Ebtekar (newspaper)

Ebtekar (in Persian ابتکار lit. Innovation) is a Persian-language newspaper published in Tehran, Iran.

Ebtekar
Ebtekar newspaper logo.png
TypeDaily newspaper
FormatPrint, online
Owner(s)Mohammad Ali Vakili
PublisherMohammad Ali Vakili
Managing editorsMohammad Ali Vakili
Founded2006
Political alignmentReformist
LanguagePersian
HeadquartersTehran
WebsiteEbtekar

History and profileEdit

Mohammad Ali Vakili is the licence holder and managing director of Ebtekar[1][2] which is based in Tehran.[3] The paper has a reformist stance[4] and focuses on political, cultural, social and economic news.[5]

Ebtekar was banned by the media court in April 2014 for "spreading lies" about removal of the prisons' chief, Gholam Hossein Ismaili, due to his violent acts against political prisoners.[6][7] It was the third reformist paper closed down following the presidency of Hasan Rouhani in August 2013.[6] The paper was relaunched four days after its closure on 30 April 2014.[1][8]

See alsoEdit

ReferencesEdit

  1. ^ a b "Banned Ebtekar newspaper allowed to reopen". Majzooban Noor. 30 April 2014. Retrieved 12 September 2014.
  2. ^ "The Political Affiliations of Iranian Newspapers" (PDF). Iran Media Research. Archived from the original (PDF) on 28 September 2013. Retrieved 28 September 2014.
  3. ^ "Iranian newspaper banned after reporting on official's firing". Iran News Update. 28 April 2014. Retrieved 12 September 2014.
  4. ^ "What the Iranian Papers are Saying: Ahmadinejad is Over". Nasim Online. 3 August 2013. Archived from the original on 12 September 2014. Retrieved 12 September 2014.
  5. ^ Abdolrasoul Jowkar; Fereshteh Didegah (2010). "Evaluating Iranian newspapers' web sites using correspondence analysis". Library Hi Tech. 28 (1): 119–130. doi:10.1108/07378831011026733.
  6. ^ a b "Iran bans third reformist paper, 'Ebtekar'". Al Arabiya. Tehran. AFP. 26 April 2014. Retrieved 12 September 2014.
  7. ^ "Newspaper ordered shut down, reason unclear". Eurasia Review. Radio Zamaneh. 28 April 2014.
  8. ^ "Iran lifts ban on reformist daily". Tehran. AFP. 29 April 2014. Retrieved 28 September 2014.