Asia-Plus is a privately owned independent news agency based in Dushanbe, Tajikistan.

Parent companyAsia Plus Media Group
Country of originTajikistan
Headquarters locationDushanbe
Publication typesTajikistan Economic Review
Asia-Plus Blitz
Asia Plus
Nonfiction topicsNews
Official websiteAsia-Plus

History and profileEdit

Asia-Plus news agency was established in 1995 and started its activity in English and in Russian in 1996.[1] It is privately owned[2] and the owner is the Asia Plus Media Group.[1] The agency is based in Dushanbe[3] and started a weekly paper, Asia Plus in 2000.[4] It also publishes Tajikistan Economic Review, a monthly, and Asia-Plus Blitz, a newsletter published in weekdays.[5] It has an independent political leaning.[6] It has received funds from the National Endowment for Democracy.[7]

In June 2012, the website of the agency was cut allegedly by the Tajik authorities.[2] A month later the authorities again banned the website in addition to those of Russia’s RIA Novosti news agency and BBC's website in Russian.[8]


  1. ^ a b "About Us". Asia-Plus Media Group. Retrieved 3 February 2014.
  2. ^ a b "Internet Access Cut To Leading Private Tajik News Agency". Radio Free Europe. Dushanbe. 13 June 2012. Retrieved 3 February 2014.
  3. ^ Kogan Page (2003). Asia and Pacific Review 2003/04. Kogan Page Publishers. p. 331. ISBN 978-0-7494-4063-3.
  4. ^ "Media Partners". Institute for War and Peace Reporting. Archived from the original on 18 September 2010. Retrieved 3 February 2014.
  5. ^ "Tajik News". Travel Tajikistan. Archived from the original on 9 December 2013. Retrieved 3 February 2014.
  6. ^ "Asia Plus to receive radio license". Committee to Protect Journalists. New York. 31 July 2002. Retrieved 3 February 2014.
  7. ^ "Annual Report" (PDF). National Endowment for Democracy. 2011.
  8. ^ Malavika Jagannathan (3 August 2012). "Threats to the Open Net: August 3, 2012". OpenNet Initiative. Retrieved 3 February 2014.