Capital Broadcasting Center

The Capital Broadcasting Center (Arabic: مركز تلفزيون العاصمة) (CBC (Arabic: سي بي سي)) is a satellite television network in Egypt that began in July 2011.[1] It is owned by the United Media Services (UMS), a company owned by the Egyptian General Intelligence Service (GIS).[2]

Capital Broadcasting Center
Broadcast areaMiddle East
OwnerMohamed Al Amin
Sister channelsCBC Sofra
Extra News
CBC Drama
Launched2 July 2011; 12 years ago (2011-07-02)

It broadcasts entertainment, drama and general political programmes. CBC has been accused of pro-government bias.[3][4]

See also edit

References edit

  1. ^ Arab Media Outlook 2011– 2015 (PDF). Dubai Press Club. 2012. ISBN 9789948165262. Archived from the original (PDF) on October 29, 2013. Retrieved April 3, 2013.
  2. ^ "Saudi PR giant to fund TV channels run by Egyptian intelligence, report says". Middle East Eye. Retrieved September 20, 2023.
  3. ^ Hanan Solyman (July 28, 2013). "Egypt's Revolution Media: A Question of Credibility". Emaj Magazine. Archived from the original on December 2, 2013. Retrieved February 10, 2014.
  4. ^ "TV Stations Multiply as Egyptian Censorship Falls". The New York Times. July 13, 2011. Retrieved May 7, 2015.