Draft:سپهر ادیب


سپهر ادیب زاده

edit

سپهر ادیب زاده[1] (متولد 13 تیر 1371 در تهران) یک معمار، پژوهشگر، و استاد دانشگاه ایرانی است که برای کارهای خود در زمینه معماری و آموزش معماری شناخته شده است. او دانشجوی دکتری معماری از دانشگاه آزاد بین المللی کیش و فوق لیسانس معماری از دانشگاه شهید بهشتی تهران است. ادیب زاده همچنین در زمینه کارگردانی در دانشگاه تهران مرکز تحصیل کرده است.

زمینه‌های تخصصی

edit
  • تحصیلات: دکتری معماری از دانشگاه آزاد بین المللی کیش، فوق لیسانس از دانشگاه شهید بهشتی، لیسانس معماری و کارگردانی.
  • افتخارات: کاندید معمار آسیا در مسابقه 2A، رتبه اول در مسابقه طراحی نمای دانشکده معماری دانشگاه آزاد رودهن، رتبه ممتاز کنکور اسکیس کارشناسی ارشد.

فعالیت‌های حرفه‌ای

edit

ادیب زاده به عنوان مدرس دوره‌های تخصصی اسکیس و خلاقیت در معماری شناخته شده است. او در برگزاری ورکشاپ‌ها و نمایشگاه‌های متعدد در زمینه اسکیس و معماری در دانشگاه‌های مختلف ایران مانند دانشگاه رودهن و دانشگاه شهید بهشتی فعال بوده است.

یکی از پروژه‌های شناخته شده‌ی او صرافی ادیب است که در تهران واقع شده است. اطلاعات بیشتر در مورد کارهای او و دفتر معماری‌اش می‌توان در منابع آنلاین معماری ایران یافت شود​​.[2]

طراحی صحنه دیجیتال در تاتر های دکتر علیرضا دریابگی[3]

دستاوردهای علمی و مسابقات

edit
  • مقالات و پروژه‌ها: از جمله فعالیت‌های علمی او می‌توان به معرفی پروژه "باغ تراس[4]" در مجله معماری و ساختمان و ارائه مقالات علمی اشاره کرد.
  • مسابقات: او در مسابقات معماری متعددی شرکت کرده[5] و جوایزی کسب کرده است، از جمله کسب رتبه اول در مسابقه طراحی نمای دانشکده معماری رودهن.
  1. ^ "دفتر معماری ادیب | ADIB Architects – در اینجا خلق معمارانه اتفاق می افتد" (in Persian). Retrieved 2024-01-08.
  2. ^ "صرافی ادیب، اثر سپهر ادیب زاده - دانشنامه هنرمعماری" (in Persian). 2018-12-21. Retrieved 2024-01-08.
  3. ^ http://www.nsun.net, n s u n |. "تیوال | سپهر ادیب زاده". www.tiwall.com. Retrieved 2024-01-08. {{cite web}}: External link in |last= (help)
  4. ^ "شماره 54، بهار 97". مجله تخصصی معماری و ساختمان (in Persian). Retrieved 2024-01-08.
  5. ^ "سپهر ادیب زاده" (in Persian). Retrieved 2024-01-08.