Akşam (Evening) is a Turkish newspaper founded in 1918, owned by Zeki Yeşildağ's Türk Medya Grup (T Medya Yatırım San. ve Tic. AŞ.) since 2013.[6][7][8] In 2013 it had a circulation of around 100,000.

Logo Aksam.svg
TypeDaily newspaper
Owner(s)TürkMedya (T Medya Yatırım San. ve Tic. AŞ.)[1][2]
Editor-in-chiefMustafa Kartoglu
Founded20 September 1918[3]
Political alignmentPro-AKP[4]
Circulation103,000 (May 2013) [5]
Websitewww.aksam.com.tr Edit this at Wikidata


Akşam's founders in 1918 included Necmettin Sadak, Kazım Şinasi Dersan, Falih Rıfkı Atay and Ali Naci Karacan.

Former editors include Doğan Özgüden (1964 - 1966).[9]

In 2010 former editor Semra Pelek and editorial manager Mustafa Dolu were charged in relation to reporting on the Ergenekon trials.[10]

Akşam was owned by the Çukurova Media Group from 1997 to 2013, and previously Mehmet Ali Ilıcak. It is currently owned by the Turkish government's TMSF. Shortly after it was acquired by the TMSF, a number of journalists were fired, with the former AKP deputy Mehmet Ocaktan replacing editor of five years İsmail Küçükkaya, and at least four journalists who had been critical of the government fired.[11]

On 19 July 2013 it was sold (together with TV channel Sky Turk 360 and radio station Alem FM) to a Cengiz-Kolin-Limak joint venture for TL60m.[12] In September 2013, Cengiz-Kolin-Limak withdraw from the attempt of buying Akşam.[13] In October 2013, Akşam, TV channel Sky Turk 360, radio station Alem FM and Alem Magazine was sold to Ethem Sancak.[14]

In August 2017, Zeki Yeşildağ acquired the newspaper as part of Es Yayıncılık.[15]



  1. ^ http://www.turkmedya.com.tr
  2. ^ "Künye | Akşam".
  3. ^ İsmail Küçükkaya, Akşam, 30 May 2013, AKŞAM Türkiye’nin tarihidir
  4. ^ "Akşam".
  5. ^ "Tiraj - MedyaTava - Yazmadıysa Doğru Değildir". 7 March 2016.
  6. ^ "Zeki Yeşildağ | Media Ownership Monitor". turkey.mom-rsf.org. Archived from the original on 22 January 2020.
  7. ^ http://www.turkmedya.com.tr
  8. ^ "Künye | Akşam".
  9. ^ Info-Türk, Info-Türk Editors
  10. ^ bianet, 25 June 2010, Akşam Newspaper Sued for Ergenekon Reporting
  11. ^ Hurriyet Daily News, 1 July 2013, Columnists fired as daily Akşam gets new chief
  12. ^ Today's Zaman, 21 July 2013, Gov't asked to explain sale of media group, others Archived 22 July 2013 at the Wayback Machine
  13. ^ isahin (10 September 2013). "Akşam gazetesi ve Skytürk'ün satışında büyük şok!".
  14. ^ "Archived copy". Archived from the original on 29 November 2014. Retrieved 18 November 2014.{{cite web}}: CS1 maint: archived copy as title (link)
  15. ^ "Akşam".

External linksEdit