Times Now

The Times Now is an English news channel in India owned and operated by The Times Group. The channel launched on 23 January 2006 in partnership with Reuters.[1][2] It is a pay television throughout India. Until 2016, it was India's most popular and the most viewed English news channel. [3][4][5] After 2016, since Arnab Goswami (the earlier editor-in-chief) has left the channel, it has typically ranked as the second most watched English news channel in India behind the Goswami-edited Republic TV, though with the caveat the latter holds broader terrestrial distribution.[6][7]

Times Now
Times Now 2010.png
CountryIndia
Broadcast areaWorldwide
HeadquartersMumbai, Maharashtra, India
Programming
Language(s)English
Picture format4:3 (576i, SDTV)
16:9 (1080i, HDTV)
Ownership
OwnerThe Times Group
Sister channelsZoom
ET Now
Movies Now
Romedy Now
MN+
MNX
Mirror Now
History
Launched23 January 2006; 15 years ago (2006-01-23)
Links
Websitewww.timesnownews.com
Availability
Cable
ABNXcess (Malaysia)Channel 206 (SD)
Macau Cable TV (Macau)Channel 529
Asianet Digital TV (India)Channel 422 (SD)
Channel 865 (HD)
Kerala Vision Digital TV (India)Channel 116 (SD)
Channel 901 (HD)
Siti Cable (India)Channel 417
Satellite
Airtel digital TV (India)Channel 367(SD)
Channel 368(HD)
Reliance Digital TV (India)Channel 453
Dish Network (USA)Channel 652
Dish TV (India)Channel 767
Tata Sky (India)Channel 605 (HD)
Channel 606 (SD)
d2h (India)Channel 353
CanalSat (Mauritius)Channel 147
Sun Direct (India)Coming Soon (HD)
Channel 552 (SD)
Zuku TV (Africa)Channel 919
IPTV
Singtel TV (Singapore)Channel 676 (SD)
APSFL (India)Channel 391 (HD)
PEO TV (Sri Lanka)Channel 162
Streaming media
Live StreamWatch Live
Live Stream on ZengaTVWatch Live

Associated journalistsEdit

DistributionEdit

Along with the other Times group channels (Zoom, ET Now and Movies Now), Times Now is distributed by Media Network and Distribution (India) Ltd (MNDIL), which is a joint venture between The Times Group and Yogesh Radhakrishnan, a cable and satellite industry veteran, under the brand Prime Connect.[11]

ControversiesEdit

On 15 November 2011, in the country's highest defamation suit, the Supreme Court upheld the Bombay High Court's order requiring Times Now to pay ₹100 crore. The channel had erroneously run the picture of Supreme Court judge P.B. Sawant picture instead of someone similarly named as part of a Provident Fund scandal, and the payment went directly to Sawant.[12]

Times Now was accused of misrepresenting facts regarding an interview of an alleged eve teaser.[13] The News Broadcasting Standards Authority authorities asked Times Now to apologize and fined them ₹50,000.[14][15][16][17]

The National Broadcasting Standards Authority (NBSA) reprimanded the channel for a bias in their coverage of the Tablighi Jamaat congregation on June 23, 2016 for violating the Code of Ethics and Broadcasting Standards.[18][19]

On 6 September 2021, Times Now was criticised for a report using video that suggested a Pakistan Air Force jet was hovering over Afghanistan's Panjshir Valley. The video was soon revealed to be a United States Air Force F-15 jet filmed by a YouTube airplane enthusiast in Wales filming the jet within the Mach Loop three months before.[20]

See alsoEdit

ReferencesEdit

  1. ^ Daya Kishan Thussu (9 January 2008). News as Entertainment: The Rise of Global Infotainment. SAGE Publications. pp. 100–. ISBN 978-1-84787-506-8. Retrieved 15 January 2018.
  2. ^ Chandran, Bipin (14 June 2013). "Reuters to pay $19 mn for 26% in Times Now". Bipin Chandran. Business Standard. Retrieved 15 January 2018.
  3. ^ Maheshwari, Pradyuman (6 February 2016). "Can any English news channel beat the just turned 10 Times Now?". Pradyuman Maheshwari. The Hindu. Retrieved 15 January 2018.
  4. ^ Boria Majumdar; Nalin Mehta (7 May 2009). India and the Olympics. Routledge. pp. 9–. ISBN 978-1-135-27575-4. Retrieved 15 January 2018.
  5. ^ "India's Times Now news channel to launch in UK". James Crabtre. Financial Times. 15 November 2015. Retrieved 15 January 2018.
  6. ^ Dingdong Contest between DD India and Republic TV in English News Genre, Television India
  7. ^ Arnab Goswami buys back Republic Media shares from Asianet, Live Mint (A Hindustan Times Media company), Late Jha (6 May 2019)
  8. ^ "Rahul Shivshankar appointed as Chief Editor of TIMES NOW". The Economic Times. 16 December 2016.
  9. ^ "Navika Kumar appointed Times Network Group editor". 📢 Newslaundry. 19 February 2020. Retrieved 24 February 2020.
  10. ^ "Times Now censured for not revealing defence analyst's business interests". indianexpress.com. Retrieved 17 January 2021.
  11. ^ "BCCL floats TV distribution joint venture". The Times of India. Archived from the original on 14 January 2014.
  12. ^ "SC asks Times Now to deposit Rs 100 crore before HC takes up its appeal in defamation case". Times of India. 15 November 2011. Retrieved 27 July 2016.
  13. ^ Bhardwaj, Ananya (11 September 2018). "Why Delhi woman behind viral post on 'molestation' didn't appear in court for 3 years". ThePrint. Retrieved 26 August 2020.
  14. ^ "Times Now fined, asked to apologize for intimidating reporting in Jasleen Kaur story". The News Minute. 15 March 2016. Retrieved 10 July 2016.
  15. ^ Bansal, Shuchi (15 March 2016). "NBSA asks Times Now to issue apology, pay fine for a story". Mint. Retrieved 10 July 2016.
  16. ^ Ajmal, Zaheeb (26 October 2019). "'Times Now, will you issue public apology now', ask Twitterati after Sarvjeet Singh is acquitted by court". National Herald. Retrieved 17 January 2021.
  17. ^ Jagmohan, Aakruti (17 March 2016). "NBSA Asks Times Now to Apologise, Pay Fine for Jasleen Kaur Story". TheQuint. Retrieved 26 August 2020.
  18. ^ "NBSA reprimands three TV channels over Tablighi Jamaat reports". The Hindu.
  19. ^ "NBSA fines News18 Kannada, Suvarna News, censures Times Now". Deccanherald.
  20. ^ Chaudhuri, Pooja; Pathan, Aqib (6 September 2021). "Times Now airs video from UK as Pakistani fighter jet in Panjshir Valley, Afghanistan". alt news. Retrieved 6 September 2021.

External linksEdit