Open main menu

Thomas Crosbie Holdings (TCH) was a family-owned media and publishing group based in Cork, Ireland.[1] Its largest publication was once the Irish Examiner, the third largest daily broadsheet newspaper in the Republic of Ireland.

Contents

TCH history and receivershipEdit

In July 2012, it was reported by RTE that Thomas Crosbie Holdings are considering a "debt restructuring". On 20 January 2013, it was reported that TCH "is edging closer to making a tough decision on its financial restructuring".[2][3]

TCH employed 800 people at one stage, this dropped to 640.[4] In a recent court case the company said "everyone in the organisation, was highly attuned to the fact it was a difficult business".[5]

On 6 March 2013, TCH went into receivership. Landmark Media Investments Ltd acquired most of the old TCH assets.[6]

Thomas Crosbie Holdings was sued by WebPrint Concepts in March 2013. WebPrint Concepts also sued Landmark Media Investments. Both were sued over breach of contract.[7] WebPrint Concepts subsequently fired 26 staff members after losing the Thomas Crosbie Holdings contract.[8]

TCH formerly owned a number of newspapers and radio stations as listed below.

Former Newspaper InvestmentsEdit

Former Radio InvestmentsEdit

Former new media interestsEdit

Thomas Crosbie Holdings has a several new media interests. Despite this, chairman Alan Crosbie, speaking at a Dublin conference in February 2012, denounced new media as having "the capacity to destroy civil society".[37]

See alsoEdit

ReferencesEdit

  1. ^ "Irish Examiner wants to cut staff pay by 10%". RTÉ News. 3 September 2010.
  2. ^ "Business Post owners face bank crunch". Irish Independent. 2 February 2013.
  3. ^ "Court hears of row over Irish Examiner's Cork offices". RTÉ News. 8 April 2013.
  4. ^ "Court hears there was no 'indecent haste' in departure of newspaper CEO". Irish Independent. 2 February 2013.
  5. ^ "Court hears there was no 'indecent haste' in departure of newspaper CEO". Irish Independent. 2 February 2013.
  6. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  7. ^ The Irish Times https://web.archive.org/web/20130520144149/http://www.irishtimes.com/business/sectors/media-and-marketing/newspaper-printer-prepares-legal-challenge-1.1321900. Archived from the original on 2013-05-20. Cite uses deprecated parameter |deadurl= (help); Missing or empty |title= (help)
  8. ^ "Webprint to make 26 staff redundant after loss of TCH business". RTÉ News. 5 April 2013.
  9. ^ "Takeover deal agreed at Sunday Business Post newspaper". RTÉ News. 7 June 2013.
  10. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  11. ^ http://www.brandrepublic.com/News/662148/Ireland---Irish-eyes-smiling-regional-media/
  12. ^ "IN&M to acquire 'Sligo Champion' newspaper". The Irish Times. 12 December 2007.
  13. ^ http://www.breakingnews.ie/2006/10/27/story282789.html
  14. ^ http://www.examiner.ie/breakingnews/business/thomas-crosbie-holdings-sells-newry-democrat-472114.html
  15. ^ https://www.belfasttelegraph.co.uk/business/news/alpha-newspaper-group-acquires-newry-democrat-28557293.html
  16. ^ http://www.examiner.ie/breakingnews/business/thomas-crosbie-holdings-sells-newry-democrat-472114.html
  17. ^ http://www.irishcentral.com/news/Irish-Post-newspaper-goes-into-liquidation-128068688.html
  18. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  19. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  20. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  21. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  22. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  23. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  24. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  25. ^ https://fora.ie/wexford-echo-liquidation-3470601-Jun2017/
  26. ^ https://fora.ie/wexford-echo-liquidation-3470601-Jun2017/
  27. ^ https://fora.ie/wexford-echo-liquidation-3470601-Jun2017/
  28. ^ https://fora.ie/wexford-echo-liquidation-3470601-Jun2017/
  29. ^ http://www.radiowavesforum.com/rw/showthread.php?p=168560[permanent dead link]
  30. ^ http://www.irishexaminer.com/breakingnews/ireland/mhaugbcwidgb/
  31. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  32. ^ http://www.irishexaminer.com/breakingnews/ireland/mhaugbcwidgb/
  33. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  34. ^ http://www.irishexaminer.com/breakingnews/ireland/mhaugbcwidgb/
  35. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  36. ^ http://www.irishexaminer.com/breakingnews/ireland/mhaugbcwidgb/
  37. ^ "New media could 'destroy civil society'". RTÉ News. Raidió Teilifís Éireann. 6 February 2012. Retrieved 6 February 2012.
  38. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  39. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.
  40. ^ "Receiver appointed to publisher of Irish Examiner as part of restructuring". RTÉ News. 6 March 2013.

External linksEdit