Open main menu

The New Times (Rwanda)

The New Times is a national English language newspaper in Rwanda. It was established in 1995 shortly after the end of the 1994 Genocide Against the Tutsi. The paper states that it is privately owned, with two shareholders. They also have a Rwandan local language (Kinyarwanda) weekly called Izuba Rirashe.[1]

NewTimesCover2007.jpg
Typical New Times front page.
TypeDaily newspaper
FormatNewspaper
FoundedSeptember 1995
Websitehttp://www.newtimes.co.rw

It is published in Kigali from Monday to Saturday with the sister paper the Sunday Times appearing on Sundays. The New Times Online was launched in 2006.[2] The New Times typically conveys optimistic stories about events in Rwanda.[3]

In May 2009 Human Rights Watch (HRW) described the New Times as a state-owned newspaper in a rebuttal to an editorial article that accused HRW of sanitizing people who were attempting to negate the 1994 genocide in Rwanda. The New Times did not publish the HRW rebuttal.[4] President Paul Kagame has said that the New Times has been too servile to him and his party, and has asked the Aga Khan to launch an alternative.[5]

ReferencesEdit

  1. ^ "Izuba Rirashe newspaper launched". www.newtimes.co.rw. December 14, 2007. Retrieved 2019-10-10.
  2. ^ "About The New Times". newtimes.co.rw. The New Times. July 28, 2011. Archived from the original on September 27, 2011. Retrieved 2010-08-12.
  3. ^ Brea, Jennifer (16 July 2007). "The new Rwanda". The Guardian (UK). London. Retrieved 2010-08-12. "The headlines in a typical issue of New Times, the daily English-language newspaper, convey the optimism: "No more power shortage", "Promote women", "Population growth controllable", "Malaria no more"."
  4. ^ "Response to The New Times Article on Rwandan Genocide". Human Rights Watch. May 18, 2009. Retrieved 2010-08-12.
  5. ^ "President Paul Kagame under scrutiny". The Economist. Aug 5, 2010. Retrieved 2010-08-12.

External linksEdit