Antena 3 (Spanish TV channel)

(Redirected from Antena 3 (Spain))

Antena 3 is a Spanish terrestrial television channel part of Atresmedia Televisión, of which it is the flagship station. Its current headquarters are located in San Sebastián de los Reyes.

Antena 3
Antena 3 2017.svg
Antena3-Teatro-SSReyes.jpg
CountrySpain
Broadcast areaSpain, Andorra
HeadquartersSan Sebastián de los Reyes, Community of Madrid
Programming
Language(s)Spanish
Picture format1080i HDTV
(downscaled to 16:9 576i for the SDTV feed)
Ownership
OwnerAtresmedia
Sister channelsLaSexta
Neox
Nova
Mega
Atreseries
Antena 3 HD
laSexta HD
Neox HD
Nova HD
Mega HD
History
Launched25 December 1989; 32 years ago (1989-12-25) (experimental transmissions)
25 January 1990; 32 years ago (1990-01-25) (official launch)
Links
Websitewww.antena3.com
Availability
Terrestrial
Digital terrestrial televisionMux 34 (Madrid)
Mux 27 (Barcelona)
Mux 45 (Andorra)
Streaming media
AtresplayerWatch live

Some of the most popular programmes broadcast by Antena 3 include Aquí no hay quien viva, Física o Química, El Barco, Los Protegidos, Los Simpson and El Internado. Some of its programmes, such as Física o Química, La casa de papel and Tu cara me suena gained international success and many duplicate programmes were produced worldwide.

Antena 3 is generally listed as the third channel on television sets throughout Spain, except certain autonomous communities where the regional station occupies channel #3.

Antena 3 headquarters

HistoryEdit

It was launched on Christmas Day, 25 December 1989 when it began test transmissions, and then later, it commenced its official broadcasts throughout Spain exactly one month later on 25 January 1990 with a programme fronted by journalist Miguel Ángel Nieto, thus becoming Spain's first nationwide private television station.

ProgrammingEdit

The biggest winners for the channel are The Simpsons, Velvet, DEC, El Diario (a daily talk show run by Sandra Daviú) and the Noticias (particularly the evening edition run by Matías Prats).

Antena 3 dramas and sitcoms in the past and present include Manos a la obra, Canguros, La casa de los líos, Los lahkldrones van a la oficina, Hermanos de leche, Vecinos, Cañas y barro, Compañeros, Un paso adelante, Policías, Fuego, El pantano, Ada madrina, Dime que me quieres, Lleno por favor, ¿Quién da la vez?, Farmacia de Guardia, Menudo es mi padre, Nada es para siempre, Aquí no hay quien viva, and Los hombres de Paco.

Antena 3 InternacionalEdit

Antena 3 Internacional is a pay television channel owned by Atresmedia Internacional, with distribution handled by MVS Comunicaciones. The channel serves the Americas (including the United States, Mexico and Central America), the Caribbean and Europe. Antena 3 Internacional was founded in 1995. The channel retransmits programs from the domestic Antena 3 schedule and other programs from Atresmedia channels (LaSexta, Neox, Nova, Mega and Atreseries), along with live news programming, but due to rights issues with others who might hold rights to their shows in the Americas, some programming might air on a delay of several months or only after its original run has been completed.[1]

LogosEdit

       
1989–1992 1992–2004 2004–2017 2017–present

Fake Gdim Izig photos scandal (Western Sahara)Edit

Antena 3 was fined €215,000 by the Court of first instance of Brussels for repeatedly misusing fake photos of a homicide to illustrate what the channel presented as Moroccan police brutality at Gdim Izig (Laayoune) in Western Sahara. The pictures in fact showed bodies of victims of a quadruple homicide in Casablanca. The Rachidi family whose relatives' photos have been "repeatedly misused in bad faith" is still awaiting for "a public apology" from Antena 3.[2][3][4]

See alsoEdit

ReferencesEdit

  1. ^ MVS Television: Our channels: Antena 3 Archived 6 January 2012 at the Wayback Machine (in Spanish)
  2. ^ "Antena 3 ordered to pay fine for airing false photos about Morocco". Retrieved 13 July 2012.
  3. ^ "La chaîne espagnole Antena 3 condamnée à Bruxelles pour ne pas avoir vérifié ses sources". Retrieved 13 July 2012.
  4. ^ "La chaîne de TV Antena 3 condamnée pour ne pas avoir vérifié ses sources". Retrieved 13 July 2012.

External linksEdit