New Light of Myanmar

(Redirected from Working People's Daily)

The New Light of Myanmar (Burmese: မြန်မာ့အလင်း; MLCTS: mran ma. a. lang:, IPA: [mjànma̰ álín]; formerly The New Light of Burma) is a government-owned newspaper published by the Ministry of Information and based in Yangon, Myanmar.

New Light of Myanmar
NewLightofMyanmar05-01-2006.jpg
TypeDaily newspaper
FormatTabloid[1]
Owner(s)Government
Founded12 January 1964[1]
LanguageEnglish
Headquarters150 Ngarhtatgyi Pagoda St., Bahan, Yangon 11201
Circulation10,000+[2]
Websitewww.gnlm.com.mm

The New Light of Myanmar is often viewed as propaganda on part of the Tatmadaw and the government, and features many articles about military officials. The majority of domestic news articles comes from the state-run Myanmar News Agency (MNA), whilst most international articles come from news services, particularly Reuters, which are published after censorship by the MNA.

HistoryEdit

The counterpart of the Myanmar-language Myanmar Alin (Burmese: မြန်မာ့အလင်), the New Light of Myanmar is claimed by its editors to be the oldest English-language daily, first published on 12 January 1964 as The Working People’s Daily.[1] The newspaper took on its current name on 17 April 1993.[1]

According to Bertil Lintner of The Irrawaddy, another New Light of Myanmar had been founded in 1914, published initially as a magazine before becoming a newspaper. It was managed by U Tin from 1920 to 1947. The newspaper was shut down by the military junta in 1969.[3]

See alsoEdit

ReferencesEdit

  1. ^ a b c d "About Us". New Light of Myanmar.
  2. ^ Banerjee, I. & Logan, S. Asian Communication Handbook 2008. AMIC, 2008. ISBN 978-981-4136-10-5.
  3. ^ Lintner, Bertil (16 August 2021). "'All Lies!': Myanmar Junta's Clumsy Propaganda Has a Disturbingly Familiar Ring". The Irrawaddy. Retrieved 16 August 2021.

External linksEdit