Al Rai (Kuwaiti newspaper)

Al Rai (Arabic: الرأي, lit.'The Opinion'), which was published as Al Rai Alaam (Arabic: الرأي العام, lit.'Public Opinion') from 1995 to 2006, is a Kuwaiti daily newspaper.[1] According to a 2007 survey by the Washington-based Intermedia group, Al Rai ranked one among Kuwaiti newspapers for the fifth year in a row.

Al Rai
Owner(s)Jassem Boodai
Editor-in-chiefWaleed AlJassim
Managing editorAli Roz
Founded16 April 1995; 28 years ago (1995-04-16) as AlRay AlAam
WebsiteOfficial website

History and profileEdit

The Al Rai Alaam newspaper license was rented to Jassim Al Boodai (the Alrai owner) in 1995, and it was published as Al Rai in 2006 after the new press law. Egyptian journalist Abdallah Kamal was the advisor of the paper.[2]

The paper contains numerous interviews with many world leaders. The newspaper is known for generally supporting the Kuwaiti government and ruling family.[1] Its circulation 2001 was 87,000 copies.[3]

In 2004, Al Rai launched a satellite TV, Al Rai TV, which merged with the newspaper to create the Alrai Media Group.[4][5] The newspaper also launched its online content as a free service. In 2008, Al Rai received the Sheikh Salem Al Ali Al Sabah's award for best designed news website.

The paper's online version was the eighth most visited website for 2010 in the Middle East and North Africa.[6]

See alsoEdit


  1. ^ a b "Kuwait". The Arab Press network. Archived from the original on 8 August 2013. Retrieved 18 September 2013.
  2. ^ "Abdullah Kamal". Al Arabiya. Retrieved 5 October 2014.
  3. ^ "Kuwait". Press Reference. Retrieved 10 September 2014.
  4. ^ "Kuwait Media Market Description" (PDF). WARC. Retrieved 5 October 2014.
  5. ^ "The Corp | BoodaiCorp". Retrieved 10 January 2023.
  6. ^ "Forbes Releases Top 50 MENA Online Newspapers; Lebanon Fails to Make Top 10". Jad Aoun. 28 October 2010. Archived from the original on 29 July 2016. Retrieved 11 September 2014.

External linksEdit