Sky News Australia

Sky News Australia is an Australian 24 hour cable and satellite channel available on the Foxtel and Optus Television subscription platforms and on free-to-air television in regional and non-metropolitan areas throughout Australia. It is also available in New Zealand on Sky Television and Vodafone.[2]

Sky News Australia
Sky News Australia logo
Broadcast areaOceania
SloganAustralia's News Channel[1]
Picture format576i (SDTV 16:9)
1080i (HDTV)
OwnerAustralian News Channel
(News Corp Australia)
Sister channelsSky News Weather Channel
Sky News Extra
Launched19 February 1996[2]
WIN Television (as Sky News on WIN)Channel 83
Channel 53 (Northern NSW)
FoxtelChannel 600/103
Channel 291 (HD)
OptusChannel 600/103
Neighbourhood CableChannel 21
FoxtelChannel 600/103
Channel 291 (HD)
Sky (NZ)Channel 085
Foxtel NowChannel 600/103
Vodafone TV (NZ)Channel 085
Streaming media
Australia ChannelWatch live
Sky Go (NZ)

Sky News Australia launched at 5 pm[3] on 19 February 1996, as the first Australian-produced television news channel. The channel aired its 50,000th unique newscast on 23 April 1996 at 11 am.[4] Sky News was added to Austar on 1 April 2000.[5] In 2004, Sky News began broadcasting Sky News Active, its on-demand interactive TV news service.[2] In 2008, Sky News launched the Sky News Business Channel, and on 20 January 2009, Sky News launched Australian Public Affairs Channel (A-PAC). It began widescreen broadcasting on 17 May 2009.[6] Sky News Australia began broadcasting in high definition on 1 December 2015.[7][8] A fourth spin-off channel, Sky News Election Channel, was launched on 1 May 2016.[9] In July 2017, Sky News became provider of Fox Sports News with a mix of presenters and reporters from both organisations combining for 20 hours of live content per day on channel 500; sports updates on Sky News programs are introduced as "Fox Sports News Updates".

In May 2018, Sky News Live moved to channel 600 and added a simulcast on channel 103, while its multiview service closed and moved some of its overflow channels to an online portal. The flagship British Sky News channel also launched on Foxtel as Sky News UK, and A-PAC rebranded as Sky News Extra.[10]

In mid-2019, the channel began expanding its digital operations.[11] This included a content partnership with YouTube, Microsoft News, Facebook and Taboola.[12] That led to new, opinion-focused videos being uploaded more frequently and across News Corp platforms, after having previously not uploaded any videos from February 2017 to April 2019.[11] As a result, its YouTube subscriptions increased over ten-fold from 70,000 to 900,000, with more than 500,000,000 total views (the highest for any Australian news outlet).[11] On Facebook, it had 5.69 million interactions in October 2020, with the total for all Australian broadcasting television pages being 16.06 million, and with 890,000 shares compared to a total of 1,600,000. As of July 2021, it's Youtube channel has had around 1.2 billion views. [13]

Corporate historyEdit

Australian News Channel Pty Ltd logo

Sky News Channel's parent company, Australian News Channel (ANC), was owned equally by British Sky Broadcasting (now Sky Limited; which is now a division of Comcast), Seven Media Group and Nine Entertainment Co., each with a 33% stake in the company from its founding until December 2016, when it was acquired by News Corp Australia.[14]

In 2013, Sky News Australia was granted A$20 million in funding from its parent company to be used over three years.[15]

Sky News Australia's online domain

Until 2015, Sky News was responsible for producing New Zealand's Prime News - First at 5:30 from Sydney, hosted by Eric Young with filming taking place in Prime's Albany studios. It lost the contract to MediaWorks and subsequently ceased broadcasting a local New Zealand bulletin.[16]

In February 2018, Sky News Australia launched a digital-first brand and content platform called 2600. The online political newsletter is sent out daily with breaking news from Canberra.[17]


Sky News programming consists of a mix of live news bulletins, live broadcasts from events (such as Parliament Question Time and selected press conferences), original commentary panel programs and simulcasts of international sister station Sky News UK. Sky News has broadcast every sitting of Question time from the House of Representatives since its launch in 1996.[18]

Sky News Australia increased its primetime programming offerings, particularly its political themed shows, significantly in 2013, when it made more obvious its right leaning ideology, ahead of the 2013 federal election, canceling almost entirely the slot's rolling news block News Night.[15] It would then regain most of its runtime in 2014. Sky News Australia rebranded on 19 January 2015 as "Sky News Live", dropping the "Sky News National" branding.[19]

On weekdays, throughout most of the day, rolling news coverage is presented from one of Sky News Australia's studios. From 5pm (AEST/AEDT), commentary programs begin, and continue through primetime until 11pm AEST/AEDT. Most of these programs are presesented by conservative commentators discussing the news of the day, often with a panel of other commentators, and feature a news update at the beginning of the program (and sometimes further updates during the program). Rolling news continues from 11pm AEST/AEDT before coverage switches to an overnight simulcast of Sky News UK at 1am AEST/AEDT.

In 2007, Sky News aired local breakaway programming for New Zealand viewers in primetime, filmed at Prime NZ's Auckland studios. One of these programs, Prime News - First at 5:30, was also simulcast to Australian viewers.[20] The debut of Sky News NZ Evening News was watched by just 1,500 viewers and panned by critics.[21] As of 2015, no local New Zealand programs are produced or broadcast following the loss of a production contract with Prime NZ.[16] However the channel debuted New Zealand Agenda on 16 June 2018, hosted by New Zealand bureau chief James O'Doherty from Wellington, New Zealand, focusing on NZ politics.[22]

Current programsEdit

Presenters and reportersEdit

Sky News Australia broadcast equipment.
Kieran Gilbert, reporting from the Australian War Memorial in Canberra.

News presentersEdit

Program presentersEdit


  • Charlotte Mortlock and Danica De Giorgio - Sydney
  • Andrea Crothers, Gabriella Power and Patrick Murrell - Melbourne
  • Trudy McIntosh and Eliza Edwards - Canberra
  • Brendan Smith and Anna Rawlings - Brisbane
  • Emily Burley - Adelaide
  • Julia Bradley - Gold Coast
  • Matt Cunningham - Darwin
  • Emily Evans - Perth
  • Jackson Williams - Wellington, NZ.


Former presenters and reportersEdit


The Sky News Melbourne bureau is within the Foxtel headquarters in Southbank, Victoria.

Sky News Australia has a bureau in every capital city in Australia, completing this with the opening of its Hobart studio in 2013.[15] In 2016, it opened a bureau in Cairns, making it the first non-capital city bureau.[39] In 2017, a Gold Coast bureau was opened marking the third non-capital city studio after Cairns and Geelong.[40]

The base of Sky News Australia is in the Sydney suburb of Macquarie Park, from which the majority of its news and programming is broadcast. Its Melbourne studio was upgraded in 2014, allowing it to be used as a secondary broadcast studio.[41] Hinch Live became the first regular program to be broadcast from Melbourne.[42] Ahron Young is the Melbourne Bureau Chief.[43]

The third major bureau is in Parliament House, Canberra, opened in 2000.[18] Lyndal Curtis became Bureau Chief of in October 2015.[44] Additionally, Sky News has a small office in the Channel Seven building in Martin Place, which includes a small street-level single camera studio which looks onto Elizabeth Street, Sydney.[45]

Internationally, Sky News's only foreign bureau is in Wellington, New Zealand, opened in 2015.[46][47]


Apart from its own resources, Sky News Australia uses the news resources of its former parent companies Seven News, Nine News and Sky News UK, as well as sister network Fox News Channel. It signed a four-year partnership deal with CNN International, commencing on 1 January 2011, and additionally has agreements with CCTV China, ABC America, CBS, Reuters, APTN, Bloomberg, Dow Jones and Newshub.[48] Sky News UK, ABC and CBS were founding international partners of Sky News Australia.[49]



The highest rating broadcast on Sky News Australia was an episode of Paul Murray Live on 26 June 2013 (following the 2013 Labor leadership spill), averaging 197,000 viewers across a special two-hour broadcast. The highest audience share Sky News Australia has achieved was during coverage of the 2009 Victorian bushfires.[50]

On 15 December 2014 during the Sydney Lindt cafe siege, coverage of the unfolding incident took 16 of the 20 most watched programs on the Foxtel platform. The 7pm (AEST) hour was the highest rated at 109,000 viewers.[51] Sky News achieved a day time share of 2.6% (behind ABC News 24's 3.8%) and a primetime share of 1.5% (behind ABC News 24's 2.5%).[52]

Sky News Live rated 56,000 viewers for early evening coverage of the 2015 Queensland state election, and 83,000 viewers for later coverage, beaten by ABC News 24's coverage which was watched by 195,000 viewers nationally.[53] For its coverage of the failed Liberal leadership spill on 9 February 2015 between 9am and 10am, Sky News Live was the second most watched subscription channel and the coverage was the third most watched program of the day with 69,000 viewers.[54]

Sky News Live reached a total audience of 700,000 viewers on 14 September 2015 (including simulcast on Sky News Business) during the 2015 Liberal leadership spill. It was the most watched subscription television channel for the evening and outrated all free-to-air television channels between 11pm and midnight AEST.[55] The highest rated hour of coverage was from 10pm, achieving 190,000 viewers, the second highest ratings since the 2013 Labor Party spill.[56][57]

A March 2016 article in The Guardian Australia reported Sky News averages 12,000 national viewers between 6pm and midnight, with a peak of 18,000 between 8pm and 10pm, although the report did not specify what days or dates this average refers to.[58]

During the 2016 federal election, Sky News averaged 96,000 viewers, an increase of 46% from the 2013 election.[59]

In July 2018, Sky News claimed to have achieved its highest ratings on record, with viewership up 9% overall and its weeknight primetime (6pm-11pm) viewership 25% higher on the same period last year, according to OzTAM figures.[60][61]

In August 2018, coverage of the Liberal Party of Australia leadership spill, 2018 saw Sky News gain its highest Tuesday primetime audience ever with a 4.2% audience share. Speers, Credlin and Jones & Co all had their highest-rated episodes on record.[62]

Criticism, controversies and political biasEdit

Sky News Australia is widely considered to have a significant right wing to far-right political bias.[63][64] In 2017, Denis Muller, a senior research fellow at the University of Melbourne's Centre for Advancing Journalism, described the channel as having a "split personality," running straight news bulletins and reporting during the day with professional and independent journalists and presenters, while moving towards "right-leaning punditry" in prime time.[65] Drawing a strong comparison to Fox News, the network began moving towards panel-based programming from 2010, with most of its highest profile prime time commentators conservative.[66][67] Hosts Andrew Bolt and Paul Murray have been compared to Fox News presenters Bill O'Reilly and Sean Hannity respectively.[65] Academics note Sky News also featuring "centre-left" commentators and "respected independent journalists" as a key distinction to Fox News.[65] One indicator of this is how, since 2017, Sky News has not been nominated for any television or journalism awards, an area where it was previously deemed to have performed well.[68]

In August 2018, Sky News was heavily criticised for providing a platform to Blair Cottrell, leader of the far-right, Neo-Nazi organisation United Patriots Front in a one-on-one discussion about immigration on The Adam Giles Show. Sky News presenters, including Laura Jayes and David Speers, were among those critical (both on-air and off-air) of his appearance on the program due to the fact that he has expressed admiration for Hitler and claimed to have manipulated women "using violence and terror."[69][70] Sky News commentator and former Labor Party minister Craig Emerson resigned in protest after the interview was broadcast, stating that "My father fought Nazis in WWII and was interred in a German POW camp", and that the decision to give Cottrell a platform on Sky News was "another step in a journey to normalising racism & bigotry in our country".[71] Activist groups called on advertisers to pull advertising campaigns off Sky News in the wake of the channel's interview with Cottrell.[72] During the fallout and criticism over the interview, Cottrell responded by tweeting about raping reporter Laura Jayes, saying via Twitter that "I might as well have raped @ljayes [Laura Jayes] on the air, not only would she have been happier with that but the reaction would’ve been the same." Jayes responded by stating that Cottrell is "not just a fascist. He’s down right dangerous".[73]

The channel is a strong critic of the Australian Labor Party, often publishing editorials which condemn their actions whilst simultaneously promoting and endorsing the policies of the Liberal and National parties of Australia. Victorian premier Daniel Andrews, Queensland premier Annastacia Palaszczuk and Western Australian premier Mark McGowan are often strongly ridiculed and opposed by the channel. Since the beginning of Daniel Andrews' term as premier in 2014, reporters at Sky have often referred to him as a 'Dictator'[74] and a 'Chairman',[75] drawing a comparison to socialist and communist regimes.

In November 2018, Sky News terminated the contract of former Liberal Party MP and late-night presenter Ross Cameron for using racist language to describe Chinese people.[76]

In the aftermath of the Christchurch mosque shootings in March 2019, Sky News Australia was temporarily removed from Sky New Zealand's satellite platform, amid concerns over how the channel's coverage could potentially affect the investigation into the attack; Fox Sports News was added to the platform as a replacement.[77][78] Sky News Australia was restored to Sky New Zealand on 21 March, six days after the attack.[79]


List of accolades
Year Award Category Recipient(s) Result
2007 2007 ASTRA Awards Most outstanding performance by a presenter David Speers Won
Most Creative Use of Technology Anytime, Anywhere Nominated
2008 Logie Awards of 2008 Most Outstanding News Coverage Federal Election Nominated
2008 ASTRA Awards Most outstanding performance by a presenter David Speers Won
Most outstanding performance by a broadcast journalist Kieran Gilbert Won
Mike Willesee Nominated
Most outstanding performance by a presenter Hellen Dalley Nominated
Channel of the year Sky News Australia Nominated
Favourite male personality James Bracey Nominated
David Speers Nominated
Favourite female personality Helen Dalley Nominated
Brooke Corte Nominated
Most Outstanding News Program or Coverage APEC 2007 Won
2009 2009 ASTRA Awards Most Outstanding Performance by a Broadcast Journalist David Speers Won
Favourite male personality Kieran Gilbert Nominated
2010 Logie Awards of 2010 Most Outstanding Public Affairs Report Liberal Leadership Meltdown Nominated
2010 ASTRA Awards Most Outstanding Performance by a Broadcast Journalist Kieran Gilbert Won
2011 Logie Awards of 2011 Most Outstanding News Coverage Election 2010 Nominated
2011 ASTRA Awards Most Outstanding Performance by a Broadcast Journalist Ashleigh Gillon Won
Most Outstanding Performance by a Presenter David Speers Won
Most Outstanding News Program or Coverage Election 2010 Won
2012 Logie Awards of 2012 Most Outstanding News Coverage Qantas Grounded Nominated
2012 ASTRA Awards Most Outstanding Performance by a Presenter David Speers Won
2013 Logie Awards of 2013 Most Outstanding News Coverage Rudd Vs Gillard Leadership Challenge Nominated
2013 ASTRA Awards Most Outstanding Performance by a Broadcast Journalist Ahron Young Won
Favourite personality - male Paul Murray Nominated
Favourite Programme Australian Paul Murray Live Nominated
2014 Logie Awards of 2014 Most Outstanding News Coverage Leadership Spill Nominated
2014 ASTRA Awards Channel of the year Sky News National Nominated
Favourite personality - male Paul Murray Nominated
Favourite personality - female Laura Jayes Nominated
Favourite program: Australian Paul Murray Live Nominated
Most Outstanding News Program Election 2013 coverage Won
Paul Murray Live Nominated
Most Outstanding performance by a broadcast journalist Kieran Gilbert Nominated
Ahron Young Nominated
Daniel Bourchier Nominated
David Speers Won
2015 Logie Awards of 2015 Most Outstanding News Coverage What Is Metadata? Nominated
2015 ASTRA Awards[80] Channel of the year Sky News National Won
Most Outstanding Presenter – Male Paul Murray Won
Most Outstanding Presenter – Female Nina Stevens Nominated
Most Outstanding Performance by a Broadcast Journalist David Speers Won
Kieran Gilbert Nominated
Celina Edmonds Nominated
Ahron Young Nominated
Most Outstanding News Program Paul Murray Live Won
PM Agenda Nominated
Richo + Jones Nominated
2016 Logie Awards of 2016 Most Outstanding News Coverage[81] Liberal Leadership Crisis: Abbott V Turnbull Nominated
ASTRA Industry Awards Most Outstanding Innovation (use of technology)[82] LiveU SmartGRIP Nominated
Walkley Awards Coverage of a Major News Event or Issue[83] 2016 Election coverage Won
6th AACTA Awards Subscription Television Award For Best Live Event Production[84] 2016 Election Coverage Nominated
Subscription Television Award For Best Male Presenter[84] David Speers Nominated
2017 Logie Awards of 2017 Most Outstanding News Coverage[85] 2016 Election coverage Won


Sky News began broadcasting in widescreen, along with its sister channels on 17 May 2009. Sky News Australia only provides closed captioning between 4pm and 5pm (AEST/AEDT) each day.[86]

Sky News began broadcasting in high definition on 1 December 2015.[7]

Other servicesEdit

Sky News MultiviewEdit

With the roll-out of Foxtel Digital, Sky News Australia launched the Sky News Active interactive news service based on the Sky News UK service with the same name. The service offered a choice of eight news screens, some with original content not seen on the main channel they vary depending on the days news or events and include the latest news, business, sport, showbiz and weather in text. Other features included interactive polling and the latest news headlines via text. On 15 November 2009 Sky News active re-launched with a new look as well as 5 additional local screens (Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth, and Adelaide[87]

Sky News NowEdit

Sky News Now was a mobile service available on Vodafone, Telstra and 3. It offered a wide variety of news in both video and text.[88] As of 2015, the service was no longer available.

Sky News AlertsEdit

Sky News Alerts is a SMS and MMS breaking news service available on all mobile phones inside Australia.[89] Breaking news alerts are sent to a subscriber via SMS or MMS at a cost per message.[90]


In November 2014, Sky News Australia was contracted to provide Qantas with in-flight news bulletins replacing a longstanding contract with the Nine Network.[91]


Sky News offers various programs via podcast including First Business, Market Day, Showbiz, Agenda, Australian News Week, and Prime News New Zealand.

Sky News on WINEdit

Sky News on WIN is a free-to-air 24-hour general and sports news channel that was launched on 2 September 2018.[92] The channel features Sky News Australia and Fox Sports News programming, with WIN News Australia also broadcast. WIN News content is broadcast on Sky News Australia. The channel is available on digital channel 83 across WIN's regional markets in Regional QLD, Southern NSW & ACT, Griffith, Regional VIC, Mildura, Tasmania, Eastern SA and Regional WA, and digital channel 53 in Northern NSW & Gold Coast.[93]

In its first two weeks, the channel averaged 10,000 viewers in primetime and 4,000 viewers in daytime, with Richo the highest rated program at 24,000 viewers.[94]

The specifically produced morning news program Headline News is also simulcast nationally on Sky News Weather and regionally on WIN's main channel.

Sky News's contract with WIN expires in August 2021, with the channel to be replaced by 9Life from Nine Entertainment Co.. This was announced on 12 March 2021 and goes into effect on 1 July.[95] The similar Sky News Regional is to instead appear on Southern Cross Austereo stations, plus WIN in some markets where it has a Ten affiliation (though not Mildura and Western Australia).[96]

See alsoEdit


  1. ^ "SKY NEWS to Launch Live Captioning From October 1, 2010" (PDF). AI-Media. 26 August 2010. Retrieved 24 June 2016.
  2. ^ a b c About Sky News
  3. ^ "Sky News Australia first ever broadcast anniversary". Sky News Australia. 19 February 2016. Retrieved 19 February 2016 – via YouTube.
  4. ^ "Sky News Australia [About Us]". 17 April 2003. Archived from the original on 17 April 2003.
  5. ^ "News on the Hour". Illawarra Mercury. Illawarra, Australia. 17 March 2000. p. 55. Retrieved 26 January 2010.
  6. ^ "Archived copy". Archived from the original on 26 January 2016. Retrieved 16 December 2014.CS1 maint: archived copy as title (link)
  7. ^ a b Jenny @Foxtel Community (1 December 2015). "Sky News Live Ch601 is going HD - Page 3". Foxtel Community. Retrieved 1 December 2015.
  8. ^ "Sky News Business switches on HD - January 19 2016". Foxtel. 14 January 2016. Retrieved 15 January 2016.
  9. ^ "Sky News Election Channel: Foxtel and Sky's new destination for politics junkies". Mediaweek. 26 April 2016. Archived from the original on 26 April 2016. Retrieved 26 April 2016.
  10. ^ Knox, David (30 April 2018). "SKY News revamp: SKY News UK, A-PAC rebrands, Multiview moves online". TV Tonight. Retrieved 27 May 2018.
  11. ^ a b c Wilson, Cam (6 November 2020). "'In digital, the right-wing material is 24/7': How Sky News quietly became Australia's biggest news channel on social media". Business Insider Australia. Retrieved 22 December 2020.
  12. ^ Blackiston, Hannah (5 August 2019). "Sky News partners with YouTube, Microsoft News, Facebook and Taboola on content distribution deals". Mumbrella. Retrieved 22 December 2020.
  13. ^ "SKY News Australia Youtube Channel". 27 July 2021. Retrieved 27 July 2021.
  14. ^ "News Corp buys Sky News in Australia and New Zealand from Seven and Nine". The Sydney Morning Herald. Fairfax Media. 1 December 2016. Retrieved 1 December 2016.
  15. ^ a b c Davidson, Darren (28 January 2013). "Sky widens coverage as investors rain cash". The Australian. Retrieved 28 January 2015.
  16. ^ a b "Prime News production moves to NZ". 23 January 2015. Retrieved 25 March 2016.
  17. ^ "Sky News Launches New Digital Content Platform". B&T. 11 February 2018. Retrieved 11 February 2018.
  18. ^ a b "Submission by Australian News Channel Pty Ltd - Media Coverage of Parliamentary Proceedings" (PDF). Australian News Channel. June 2004. Retrieved 22 April 2016.
  19. ^ "SKY NEWS LIVE and ready in 2015". 20 January 2015. Archived from the original on 21 January 2015. Retrieved 21 January 2015.
  20. ^ "Sky News NZ Evening News to launch Monday 12 March 2007". Throng. 9 March 2007. Retrieved 25 March 2016.
  21. ^ McKenzie, Martha (17 March 2007). "Sky only a blip on news horizon". The New Zealand Herald. Retrieved 25 March 2016.
  22. ^ O'Doherty, James (15 June 2018). "The politics of a baby bump: Ardern's six-week maternity leave". The Australian. Retrieved 15 June 2018.
  23. ^ Davidson, Darren (4 April 2016). "Mark Latham joins Alan Jones on Sky News weekly show". The Australian. Retrieved 20 April 2016.(subscription required)
  24. ^ Meade, Amanda (21 March 2016). "The Bolt Report to be resurrected on Sky News five nights a week". The Guardian. Retrieved 21 March 2016.
  25. ^ Knox, David (21 March 2016). "The Bolt Report shifting to SKY News". TV Tonight. Retrieved 21 March 2016.
  26. ^ Byrnes, Holly (17 December 2017). "Sky's full of stars: new faces for the news channel's line-up in 2017". News Corp Australia. Retrieved 13 January 2017.
  27. ^ Meade, Amanda (31 March 2016). "Peta Credlin joins Sky News as 2016 election campaign commentator". The Guardian Australia. Archived from the original on 1 April 2016. Retrieved 1 April 2016.
  28. ^ Knox, David (31 March 2016). "Peta Credlin joins SKY News". TV Tonight. Archived from the original on 1 April 2016. Retrieved 1 April 2016.
  29. ^ Knox, David (27 May 2019). "Airdate: New Roles for Peter Stefanovic, Laura Jayes, Ticky Fullarton at SKY News". TV Tonight. Retrieved 31 July 2019.
  30. ^ a b Knox, David (22 January 2019). "Chris Kenny leads new shows & changes on SKY News". TV Tonight. Retrieved 3 March 2019.
  31. ^ Knox, David (13 April 2018). "Airdate: Kenny on Sunday". TV Tonight. Retrieved 2 July 2018.
  32. ^ Knox, David (19 March 2018). "Rita Panahi to host Friday Show for SKY News". TV Tonight. Retrieved 2 July 2018.
  33. ^ Knox, David (2 October 2018). "Axed: Heads Up with Janine Perrett". TV Tonight. Retrieved 27 October 2018.
  34. ^ Knox, David (29 May 2016). "Bronwyn Bishop joins Sky News". TV Tonight. Retrieved 29 May 2016.
  35. ^ "Sky News appoints Stephen Conroy as political contributor". Mumbrella. 20 March 2017. Retrieved 17 August 2017.
  36. ^ a b Knox, David (27 November 2014). "Victorian Election: SKY News". TV Tonight. Retrieved 1 April 2016.
  37. ^ "Catherine McGregor". Sky News Australia. Sky News Australia. Retrieved 12 May 2020.
  38. ^ Knox, David (17 March 2014). "Michael Willesee leaves SKY News". TV Tonight. Retrieved 13 January 2017.
  39. ^ Knox, David (4 April 2016). "SKY News expands to Cairns bureau". TV Tonight. Archived from the original on 4 April 2016. Retrieved 4 April 2016.
  40. ^ "Sky News opens new studio facility on the Gold Coast". Decider TV. 1 August 2017. Retrieved 1 August 2017.
  41. ^ "Sky News updates Melbourne bureau". NewsCastStudio. 26 August 2014. Retrieved 28 January 2015.
  42. ^ "Derryn Hinch to host new Hinch Live talk current affairs show on Sky News". Herald Sun. 6 January 2014. Retrieved 28 January 2015.
  43. ^ "Police take control at troubled Grocon site". The Age. 4 September 2012. Retrieved 13 October 2015.
  44. ^ Knox, David (13 October 2015). "Former ABC journo joins SKY News". TV Tonight. Retrieved 13 October 2015.
  45. ^ Sinclair, Lara (5 October 2009). "Sky to go local at News offices". The Australian. Retrieved 7 November 2015.
  46. ^ "Sky News announces NZ's only 24-hour news channel Political Bureau". Throng. 17 March 2015. Retrieved 26 July 2016.
  47. ^ "Uma Patel - ABC News". ABC News. Archived from the original on 26 July 2016. Retrieved 26 July 2016.
  48. ^ "Sky News Australia Partners With CNN International". 11 October 2010. Retrieved 28 January 2015.
  49. ^ "Sky News Australia first ever broadcast 1996". Sky News Australia. 20 February 2016. Retrieved 20 February 2016.
  50. ^ "Nine maroons Seven with Origin and leadership double". The Sydney Morning Herald. 27 June 2013. Retrieved 28 January 2015.
  51. ^ Knox, David. "Ratings: Monday 15 December 2014". TV Tonight. Retrieved 20 April 2015.
  52. ^ Knox, David (17 December 2014). "Martin Place siege: ABC / SKY News". TV Tonight. Retrieved 20 April 2015.
  53. ^ "SatTV". Mediaweek. Retrieved 20 April 2015. ...News24 metro 195k ... SkyNews late 83k early 56k.
  54. ^ "Mon STV". Mediaweek. Retrieved 20 April 2015. Mon STV @SkyNewsAust #2 channel Leadership crisis 9-10am #3 program 69k
  55. ^ Lallo, Michael (15 September 2015). "ABC and Sky News the big winners out of Liberal leadership spill". The Sydney Morning Herald. Archived from the original on 16 September 2015. Retrieved 16 September 2015.
  56. ^ Knox, David (15 September 2015). "Monday 14 September 2015". TV Tonight. Retrieved 16 September 2015.
  57. ^ Bodey, Michael (15 September 2015). "ABC News 24 the ratings winner as Turnbull wins spill". The Australian. Retrieved 16 September 2015.(subscription required)
  58. ^ Meade, Amanda (25 March 2016). "Straight news or Fox News? Andrew Bolt's show sends Sky further right on the night". Guardian Australia. Archived from the original on 25 March 2016. Retrieved 26 March 2016.
  59. ^ Bodey, Michael (4 July 2016). "Election 2016: TV ratings for poll night sees ABC attract biggest TV audience". The Australian. Retrieved 4 July 2016.
  60. ^ "Sky News on a roll as presenters bring in record number of viewers". The Australian. 16 July 2018. Retrieved 16 July 2018.
  61. ^ "Sky News delivers record-breaking audiences". Sky News. 16 July 2018. Retrieved 16 July 2018.
  62. ^ Knox, David (23 August 2018). "LibSpill drives SKY News audience". TV Tonight. Retrieved 23 August 2018.
  63. ^ Lallo, Michael (27 May 2019). "Sky's jump to the right has boosted ratings – but at what cost?". The Sydney Morning Herald.
  64. ^ "Dark side of Sky After Dark: Anti-Labor comments seven times more likely". The New Daily. 14 May 2019. Retrieved 2 January 2021.
  65. ^ a b c Muller, Denis (15 February 2017). "Sky News is not yet Fox News, but it has the good, the bad and the uglies". The Conversation. Retrieved 17 February 2017.
  66. ^ Burrowes, Tim (28 October 2016). "Sky News host Kristina Keneally: Australia is too small for a Fox News". Mumbrella. Retrieved 17 February 2017.
  67. ^ Meade, Amanda (25 March 2016). "Straight news or Fox News? Andrew Bolt's show sends Sky further right on the night". The Guardian. Retrieved 17 February 2017.
  68. ^ "Sky News changes: New set, new schedule, expanded lineup". Mediaweek. Retrieved 25 November 2020.
  69. ^ Meade, Amanda (6 August 2018). "Sky News interview with far-right agitator Blair Cottrell sparks fury". The Guardian. Retrieved 6 August 2018.
  70. ^ "Sky News admits it was 'wrong' to air interview with Blair Cottrell from United Patriots Front". ABC News. 6 August 2018.
  71. ^ Meade, Amanda (6 August 2018). "Craig Emerson quits Sky News over Blair Cottrell interview". The Guardian. Retrieved 7 August 2018.
  72. ^ Zhou, Naaman (7 August 2018). "Advertisers urged to pull campaigns from Sky News after far-right extremist interview". The Guardian. Retrieved 7 August 2018.
  73. ^ Graham, Ben. "Far-right nationalist Blair Cottrell copping it over rape tweet to Sky News reporter". News Corp. Retrieved 7 August 2018.
  74. ^ "'Dictator Dan' is trying to build a 'COVID Gulag' - YouTube". Retrieved 26 December 2020.
  75. ^ "People are now wanting to escape 'Chairman Dan's Melbourne dictatorship' - YouTube". Retrieved 26 December 2020.
  76. ^ Remeikis, Amy. "Ross Cameron sacked from Sky News after racist comments about Chinese people". The Guardian. Retrieved 5 November 2018.
  77. ^ Meade, Amanda (16 March 2019). "Sky New Zealand pulls Sky News Australia off air over Christchurch massacre coverage". The Guardian. Retrieved 17 March 2019.
  78. ^ "Christchurch mosque shootings: Sky News taken down, replaced with Fox Sports". The New Zealand Herald. 16 March 2019. Retrieved 17 March 2019.
  79. ^ Pullar-Strecker, Tom (22 March 2019). "Full picture over Sky News block emerges after Sky TV issues 'correction'". Retrieved 22 March 2019.
  80. ^ Byrnes, Holly (13 March 2015). "ASTRA Awards 2015: Wentworth, Sky News among winners". News Corp Australia. Retrieved 13 March 2015.
  81. ^ "Full list of 2016 TV WEEK Logies nominees". TV Week. 3 April 2016. Archived from the original on 3 April 2016. Retrieved 3 April 2016.
  82. ^ "ASTRA Winners Announced To Honour TV Champions". B&T. 29 July 2016. Retrieved 29 July 2016.
  83. ^ "Finalists announced for Walkley Awards for Excellence in Journalism". Mediaweek. 21 October 2016. Retrieved 22 October 2016.
  84. ^ a b Knox, David (8 December 2016). "AACTA Awards 2016 winners". TV Tonight. Retrieved 8 December 2016.
  85. ^ "Live blog: all the action from the 2017 TV Week Logie Awards". 24 April 2017. Retrieved 24 April 2017.
  86. ^ "SKY NEWS Launches Live Captions".
  87. ^ Sinclair, Lara (5 October 2009). "Stock Quotes". The Australian. Archived from the original on 8 October 2009. Retrieved 5 October 2009.
  88. ^ "Australia's first business news channel to launch early 2008". On Screen Asia. 5 November 2007. Retrieved 13 October 2015.
  89. ^ Sky News Alerts
  90. ^ "SMS Alerts Terms and Conditions". Sky News Live. Retrieved 13 October 2015.
  91. ^ Freed, Jamie (23 July 2014). "Qantas takes Sky News to the air in overhaul of its in-flight entertainment". The Sydney Morning Herald.
  92. ^ Cronin, Seanna (4 August 2018). "Foxtel to launch 24-hour news on WIN". Cairns Post. Cairns. Retrieved 4 August 2018.
  93. ^ Mason, Max (4 August 2018). "Australian News Channel and WIN partner to bring Sky News to free-to-air for first time". Australian Financial Review. Retrieved 4 August 2018.
  94. ^ Meade, Amanda (21 September 2018). "How the Gig economy wreaks havoc on ABC's shrinking budget". The Guardian. Retrieved 21 September 2018.
  95. ^ "Sky News dumped in the regions as Win welcomes Nine | Weekly Beast". the Guardian. 19 March 2021. Retrieved 16 May 2021.
  96. ^ Missing or empty |title= (help)

External linksEdit