One America News Network

One America News Network (OANN), also known as One America News (OAN), is a far-right[1][2][3] news and opinion channel owned by Herring Networks, Inc., launched on July 4, 2013.[4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][excessive citations] The network is headquartered in San Diego, California, and operates news bureaus in Washington, D.C.[14] and New York City.

One America News Network
OANN.jpg
LaunchedJuly 4, 2013 (2013-07-04)
Owned byHerring Networks
Picture format1080i HDTV
(downconverted to letterboxed 480i for the SDTV feed)
SloganYour nation, your news
CountryUnited States
LanguageEnglish
Broadcast areaUnited States
HeadquartersSan Diego, California
Sister channel(s)AWE
Websitewww.oann.com Edit this at Wikidata
Availability
Satellite
DirecTVChannel 347
Cable
Verizon FiOSChannel 116 (SD)
Channel 616 (HD)
IPTV
CenturyLink PrismChannel 208 (SD)
Channel 1208 (HD)
AT&T U-verseChannel 208 (SD)
Channel 1208 (HD)
AT&T TVIPTV

The channel targets a conservative and right-of-center audience.[15][16] Its prime time political talk shows have a conservative perspective,[17][18][19] and the channel regularly features pro-Donald Trump stories.[17][20] The channel has been noted for promoting falsehoods and conspiracy theories.[18][21]

History

OAN was announced on March 14, 2013 by Herring Networks, Inc., a family-owned national video programming company, which also owns sister channel AWE. The OAN channel originally debuted in partnership with The Washington Times.[14] On television, the network predominantly uses the acronym "OAN", whereas on Twitter it is more frequently known as "OANN". The network's web URL domain is at "OANN.com" but the site banner reads "OAN".[22]

The channel was launched with the intention of serving a conservative audience. OAN President Charles Herring told the Conservative Political Action Conference that "Fox News has done a great job serving the center-right and independent audiences... But those who consider themselves liberal have a half-dozen or more choices on TV each day..."[23] Herring also emphasized the network's separation of news from opinion content. He said that straight news would be reported throughout the day, with limited opinion and commentary on evening talk shows, including The Daily Ledger, hosted by Graham Ledger, and The Tipping Point, hosted by Liz Wheeler.

Promotions for the channel in 2013 touted the network's lack of commentary and focus on straight news reporting.[24]

In July 2014, OAN relocated its news and production studios, moving from The Washington Times building to a new location at 101 Constitution Avenue NW, near the United States Capitol. This marked the end of OAN's relationship with The Washington Times, which had provided news and analysis.[25]

In June 2019, OAN said that it reached 35 million homes.[8] Its website lists availability via DirecTV, Verizon Fios, AT&T U-verse, Prism TV, and other distributors.[26]

In June 2019, OAN had approximately 150 staff.[8]

At the start of 2020, it was reported that Trump allies were looking into purchasing OAN.[27]

Programming

In August 2014, OAN launched the show On Point with Tomi Lahren. Many clips from the program went viral, and by 2015, Lahren had gained widespread attention for her commentaries. On August 19, 2015, Lahren aired her final show at OAN.[28][29] On the week of August 24, former Republican vice presidential candidate Sarah Palin guest hosted a program on the network.[30][31]

In 2019 the channel aired the Canadian television film Claws of the Red Dragon, which had signed Steve Bannon as its American distributor.[32]

Content

OAN is known for its pro-Trump content, promotion of conspiracy theories, and criticisms of the mainstream media.[8]

Pro-Trump content

OAN is pro-Trump.[17][33][34][35][8][excessive citations] Robert Herring, Sr., founder and CEO of the network, has ordered producers to promote pro-Trump stories, anti-Clinton stories, and anti-abortion stories, and to minimize stories about Russian interference in the 2016 presidential election.

During the 2016 presidential campaign, the channel ran a special titled "Betrayal at Benghazi: The Cost of Hillary Clinton’s Dereliction and Greed." Herring, the owner of the channel, sent his producers a report that falsely claimed that Hillary Clinton had a brain tumor, and asked them to check up on it. He also shared a report with producers claiming that Planned Parenthood had promoted abortion, and ordered them to minimize coverage of Pope Francis's US visit, due to the Pope's calls for action on global warming (see Laudato si'). Herring also repeatedly ordered his producers not to cover stories pertaining to Russian interference in the 2016 presidential election.[17]

According to former and current employees at the channel, as well as internal e-mails, by July 2017 the executives of the channel had directed the channel to "scuttle stories about police shootings, encourage antiabortion stories, minimize coverage of Russian aggression, and steer away from the new president’s troubles."[17]

In October 2017, the channel claimed without evidence that a "report" had been published which showed "U.K. Crime Rises 13% Annually Amid Spread of Radical Islamic Terror".[36] President Trump later repeated this falsehood, suggesting that he learned of it from OAN.[37][38]

In June 2017, OAN was granted a permanent seat in the White House's James Brady briefing room.[39] The network's Chief White House Correspondent, Trey Yingst, was one of the top five most called-upon reporters covering the Trump Administration.[40] OAN has been repeatedly called on by President Trump during Presidential press conferences, including in February 2017 when Yingst asked the President about his campaign's contacts with the Russian government.[41] Also in February 2017, OAN was invited to a network lunch with President Trump.[42] In August 2017, President Trump praised OAN, saying "It's a great network." In response, OAN CEO Robert Herring said that OAN considers itself a tough but fair presence in the White House press corps.[43]

OAN supported the Trump administration's revoking of CNN reporter Jim Acosta's press credentials; most major media outlets, including the conservative Fox News, opposed this decision. In a statement, Robert Herring attacked Fox News, saying he "can't believe Fox is on the other side."[44][45][46]

OAN broadcasts every Trump speech uninterrupted.[8]

Murder of Seth Rich conspiracy theories

OANN promoted conspiracy theories about the murder of Seth Rich.[18]

Roy Moore sexual misconduct report controversy

After The Washington Post reported allegations against Alabama Senate candidate Roy Moore that he had molested or made inappropriate sexual contact with a number of women under the age of 18, including a 14-year-old, OAN "became a source of both positive coverage and stories that could cast doubt on his accusers."[47] In November 2017, OAN aired a segment citing a false rumor by an anonymous Twitter account that The Washington Post had offered $1,000 to Roy Moore's accusers.[48][49][50] OAN described the tweet as a "report" and described the tweeter as a "former Secret Service agent and Navy veteran".[48][49] The Twitter source had a history of tweeting falsehoods and conspiracy theories; the Twitter account had also made repeated and inconsistent lies about its identity, including appropriating the identity of a Navy serviceman who died in 2007.[49] After it was revealed that the story was a hoax, OAN did not retract its report.[48]

During his Senate campaign, Roy Moore cited OAN when he defended himself against the accusations,[51] including an OAN story that alleged his "Accusers Have Ties to Drug Dealers & Washington Post".[51][52][53]

During the night of the Alabama Senate election, OANN announced Moore had swept the election "by a large margin" when, in actuality, Moore had lost the race.[54] In its announcement, the network cited "unofficial polling", and the news anchor extended OAN CEO Robert Herring's congratulations to Moore on having run a "fine campaign."[54] OAN's website also published an erroneous article claiming Moore had won "despite attacks from Democrats about unverified allegations."[54] During election night, OAN also reported "a number of people have been caught trying to sneak into voting booths and vote illegally"; however, Alabama Secretary of State's office said it had no credible reports of voter fraud.[55]

Conspiracy theory about David Hogg

In February 2018, one of the hosts on OAN tweeted a conspiracy theory that a 17-year-old survivor in the Stoneman Douglas High School shooting, David Hogg, had been coached to speak against Trump by, and was "running cover" for, his retired FBI agent father.[56][57] Donald Trump Jr. "liked" the OAN host's tweet.[57] The younger Hogg responded, describing the conspiracy theory to Buzzfeed News as "immature, rude, and inhuman".[58]

Syria chemical attack

In April 2018, while on an al-Assad regime-led tour of the area of the Douma chemical attack, an OAN correspondent claimed there was no evidence that a chemical attack had occurred.[59] The correspondent said, "Not one of the people that I spoke to in that neighborhood said that they had seen anything or heard anything about a chemical attack on that day" and that residents "loved Bashar al-Assad."[59]

In May 2019, OAN published a report claiming the White Helmets had admitted to staging fake chemical weapons attacks, which were intended to put blame on the Assad regime. OAN referred to the humanitarian organization, which is partly funded by the US State Department, as "terrorist-linked". The Daily Beast characterized this story as a "smear" that could be traced directly as Russian disinformation.[34]

Hiring of Jack Posobiec

As of 2018, far-right conspiracy theorist Jack Posobiec worked for OANN as a political correspondent.[60] Posobiec was a prominent proponent of the Pizzagate conspiracy theory and Murder of Seth Rich conspiracy theories.[8][35][61]

False story about Bible ban

In April 2018, OAN ran a segment falsely claiming that a California bill would ban the sale of Bibles.[62] Within 24 hours, the OAN video was viewed 2.4 million times on Facebook.[62] Snopes determined that this claim was a misrepresentation, noting the bill actually targeted gay conversion therapy.[62]

Unsubstantiated claims about Ammar Campa-Najjar

During the mid-term campaign for the November 2018 U.S. elections, OAN ran a segment claiming that Democratic congressional candidate Ammar Campa-Najjar's "father praised the deaths of the Israelis, saying they deserved to die." The Washington Post fact-checker noted that there is no attribution to this statement in the OAN segment. An OANN commentator also claimed that groups connected to the Muslim Brotherhood donated to Campa-Najjar's campaign and that the FEC website showed this.The Washington Post fact-checker said it "couldn’t find evidence of this after searching Campa-Najjar’s filings with the Federal Election Commission." Nevertheless, the OAN segment was used in attack ads by Campa-Najjar's Republican opponent Duncan Hunter to support the false suggestion that Campa-Najjar was tied to terrorism.[63]

Interview subject with a fake name

In July 2019, the network interviewed a pro-Trump activist about allegations of anti-conservative bias on Reddit. OANN identified the man as Dennis F. Charles and said he was a "a conservative social media analyst."[35] However, that was not his name and OANN did not disclose that he was using a pseudonym.[35]

Russia

OAN is known for downplaying threats posed to the United States by Russia. According to a former OAN producer, on his first day at OAN he was told, "Yeah, we like Russia here."[8][10] One of OAN's reporters, Kristian Brunovich Rouz, simultaneously works for the Russian propaganda outlet and news agency Sputnik, which is state-owned; when Rouz runs segments on OAN that relate to Russia, OAN does not disclose that he also works for Sputnik.[20]

In September 2019, OAN filed suit in federal court in San Diego, California against MSNBC host Rachel Maddow for $10 million after Maddow described the network as "paid Russian propaganda" on her July 22 program. Maddow had referenced a Daily Beast story identifying Rouz as also working for Sputnik. Also named in the suit were Comcast, MSNBC and NBCUniversal Media.[64]

Fabricated story about Hillary Clinton funding Antifa

OANN ran a wholly fabricated story alleging that Hillary Clinton's political action committee secretly gave $800,000 to Antifa.[20]

George Soros smears

OANN has run stories falsely claiming that George Soros, a Jewish-Hungarian philanthropist, collaborated with the Nazis when he was a 14-year-old.[20] The network has also accused Soros of funding migrant caravans to the United States.[20]

During a report from Ukraine with Rudy Giuliani in December 2019, the OANN correspondent Chanel Rion claimed without evidence that Soros had shown up at the Kyiv airport with "human Dobermans in little black Mercedes" to find them. The claim was ridiculed in Ukrainian and American media.[65][66][67] Soros was not known to have visited Ukraine since 2016.[66]

Giuliani has promoted Conspiracy theories related to the Trump–Ukraine scandal on OANN.[68][69][70]

Donald Trump wiretapping conspiracy theories

On January 12, 2020, an OANN broadcast promoted debunked conspiracy theories alleging illegal wiretapping of Donald Trump.[71]

Reception

In March 2015, USC media professor Marty Kaplan praised the network for its focus on what he viewed as impartial news reporting, writing in The Huffington Post that, "Ten minutes of OAN tells me eight stories; 10 minutes of Fox or MSNBC tells me one story, to make me mad," while commenting that OAN's opinion segments were "as delusional and incendiary as anything on conservative talk radio or Fox."[72] Don Kaplan of the New York Daily News echoed similar sentiments, writing in December 2016 that, "it's by far one of the most fair news outlets around, serving up a daily diet of ad-free, non-ideological, nonstop news—without smirking, snarky anchors or much fanfare" while stating that its opinion segments "skew hard to the right."[73]

In July 2017, The Washington Post's Marc Fisher wrote that the network was "a reliably sympathetic voice of the [Trump] administration’s goals and actions".[74] In July 2018, Media Matters for America criticized OAN host Liz Wheeler for advancing conspiracy theories relating to the Planned Parenthood 2015 undercover videos controversy and other abortion topics and tying tangentially related news stories to the "so-called liberal hypocrisy on abortion."[75]

Ratings

OAN does not subscribe to Nielsen ratings, citing the rating companies' high price. In March 2019, OAN cited Comscore set-top-box viewership data to claim it was the "fourth-rated cable news network" that month.[76]

See also

References

  1. ^ https://abcnews.go.com/Politics/rudy-giuliani-ukraine-impeachment-marches-forward-washington/story?id=67519317
  2. ^ https://www.nbcnews.com/politics/trump-impeachment-inquiry/inside-giuliani-s-new-push-flip-script-trump-s-impeachment-n1106321
  3. ^ https://www.thedailybeast.com/the-year-of-batshit-crazy-at-one-america-news-trumps-new-favorite-cable-news-channel
  4. ^ Trump has a new favourite news network – and it’s more rightwing than Fox
  5. ^ Breuninger, Kevin (November 26, 2018). "Jerome Corsi says Robert Mueller offered plea deal on perjury charge". CNBC. NBCUniversal Broadcast, Cable, Sports and News. Retrieved August 18, 2019.
  6. ^ Dagnes, Alison (2019), Dagnes, Alison (ed.), "Super Mad at Everything All the Time", Super Mad at Everything All the Time: Political Media and Our National Anger, Springer International Publishing, p. 179, doi:10.1007/978-3-030-06131-9_5, ISBN 9783030061319 |chapter= ignored (help)
  7. ^ Spencer Ackerman, Sam Brodey, and Adam Rawnsley (October 29, 2019). "Nunes Aide Is Leaking the Ukraine Whistleblower's Name, Sources Say; Derek Harvey, a former intelligence analyst, has also been spreading disinformation about an aide to Adam Schiff". thedailybeast.com. Retrieved October 29, 2019.CS1 maint: uses authors parameter (link)
  8. ^ a b c d e f g h Smith, David (June 15, 2019). "Trump has a new favourite news network – and it's more rightwing than Fox". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved December 17, 2019.
  9. ^ Ellen Cranley Trump favorite One America News has been called 'paid Russian propaganda' — this is what happened when I watched it for a week October 28, 2019
  10. ^ a b Poulsen, Kevin (May 18, 2019). "The Hell of Working at Trump's New Favorite Network". Daily Beast. Retrieved December 16, 2019.
  11. ^ Rubin, Olivia; Reevell, Patrick; Bruggeman, Lucien (December 5, 2019). "Giuliani in Ukraine with conservative news outlet in effort to discredit impeachment probe". ABC News. Retrieved December 16, 2019.
  12. ^ Sheffield, Matthew (December 20, 2017) Fox News too liberal? Don't worry, One America News is here to help; Upstart conservative network has tried to grow through unquestioning loyalty to Donald Trump and Roy Moore , Salon.
  13. ^ Oliver Darcy (November 11, 2019). "White House press secretary Stephanie Grisham has yet to hold a briefing with reporters, but finds time for Fox News". CNN. Retrieved December 17, 2019.
  14. ^ a b "One America News Cable News Network Announces Debut in Collaboration with The Washington Times". The Washington Times. May 30, 2013. Retrieved August 18, 2019.
  15. ^ "Herring Plans to Launch New Conservative News Network". The Wall Street Journal. March 14, 2013. Retrieved November 19, 2014.
  16. ^ "'One America News Network' Wants To Give Fox News Some Cable News Competition". mediaite.com. Retrieved June 21, 2017.
  17. ^ a b c d e Fisher, Marc (July 5, 2017). "An inside look at One America News, the insurgent TV network taking 'pro-Trump' to new heights". The Washington Post. Retrieved August 17, 2019.
  18. ^ a b c Sampathkumar, Mythili (October 20, 2017). "Donald Trump's false claim about UK crime rate seems to have come from conspiracy theorist news network". The Independent. Retrieved August 18, 2019.
  19. ^ Roller, Emma (March 17, 2015). "How one TV channel is positioning itself to be the next Fox News". National Journal. Retrieved March 18, 2015.
  20. ^ a b c d e Poulsen, Kevin (July 22, 2019). "Trump's New Favorite Channel Employs Kremlin-Paid Journalist". The Daily Beast. Retrieved August 7, 2019.
  21. ^ Sperling, Nicole (July 20, 2018). "Disney Fires Guardians of the Galaxy Director James Gunn". Vanity Fair. Retrieved August 18, 2018. which often promotes conspiracy theories
  22. ^ "One America News Network | Your Nation. Your News". Retrieved December 17, 2019.
  23. ^ Freedlander, David (March 14, 2013). "One America News Network, New Conservative Cable Channel, Sets Launch". The Daily Beast. Retrieved June 26, 2019.
  24. ^ Hagey, Keach (March 14, 2013). "Herring Plans to Launch New Conservative News Network". The Wall Street Journal. ISSN 0099-9660. Retrieved June 21, 2017.
  25. ^ Harper, Jennifer (March 13, 2013). "The Washington Times extending reach with cable network". The Washington Times. Archived from the original on March 15, 2013.
  26. ^ "Where to Watch | One America News Network". oann.com. Retrieved June 30, 2018.
  27. ^ Ballhaus, Juliet Chung,, Corrie Driebusch and Rebecca. "Trump Allies Explore Buyout of Conservative Channel Seeking to Compete With Fox News". The Wall Street Journal. Retrieved January 10, 2020.
  28. ^ Bromwich, Jonah Engel (December 4, 2016). "Tomi Lahren: Young, Vocal and the Right's Rising Media Star". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved June 21, 2017.
  29. ^ Wilson, Jason (September 23, 2016). "The rise of Tomi Lahren, the media star lampooned as 'white power Barbie'". The Guardian. Retrieved June 2, 2018.
  30. ^ "Governor Sarah Palin to Guest Host One America News Network's Political Talk Show "On Point" | One America News Network". oann.com. Retrieved June 21, 2017.
  31. ^ "Sarah Palin Returning to Cable News at One America News Network". mediaite.com. Retrieved June 21, 2017.
  32. ^ Joshua Chaffin, "Steve Bannon turns Huawei saga into anti-China movie". Financial Times, October 19, 2019.
  33. ^ Master, Cyra (July 31, 2017). "Lewandowski fired from pro-Trump cable network: report". The Hill. Retrieved August 17, 2019.
  34. ^ a b Poulsen, Kevin (April 4, 2019). "Trump's New Favorite Network Embraces Russian Propaganda". The Daily Beast. Retrieved August 17, 2019.
  35. ^ a b c d Silverman, Craig; Massler, Jeremy (July 15, 2019). "Trump's Favorite Meme-Maker Adopted A Fake Name To Go On Trump's Favorite TV Network". BuzzFeed News. BuzzFeed. Retrieved August 17, 2019.
  36. ^ "FACT CHECK: Is an Increase in Recorded Crime in England and Wales Linked to 'Radical Islamic Terror'?". Snopes.com. October 20, 2017. Retrieved October 21, 2017.
  37. ^ "Donald Trump Has Linked A Rise In UK Crime With Islamic Terror, Which Statisticians Have Not". BuzzFeed. Retrieved October 21, 2017.
  38. ^ "Trump's awful Britain tweet posted minutes after identical report by conspiracy theorist news channel". The Independent. October 20, 2017. Retrieved October 21, 2017.
  39. ^ Gold, Hadas (June 30, 2017). "Conservative outlets get more official seats in the White House briefing room". Politico. Capitol News Company. Retrieved August 17, 2019.
  40. ^ Savillo, Rob (May 30, 2017). "Study: Sean Spicers First 48 Press Briefings". Media Matters for America. Retrieved August 17, 2019.
  41. ^ Funke, Daniel (August 18, 2017). "This 23-year-old asks the White House tough questions for one of America's most conservative networks". Poynter. Retrieved August 17, 2019.
  42. ^ Kludt, Tom (February 27, 2017). "Trump meeting with regional media outlets". CNN. Retrieved February 27, 2017.
  43. ^ Barr, Jeremy (August 28, 2017). "One America News Network Executive Says He's Not Surprised by Trump Praise". The Hollywood Reporter. Valence Media. Retrieved August 17, 2019.
  44. ^ Breuninger, Kevin (November 15, 2018). "Conservative network backs White House in lawsuit for revoking 'rude' CNN reporter's press pass". CNBC. Retrieved August 17, 2019.
  45. ^ Samuels, Brett (November 15, 2018). "Conservative outlet One America News files brief in support of White House in CNN legal battle". The Hill. Retrieved August 17, 2019.
  46. ^ Sykes, Michael (November 16, 2018). "Fox News competitor OANN backs Trump White House against CNN". Axios. Axios Media Inc. Retrieved August 17, 2019.
  47. ^ Weigel, David (December 12, 2017). "Analysis | Roy Moore and friends wrap up a campaign against 'the opposition party' — the press". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved December 13, 2017.
  48. ^ a b c Freed, Benjamin (November 14, 2017). "A Hoax Robocall Claiming to Be From the Washington Post Offers Cash for Roy Moore Dirt". Washingtonian. Retrieved August 17, 2019.
  49. ^ a b c Ackerman, Spencer; Collins, Ben; Cox, Joseph; Woodruff, Betsy (November 14, 2017). "The Troll Smearing Roy Moore's Accuser Stole a Dead Navy SEAL's Identity". The Daily Beast. Retrieved August 17, 2019.
  50. ^ Porter, Tom (November 15, 2017). "Roy Moore's supporters are spreading fake news about the women who accused him of sexual misconduct". Newsweek. Retrieved November 30, 2017.
  51. ^ a b Sharp, John (November 29, 2017). "'All the girls are lying?' man yells at Roy Moore in church". AL.com. Retrieved November 30, 2017.
  52. ^ "Roy Moore leading in poll, blames LGBT community for 'conspiracy'". Daily News. New York. Retrieved November 30, 2017.
  53. ^ "Accuser's open letter to Roy Moore: 'Where does your immorality end?'". Retrieved November 30, 2017.
  54. ^ a b c Bowden, John (December 14, 2017). "Conservative news outlet called Alabama race for Moore". TheHill. Retrieved December 15, 2017.
  55. ^ Weigel, David (December 14, 2017). "White House urges Roy Moore to concede, as supporters look for evidence of 'voter fraud'". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved December 15, 2017.
  56. ^ Smith, Allan (February 21, 2018). "Russian bots zeroed in on a survivor of the Florida school shooting who's been targeted by far-right conspiracy theorists". Business Insider Singapore. Retrieved August 17, 2019.
  57. ^ a b Kirell, Andrew (February 20, 2018). "Donald Trump Jr. 'Likes' Conspiracy Theory About Florida Shooting Survivor's Ex-FBI Dad". The Daily Beast. Retrieved August 17, 2019.
  58. ^ Nashrulla, Tasneem; Smidt, Remy (February 20, 2018). "Donald Trump Jr. Liked Tweets Promoting A Conspiracy Theory About A Florida Shooting Survivor". BuzzFeed News. BuzzFeed. Retrieved August 17, 2019.
  59. ^ a b "Right-Wing TV Network: 'No Evidence' of Syria Chemical Attack". The Daily Beast. April 16, 2018. Retrieved April 19, 2018.
  60. ^ Sperling, Nicole (July 20, 2018). "Disney Fires Guardians of the Galaxy Director James Gunn". Vanity Fair. Retrieved August 18, 2019. Jack Posobiec, an on-air reporter for the conservative channel One America News Network
  61. ^ "Were Ex-Obama Officials 'Caught Advising Iran How to Defeat US Foreign Policy'?". Snopes.com. Retrieved January 11, 2020.
  62. ^ a b c "FACT CHECK: Would a Proposed Law 'Ban the Bible' in California?". Snopes.com. Retrieved August 18, 2018.
  63. ^ Rizzo, Salvador (October 1, 2018). "Indicted congressman falsely ties opponent to terrorism". The Washington Post. Retrieved August 18, 2019.
  64. ^ Staff (September 10, 2019) "Rachel Maddow sued for $10 million by One America News in defamation case" CBS News
  65. ^ "Right-wing TV channel offers improbable account of Giuliani's visit to Kyiv | KyivPost - Ukraine's Global Voice". KyivPost. December 9, 2019. Retrieved January 26, 2020.
  66. ^ a b Bateson, Ian (December 27, 2019). "What Rudy Giuliani's version of reality looks like from Ukraine". The Washington Post.
  67. ^ OAN, Chanel Rion (December 6, 2019). "It was flattering to have George Soros and Viktor Pinchuk personally waiting for us at the airport last night in Kiev — with their entourage of human Dobermans in little black Mercedes". @ChanelRion. Retrieved January 26, 2020.
  68. ^ https://www.vox.com/policy-and-politics/2019/12/16/21024076/impeachment-giuliani-trump-biden-conspiracy-theory-ukraine-burisma
  69. ^ https://www.thedailybeast.com/one-america-news-network-trumps-new-favorite-is-a-bore
  70. ^ https://www.newsweek.com/fox-news-host-jeanine-pirro-confronts-giuliani-reveal-evidence-bidens-alleged-corruption-1484066
  71. ^ https://www.snopes.com/fact-check/fbi-illegal-wiretap-trump-apology
  72. ^ Kaplan, Marty (January 5, 2015). "My New Favorite News Network Is Not Liberal (and Not Fox)". HuffPost. Retrieved June 21, 2017.
  73. ^ "Run by the right, OAN is the best news channel". Daily News. New York. Retrieved May 15, 2017.
  74. ^ Fisher, Marc; Fisher, Marc (July 5, 2017). "An inside look at One America News, the insurgent TV network taking 'pro-Trump' to new heights". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved July 6, 2017.
  75. ^ Tulbert, Julie (July 31, 2018). "How one host on far-right network OANN is pushing conspiracy theories about Planned Parenthood". Media Matters for America. Retrieved August 26, 2018.
  76. ^ Stelter, Brian (October 11, 2019). "The cable network that is Foxier than Fox -- and that Trump is promoting". CNN. Retrieved June 15, 2019.

External links