The Irish Times is an Irish daily broadsheet newspaper and online digital publication. It was launched on 29 March 1859. The editor is Ruadhán Mac Cormaic.[2] It is published every day except Sundays.[3] The Irish Times is Ireland's leading newspaper.[4] It is considered a newspaper of record for Ireland.[5]

The Irish Times
TypeDaily newspaper
Owner(s)Irish Times Trust
EditorRuadhán Mac Cormaic
Founded29 March 1859; 165 years ago (1859-03-29)
  • English
  • Irish
Headquarters24–28 Tara Street, Dublin, Ireland
CirculationCirculation no longer audited[1]

Though formed as a Protestant Irish nationalist paper, within two decades and under new owners it had become a supporter of unionism in Ireland.[6] It is no longer a pro-unionist paper; it presents itself politically as "liberal and progressive", as well as being centre-right on economic issues.[7][8] The editorship of the newspaper from 1859 until 1986 was controlled by the Anglo-Irish Protestant minority, only gaining its first nominal Irish Catholic editor 127 years into its existence.

The paper's most prominent columnists include writer and arts commentator Fintan O'Toole and satirist Miriam Lord. The late Taoiseach Garret FitzGerald was once a columnist. Michael O'Regan was the Leinster House correspondent for over 30 years. Senior international figures, including Tony Blair and Bill Clinton, have written for its op-ed page. Its most prominent columns have included the political column Backbencher, by John Healy, Drapier (an anonymous piece produced weekly by a politician, giving the 'insider' view of politics), Rite and Reason (a weekly religious column, edited by Patsy McGarry, the religious affairs editor) and the long-running An Irishman's Diary. An Irishman's Diary was written by Patrick Campbell in the forties (under the pseudonym "Quidnunc"); by Seamus Kelly from 1949 to 1979 (also writing as "Quidnunc"); and more recently[when?] by Kevin Myers. After Myers' move to the rival Irish Independent, An Irishman's Diary has usually been the work of Frank McNally. On the sports pages, Philip Reid is the paper's golf correspondent.

One of its most popular columns was the biting and humorous Cruiskeen Lawn satire column written, originally in Irish, later in English, by Myles na gCopaleen, the pen name of Brian O'Nolan (Brian Ó Nualláin) who also wrote books using the name Flann O'Brien. Cruiskeen Lawn is an anglicised spelling of the Irish words crúiscín lán, meaning "little full jug". Cruiskeen Lawn made its debut in October 1940, and appeared with varying regularity until O'Nolan's death in 1966.





The first appearance of a newspaper using the name The Irish Times occurred in 1823, but this closed in 1825. The title was revived—initially as a thrice-weekly publication but soon becoming a daily—by a 22-year-old army officer, Lawrence E. Knox (later known as Major Lawrence Knox), with the first edition being published on 29 March 1859. It was founded as a moderate Protestant newspaper, reflecting the politics of Knox, who envisaged it as a "new conservative daily newspaper".[9] Its headquarters were at 4 Lower Abbey Street in Dublin. Its main competitor in its early days was the Dublin Daily Express.[citation needed]

After Knox's death in 1873, the paper was sold to the widow of Sir John Arnott, a Member of Parliament (MP), a former Lord Mayor of Cork and owner of Arnotts, one of Dublin's major Department stores. The sale, for £35,000, led to two major changes. Its headquarters was shifted to 31 Westmoreland Street, remaining in buildings on or near that site until 2005. Its politics also shifted dramatically, becoming predominantly Unionist in outlook, and it was closely associated with the Irish Unionist Alliance. The paper, along with the Irish Independent and various regional papers, called for the execution of the leaders of the failed 1916 Easter Rising.[10]

20th century


Though the paper became a publicly-listed company in 1900, the family continued to hold a majority shareholding until the 1960s (even after the family lost control, the great-grandson of the original purchaser was the paper's London editor). The last member of the Arnott family to sit on the paper's board was Sir Lauriston Arnott, who died in 1958.[citation needed]

The editor during the 1930s was R. M. Smyllie.[11] The longest-serving editor of The Irish Times was Douglas Gageby.[12]

In 1974, ownership was transferred to a non-charitable[13] trust, The Irish Times Trust. The former owner, Major Thomas McDowell, was made "president for life" of the trust which runs the paper and was paid a large dividend.[14]

The paper established its first bureau in Asia when foreign correspondent Conor O'Clery moved to Beijing, China, in 1996.[15]

21st century


The Irish Times suffered considerable financial difficulty in 2002 when a drop in advertising revenue coincided with a decision by the company to invest its reserves in the building of a new printing plant. None of the journalists were laid off, but many took a voluntary redundancy package when the paper was greatly restructured. Some foreign bureaux were closed and it also stopped publishing "colour" pages devoted to Irish regions, with regional coverage now merged with news. The paper's problems stemmed partly from internal strife which led to McDowells's daughter, Karen Erwin, not being made chief executive.[16] The reorganisation had the desired effect; after posting losses of almost €3 million in 2002, the paper returned to profit in 2003.[citation needed]

In May 2005, the paper launched a new international edition,[citation needed] which was available in London and southeast England at the same time as other daily newspapers (previously, copies of the Irish edition were flown from Dublin to major cities in Britain on passenger flights, arriving around lunchtime). It was printed at the Newsfax plant in Hackney, and uses the Financial Times distribution network.[citation needed]

The Central Bank of Ireland fined The Irish Times in 2008 after it admitted breaking market abuse rules.[17] In 2009, the Supreme Court ordered the paper to pay €600,000 in costs, despite winning its case about the importance of protecting journalistic sources, and called its destruction of evidence "reprehensible conduct".[18]

In December 2017, it was reported that The Irish Times had reached an agreement to purchase the newspaper, radio and website interests of Landmark Media Investments which include the Irish Examiner. Initially subject to regulatory approval,[19] the sale was completed in July 2018.[20]

In September 2018, The Irish Times started a voluntary redundancy scheme. This followed the Landmark Media Investments acquisition.[21]



The company has diversified from its original Irish Times title as a source of revenue. Irish Times Limited has taken a majority share for €5m in the Gazette Group Newspapers, a group publishing three local newspapers in West Dublin, and has acquired a property website,, the second-largest[22] property internet website in Ireland, for €50m, seen as insurance against the loss of revenue from traditional classified property advertising.[23]

In June 2009, journalists called on the board and trust to review "the flawed investment and diversification strategy of the company" and passed a motion saying that "ongoing investment in loss-making projects poses a serious threat to employment" at the newspaper.[24] Four months later, the company announced a loss of €37 million and that 90 staff would be made redundant.[25] The director, Maeve Donovan, who instigated the "investment and diversification" strategy, subsequently retired. She dismissed suggestions that she would receive a significant "golden handshake", saying that her package would be "nothing out of the ordinary at all". She was given a €1m "ex-gratia" payment by the newspaper "relating to a commutation of pension rights agreed with her".[26]

The managing director said in 2009 that mobile phone applications would be a key investment for newspapers and The Irish Times now[when?] has an application for the iPhone and Android smartphones.[27]

In June 2010, Gazette Group Newspapers' managing director claimed the company's affairs were being conducted oppressively by its majority shareholder, the Irish Times.[28]

On 2 May 2024, it was announced that the Irish Times Group had acquired obituary business[29]

Political stances and controversial stories


The editor during the 1930s, R. M. Smyllie, had strong anti-fascist views, and angered the Irish Catholic hierarchy by opposing General Franco during the Spanish Civil War. During World War II, The Irish Times, like other national newspapers, had problems with Irish Government censorship. The Times was largely pro-Allies and was opposed to the Éamon de Valera government policy of neutrality.[11]

In 1969, the longest-serving editor of The Irish Times, Douglas Gageby, was allegedly called a "white nigger" by company chairman Thomas Bleakley McDowell, because of the newspaper's coverage of Northern Ireland at the outset of the Troubles, which was supportive of Irish nationalism.[12][30]

John Waters, a columnist who spoke out about the perceived vast salaries of the editor, managing director and deputy editor, was sacked and re-hired a week later, in November 2003.[31] Former editor Geraldine Kennedy was paid more than the editor of the UK's top non-tabloid newspaper The Daily Telegraph, which has a circulation of about nine times that of The Irish Times. Later, columnist Fintan O'Toole told the Sunday Independent: "We as a paper are not shy of preaching about corporate pay and fat cats but with this there is a sense of excess. Some of the sums mentioned are disturbing. This is not an attack on Ms Kennedy, it is an attack on the executive level of pay. There is double-standard of seeking more job cuts while paying these vast salaries.[32][33]

On 23 December 2004, The Irish Times ran a front-page story on the Provisional IRA's denial of involvement in the Northern Bank robbery, one of Europe's largest ever, and on the same day refused to print a column by Kevin Myers which said that the Provisional IRA was responsible.[34] Myers was reported to be shocked by the spiking of his column.[35] Some two weeks later, the paper printed a report that there might, after all, be a "nationalist" connection.[34] Myers later left the paper in May 2006.[36]

The Irish Times tended to support the 2007 Lisbon Treaty, which adjusted the operation of the European Union. However, opposing views were also printed, including articles by Declan Ganley of Libertas Ireland, and other anti-Lisbon campaigners.[citation needed]

On 31 July 2010, The Irish Times published an article titled "The fighting Irish" about Irish nationals who enlisted in the British Armed Forces. The article featured interviews with members of the Royal Irish Regiment and the Irish Guards.[37] It was subsequently criticised by current affairs magazine The Phoenix, which argued that the article romanticised the War in Afghanistan and served as little more than an indirect advertisement for the British military. The Phoenix accused the editor of The Irish Times, Geraldine Kennedy, of violating the Irish Defence Act which prohibits all forms of military recruitment advertising on the behalf of foreign militaries.[38]

On 9 September 2011, the paper published a pseudonymous article by Kate Fitzgerald.[39] Unknown to the paper, she had taken her life on 22 August 2011. The revelation sparked a nationwide debate on suicide with her parents appearing on television to discuss suicide and depression.[40] The article criticised the reaction to her illness by her employer, The Communications Clinic, although it was only after she was identified as the author that her employer became known. The article was later removed from the paper's website,[41] causing controversy online. The editor later told her parents that sections of her article were factually incorrect, but could not say which ones.[42] Kate's parents complained to the Office of the Press Ombudsman about an apology made to The Communications Clinic, their complaint was upheld.[43]

In September 2019, the paper reprinted an article from the New York Times by William Broad. The article claimed that "the blossoming anxiety over professed health risks of 5G [fifth generation wireless technology] 'can be traced to a single scientist and a single chart'". A complaint to the Office of the Press Ombudsman of the Press Council of Ireland was filed by Professor Tom Butler of the University College Cork. The Press Council Ombudsman upheld Butler's complaint, ruling that "The Irish Times breached Principle 1 (Truth and Accuracy) of the Code of Practice of the Press Council of Ireland".[44][45]



In 1974, ownership was transferred to a non-charitable[46] trust, The Irish Times Trust. The former owner, Major Thomas McDowell, was made "president for life" of the trust which runs the paper and was paid a large dividend.[47] However several years later the articles of the Trust were adjusted, giving Major McDowell 10 preference shares and one more vote than the combined votes of all the other directors should any move be made to remove him.[16] McDowell died in 2009.[citation needed] The Trust is regulated by a legal document, the Memorandum and Articles of Association, and controlled by a body of people (the Governors) under company law. It is not a charity and does not have charitable status. It has no beneficial shareholders and it cannot pay dividends. Any profits made by The Irish Times cannot be distributed to the Trust but must be used to strengthen the newspaper, directly or indirectly. The Trust is composed of a maximum of 11 Governors. The Trust appoints Governors who are required to be "representative broadly of the community throughout the whole of Ireland". As of June 2012, Ruth Barrington is the chair of the trust, and the governors are Tom Arnold, David Begg, Noel Dorr, Margaret Elliott, Rosemary Kelly, Eoin O'Driscoll, Fergus O'Ferrall, Judith Woodworth, Barry Smyth, and Caitriona Murphy.[citation needed]

In 2015, The Irish Times Trust Limited joined as a member organisation of the European Press Prize.[48]


The Irish Times building, on Tara Street
The Irish Times Clock, originally mounted on the D'Olier Street building moved with the newspaper to the Tara Street offices in 2006.

In 1895, the paper moved from its original offices on Middle Abbey Street to D'Olier Street in the centre of Dublin. "D'Olier Street" became a metonym of The Irish Times which in turn was personified as "The Old Lady of D'Olier Street". In October 2006, the paper relocated to a new building on nearby Tara Street.[49]

Irish Times Literature Prizes


The Irish Times Literature Prizes were established in 1988, with the inaugural Irish Times International Fiction Prize (worth £7,500 in 1998)[50] awarded in 1989.[51][52] The Irish Literature Prizes (four categories, each worth £5,000 in 1998) were awarded for fiction, poetry, and non-fiction written in English. In 1998, a separate prize was for the first time awarded for a work in the Irish language, for the most outstanding title of all of the categories, which was awarded by a separate panel of judges.[50]

The Irish Times International Fiction Prize, also known as the Irish Times/Aer Lingus International Fiction Prize until 1992 (when Aer Lingus ceased its sponsorship of the awards), was awarded annually until 2001. The winners of this prize were:[52][51]

Formats and content




Regular columns include:

  • An Irishman's Diary
  • Another Life, a weekly natural history column written and illustrated since 1977 by Michael Viney
  • Rite and Reason, a weekly religious column, edited by the religious editor, Patsy McGarry. Many prominent Roman Catholic and Church of Ireland bishops, Irish Jewish leaders, theologians from all faiths, and journalists, among others, have written the column which is published on the op-ed page on Mondays.
  • Social and Personal



The paper has the same standard layout every day. The front page contains one main picture and three main news stories, with the left-hand column, News Digest, providing a "teaser" of some of the stories inside the Home News, World News, Sport and Business Today sections as well as other information such as winning lottery numbers and weather forecasts. Inside, it usually contains eight to twelve pages of Irish news, called "Home News", covering the Republic of Ireland and Northern Ireland. It devotes several pages to important stories such as the publication of government reports, government budgets, important courts cases, and so on.

World News contains news from its correspondents abroad and from news wires and services such as Reuters, the Guardian Service, and the Los Angeles Times-Washington Post service. The paper has correspondents in London, Paris, Brussels, and Washington.

The Irish Times publishes its residential property supplement every Thursday, one of the printed residential property listings for the Dublin area. This is also online. Motoring and employment supplements are published on Wednesday and Friday respectively, and are also online.

A business supplement is published every Friday, as is an entertainment supplement called The Ticket, with film, music, theatre reviews, interviews, articles, and media listings. It features cinema writer Donald Clarke and music writers Jim Carroll, Brian Boyd, Tony Clayton-Lea and others. Michael Dwyer, the film critic and recipient of the Chevalier des Arts et des Lettres, wrote for the supplement until his death in 2010.[53][54][55]

On Saturdays, a Weekend section is published, with news features, arts profiles, television and radio columns, and book reviews of mainly literary and biographical works, with occasional reviews in the technology sector. The Saturday edition also includes the Magazine with consumer and lifestyle features on food, wine, gardening, and there are travel and sports supplements.

Three Sudoku puzzles and two crosswords are published daily including a cryptic crossword, formerly compiled by "Crosaire", and a "Simplex" crossword. There is also a letters page. J.J. Walsh has contributed a chess puzzle to the paper since April 1955, originally weekly the puzzle became a daily fixture in September 1972.[56][57]

The paper carries political cartoons by Martyn Turner[58] and the American cartoon strip, Doonesbury. The business section has a satirical illustration by David Rooney every Friday. Tom Mathews contributes an arts-inspired cartoon (called "Artoon") to the arts section on Saturday.

A weekly Irish-language page is carried on Wednesdays.



In 1994, The Irish Times established a web presence on, which moved to the address in 1995; it was the first newspaper in Ireland and one of the first 30 newspapers in the world to establish an online presence. The company acquired the domain name in 1997, and from 1999 to 2008, used it to publish its online edition. This was freely available at first but charges and a registration fee were introduced in 2002 for access to most of the content. A number of blogs were added in April 2007, written by Jim Carroll, Shane Hegarty, and Conor Pope. On 30 June 2008, the company relaunched as a separate lifestyle portal and the online edition of the newspaper was now published at It was supplied free of charge,[59] but a subscription was charged to view its archives.

On 15 October 2012 John O'Shea, Head of Online, The Irish Times, announced that the domain name had been sold to Tourism Ireland, and that the associated email service would end on 7 November 2012. The domain name was sold for €495,000. The ending of the email service affected about 15,000 subscribers.[60]

The newspaper announced on 17 February 2015 the reintroduction of a paywall for its website,, beginning on 23 February.[61][62][63]


  1. George Ferdinand Shaw (1859)[64]
  2. Rev. George Bomford Wheeler (1859–1877)
  3. James Scott (1877–1899)
  4. William Algernon Locker (1901–1907)
  5. John Edward Healy (1907–1934)
  6. R. M. "Bertie" Smyllie (1934–1954)
  7. Alec Newman (1954–61)
  8. Alan Montgomery (1961–1963)
  9. Douglas Gageby (1963–1974 and 1977–1986)
  10. Fergus Pyle (1974–1977)
  11. Conor Brady (1986–2002)
  12. Geraldine Kennedy (2002–2011)
  13. Kevin O'Sullivan (2011–2017)
  14. Paul O'Neill (2017–2022)
  15. Ruadhan Mac Cormaic (2022–present)

Past and present contributors




Average print circulation was approximately 100,000 copies per issue in 2011,[65] dropping to approximately 62,000 by 2017.[66] The circulation of the newspaper is no longer audited.

Year (period) Average circulation per issue
2005 (July to December)[67]
2011 (January to June)[65]
2012 (January to June)[68]
2012 (July to December)[69]
2014 (January to June)[70]
2014 (July to December)[71]
2015 (January to June)[72]
2016 (January to June)[73]
2016 (July to December)[74]
2017 (January to June)[66]
2017 (July to December)[75]
2018 (January to June)[76]
2018 (July to December)[77]
2019 (January to June)[78]
2019 (July to December)[79][80]



ABC measure digital circulation based on paid for digital subscriptions that include an ePaper in the package. This means that the free student edition and the basic package, which does not include an ePaper, are excluded from the below statistics.

Year (period) Average circulation per issue
2017 (July to December)[81]
2018 (January to June)[76]
2018 (July to December)[77]
2019 (July to December)[79]

Newspapers owned by The Irish Times DAC


The Irish Times DAC investments ownership



  • Gloss Magazine (50% stake via Gloss Publications)[82]




  • (acquired from Landmark Media Investments)[20]
  • (acquired from Landmark Media Investments)[20]
  • (acquired from Sherry FitzGerald, the Gunne Group and Douglas Newman Good) [83]

Other assets

  • Itronics (training company)[84]
  • DigitalworX (Web publisher)[84]

See also



  1. ^ "ABC Registrations". 12 June 2020.
  2. ^ Laura Slattery (18 October 2022). "Ruadhán Mac Cormaic appointed editor of The Irish Times". The Irish Times. Retrieved 21 December 2022.
  3. ^ Flanagan, Peter (28 January 2011). "Irish Times seeking €2m in cost savings". Irish Independent. Retrieved 31 January 2011.
  4. ^ O'Clery, Conor (21 October 2014). "How an Irish passport opens doors". Financial Times. Archived from the original on 7 January 2024. Retrieved 7 January 2024. The Irish Times of Dublin, Ireland's leading newspaper
  5. ^ Dwan, David (April 2009). "The Irish Times, book review". The London Standard. Archived from the original on 27 May 2014. Retrieved 26 May 2014. Today, the Irish Times is one of Ireland's most authoritative journals – the newspaper of record for political and intellectual elites from Mayo to Monkstown. Mark O'Brien provides a detailed and colourful account of this transformation. His history of the Irish Times is also the story of modern Ireland: it tracks the newspaper's sceptical response to the emergence of the Free State in 1922 and the declaration of the Republic in 1949; it also examines its fractious relationship with the nation's governments and political figureheads from Eamon de Valera (whom the paper repeatedly compared to Hitler) to Bertie Ahern.
  6. ^ O'Brien, Mark (2008). The Irish Times: A History. Four Courts Press. ISBN 978-1-84682-123-3.
  7. ^ Brown, Terrance (2015). The Irish Times: 150 Years of Influence. Bloomsbury. p. 448. ISBN 9781472919069.
  8. ^ McCabe, Conor, Sins of the Father: Tracing the Decisions That Shaped the Irish Economy (Dublin, 2011), p. 179.
  9. ^ Geoghegan, Patrick M (2009). "Knox, Laurence Edward". In McGuire, James; Quinn, James (eds.). Dictionary of Irish Biography. Cambridge University Press.. Reproduced on the Irish Times website. Retrieved 8 May 2019.
  10. ^ "Sir John Maxwell's Position". The Irish Times. BBC. 10 May 1916. Retrieved 30 June 2008.
  11. ^ a b Horgan, John (2001). Irish Media: A Critical History Since 1922. Routledge. pp. 38–45.
  12. ^ a b Mallon, Charlie (26 January 2003). "Irish Times' Major McDowell called his editor a 'white nigger'". Irish Independent. Retrieved 25 January 2010.
  13. ^ "The Irish Times Trust". The Irish Times.
  14. ^ Collins, Liam (24 January 2010). "'Times' ex-owner leaves €13m". Irish Independent. Retrieved 25 January 2010.
  15. ^ China the Emerging Power: Prospects for Sino-Irish Relations Conor O'Clery lecture, Centre for Asian Studies, University College Dublin, 2000. "...I first arrived [in Beijing] to establish the first Irish Times bureau in Asia in 1996."
  16. ^ a b Collins, Liam (23 December 2001). "McDowell had £30,000 tax liability". Irish Independent. Retrieved 25 January 2010.
  17. ^ "Financial Regulator fines Irish Times". RTÉ Business. 11 April 2008. Retrieved 1 July 2009.
  18. ^ Carolan, Mary (27 November 2009). "'Irish Times' ordered to pay legal costs in full". The Irish Times. Retrieved 29 November 2009.
  19. ^ "Irish Times agrees to acquire Irish Examiner and several local newspapers". Newstalk.
  20. ^ a b c d e f g h i j k l m n "Irish Times complete purchase of Landmark Media; Pledge to protect 'identity and independence' of titles". Irish Examiner. 10 July 2018.
  21. ^ O'Dwyer, Peter (19 November 2018). "Newspaper group looks for voluntary redundancies". Retrieved 23 July 2019 – via
  22. ^ " Now Ireland's Busiest Certified Property Site". ABCe. 18 July 2006. Archived from the original on 15 November 2007. Retrieved 1 January 2010.
  23. ^ Heatley, Colm (2 August 2006). "Irish Web Site Bought For 50 Million Euro". The Irish Examiner. Retrieved 18 October 2012.
  24. ^ Connolly, Niamh (28 June 2009). "Times staffers want a review of paper's direction". The Sunday Business Post. Retrieved 28 June 2009.
  25. ^ Hancock, Ciarán (3 October 2009). "Irish Times registers €37.8m loss for 2008". The Irish Times. Retrieved 3 October 2009.
  26. ^ Flanagan, Peter (23 October 2010). "Irish Times CEO got €1m payoff as losses mount". Irish Independent.
  27. ^ O'Mahony, Catherine (25 October 2009). "Media World". The Sunday Business Post. Retrieved 25 January 2010.
  28. ^ Healy, Tim (29 June 2010). "Gazette group MD accuses the 'Irish Times' of oppression". Irish Independent. Retrieved 25 October 2010.
  29. ^ Hancock, Ciarán (2 May 2024). "The Irish Times Group acquires online death notice platform". The Irish Times. Retrieved 31 May 2024.
  30. ^ Fanning, Ronan (2 February 2003). "'White nigger' denial poses a real dilemma". Irish Independent. Retrieved 25 January 2010.
  31. ^ Collins, Liam; Corcoran, Jody (30 November 2003). "The real story behind the Times Rich List". Irish Independent. Retrieved 25 January 2010.
  32. ^ "Irish Times staff revolt at editor and directors' 'indefensible' salaries". Irish Independent. 7 August 2005. Retrieved 25 May 2011.
  33. ^ "Irish Times staff revolt at editor and directors' 'indefensible' salaries". 16 July 2005. Retrieved 20 May 2011.
  34. ^ a b Cusack, Jim (9 January 2005). "Bank heist is snooze to the 'Irish Times'". Irish Independent. Retrieved 25 January 2010.
  35. ^ Cusack, Jim (2 January 2005). "Myers shocked at spiking of column on IRA by 'Irish Times'". Irish Independent. Retrieved 25 January 2010.
  36. ^ McGarry, Patsy (31 July 2017). "There's more to Kevin Myers than his errors of judgment". The Irish Times. Retrieved 4 June 2024.
  37. ^ Hennessy, Mark (31 July 2010). "The fighting Irish". The Irish Times. Retrieved 24 March 2023.
  38. ^ "Irish Times for Queen and Country" (PDF). The Phoenix. 13 August 2010. Retrieved 24 March 2023.
  39. ^ "Employers failing people with mental health issues". Irish Times. 9 September 2011. Retrieved 19 December 2011.
  40. ^ "X Factor star for Saturday Night Show". RTÉ Ten. Raidió Teilifís Éireann. 2 December 2011. Retrieved 2 December 2011.
  41. ^ "Legal Redaction". Irish Times. 9 September 2011. Retrieved 19 December 2011.
  42. ^ "'Let Kate Have The Final Word". 16 December 2011. Retrieved 19 December 2011.
  43. ^ ""Kate" fitzgerald and the Irish times apology to the communications clinic the press council decision". 5 June 2012. Retrieved 6 June 2012.
  44. ^ The Irish Times (6 February 2020). "Professor Tom Butler and The Irish Times". The Irish Times. Retrieved 9 February 2020.
  45. ^ Press Ombudsman. "247/2020 – Professor Tom Butler and The Irish Times". Press Council of Ireland. Retrieved 10 February 2020.
  46. ^ "The Irish Times Trust". The Irish Times.
  47. ^ Collins, Liam (24 January 2010). "'Times' ex-owner leaves €13m". Irish Independent. Retrieved 25 January 2010.
  48. ^ "Members". European Press Prize. Retrieved 23 August 2021.
  49. ^ Alison Healy, "Iconic Irish Times clock back where it belongs", Irish Times, September 27, 2008
  50. ^ a b "The Irish Times Literature Prizes 1998-99". The Irish Times. 4 June 1998. Retrieved 17 November 2023.
  51. ^ a b "Irish Times International Fiction Prize Winners". Goodreads. Retrieved 17 November 2023.
  52. ^ a b "Irish Times International Fiction Prize". LibraryThing. Retrieved 17 November 2023.
  53. ^ "Film critic Dwyer dies after illness". RTÉ. 2 January 2010. Retrieved 2 January 2010.
  54. ^ Simon Brouder (6 January 2010). "Renowned film critic Michael Dwyer was 'one in a million'". The Kerryman. Retrieved 6 January 2010.
  55. ^ Donald Clarke (4 January 2010). "Tributes to Michael Dwyer". The Irish Times. Retrieved 6 January 2010.
  56. ^ Barden on the Longest running chess column Leonard Barden, Chessbase.
  57. ^ McNally, Frank (2 December 2016). "Chairman of the Board – An Irishman's Diary about Jim Walsh, the world's longest-running chess correspondent". The Irish Times.
  58. ^ Burns, John (19 June 2023). "Drawing in Irish cartoonists" – via
  59. ^ "'The Irish Times' free online at". The Irish Times. 30 June 2008. Retrieved 30 June 2008.
  60. ^ O'Connell, Hugh (17 October 2012). " email users slam 'disgraceful' decision to end service". Business. The Journal. Retrieved 17 October 2012.
  61. ^ Irish Times to introduce metered paywall online RTÉ News, 17 February 2015.
  62. ^ The Irish Times to introduce digital subscriptions next week Irish Times, 17 February 2015.
  63. ^ Irish Times to introduce paywall next week, costing up to €50 a month Irish Independent, 17 February 2015.
  64. ^ "The Irish Times: The Editors". Irish Times. Archived from the original on 12 July 2011. Retrieved 23 June 2011.
  65. ^ a b Noonan, Laura (26 August 2011). "'Independent' still leads way as nation's favourite". Irish Independent. Retrieved 26 August 2011.
  66. ^ a b "Cross Platform Circulation Certificate" (PDF). Retrieved 25 August 2018.
  67. ^ Oliver, Emmet (3 March 2006). "'Irish Times' records highest circulation rise of any daily". The Irish Times.
  68. ^ "Irish Morning Newspaper ABC Circulations, Jan–June 2012".
  69. ^ "Morning Newspapers ABC Circulations, July–Dec 2012". Retrieved 23 February 2013.
  70. ^ "Morning Newspaper Circulation Jan–June 2014". Archived from the original on 26 August 2014. Retrieved 22 August 2014.
  71. ^ "ABC Morning Newspaper Circulation July–December 2014". Archived from the original on 20 February 2015. Retrieved 20 February 2015.
  72. ^ "ABC Circulation Jan June 2015 - revised!". Archived from the original on 6 September 2015. Retrieved 20 August 2015.
  73. ^ Doyle, Conor. "ABC Jan–June 2016 Morning Market – Media and Marketing Consulting, PPC, SEO Ireland, Search Engine Optimisation".
  74. ^ "Cross Platform Circulation Certificate" (PDF). Retrieved 25 August 2018.
  75. ^ Doyle, Conor. "Irish Newspaper Circulation July–Dec 2017 Island of Ireland Report – Media and Marketing Consulting, PPC, SEO Ireland, Search Engine Optimisation".
  76. ^ a b "Cross Platform Circulation Certificate" (PDF). Retrieved 25 August 2018.
  77. ^ a b "Cross Platform Circulation Certificate" (PDF). Retrieved 25 August 2018.
  78. ^ "Irish Newspaper Circulation Jan-June 2019 Island of Ireland Report". 22 August 2019.
  79. ^ a b "The Irish Times | July to December 2019" (PDF). ABC.
  80. ^ "WordPress › Error". 20 February 2020.
  81. ^ Slattery, Laura (27 February 2018). "'The Irish Times' had combined daily circulation of 77,988 in second half of 2017". The Irish Times. Retrieved 1 September 2021.
  82. ^ Slattery, Laura (22 July 2019). "The Irish Times reports 5.2% rise in operating profit". The Irish Times.
  83. ^ " Help – Contact Us –". Retrieved 23 July 2019.
  84. ^ a b Slattery, Laura (11 September 2020). "Operating profit at Irish Times group up 46% to €3.82m in 2019". The Irish Times.