States elections, 2014, Fox News had the highest ratings of any cable channel, news or otherwise. On election night itself, Fox News' coverage had higher ratings than that of any of the other five cable or network news sources among viewers between 25 and 54 years of age.[53] The network hosted the first prime-time GOP candidates' forum of the 2016 campaign on August 6. The debate reached a record-breaking 24 million viewers, by far the largest audience ever for any cable news event.[54]

Demographics

As indicated by a New York Times article, based on Nielsen statistics, Fox appears to have a mostly aged demographic.[55] In 2008, in the 25–54 age group, Fox News had an average of 557,000 viewers, but dropped to 379,000 in 2013 while increasing its overall audience from 1.89 million in 2010 to 2.02 million in 2013. The median age of a prime-time viewer was 68 as of 2015.[56] A study done by the Pew Research Center found that around 60% of Fox News viewers identify as conservative.[57]

Slogan

Fox News Channel originally used the slogan "Fair and Balanced", which was coined by network co-founder Roger Ailes while the network was being established. The New York Times described the slogan as being both a "blunt signal that Fox News planned to counteract what Mr. Ailes and many others viewed as a liberal bias ingrained in television coverage by establishment news networks."[58][59]

In August 2003, Fox sued comedian Al Franken over his use of the slogan as a subtitle for his book, Lies and the Lying Liars Who Tell Them: A Fair and Balanced Look at the Right, which is critical of Fox News Channel.[60] The lawsuit was dropped three days later, after Judge Denny Chin refused its request for an injunction. In his decision, Chin ruled the case was "wholly without merit, both factually and legally". He went on to suggest that Fox News' trademark on the phrase "fair and balanced" could be invalid.[61] In December 2003, FNC won a legal battle concerning the slogan, when AlterNet filed a cancellation petition with the United States Patent and Trademark Office (USPTO) to have FNC's trademark rescinded as inaccurate. AlterNet included the documentary film Outfoxed as supporting evidence in its case.[62] After losing early motions, AlterNet withdrew its petition; the USPTO dismissed the case.[63] In 2008, FNC used the slogan "We Report, You Decide", referring to "You Decide 2008" (FNC's original slogan for its coverage of election issues).

In August 2016, Fox News Channel began to quietly phase out the "Fair and Balanced" slogan in favor of "Most Watched, Most Trusted"; when these changes were reported in June 2017 by Gabriel Sherman (a writer who had written a biography on Ailes), a network executive stated that the change "has nothing to do with programming or editorial decisions." It was speculated by media outlets that Fox News Channel was wishing to distance itself from Ailes' tenure at the network.[58][64][59]

Controversies

Sexual harassment

The network has been accused of permitting sexual harassment and racial discrimination by on-air hosts, executives, and employees, paying out millions of dollars in legal settlements.[65] Prominent Fox News figures such as Roger Ailes, Bill O'Reilly and Eric Bolling were eventually fired after a multitude of women accused them of sexual harassment. At least four lawsuits alleged that Fox News co-president Bill Shine ignored, enabled or concealed Roger Ailes' alleged sexual harassment.[66][67][68]

Bill O'Reilly and Fox News settled six agreements, totaling $45 million, with women who accused O'Reilly of sexual harassment.[69][70] In January 2017, shortly after Bill O'Reilly settled a sexual harassment lawsuit for $32 million ("an extraordinarily large amount for such cases"), Fox News renewed Bill O'Reilly's contract.[69] Fox News's parent company, 21st Century Fox, said that it was aware of the lawsuit.[69] The contract between O'Reilly and Fox News stipulated that he could not be fired from the network unless sexual harassment allegations were proved in court.[71]

Fox News's extensive coverage of the Harvey Weinstein scandal in October 2017 was seen by some as hypocritical.[72][73] Fox News dedicated at least 12 hours of coverage to the Weinstein scandal, yet only dedicated 20 minutes to Bill O'Reilly, who just like Weinstein had been accused of sexual harassment by a multitude of women.[72][73] Indira Lakshmana, an expert in journalism ethics at the Poynter Institute, said that "to devote hours of airtime to crowing about Weinstein's well-deserved downfall because of his liberal politics, while ignoring the massive, decades-long pattern of harassment by powerful men at Fox, is both hypocritical and sad".[73] A few weeks later, when a number of women under the age of 18, including a 14-year old, accused Alabama Senate candidate Roy Moore of making sexual advances, Hannity dismissed the sexual misconduct allegations and dedicated coverage on his TV show to casting doubt on the accusers.[74][75] Other prime-time Fox News hosts Tucker Carlson and Laura Ingraham questioned the Washington Post's reporting or opted to bring up sexual misconduct allegations regarding show business elites such as Harvey Weinstein and Louis C.K.[76] Fox News figures Jeanine Pirro and Gregg Jarrett questioned both the validity of the Washington Post's reporting and that of the women.[77]

A number of Fox News hosts have welcomed Bill O'Reilly to their shows and paid tributes to Roger Ailes after his death. In May 2017, Hannity called Ailes "a second father" and said to Ailes's "enemies" that he was "preparing to kick your a** in the next life".[78] Ailes had the year before been fired from Fox News after a number of women alleged that he sexually harassed them.[78] In September 2017, several months after Bill O'Reilly was fired from Fox News in the wake of a number of women alleged that he sexual harassed them, Hannity hosted O'Reilly on his show.[79][80][81] Some Fox News employees criticized the decision.[80] According to CNN, during the interview, Hannity found kinship with O'Reilly as he appeared "to feel that he and O'Reilly have both become victims of liberals looking to silence them."[80] Earlier, Hannity had dedicated extensive coverage to the Weinstein scandal.[82]

Pro-Republican and pro-Trump bias

Fox News Channel has been widely criticized for biased reporting in favor of conservative political positions[83][84][7] and the Republican Party.[8] According to Politico, under Trump's presidency, Fox News remade itself into his image, as nearly no criticism could be heard of Trump on Fox News' prime-time shows.[85] Even in Fox News' news reporting, the network dedicated far more coverage to Hillary Clinton-related stories, which critics say is intended to deflect attention from the investigation into Russian interference in the 2016 election.[85] Trump provided great access to Fox News during his presidency, giving 19 interviews to the channel while only 6 in total to other news channels by November 2017; the New York Times described Trump's Fox News interviews as "softball interviews" and wrote that some of the interviewers' interview styles were fawning.[86] From 2015 to 2017, the Fox News prime-time line-up changed from one that was skeptical and questioning of Trump to a "Trump safe space, with a dose of Bannonist populism once considered on the fringe."[76]

A 2008 study found that Fox News gave disproportionate attention to polls that showed low approval for President Bill Clinton.[87] A 2009 study found that Fox News was less likely to pick up stories that reflected well on Democrats, and more likely to pick up stories that reflected well on Republicans.[88] A 2010 study comparing Fox News Channel's Special Report With Brit Hume and NBC's Nightly News coverage of the wars in Iraq and Afghanistan during 2005 concluded that "Fox News was much more sympathetic to the administration than NBC", suggesting that "if scholars continue to find evidence of a partisan or ideological bias at FNC... they should consider Fox as alternative, rather than mainstream, media".[89]

Research also shows that Fox News increases Republican vote shares and makes Republican politicians more partisan.[10][11][90][91] A 2007 study, using the introduction of Fox News into local markets (1996-2000) as an instrumental variable, found that in the 2000 presidential election "Republicans gained 0.4 to 0.7 percentage points in the towns that broadcast Fox News", suggesting that "Fox News convinced 3 to 28 percent of its viewers to vote Republican, depending on the audience measure".[11] These results were confirmed by a 2015 study.[91] A 2014 study, using the same instrumental variable, found that congressional "representatives become less supportive of President Clinton in districts where Fox News begins broadcasting than similar representatives in similar districts where Fox News was not broadcast."[90] A 2017 study, using channel positions as an instrumental variable, found that "Fox News increases Republican vote shares by 0.3 points among viewers induced into watching 2.5 additional minutes per week by variation in position."[10] Another 2014 paper found that Fox News viewing increased Republican vote shares among voters who identified as Republican or independent.[92]

Fox News publicly denies that it is biased, with Murdoch and Ailes saying have included Murdoch's statement that Fox has "given room to both sides, whereas only one side had it before".[93] Fox News host Chris Wallace has said, "I think we are the counter-weight [to NBC News] ... they have a liberal agenda, and we tell the other side of the story."[94] In 2004, Robert Greenwald's documentary film Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism argued that Fox News had a conservative bias and featured clips from Fox News and internal memos from editorial vice president John Moody directing Fox News staff on how to report certain subjects.[95][96]

A leaked memo from Fox News vice president Bill Sammon to news staff at the height of the health care reform in the United States debate has been cited as an example of the pro-Republican Party bias of Fox News. His memo asked the staff to "use the term 'government-run health insurance,' or, when brevity is a concern, 'government option,' whenever possible". The memo was sent shortly after Republican pollster Frank Luntz advised Sean Hannity on his Fox show that "If you call it a public option, the American people are split. If you call it the government option, the public is overwhelmingly against it".[97]

Surveys show that Fox News is widely perceived to be ideological. A 2009 Pew survey found that Fox News is viewed as the most ideological channel in America, with 47 percent of those surveyed said Fox News is "mostly conservative", 14 percent said "mostly liberal" and 24 percent said "neither". In comparison, MSNBC had 36 percent identify it as "mostly liberal", 11 percent as "mostly conservative" and 27 percent as "neither". CNN had 37 percent describe it as "mostly liberal", 11 percent as "mostly conservative" and 33 percent as "neither".[98] A 2004 Pew Research Center survey showed that FNC was cited (unprompted) by 69 percent of national journalists as a conservative news organization.[99] A Rasmussen poll found that 31 percent of Americans felt that Fox News had a conservative bias, and 15 percent that it had a liberal bias. The poll also reported that 36 percent believed Fox News delivers news with neither a conservative or liberal bias, compared with 37 percent who said NPR delivers news with no conservative or liberal bias and 32 percent who said the same of CNN.[100]

David Carr, media critic for The New York Times, praised the 2012 presidential election results coverage on Fox News for the network's response to Republican adviser and Fox News contributor Karl Rove challenging its call that Barack Obama would win Ohio and the election. Fox's prediction was correct. Carr wrote:

Over many months, Fox lulled its conservative base with agitprop: that President Obama was a clear failure, that a majority of Americans saw [Mitt] Romney as a good alternative in hard times, and that polls showing otherwise were politically motivated and not to be believed. But on Tuesday night, the people in charge of Fox News were confronted with a stark choice after it became clear that Mr. Romney had fallen short: was Fox, first and foremost, a place for advocacy or a place for news? In this moment, at least, Fox chose news.[101]

A May 2017 study conducted by Harvard University's Shorenstein Center on Media, Politics and Public Policy examined coverage of U.S. President Donald Trump's first 100 days in office by several major mainstream media outlets including Fox.[102] It found that, altogether, Trump received 80% negative coverage from the media, and that he received the least negative coverage on Fox – 52% negative and 48% positive.[103]

Coverage of Russia investigation

On 30 October 2017, when special counsel Robert S. Mueller III indicted Paul Manafort and Rick Gates, and revealed that George Papadopoulos had plead guilty (all of whom were involved in the Trump 2016 campaign), this was the focus of most media's coverage, except Fox News'.[104] Hosts and guests on Fox News called for Mueller to be fired.[104][105] Sean Hannity and Tucker Carlson focused their shows on unsubstantiated allegations that Clinton sold uranium to Russia in exchange for donations to the Clinton Foundation and on mostly discredited allegations that her campaign paid for opposition research on Trump.[104][106] Hannity asserted, "The very thing they are accusing President Trump of doing, they did it themselves."[104] During the segment, Hannity mistakenly referred to Clinton as President Clinton.[104][107] Fox News dedicated extensive coverage to the uranium story, which Democrats said was an attempt to distract from Mueller's intensifying investigation.[108][109] CNN described the coverage as "a tour de force in deflection and dismissal."[106] On 31 October, CNN reported that Fox News employees were dissatisfied with their outlet's coverage of the Russia investigation, with employees calling it an "embarrassment", "laughable" and saying it "does the viewer a huge disservice and further divides the country" and that it is "another blow to journalists at Fox who come in every day wanting to cover the news in a fair and objective way".[110][111]

When the investigation by special counsel Robert Mueller into Russian interference in the 2016 presidential election intensified in October 2017, the focus of Fox News coverage turned "what they see as the scandal and wrongdoing of President Trump’s political opponents. In reports like these, Bill and Hillary Clinton are prominent and recurring characters because they are considered the real conspirators working with the Russians to undermine American democracy."[112] Paul Waldman of the Washington Post described the coverage as "No puppet. You’re the puppet," saying that it was a "careful, coordinated, and comprehensive strategy" to distract from Mueller's investigation.[113] German Lopes of Vox said that Fox News' coverage has reached "levels of self-parody" as it dedicated coverage to low-key stories, such as a controversial Newsweek op-ed and hamburger emojis, while other networks had wall-to-wall coverage of Mueller's indictments.[114]

A FiveThirtyEight analysis of Russia-related media coverage in cable news found that most mentions of Russia on Fox News were spoken in close proximity to "uranium" and "dossier".[115] On 1 November 2017, Vox analyzed the transcripts of Fox News, CNN and MSNBC, and found that Fox News "was unable to talk about the Mueller investigation without bringing up Hillary Clinton", "talked significantly less about George Papadopoulos — the Trump campaign adviser whose plea deal with Mueller provides the most explicit evidence thus far that the campaign knew of the Russian government’s efforts to help Trump — than its competitors," and "repeatedly called Mueller’s credibility into question".[116]

False claims about other media

CNN's Jake Tapper

In November 2017, Fox News distorted a statement by Jake Tapper to make it appear as if he had said that "Allahu Akbar" can be used under the most "beautiful circumstances" in the immediate aftermath of the 2017 Lower Manhattan terrorist attack wherein a terrorist shouted "Allahu Akbar".[117] Fox News omitted that Jake Tapper had said that the use of "Allahu Akbar" in the terrorist attack was not one of these beautiful circumstances.[117] A headline on FoxNews.com was preceded by a tag reading "OUTRAGEOUS".[117] The Fox News Twitter account distorted the statement even more, saying "Jake Tapper Says 'Allahu Akbar' Is 'Beautiful' Right After NYC Terror Attack" in a tweet that was later deleted.[117] Tapper chastised Fox News for choosing to "deliberately lie" and said "there was a time when one could tell the difference between Fox and the nutjobs at Infowars. It’s getting tougher and tougher. Lies are lies."[117] Tapper had in 2009, while a White House correspondent for ABC News, famously come to the defense of Fox News when Obama criticized the network for not being a legitimate news organization.[118]

Fox News guest host Jason Chaffetz apologized to Tapper for misrepresenting his statement.[119] Even after Fox News had deleted the tweet, Sean Hannity repeated the misrepresentation and called Tapper "liberal fake news CNN’s fake Jake Tapper” and mocked his ratings.[119][118]

The New York Times

In July 2017, a report by Fox & Friends falsely said that the New York Times had disclosed intelligence in one of its stories and that this intelligence disclosure helped Abu Bakr al-Baghdadi, the leader of the Islamic State, to evade capture.[120] The report cited an inaccurate assertion by Gen. Tony Thomas, the head of the United States Special Operations Command, that a major newspaper had disclosed the intelligence.[120][121] Fox News said that it was the New York Times, repeatedly running the chyron “NYT FOILS U.S. ATTEMPT TO TAKE OUT AL-BAHGDADI".[121] Pete Hegseth, one of the show's hosts, criticized the “failing New York Times”.[121] President Donald Trump tweeted about the Fox & Friends report shortly after it first aired, saying “The Failing New York Times foiled U.S. attempt to kill the single most wanted terrorist, Al-Baghdadi. Their sick agenda over National Security.”[120] Fox News later updated the story, but without apologizing to the New York Times or responding directly to the inaccuracies.[121]

In a Washington Post column, Erik Wemple said that Chris Wallace had covered the New York Times story himself on Fox News Sunday. "Here’s another case of the differing standards between Fox News’s opinion operation," which has given "a state-run vibe on all matters related to Trump," compared to Fox News’s news operation, which has provided "mostly sane coverage."[122]

Climate change

A 2011 study found that Fox News "takes a more dismissive tone toward climate change than CNN and MSNBC".[123] A 2008 study found that Fox News emphasized the scientific uncertainty of climate change more than CNN, less likely to state that climate change was real, and more likely to interview climate change skeptics.[123]

Shepard Smith has drawn attention for being one of few voices on Fox News to forcefully state that climate change is real, that human activities are a primary contributor to it and that there is a scientific consensus on the issue.[124][125] His acceptance of the scientific consensus on climate change has drawn criticism from Fox News viewers and conservatives.[126][127]

In 2001, Sean Hannity described the scientific consensus on climate change as "phony science from the left."[128] In 2004, he falsely alleged, "scientists still can’t agree on whether the global warming is scientific fact or fiction".[128] In 2010, Hannity said that so-called "Climategate" - the leaking of e-mails by climate scientist that climate change skeptics claimed demonstrated scientific misconduct but which all subsequent enquiries have found no evidence of misconduct or wrongdoing - a "scandal" that "exposed global warming as a myth cooked up by alarmists."[129] Hannity frequently invites contrarian fringe scientists and critics of climate change to his shows.[130]

Donald Trump wiretapping claim

On March 14, 2017, Andrew Napolitano, a Fox News commentator, claimed on Fox & Friends that British intelligence agency GCHQ had wiretapped Donald Trump on behalf of Barack Obama during the 2016 United States presidential election.[131][132] On March 16, 2017, White House spokesman Sean Spicer repeated the claim.[131] When Trump was questioned about the claim at a news conference, he said "All we did was quote a certain very talented legal mind who was the one responsible for saying that on television. I didn't make an opinion on it."[133] On March 17, 2017, Shepard Smith, a Fox News anchor, acknowledged that the network had no evidence that Trump was under surveillance. British officials said the White House was backing off the claim, but the White House did not release a public statement expressing regret.[133] Napolitano was later suspended by Fox News for making the claim.[134]

Encouragement of violence against protesters

In January 2017, the Daily Caller published a video which encouraged violence against protesters.[135][136][137] The video was subsequently reposted by Fox Nation, an offshoot of Fox News' website.[135] The video in question showed a car plowing through protesters, with the headline "Here's A Reel Of Cars Plowing Through Protesters Trying To Block The Road" and set to a cover of Ludacris' "Move Bitch."[135] The video drew attention in August 2017 when a white supremacist plowed his car through a group of counterprotesters at a white nationalist rally in Charlottesville.[135] After the video attracted attention, Fox News deleted it from its website.[135][137]

Murder of Seth Rich conspiracy

On 16 May 2017, the same day that other news organizations were extensively covering Donald Trump's revelation of classified information to Russia,[138] Fox News ran a lead story about a private investigator's uncorroborated claims about the murder of Seth Rich, a DNC staffer.[139][140][141] The private investigator asserted that he had uncovered evidence that Rich was in contact with Wikileaks and that law enforcement were covering it up.[139] The killing of Rich has given rise to conspiracy theories in rightwing circles that Hillary Clinton and the Democratic Party had Seth Rich killed allegedly because he was the source of the DNC leaks.[139] U.S. intelligence agencies had determined that Russia was the source of the leaks.[142] In reporting the investigator's claims, the Fox News report reignited right-wing conspiracy theories about the killing.[139][141]

Other news organizations revealed that the investigator was a Donald Trump supporter and had according to NBC News "developed a reputation for making outlandish claims, such as one appearance on Fox News in 2007 in which he warned that underground networks of pink pistol-toting lesbian gangs were raping young women."[139][143] The family of Seth Rich, the Washington D.C police department, the Washington D.C. mayor's office, the FBI, and law enforcement sources familiar with the case, rebuked the investigator's claims.[139][140] The family said, "We are a family who is committed to facts, not fake evidence that surfaces every few months to fill the void and distract law enforcement and the general public from finding Seth’s murderers."[139] The spokesperson for the family criticized Fox News for its reporting, alleging that the outlet was motivated by a desire to deflect attention from the Trump-Russia story: "I think there’s a very special place in hell for people that would use the memory of a murder victim in order to pursue a political agenda."[138] The family has called for retractions and apologies from Fox News for the inaccurate reporting.[143][144] Over the course of the day, Fox News altered the contents of the story and the headline, but did not issue corrections.[143][145] When CNN contacted the private investigator later that day, the investigator said that he had no evidence that Rich had contacted Wikileaks.[141] The investigator claimed that he only learned about the possible existence of the evidence from a Fox News reporter.[141] Fox News did not respond to inquiries by CNN, and the Washington Post.[141][140] Fox News later on 23 May retracted its original report, stating that the original report did not meet its standards.[146]

Nicole Hemmer, assistant professor at the Miller Center of Public Affairs, wrote that the promotion of the conspiracy theory demonstrated how Fox News was "remaking itself in the image of fringe media in the age of Trump, blurring the lines between real and fake news."[147] Max Boot of the Council on Foreign Relations said that while intent behind Fox News, as a counterweight to the liberal media was laudable, the culmination of those efforts have been to create an alternative news source that promotes hoaxes and myths, of which the promotion of the Seth Rich conspiracy is an example.[148] Fox News was also criticized by conservative outlets, such as the Weekly Standard,[149] National Review,[150][151] and conservative columnists, such as Jennifer Rubin,[152] Michael Gerson,[153] and John Podhoretz.[154]

Obama administration conflict with Fox News

In September 2009, the Obama administration engaged in a verbal conflict with Fox News Channel. On September 20, President Obama appeared on all major news programs except Fox News, a snub partially in response to remarks about the president by commentators Glenn Beck and Sean Hannity, and Fox coverage of Obama's health-care proposal.[155][156]

In late September 2009, Obama senior advisor David Axelrod and Roger Ailes met in secret to attempt to smooth out tensions between the two camps. Two weeks later, White House officials referred to FNC as "not a news network", communications director Anita Dunn stating that "Fox News often operates as either the research arm or the communications arm of the Republican Party".[157][158] President Obama observed, "If media is operating basically as a talk radio format, then that's one thing, and if it's operating as a news outlet, then that's another".[159] White House chief of staff Rahm Emanuel stated that it was important "to not have the CNNs and the others in the world basically be led in following Fox".[160]

Within days, it was reported that Fox had been excluded from an interview with administration official Ken Feinberg, with bureau chiefs from the White House press pool (ABC, CBS, NBC, and CNN) coming to Fox's defense.[161] A bureau chief stated, "If any member had been excluded it would have been the same thing, it has nothing to do with Fox or the White House or the substance of the issues".[162] Shortly after the story broke, the White House admitted to a low-level mistake, saying that Fox had not made a specific request to interview Feinberg. Fox White House correspondent Major Garrett responded by stating that he had not made a specific request, but that he had a "standing request from me as senior White House correspondent on Fox to interview any newsmaker at the Treasury at any given time news is being made".[163]

On November 8, 2009, the Los Angeles Times reported that an unnamed Democratic consultant was warned by the White House not to appear on Fox News again. According to the article, Anita Dunn claimed in an e-mail to have checked with colleagues who "deal with TV issues" and had been told that nobody had been instructed to avoid Fox. Patrick Caddell, a Fox News contributor and former pollster for President Jimmy Carter, said he had spoken with other Democratic consultants who had received similar warnings from the White House.[164]

On October 2, 2013, Fox News host Anna Kooiman cited on the air a fake story from the National Report parody site, which claimed that President Obama had offered to keep the International Museum of Muslim Cultures open with cash from his own pocket.[165][166][167]

White supremacist rally in Charlottesville

Various Fox News hosts and contributors defended President Trump's remarks that "many sides" were to blame for violence at a gathering of hundreds of white nationalists in Charlottesville, Virginia.[168][169] Some Fox News hosts and contributors criticized Trump.[170][169] In a press conference on 15 August, Trump used the term "alt-left" to describe counterprotesters at the white supremacist rally, a term which had been used in Fox News' coverage of the white supremacist rally.[168] Several of Trump's comments at the press conference mirrored those appearing earlier on Fox News.[171]

Fox News contributor Laura Ingraham offered a partial defense of Trump, saying that Trump was right to point out "the evil of a far left that is trying to tear down both history and intimidate free speech in the country."[168] On the day of Trump's press conference, Fox News hosts Tucker Carlson and Sean Hannity focused their shows on criticizing liberals and the media.[170] The next day, Hannity focused his show on the racist past of the Democratic Party, as well as "left-wing acceptance of black radicalism".[169] Fox News host Tucker Carlson also covered historical figures, such as Thomas Jefferson, Mohammed, Simon Bolivar and Plato, who owned slaves on his show, and said that individuals who wanted to remove confederate monuments would want to remove statues of Abraham Lincoln next.[168][170][172] Carlson also questioned whether it was a violation of the First Amendment for businesses to deny services to white supremacists.[169] A guest on Tucker Carlson's show equated individuals who want to remove confederate monuments to "Weimar thugs" and the Taliban.[170] A guest on Fox & Friends equated the confederate flag with the rainbow flag, saying they "represent the exact same thing," and the hosts of Fox & Friends did not provide a response to the guest's remarks.[173][174] The Fox & Friends host, Pete Hegseth, blamed the media for the violence at the white supremacist gathering.[175]

According to Dylan Byers of CNN, Fox News' coverage on the day of the press conference "was heavy with "whataboutism". The average Fox viewer was likely left with the impression that the media's criticism of Trump and leftist protestors' toppling of some Confederate statues were far greater threats to America than white supremacism or the president's apparent defense of bigotry."[170] Byers wrote, "it showed that if Fox News has a line when it comes to Trump's presidency, it was not crossed on Tuesday."[170]

International transmission

 
Countries where Fox News is provided

The Fox News Channel feed is available internationally via a number of providers, while Fox Extra segments provide alternate programming.[176]

Fox Extra

Initially, U.S. advertisements were replaced on FNC with viewer e-mail and profiles of FNC anchors set to music. In 2002, these were replaced with international weather forecasts. In 2006, the weather forecasts were replaced with Fox Extra (originally Fox News Extra, prior to the international launch of Fox Business) segments, narrated reports from Fox on a variety of topics. These reports generally concern lighter issues unrelated to current news events, and the segments are repeated. FNC also shows international weather forecasts when Fox Extra segments run short. In the United Kingdom, after a period when local commercials were inserted into breaks, Fox Extra now fills most breaks.[citation needed]

Australia

In Australia, FNC is broadcast on the dominant pay television provider Foxtel, which is 50% owned by News Corp Australia, the Australian arm of News Corp and the sister company of 21st Century Fox which owns FNC. Local cable news channel Sky News Australia is wholly owned by News Corp Australia[177] and is therefore FNC's de facto sister channel, although has formal partnerships with FNC competitor CNN as well as both ABC News and CBS News.[178]

Brazil

Since 2002, FNC has been broadcast to Brazil; however, commercials are replaced with Fox Extra. It is available in packages of Vivo TV.

Canada

Fox had initially planned to launch a joint venture with Canwest's Global Television Network, tentatively named Fox News Canada, which would feature a mixture of U.S. and Canadian content. As a result, the CRTC denied a 2003 application requesting permission for Fox News Channel to be carried in Canada. However, in March 2004, a Fox executive stated that the venture had been shelved; in November, the CRTC authorized Fox News Channel to be distributed by Canadian cable and satellite providers.[179]

France

Fox News is available on cable through French internet provider Free on Canal 352. As of Spring 2017, the channel was no longer found on the provider Orange's lineup.[citation needed]

Indonesia

In Indonesia, It is available in Channel 335 in pay TV provider Indovision.

Ireland

Broadcast of FNC in the Republic of Ireland ended in September 2017. Fox News was formerly carried by Sky.[180]

Israel

In Israel, FNC is broadcast on Channel 105 of the satellite provider yes, as well as being carried on Cellcom TV and Partner TV.[181] It is also broadcast on channel 200 on cable operator HOT.[182]

Italy

Broadcast of FNC in the Italy ended in 2017.[180] Fox news was launched on Stream TV in 2001, and moved to SKY Italia in 2003.

Netherlands

In the Netherlands, Fox News has been carried by cable providers UPC Nederland and CASEMA, and satellite provider Canaldigitaal; all have dropped the channel in recent years. At this time, only cable provider Caiway (available in a limited number of towns in the central part of the country) is broadcasting the channel. The channel is also carried by IPTV provider KNIPPR.

New Zealand

In New Zealand, FNC is broadcast on Channel 088 of pay satellite operator SKY Network Television's digital platform. It was formerly broadcast overnight on free-to-air UHF New Zealand TV channel Prime (owned by SKY); this was discontinued in January 2010, reportedly due to an expiring broadcasting license.[183] Fox News' former parent company News Corporation has a stake in both SKY and Prime.

Pakistan

In Pakistan, Fox News Channel is available on PTCL Smart TV and a number of cable and IPTV operators.

Philippines

In the Philippines, Fox News Channel was available on cable operator Destiny Cable channel 21 (analog)/channel 112 (digital) Now on SkyCable Channel 112 it is available only on digital platform. And now on Skycable available on High Definition Channel 211. It is also seen on Cignal Digital TV channel 131.

Scandinavia

Between 2003 and 2006, in Sweden and the other Scandinavian countries, FNC was broadcast 16 hours a day on TV8 (with Fox News Extra segments replacing U.S. advertising). Fox News was dropped by TV8 and replaced by German news channel Deutsche Welle in September 2006.

Singapore

In Singapore, FNC is broadcast on channel 702 on pay cable operator StarHub TV digital platform. It also broadcasts its sister channel, Sky News.

South Africa

In South Africa, FNC is broadcast on channel 405 of pay satellite operator TopTV's digital platform.[184]

United Kingdom

FNC was also carried in the United Kingdom by Sky, which is 40-percent owned by FNC parent 21st Century Fox and operates its own domestic news channel Sky News. On August 29, 2017, Sky dropped Fox News; the broadcaster stated that its carriage was not "commercially viable" due to average viewership of less than 2,000 viewers per-day. The company stated that the decision was unrelated to 21st Century Fox's proposed acquisition of the remainder of Sky plc, which is currently undergoing a review by regulators. The potential co-ownership had prompted concerns from critics of the deal, who felt that Sky News could undergo a shift to an opinionated format with a right-wing viewpoint, similar to Fox News; the channel has violated the Ofcom codes a number of times, including broadcasting analysis of the Brexit vote while polls were still open (a violation of British election laws; the channel was blocked while polls were open during the 2017 general election), and various violations of a requirement for all news programming to show due impartiality.[185][186][187][188]

Other countries

Fox News is carried in more than 40 other countries. Although service to Japan ceased in summer 2003, it can still be seen on Americable (distributor for American bases),[189] Mediatti (Kadena Air Base)[190] and Pan Global TV Japan.[191]

See also

References

  1. ^ Budak, Ceren; Goel, Sharad; Rao, Justin (2014-11-17). "Fair and Balanced? Quantifying Media Bias through Crowdsourced Content Analysis". Rochester, NY. 
  2. ^ Mifflin, Lawrie (October 7, 1996). "At the new Fox News Channel, the buzzword is fairness, separating news from bias". The New York Times. Retrieved May 4, 2010. 
  3. ^ Brancaccio, David (October 7, 1996). "Marketplace: News Archives". Marketplace. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved May 12, 2010. 
  4. ^ a b King, Angela G. (October 7, 1996). "Fox Hunts TV News Niche with Channel Debut Today". New York Daily News. 
  5. ^ Gillette, Felix (October 1, 2008). "Viewers Continuing to Flock to Cable News Networks". The New York Observer.
  6. ^ "Roger Ailes Resigns From Fox News Amid Sexual Harassment Accusations". Time. July 21, 2016. 
    "Roger Ailes leaves Fox News in wake of sexual harassment claims". The Guardian. July 21, 2016. 
  7. ^ a b James Robert Compton (2004). The Integrated News Spectacle: A Political Economy of Cultural Performance. Peter Lang. p. 204. ISBN 978-0-8204-7070-2. 
    Timothy Noah, Fox News admits bias!, Slate, May 31, 2005. Retrieved September 26, 2006.
  8. ^ a b Paul La Monica (2009). Inside Rupert's Brain. Peter Lang. p. 5. ISBN 1101016590. 
  9. ^ "Media Sources: Distinct Favorites Emerge on the Left and Right". Pew Research Center. October 21, 2014. Retrieved November 28, 2016. 
  10. ^ a b c J., Martin, Gregory; Ali, Yurukoglu, (2017). "Bias in Cable News: Persuasion and Polarization". American Economic Review. 107 (9). doi:10.1257/aer.20160812&etoc=1. ISSN 0002-8282. 
  11. ^ a b c Stefano DellaVigna and Ethan Kaplan (2007), "The Fox News Effect: Media Bias and Voting", Quarterly Journal of Economics, August 2007, Vol. 122, No. 3, Pages 1187–1234
  12. ^ Anthony Collings (2010). Capturing the News: Three Decades of Reporting Crisis and Conflict. University of Missouri Press. p. 166. ISBN 978-0-8262-7211-9. 
  13. ^ Jonathan McCollum; David G. Hebert (2014). Theory and Method in Historical Ethnomusicology. Lexington Books. p. 95. ISBN 978-1-4985-0705-9. 
  14. ^ Memmott, Mark (September 2, 2004). "Fox newspeople say allegations of bias unfounded". USA Today. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved August 15, 2009.  "White House Escalates War of Words With Fox News". Fox News. October 12, 2009. Archived from the original on November 22, 2010. Retrieved October 12, 2009. 
  15. ^ Seidman, Robert (February 22, 2015). "List of how many homes each cable network is in as of February 2015". TV by the Numbers. Zap2it. Retrieved March 14, 2015. 
  16. ^ Lenzner, Robert (May 5, 1985). "Murdoch, partner plan 4th network". The Boston Globe. Section: National/Foreign; Page 1 (the six stations cover many of the nation's major markets – New York, Chicago, Los Angeles, Dallas, Houston and Washington)
  17. ^ "$55.9 Million Fox Film Loss". The New York Times. July 11, 1985. p. D19.
  18. ^ "Turnaround for Fox Film". Chicago Tribune. July 17, 1986. Section: Business; p. 1. Archived November 5, 2012, at the Wayback Machine.
  19. ^ Shah, Saeed (September 24, 2002). "Business Analysis: Unstoppable Sky machine rolls on as ITV troubles worsen Dawn Airey's free-to-air television experience will be invaluable to BSkyB as it moves beyond its pay-TV model". The Independent. Section: Business; p. 21.
  20. ^ Schulberg, Pete. (July 15, 1994) "Fox is a business, if not artistic, success". The Oregonian. Section: Television; Page E1.
    Braxton, Greg (April 6, 1997). "How Fox broke from the pack to become cutting-edge network". Chicago Sun-Times.
  21. ^ Williams, Scott (January 31, 1996). "Murdoch taps Ailes for new network; Former CNBC chief set to direct 24-hour news channel, take on CNN". Associated Press.
  22. ^ Mifflin, Lawrie (October 7, 1996). "At the new Fox News Channel, the buzzword is fairness, separating news from bias". The New York Times. Retrieved May 2, 2010. 
  23. ^ "Fox News Channel". News Corporation. April 18, 2008. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved April 21, 2008. 
  24. ^ Richard Katz (May 1996). "Bold grab for subs: Murdoch offers $11 to carry Fox News". Multichannel News. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved September 1, 2010. 
  25. ^ Landler, Mark (October 4, 1996). "Giuliani Pressures Time Warner to Transmit a Fox Channel". The New York Times. Retrieved May 2, 2010. 
  26. ^ Levy, Clifford J. (October 5, 1996). "City Hall Threatens Action if Time Warner Rejects Channel". The New York Times. Retrieved May 2, 2010. 
  27. ^ Dudak, Gary (September 11, 2012). "11 Direct Effects 9/11 Had on the Sports and Entertainment Industries". Mandatory.com. Retrieved September 13, 2012. 
  28. ^ "ITN Archive Becomes ITN Source - Member News - News & Journal - FOCAL International". www.focalint.org. Retrieved 2017-04-28. 
  29. ^ Stelter, Brian. "Fox's Volley With Obama Intensifying." NYT. Oct.11, 2009. Retrieved via nytimes.com on Nov.16, 2009.
  30. ^ "Multichannel News April 29, 2008 Fox News to make HD bow with Time Warner". Multichannel.com. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved August 15, 2009. 
  31. ^ Christians, Clifford G.; Fackler, Mark; Richardson, Kathy Brittain; Kreshel, Peggy; Woods, Robert H. (2016-10-04). Media Ethics: Cases and Moral Reasoning. Routledge. ISBN 9781134841561. 
  32. ^ "Privacy Policy". Fox News. 2013-07-01. Retrieved 2013-10-20. 
  33. ^ "Fox News Latino". Fox News Latino. November 23, 2015. 
  34. ^ "For Talking Heads, a Spot to Relax and Sip Coffee, on Webcam " The New York Times. February 15, 2009.
  35. ^ Welcome to the Fox Nation Foxnews.com, March 30, 2009
  36. ^ "Fox News Mobile website". Foxnews.com. June 12, 2008. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved August 15, 2009. 
  37. ^ a b c d e Concha, Joe (March 27, 2017). "Fox News signs Federalist's Mollie Hemingway". The Hill. 
  38. ^ "Nigel Farage hired by Fox News as a political analyst". BBC. 20 January 2017. Retrieved 21 January 2017. 
  39. ^ Feldman, Josh (March 1, 2016). "Fox News Contributor Mary Katharine Ham Jumps to CNN, Makes Debut with Tapper". Mediaite. Retrieved March 12, 2017. 
  40. ^ "War coverage lifts News Corp". BBC. August 13, 2003. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved November 29, 2005. 
  41. ^ FNC's 25–54 Prime "Downward Spiral", TV Newser
    Cable TV: Content Analysis, The State of the News Media 2005
  42. ^ April 2005 Competitive Program Ranker (M-F 6a-11p programs), TV Newser
  43. ^ "Fox News Channel Leads in 2007 Cable News Ratings". Broadcastingcable.com. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved August 27, 2010. 
  44. ^ Fox News Channel tops USA in cable ratings Reuters January 27, 2010
  45. ^ 'Fox News North' primed for launch The Globe and Mail June 15, 2010
  46. ^ "Press Accuracy Rating Hits Two-Decade Low". Archived from the original on November 23, 2010. 
  47. ^ Fox News' Credibility Declines Public Policy Polling February 6, 2013
  48. ^ Michael O'Connell (October 23, 2012). "Final Debate Breaks Fox News Ratings Record With 11.5 Million, Topping Cable Competition". The Hollywood Reporter. Retrieved September 30, 2014. 
    Patten, Dominic. "UPDATE: 59.2M Watch Final Presidential Debate; NBC Wins Coverage Battle". Deadline. 
  49. ^ Flint, Joe (October 23, 2012). "Fox News scores big ratings win". Los Angeles Times. 
  50. ^ "Fox News Tops All Cable For 1st Time Since 2005". Deadline. April 23, 2007. Retrieved September 30, 2014. 
  51. ^ "Fox News Channel Tops Cable News Ratings In January – Deadline". Deadline. January 28, 2014. Retrieved September 30, 2014. 
  52. ^ Michael O'Connell (September 30, 2014). "Fox News Nabs Historic Cable Ratings Victory". The Hollywood Reporter. Retrieved September 30, 2014. 
  53. ^ Zurawik, David (17 November 2014). "New level of Fox News dominance demands analysis, not dismissal". Baltimore Sun. Tribune Publishing. Retrieved 23 November 2014. 
  54. ^ Bauder, David (7 August 2015). "Fox's GOP debate had record 24 million viewers". Money.CNN. Retrieved 8 August 2015. 
  55. ^ Carter, Bill (July 22, 2013). "Fox Viewers May Be Graying, but Their Passion Still Pays". The New York Times. 
  56. ^ Saba, Jennifer (4 April 2017). "Fox Scandals May Weaken Murdochs' TV Future". The New York Times. Retrieved 12 April 2017. 
  57. ^ “In Changing News Landscape, Even Television is Vulnerable. Trends in News Consumption: 1991-2012.” Pew Research Center, Washington, D.C. (September 27, 2012). http://www.people-press.org/2012/09/27/section-4-demographics-and-political-views-of-news-audiences/.
  58. ^ a b Michael M. Grynbaum (June 14, 2017). "Fox News Drops 'Fair and Balanced' Motto". The New York Times. Retrieved 2017-06-15. 
  59. ^ a b "Fox News no longer "fair and balanced" as network sheds longtime slogan". Salon. Retrieved 16 June 2017. 
  60. ^ de Moraes, Lisa (August 12, 2003). Three Little Words: Fox News Sues. Washington Post
  61. ^ Phil Hirschkorn (August 22, 2003). Fox News loses attempt to block satirist's book. CNN
  62. ^ Coyle, Jake (July 19, 2004). Advocacy Groups Challenge Fox News Slogan. Associated Press
  63. ^ Official Documentation of Petitioned Cancellation of "Fair & Balanced" trademark phrase, Trademark Trial and Appeal Board Inquiry System
  64. ^ "Fox News drops 'fair and balanced' slogan without announcement". BBC News. 15 June 2017. Retrieved 15 June 2017. 
  65. ^ "Fox News Turmoil Highlights Workplace Culture's Role In Sexual Harassment". NPR.org. Retrieved 2017-04-27. 
    "Fox Will Pay Gretchen Carlson $20 Million To Settle Sexual Harassment Suit". NPR.org. Retrieved 2017-04-27. 
    "Roger Ailes Resigns as Fox News Chief After Sexual Harassment Accusations". The Hollywood Reporter. Retrieved 2017-04-27. 
    Ember, Sydney (2017-04-25). "11 Sue Fox News, Citing 'Intolerable' Racial Bias". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-04-27. 
    Steel, Emily; Schmidt, Michael S. (2017-04-19). "Bill O'Reilly Is Forced Out at Fox News". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-04-28. 
  66. ^ Grynbaum, Michael M.; Steel, Emily (2017-04-27). "Sean Hannity Defends Executive as Fox News Turmoil Continues". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-10-12. 
  67. ^ "Sean Hannity Defends Boss, Says Ouster Would Be End of Fox News". Bloomberg.com. 2017-04-28. Retrieved 2017-10-12. 
  68. ^ Gabbatt, Adam (2017-05-25). "Sean Hannity targets media watchdog amid questions over future at Fox News". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved 2017-10-13. 
  69. ^ a b c Steel, Emily; Schmidt, Michael S. (2017-10-21). "Bill O'Reilly Settled New Harassment Claim, Then Fox Renewed His Contract". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-10-28. 
  70. ^ "O'Reilly and Kelly clash over sex claims". BBC News. 2017-10-24. Retrieved 2017-10-28. 
  71. ^ Ruddick, Graham (2017-11-08). "Fox News' Bill O'Reilly's contract 'shielded him from sex claims sacking'". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved 2017-11-09. 
  72. ^ a b "Fox News has spent 35x more time on Weinstein than O'Reilly". Axios. 2017-10-27. Retrieved 2017-10-28. 
  73. ^ a b c Bauder, David. "12 hours vs. 20 minutes: Fox News focuses on Weinstein harassment, ignoring O'Reilly". chicagotribune.com. Retrieved 2017-10-28. 
  74. ^ "Fox News host Sean Hannity: 'I was not totally clear' while defending Roy Moore over sexual misconduct report". Business Insider. Retrieved 2017-11-10. 
  75. ^ Madani, Doha (2017-11-10). "Fox News Forgets Its Own Sexual Harassment Problem And Again Attacks Victims". Huffington Post. Retrieved 2017-11-10. 
  76. ^ a b Grynbaum, Michael M. (2017-11-12). "A Rightward Tilt and Big Ratings at Fox News". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-11-13. 
  77. ^ Obeidallah, Dean. "SNL gets tough on Roy Moore, Fox News defends him". CNN. Retrieved 2017-11-13. 
  78. ^ a b "Sean Hannity has message for Roger Ailes' enemies". Retrieved 2017-10-12. 
  79. ^ Lejeune, Tristan (2017-09-26). "Hannity to host O'Reilly Tuesday on Fox News". TheHill. Retrieved 2017-10-12. 
  80. ^ a b c Darcy, Oliver. "Bill O'Reilly appears on Fox News for first time since his ouster". CNNMoney. Retrieved 2017-10-12. 
  81. ^ "Bill O'Reilly returns to Fox as Sean Hannity's guest". USA TODAY. Retrieved 2017-10-12. 
  82. ^ "Sean Hannity goes on 10-minute rant about left's 'hypocrisy' on Harvey Weinstein, 2 weeks after having Bill O'Reilly on his show". Business Insider. Retrieved 2017-10-12. 
  83. ^ "The Perspective On Fox News". The Perspective. 5 September 2017. Retrieved 6 September 2017. 
  84. ^ Memmott, Mark (July 12, 2004). "Film accuses Fox of slanting the news". USA Today. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved August 15, 2009. 
  85. ^ a b "Fox, facing new competitors, clings tighter to Trump". POLITICO. Retrieved 2017-11-09. 
  86. ^ Poniewozik, James (2017-11-10). "President Trump Finds His TV Niche in Softball Interviews". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-11-10. 
  87. ^ Groeling, Tim (2008-12-01). "Who's the Fairest of them All? An Empirical Test for Partisan Bias on ABC, CBS, NBC, and Fox News". Presidential Studies Quarterly. 38 (4): 631–657. doi:10.1111/j.1741-5705.2008.02668.x. ISSN 1741-5705. 
  88. ^ Baum, Matthew A.; Groeling, Tim (2009). "Shot by the Messenger: Partisan Cues and Public Opinion regarding National Security and War". Political Behavior. 31 (2): 157–186. doi:10.2307/40213343. 
  89. ^ Aday, S. (2010), "Chasing the bad news: An analysis of 2005 Iraq and Afghanistan war coverage on NBC and Fox News channel", Journal of Communication 60 (1), pp. 144–164
  90. ^ a b Clinton, Joshua D.; Enamorado, Ted (2014-10-01). "The National News Media's Effect on Congress: How Fox News Affected Elites in Congress". The Journal of Politics. 76 (4): 928–943. doi:10.1017/S0022381614000425. ISSN 0022-3816. 
  91. ^ a b Schroeder, Elizabeth; Stone, Daniel F. (2015-06-01). "Fox News and political knowledge". Journal of Public Economics. 126: 52–63. doi:10.1016/j.jpubeco.2015.03.009. 
  92. ^ Hopkins, Daniel J. (2014-03-11). "The Consequences of Broader Media Choice: Evidence from the Expansion of Fox News". Quarterly Journal of Political Science. 9 (1): 115–135. doi:10.1561/100.00012099. ISSN 1554-0626. 
  93. ^ Interview transcript: Rupert Murdoch and Roger Ailes, Financial Times, October 6, 2006
    News Corp denies Fox News bias Australian Associated Press, October 26, 2004
    Interview transcript: Rupert Murdoch and Roger Ailes, Financial Times, October 6, 2006
  94. ^ "Exclusive: Jon Stewart on 'Fox News Sunday' | Fox News Video". Video.foxnews.com. 2011-06-19. Retrieved 2013-10-20. 
    David Corn. "Did Chris Wallace Really Say Fox News Isn't Fair and Balanced?". Mother Jones. Retrieved 2013-10-20. 
    Garth Johnston (June 21, 2011). "Jon Stewart: Chris Wallace Admitted Fox News Was Unbalanced". Gothamist. Archived from the original on February 24, 2015. Retrieved October 20, 2013. 
    "Jon Stewart Dissects Chris Wallace's Fox News Logic – Erik Hayden". The Atlantic Wire. 2011-06-21. Retrieved 2013-10-20. 
  95. ^ Kurtz, Howard (July 11, 2004), "Tilting at the Right, Leaning to the Left", The Washington Post, pp. D01 
  96. ^ Clifford G. Christians; Mark Fackler; Kathy Richardson (2015). Media Ethics: Cases and Moral Reasoning. Routledge. p. 33. ISBN 978-1-317-34652-4. 
  97. ^ "Leaked Fox News Memo Reveals News Division Told To Echo GOP Talking Point, Business Insider, December 9, 2010". Business Insider. December 9, 2010. Retrieved September 30, 2014. 
  98. ^ "Fox News Viewed as Most Ideological Network". Pew Research Center. October 29, 2009. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved August 27, 2010. 
  99. ^ "Bottom-Line Pressures Now Hurting Coverage, Say Journalists: Overview – Pew Research Center for the People & the Press". Pew Research Center for the People and the Press. May 23, 2004. Retrieved September 30, 2014. 
  100. ^ "Americans See Liberal Media Bias on TV News – Rasmussen Reports". Rasmussenreports.com. July 13, 2007. Retrieved August 27, 2010. 
  101. ^ David Carr, "Election News Over Agenda for Fox", The New York Times, 11 November 2012.
  102. ^ Cox, Jeff (May 19, 2017). "Trump Press Coverage 'Sets New Standard' for Negativity: Study". CNBC. Retrieved May 24, 2017. 
  103. ^ Richardson, Valerie (May 19, 2017). "Harvard Agrees: Trump Press Coverage Sets 'New Standard for Negativity'". The Washington Times. Retrieved May 24, 2017. 
  104. ^ a b c d e Rosenberg, Eli (2017-10-31). "'This is a nothing burger': How conservative media reacted to the Mueller indictments". Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved 2017-10-31. 
  105. ^ "Opinion | The Fox News-Murdoch effect: Mueller must resign! Or be fired!". Washington Post. Retrieved 2017-10-31. 
  106. ^ a b Kludt, Tom. "How Fox News is covering the toughest day of the Trump presidency". CNNMoney. Retrieved 2017-10-31. 
  107. ^ "Trump allies can't stop accidentally referring to Hillary Clinton's nonexistent administration". Business Insider. Retrieved 2017-10-31. 
  108. ^ "Fox News host Sean Hannity has Twitter meltdown after report of Robert Mueller's first charges in the Russia probe". Business Insider. Retrieved 2017-10-31. 
  109. ^ Lizza, Ryan (2017-10-28). "As Mueller Pushes Ahead, Trump Distracts". The New Yorker. ISSN 0028-792X. Retrieved 2017-10-31. 
  110. ^ "'I want to quit': Fox News employees say their network's Russia coverage was 'an embarrassment'". CNNMoney. Retrieved 2017-10-31. 
  111. ^ "'I'm watching now and screaming': Fox News employees anonymously trash the network's Russia coverage". Business Insider. Retrieved 2017-10-31. 
  112. ^ Peters, Jeremy W. (2017-11-03). "Alternative Narrative Emerges in Conservative Media as Russia Inquiry Widens". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-11-04. 
  113. ^ "Opinion | The GOP strategy on the Russia scandal: 'No puppet. You're the puppet.'". Washington Post. Retrieved 2017-10-31. 
  114. ^ "Trump's former campaign head was indicted and Fox News talked about cheeseburger emojis". Vox. Retrieved 2017-10-31. 
  115. ^ Mehta, Dhrumil (2017-11-06). "All The Cable News Networks Are Covering The 'Russia Story' — Just Not The Same One". FiveThirtyEight. Retrieved 2017-11-07. 
  116. ^ "A week of Fox News transcripts shows how they began questioning Mueller's credibility". Vox. Retrieved 2017-11-01. 
  117. ^ a b c d e "Jake Tapper slams Fox News for misrepresenting comments about New York City terror attack". Business Insider. Retrieved 2017-11-02. 
  118. ^ a b "Jake Tapper feuds with Fox News, Sean Hannity over 'Allahu Akbar' comments". Philly.com. Retrieved 2017-11-02. 
  119. ^ a b Balluck, Kyle (2017-11-02). "Tapper hits Fox, Hannity over 'Allahu Akbar' comments after NY terror attack". TheHill. Retrieved 2017-11-02. 
  120. ^ a b c Gordon, Michael R. (2017-07-23). "How Trump Got It Wrong in Saying The Times 'Foiled' Killing of ISIS Leader". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-07-24. 
    Press, Associated (2017-07-24). "NY Times requests Fox News apology for 'malicious and inaccurate segment'". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved 2017-07-24. 
    Disis, Jill (2017-07-24). "Why the New York Times wants an apology from Fox News". CNNMoney. Retrieved 2017-07-24. 
  121. ^ a b c d Bromwich, Jonah Engel (2017-07-24). "New York Times Asks Fox for Apology After 'Inaccurate Segment'". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-07-24. 
  122. ^ ‘Fox & Friends’ issues ‘update’ on New York Times-ISIS flap. No apology. By Erik Wemple, Washington Post, July 24, 2017
  123. ^ a b Feldman, Lauren; Maibach, Edward W.; Roser-Renouf, Connie; Leiserowitz, Anthony (2012-01-01). "Climate on Cable: The Nature and Impact of Global Warming Coverage on Fox News, CNN, and MSNBC". The International Journal of Press/Politics. 17 (1): 3–31. doi:10.1177/1940161211425410. ISSN 1940-1612. 
  124. ^ "Fox News actually acknowledged that climate change is real". Vox. Retrieved 2017-06-02. 
  125. ^ Nuccitelli, Dana (2015-08-17). "Fox News' inner struggle with climate misinformation". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved 2017-06-02. 
  126. ^ "Fox News viewers are gunning for Shep Smith. How will Fox News respond?". 2017-03-23. Retrieved 2017-06-02. 
  127. ^ Farhi, Paul; Farhi, Paul (2017-03-21). "Shepard Smith, the Fox News anchorman who drives the Fox News faithful crazy". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved 2017-06-02. 
  128. ^ a b McKnight, David (2010-12-01). "A change in the climate? The journalism of opinion at News Corporation". Journalism. 11 (6): 693–706. doi:10.1177/1464884910379704. ISSN 1464-8849. 
  129. ^ "Climate change heats up again". tribunedigital-chicagotribune. Retrieved 2017-10-16. 
  130. ^ Dryzek, John S.; Norgaard, Richard B.; Schlosberg, David (2011-08-18). The Oxford Handbook of Climate Change and Society. OUP Oxford. ISBN 9780199566600. 
  131. ^ a b Grynbaum, Michael M. (2017-03-17). "Fox's Andrew Napolitano Stirred the Pot for Trump's British Tempest". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-03-21. 
  132. ^ Napolitano, Andrew (2017-03-16). "Andrew Napolitano: Did Obama spy on Trump?". Fox News. Retrieved 2017-03-21. 
  133. ^ a b Baker, Peter; Erlanger, Steven (2017-03-17). "Trump Offers No Apology for Claim on British Spying". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-03-21. 
  134. ^ Battaglio, Stephen (2017-03-20). "Fox News pulls Judge Napolitano over his Trump wiretap claims". Los Angeles Times. ISSN 0458-3035. Retrieved 2017-03-21. 
  135. ^ a b c d e Kludt, Tom (2017-08-15). "Fox News, Daily Caller delete posts encouraging people to drive through protests". CNNMoney. Retrieved 2017-08-16. 
  136. ^ "Fox removes video with cars plowing through demonstrators". Philly.com. Retrieved 2017-08-16. 
  137. ^ a b Rutenberg, Jim (2017-08-17). "Where Is the Line? Charlottesville Forces Media and Tech Companies to Decide". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-08-18. 
  138. ^ a b "FACT CHECK: Did DNC Staffer Seth Rich Send 'Thousands of E-Mails' to WikiLeaks Before He Was Murdered?". Snopes.com. 2017-05-16. Retrieved 2017-05-16. 
  139. ^ a b c d e f g "DNC staffer's murder draws fresh conspiracy theories". NBC News. Retrieved 2017-05-16. 
  140. ^ a b c "Family of slain Seth Rich says reports that he fed DNC info to WikiLeaks are untrue". Washington Post. Retrieved 2017-05-16. 
  141. ^ a b c d e Darcy, Oliver (2017-05-16). "Story on DNC staffer's murder dominated conservative media -- hours later it fell apart". CNNMoney. Retrieved 2017-05-17. 
  142. ^ Washington newsroom (6 Jan 2017). "U.S. intel report identifies Russians who gave emails to WikiLeaks -officials". Reuters. Retrieved 3 July 2017. 
  143. ^ a b c Bromwich, Jonah Engel (2017-05-17). "How the Murder of a D.N.C. Staffer Fueled Conspiracy Theories". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-05-17. 
  144. ^ Darcy, Oliver (2017-05-17). "Family of slain DNC staffer demands retraction and apology from Fox News, local TV station". CNNMoney. Retrieved 2017-05-17. 
  145. ^ Waldron, Travis (2017-05-18). "Fox Stands By DNC Murder Conspiracy Theory Even After Main Source Changes Story". Huffington Post. Retrieved 2017-05-18. 
  146. ^ "Trump first budget relies on rosy forecasts and deep cuts to anti-poverty programs". Los Angeles Times. ISSN 0458-3035. Retrieved 2017-05-23. 
  147. ^ Hemmer, Nicole (May 23, 2017). "The Breitbartization of Fox News". US News. 
  148. ^ "The Seth Rich 'Scandal' Shows That Fox News Is Morally Bankrupt". Foreign Policy. Retrieved 2017-05-23. 
  149. ^ "Prime-Time Conspiracy Theory". Weekly Standard. 2017-05-26. Retrieved 2017-05-27. 
  150. ^ "The Facts of the Seth Rich Murder That Don't Support Conspiracy Theories". National Review. Retrieved 2017-05-27. 
  151. ^ "The Seth Rich Conspiracy Theory Is Shameful Nonsense". National Review. Retrieved 2017-05-27. 
  152. ^ Rubin, Jennifer; Rubin, Jennifer (2017-05-24). "Questions Fox and the right need to answer". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved 2017-05-27. 
  153. ^ Gerson, Michael; Gerson, Michael (2017-05-25). "The conservative mind has become diseased". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved 2017-05-29. 
  154. ^ "The Shameless Conspiracy Theorizing Involving Seth Rich Must Stop". Commentary Magazine. 2017-05-23. Retrieved 2017-05-28. 
  155. ^ Stelter, Brian (October 12, 2009). "Fox's Volley With Obama Intensifying". The New York Times. Retrieved May 2, 2010. 
  156. ^ "White House: Fox Pushed Team Obama Over the Brink – US News and World Report". Usnews.com. October 23, 2009. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved July 29, 2010. 
  157. ^ "The Fox News war: What's the upside for Obama?". CSMonitor.com. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved October 23, 2009. 
  158. ^ Rutenberg, Jim (October 23, 2009). "Behind the War Between White House and Fox". The New York Times. Retrieved May 2, 2010. 
  159. ^ "President Obama's Feud with FOX News – CBS Evening News". CBS News. October 23, 2009. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved July 29, 2010. 
  160. ^ "Obama's misguided Fox hunt". Los Angeles Times. October 24, 2009. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved May 2, 2010. 
  161. ^ Rutenberg, Jim (October 23, 2009). "Behind the War Between White House and Fox". The New York Times. Retrieved May 2, 2010. 
  162. ^ Christina Bellantoni (October 23, 2009). "WH: We're Happy To Exclude Fox, But Didn't Yesterday With Feinberg Interview | TPMDC". Tpmdc.talkingpointsmemo.com. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved July 29, 2010. 
  163. ^ Krakauer, Steve (October 27, 2009). "Finally Resolved? Major Garrett Reveals His Side of Pay Czar-Gate". Mediaite. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved January 18, 2015. 
  164. ^ Nicholas, Peter (November 8, 2009). "Democratic consultant says he got a warning from White House after appearing on Fox News". Los Angeles Times. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved May 2, 2010. 
  165. ^ Eric Pfeiffer. "Fox News mistakenly airs parody of Obama offering to personally fund Muslim museum". Yahoo News. Yahoo! News. 
  166. ^ Max Rivlin-Nadler. "Fox News Falls For Fake Story Claiming Obama is Funding Muslim Museum". Gawker. Gawker.com. Archived from the original on October 5, 2013. Retrieved 6 October 2013. 
  167. ^ Barbara Mikkelson. "Museum Peace". Snopes. Snopes.com. Retrieved 6 October 2013. 
  168. ^ a b c d Grynbaum, Michael M. (2017-08-15). "'Wow': Stunned TV Hosts Reacted in Real Time to Trump". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2017-08-16. 
  169. ^ a b c d "In conservative media, an amen chorus defends Trump's comments on Charlottesville violence". The Washington Post. Retrieved 2017-08-18. 
  170. ^ a b c d e f Byers, Dylan (2017-08-16). "After Trump's Charlottesville remarks, Fox News focuses on the left and the media". CNNMoney. Retrieved 2017-08-16. 
  171. ^ "Trump Cribbed His Charlottesville Press Conference Straight From Fox News". WIRED. Retrieved 2017-08-16. 
  172. ^ Wilstein, Matt (2017-08-16). "Fox News' Tucker Carlson Helps Trump Push 'Both Sides' Narrative". The Daily Beast. Retrieved 2017-08-16. 
  173. ^ "Fox News guest says Confederate flag, rainbow flag "exact same thing"". NBC News. Retrieved 2017-08-16. 
  174. ^ Eberhardt, Robin (2017-08-15). "Fox News guest: Confederate and LGBT flags represent 'the exact same thing'". TheHill. Retrieved 2017-08-16. 
  175. ^ "Fox News blames media - not neo Nazis - for Charlottesville violence". The Independent. 2017-08-15. Retrieved 2017-08-16. 
  176. ^ "Fox Around the World". Fox News.com. Fox News Channel. March 6, 2012. Retrieved May 7, 2012. 
  177. ^ "News Corp buys Sky News in Australia and New Zealand from Seven and Nine". The Sydney Morning Herald. Fairfax Media. 1 December 2016. Retrieved 1 December 2016. 
  178. ^ "News Limited seals pay TV deal after Federal Court approves CMH takeover". The Australian. 2 November 2012. Retrieved 4 November 2012. 
  179. ^ "CRTC approves Fox News for Canada". CBC News. November 18, 2004. Archived from the original on November 23, 2010. Retrieved August 27, 2010. 
  180. ^ a b "Fox News fears could kill Rupert Murdoch's $15 billion Sky deal". WPLG. 12 September 2017. Retrieved 13 September 2017. 
  181. ^ https://cellcomtv.cellcom.co.il/content/channels/
  182. ^ "HOT channel listing". Retrieved September 4, 2017. 
  183. ^ "Why is Fox News no longer airing on Prime?". skytv.co.nz. January 26, 2001. Retrieved August 27, 2010. 
  184. ^ "TopTV – Bouquet Channels". toptv.co.za. Archived from the original on May 1, 2010. 
  185. ^ editor, Graham Ruddick Media (2017-11-06). "Fox News shows broke UK TV impartiality rules, Ofcom finds". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved 2017-11-07. 
  186. ^ Sweney, Mark; Ruddick, Graham (2017-08-29). "Sky stops broadcasting rightwing US channel Fox News in UK". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved 2017-08-29. 
  187. ^ "Fox News Stops Airing in U.K.: A Look at Ofcom Rulings Against It". The Hollywood Reporter. Retrieved 2017-08-30. 
  188. ^ "Sky stops broadcasting Fox News in UK". BBC News. 2017-08-29. Retrieved 2017-08-29. 
  189. ^ "Americable". Archived from the original on November 23, 2010. 
  190. ^ "Mediatti". Archived from the original on January 19, 2012. 
  191. ^ "Pan Global TV Japan". Archived from the original on November 23, 2010. 

Further reading

External links