Open main menu

WGHP, virtual channel 8 (UHF digital channel 35), is a Fox-affiliated television station licensed to High Point, North Carolina, United States and serving the Piedmont Triad region (GreensboroWinston-Salem–High Point). The station is owned by the Tribune Broadcasting subsidiary of the Tribune Media Company. WGHP's studios are located on Francis Street (just outside downtown High Point), and its transmitter is located in Sophia. The station is carried on channel 10 on cable providers throughout much of the market.

WGHP
WGHP Fox 8 News logo.png
WGHP-TV 8-2.jpeg
High Point/Greensboro/
Winston-Salem, North Carolina
United States
CityHigh Point, North Carolina
BrandingFOX8 (general)
FOX8 News (newscasts)
TV 8.2 (on DT2)
SloganStart Local. Stay Local.
ChannelsDigital: 35 (UHF)
(to move to 31 (UHF))
Virtual: 8 (PSIP)
Affiliations8.1: Fox
8.2: Antenna TV (O&O)
8.3: This TV (O&O)
8.4: Court TV (soon)
OwnerTribune Broadcasting
(sale to Nexstar Media Group pending[1][2])
(WGHP License, LLC)
First air dateOctober 14, 1963 (55 years ago) (1963-10-14)
Call letters' meaningWinston-Salem
Greensboro
High Point
Former channel number(s)Analog:
8 (VHF, 1963–2009)
Digital:
8 (VHF, 2009–2010)
Former affiliationsABC (1963–1995)
Transmitter power1000 kW
Height365 m (1,198 ft)
397 m (1,302 ft) (CP)
Facility ID72106
Transmitter coordinates35°48′46.5″N 79°50′28.1″W / 35.812917°N 79.841139°W / 35.812917; -79.841139
Licensing authorityFCC
Public license informationProfile
CDBS
Websitemyfox8.com

Contents

HistoryEdit

As an ABC affiliateEdit

In 1958, the Federal Communications Commission (FCC) assigned a third VHF channel frequency to the Piedmont Triad area. The channel 8 allocation was freed up by the move of Florence, South Carolina's WBTW, to channel 13, and was short-spaced to WCHS-TV in Charleston, West Virginia and WXEX-TV (now WRIC-TV) in Petersburg, Virginia. Applicants for the High Point channel 8 allocation included Jefferson Standard Broadcasting, owner of WBTV in Charlotte and WBTW. The owner of WTOB-TV (channel 26; whose channel allocation is now occupied by WUNL-TV) in Winston-Salem was also interested.[3]

Southern Broadcast Company was awarded the license and signed on WGHP on October 14, 1963. It originally operated as an ABC affiliate, taking the affiliation from both WFMY-TV (channel 2) and WSJS-TV (channel 12, now WXII-TV), which shared secondary affiliations with the network starting in 1953 (WFMY carried the network from its 1949 sign-on). WGHP's original studios were located inside the Sheraton Hotel on North Main Street in downtown High Point.

WGHP was subsequently sold to Gulf Broadcasting in 1978. Gulf then sold the station to Taft Broadcasting as part of a group deal in 1984. That same year, The station moved to its current location on Francis Street outside of downtown High Point. On October 12, 1987, Taft was restructured into Great American Broadcasting after a hostile takeover. Former Taft president Dudley Taft formed a new company that took the Taft Broadcasting name and bought WGHP from Great American. The new Taft held onto channel 8 until 1992, when Great American repurchased the station. In December 1993, Great American Broadcasting filed for Chapter 11 bankruptcy and was restructured again to become Citicasters; it then put its entire television division up for sale.

As a Fox O&OEdit

In the winter of 1993, New World Communications (which acquired stations from SCI in a similar type of business reorganization to the one Citicasters had come out of) agreed to buy WGHP and three other Citicasters-owned stations: WBRC in Birmingham, WDAF-TV in Kansas City and KSAZ-TV in Phoenix. Citicasters kept WTSP in St. Petersburg and WKRC-TV (channel 12) in Cincinnati—which were both ABC affiliates at the time. Both of those stations would later switch to CBS when Scripps-Howard Broadcasting signed a contract with ABC to move its programming to its Tampa Fox affiliate WFTS and its Cincinnati CBS affiliate WCPO-TV. Around the same time, New World had also agreed to buy Argyle Television's four television stations, including WVTM-TV in Birmingham (the transfer applications of the Argyle stations to New World were not submitted to the FCC until after New World closed on the Citicasters purchase). The two purchases combined, along with New World's existing seven stations, left the company with 15 stations—three more than the FCC had permitted a single station owner to operate at the time—and left New World with an ownership conflict in Birmingham.

On May 23, 1994, Fox agreed to affiliate with 12 of New World's stations,[4] with WVTM, NBC affiliate KNSD in San Diego, and independent WSBK in Boston left out of the sale (the two NBC affiliates were bought by the network and became O&Os while WSBK was sold to the Paramount Stations Group and joined UPN).

New World later determined that due to the ownership conflicts and the fact it would go over the FCC's ownership limit, it would sell WGHP and WBRC to Fox directly. Since Fox was not able to immediately acquire WGHP, WBRC and Memphis's WHBQ-TV due to questions over the American citizenship of then-parent company News Corporation's Australian-born CEO Rupert Murdoch, New World decided to acquire WGHP but place it in an outside trust on September 9, 1994; WBRC was also put in this trust the following month on October 12.[5] While WDAF switched to Fox and KSAZ became an independent station (a temporary move in preparation for its December switch to Fox) on September 12, three days after New World's purchase of those stations was consummated, ABC still had one year left on its affiliation contract with WGHP (likewise, the network's affiliation contract with WBRC would not run out for two years, which would give ABC time to find a replacement affiliate in Birmingham, which would turn out ot be WBMA-LP). These factors also led to New World's decision to sell the two stations to Fox almost immediately.

 
WGHP logo used through the mid-1980s.

Fox's owned stations division took over the operations of both stations under local marketing agreements in September 1995; WGHP subsequently switched to Fox on September 3. Fox completed its purchases of WGHP and WBRC on January 17, 1996, with WGHP becoming a Fox owned-and-operated station, and the first commercial station in the Piedmont Triad area to be owned by a major network (WBRC had to wait another 7½ months, until September 1996, to switch from ABC to Fox). The move gave WGHP its fifth owner in a little over a decade. The market's original Fox affiliate, WNRW (channel 45), assumed the ABC affiliation and changed its call letters to WXLV-TV.

On September 10, 2007, WGHP debuted a new logo and graphics package as part of a standardized on-air look that was rolled out all of Fox's owned-and-operated stations.

Sale to Local TV and then to TribuneEdit

On December 22, 2007, Fox sold WGHP and seven other Fox O&O stations[6] to the Oak Hill Capital Partners subsidiary Local TV, which had earlier bought nine stations from The New York Times Company; the sale was finalized on July 14, 2008. On July 1, 2013, the Tribune Company (which formed a management company that operated both Tribune and Local TV's stations in 2008) acquired the Local TV stations for $2.75 billion;[7] the sale was completed on December 27, reuniting WGHP with MyNetworkTV affiliate WPHL-TV in Philadelphia, which Tribune acquired in 1992.[8][9]

Aborted sale to Sinclair Broadcast GroupEdit

On May 8, 2017, Hunt Valley, Maryland-based Sinclair Broadcast Group—which owns WXLV-TV and MyNetworkTV affiliate WMYV-TV (channel 48)—entered into an agreement to acquire Tribune Media for $3.9 billion, plus the assumption of $2.7 billion in debt held by Tribune. While WMYV is not in conflict with existing FCC in-market ownership rules and could have been retained by Sinclair in any event, the group was precluded from acquiring WGHP directly whilst retaining ownership of WXLV, as both rank among the four highest-rated stations in the Greensboro/Winston-Salem/High Point market in total day viewership, and there are too few independently owned full-power stations in the Susquehanna Valley area to permit legal duopolies in any event.[10][11][12][13][14] On April 24, 2018, Sinclair announced that it would sell WXLV-TV and eight other stations – Sinclair-operated KOKH-TV in Oklahoma City, WRLH-TV in Richmond, KDSM-TV in Des Moines, and WOLF-TV (along with LMA partners WSWB and WQMY) in Scranton/Wilkes-Barre, and Tribune-owned WPMT in Harrisburg and WXMI in Grand Rapids – to Standard Media Group (an independent broadcast holding company formed by private equity firm Standard General to assume ownership of and absolve ownership conflicts involving the aforementioned stations) for $441.1 million. The transaction includes a transitional services agreement, through which Sinclair would have continued operating WXLV for six months after the sale's completion.[15][16][17][18][19]

Three weeks after the FCC's July 18 vote to have the deal reviewed by an administrative law judge amid "serious concerns" about Sinclair's forthrightness in its applications to sell certain conflict properties, on August 9, 2018, Tribune announced it would terminate the Sinclair deal, intending to seek other M&A opportunities. Tribune also filed a breach of contract lawsuit in the Delaware Chancery Court, alleging that Sinclair engaged in protracted negotiations with the FCC and the DOJ over regulatory issues, refused to sell stations in markets where it already had properties, and proposed divestitures to parties with ties to Sinclair executive chair David D. Smith that were rejected or highly subject to rejection to maintain control over stations it was required to sell. The termination of the Sinclair sale agreement places uncertainty for the future of Standard Media's purchases of WXLV and the other six Tribune- and Sinclair-operated stations included in that deal, which were predicated on the closure of the Sinclair–Tribune merger.[20][21][22][23][24][25]

Pending sale to Nexstar Media GroupEdit

On December 3, 2018, Irving, Texas-based Nexstar Media Group announced it would acquire Tribune Media in an all-cash deal valued at $6.4 billion, including the assumption of Tribune-held outstanding debt. The deal—which would make Nexstar the largest television station operator by total number of stations upon its expected closure late in the third quarter of 2019—would give WGHP additional sister stations in GreenvilleNew BernWashington (CBS/CW affiliate WNCT-TV) and RaleighDurham (CBS affiliate WNCN).[26][27][28][29][30][31][32][33]

Digital televisionEdit

Digital channelsEdit

The station's digital signal is multiplexed:

Channel Video Aspect PSIP Short Name Programming[34]
8.1 720p 16:9 WGHP Main WGHP programming / Fox
8.2 480i TV8.2 Antenna TV
8.3 THIS8.3 This TV
8.4 CORT8.4 Court TV (soon)

SubchannelsEdit

Antenna TV (8.2)Edit

WGHP broadcasts programming from Antenna TV on digital subchannel 8.2,[35][36] the subchannel launched on January 1, 2011 as a charter affiliate of the network through an affiliation agreement related to network owner Tribune Broadcasting's management agreement with Local TV. The subchannel uses the on-air branding "TV8.2", a reference to the longtime "TV8" branding used by WGHP during the late 1970s and early 1980s, and uses a modified version of the logo that the station used during that period. The 8.2 subchannel is also carried on Charter Spectrum digital channel 1250 (channel 175 in North Wilkesboro) and Windstream digital channel 510 in Lexington.

This TV (8.3)Edit

WGHP also broadcast programming from This TV on digital subchannel 8.3. WGHP This8.3 airs over the air currently on channel number 8-3.

Analog-to-digital conversionEdit

WGHP shut down its analog signal at approximately 11:05 p.m. on June 12, 2009, as part of the FCC-mandated transition to digital television for full-power stations.[37] The station's digital signal relocated from its pre-transition UHF channel 35 to VHF channel 8 for post-transition operations. The signal had broadcast at full power from an auxiliary tower until the analog transmitter on the main tower was converted two weeks after the transition.[38]

Due to the number of complaints from those unable to pick up the signal on channel 8, WGHP received temporary authorization to broadcast an alternate digital signal on UHF channel 35 on August 19, 2011. While technical issues with the channel 8 signal were being worked out, WGHP transmitted digitally on both 8 and 35 beginning on August 19, 2011. On October 14, WGHP requested that the FCC change its digital signal's physical channel from VHF 8 to UHF 35.[39] After the station lost "a sizeable number" of its viewers, the FCC agreed with WGHP's assessment that it would be "best served" by staying on channel 35.[40] On December 15, 2009, the FCC issued a Report & Order, approving WGHP's move from channel 8 to channel 35.[41] At 11:02 a.m.[42] WGHP terminated operations on channel 8 on March 8, 2010, operating solely on channel 35 on a permanent basis.[43]

ProgrammingEdit

Syndicated programming on WGHP includes Rachael Ray, Judge Judy, Access, and Seinfeld.

As an ABC affiliate, the station occasionally declined some network programs; for example, it chose to preempt the paranormal-themed drama series Dark Shadows during its network run on ABC, choosing to run classic movies instead.[44] Likewise, it did not carry the soap opera The Edge of Night during its 1975 to 1984 run. In its last years as an ABC affiliate, WGHP aired Nightline on a 30-minute delay in favor of running syndicated programs, most notably M*A*S*H.

When WGHP became a Fox affiliate in 1995, it carried all of the network's programs, including Fox Kids (whose weekday afternoon block ran from 1-4 p.m., replacing ABC soap operas, as well as on Saturday mornings where a local newscast previously ran). WGHP added a few more talk and reality shows, as well as some off-network sitcoms such as I Love Lucy and Seinfeld.

Upon gaining new affiliates through New World, Fox executives at the time decided to change the carriage policies for Fox Kids, to allow a station to choose to keep airing it or be granted the right to pass the block to another station in the market. In February 1996, Pappas Telecasting Companies approached WGHP about acquiring Fox Kids programming for its newly acquired WB affiliate WBFX (channel 20; now CW affiliate WCWG). WGHP accepted the offer, and decided to let the Fox Kids block move to that station beginning in March 1996, becoming the first Fox-owned station that did not run the block, and only one of two (along with WBRC) to do so, until New World merged with Fox in 1997. WGHP added more talk and court shows in the afternoon. WTWB dropped Fox's children's programming in late 2001, when Fox canceled the weekday block nationwide; WGHP chose not to pick up Fox's new Saturday morning cartoon block, Fox Box (later 4Kids TV), which replaced Fox Kids in 2002. As a result, the block did not air at all in the Piedmont Triad. Fox discontinued children's programming on December 28, 2008, replacing it with a two-hour Saturday morning infomercial block called Weekend Marketplace, which WGHP also declined to air; it airs instead on MyNetworkTV affiliate WMYV.

News operationEdit

WGHP presently broadcasts 55¾ hours of locally produced newscasts each week (with 10½ hours on Monday-Thursday, 10¼ hours on Friday and 1¾ hours on weekends); in regards to the number of hours devoted to news programming, it is the highest local newscast output of any television station in the Piedmont Triad and the state of North Carolina. Now, WGHP also opens a 15-minute sports show following the 10 p.m. newscasts from Friday to Sunday only.

Local news has been a stable product on WGHP since it went on the air in 1963. During the 1960s and 1970s, the station aired newscasts at noon, 6:00 and 11:00 p.m., and occasionally at 7:00 p.m. During the late 1980s and early 1990s, WGHP sporadically maintained a 24-hour broadcast schedule so 11:00 p.m. newscast rebroadcasts during the early morning hours were only scheduled when ABC network programming was extended long enough to warrant its scheduling; in 1994, the station began broadcasting 24 hours a day.

During the 1980s, channel 8 ran various long-form morning news programs, eventually settling towards five-minute updates during ABC's Good Morning America, along with a noon newscast (that was dropped in the late 1980s). In the early 1990s, the current morning newscast began as an hour-long program at 6:00 a.m.; it was joined by a half-hour 5:00 p.m. newscast that expanded to a full hour in 1994. When WGHP affiliated with Fox in 1995, the station began placing more emphasis on its local newscasts: the station's newscasts expanded to just under 40 hours each week. Around this time, WGHP aired three hours of daily newscasts with news on weekday mornings expanding to 2 hours to occupy Good Morning America's former 7:00–9:00 a.m. timeslot on the station (the 8:00 a.m. hour was occupied with syndicated programming), along with the addition of a 5:30 p.m. newscast; the station's late evening newscast was also moved from 11:00 p.m. to 10:00 p.m. and was expanded to one hour.

Daily newscasts expanded to 4½ hours—with a half-hour expansion of its morning newscast and the return of a noon newscast—immediately after it became a Fox owned-and-operated station in 1996. The morning newscast would eventually expand over time to five hours by 2011. WGHP is one of only two ex-New World stations that were acquired by Fox and sold by the network in 2008, that did not relaunch a newscast in the traditional late news timeslot—in WGHP's case, 11:00 p.m. Eastern Time—as Fox did with some of its other O&Os (Cleveland's WJW is the other). On September 13, 2009, WGHP began broadcasting its newscasts in 16:9 widescreen standard definition.

On September 12, 2010, WGHP became the first station in the Piedmont Triad to begin broadcasting its local newscasts in high definition.[45] It remained the only station in the Piedmont Triad with high-definition newscasts until WFMY-TV upgraded its newscasts from widescreen enhanced definition to full high definition on November 13, 2011. However, WGHP remains the only station in the market that broadcasts all of its field video in high definition. On September 12, 2011, WGHP expanded its weekday morning newscast by one hour, adding a fifth hour from 9:00 to 10:00 a.m.[46] On January 9, 2012, WGHP's weekday morning newscast expanded a half-hour early to 4:30 a.m.[47] On February 3, 2014, WGHP expanded its noon and 6:00 p.m. newscasts on weekdays by an additional half-hour (extending both broadcasts to one hour).[48] On April 21, 2014, WGHP debuted an hour-long 4:00 p.m. newscast on weekday afternoons.[49]

Notable former on-air staffEdit

  • Dr. Paul Bearer (Dick Bennick) - host of Shock Theatre (1966–1971; deceased)
  • Nicho Bella - weekend evening anchor
  • Fred Blackman - 6 p.m. and 11 p.m. weekday news anchor (1969–2001)
  • Rich Brenner - sports anchor (1987–2008; deceased)
  • Sharon Crews - news and weather anchor (1977–1980)
  • Dr. Earl Crow - anchored religious-based segments on Midday Piedmont (late 1970s), chairman of Religious Studies department at High Point College
  • Maggie Crow - anchored health and nutrition segments on Midday Piedmont (late 1970s), owner of The Only Earth food store in High Point.
  • Frank Deal - weather anchor (1969–1996; deceased)
  • Donald Forney - community relations director, co-host of Midday Piedmont
  • Charlie Harville - news and sports anchor and host of Championship Wrestling (1963–1977, returned to WFMY in 1977; deceased)
  • Mike Hogewood - sports anchor (1985–1987; deceased)
  • Scott Hunter - reporter
  • Bobbi Martin - reporter (1963–1983, 1987–1990; deceased)
  • Meg MacDonald - 6 p.m. and 11 p.m. weekday news anchor (1979–1981) and reporter (circa 1978–circa 1979), substitute co-host of Midday Piedmont, later anchor and reporter at WSOC-TV in Charlotte and WCAU-TV in Philadelphia, as well as the TV series Inside Edition.
  • Dan McReynolds - sports anchor (1977–1985; currently at KIII-TV in Corpus Christi, Texas)
  • Jo Nelson - Eyewitness News at Noon co-anchor, co-host of Midday Piedmont, and host of Dialing for Dollars (1970–1980; deceased)
  • Angela Rodriguez - reporter
  • Mary Starrett - 6 p.m. and 11 p.m. weekday news anchor (circa 1977–1979).
  • Jeff Varner - weekend evening anchor (and former evening anchor with WNCT-TV in Greenville, North Carolina), now evening anchor with WWMT in Kalamazoo, Michigan

Out-of-market cable and satellite carriageEdit

In recent years, WGHP has been carried on cable outside of the Greensboro television market, including carriage on cable providers within the Charlotte and Raleigh markets in North Carolina, and the Roanoke market in Virginia. On DirecTV, WGHP has been carried in parts of the Raleigh and Roanoke markets.[50]

During the 1970s and 1980s through CATV, WGHP was carried in areas much farther south and east. In North Carolina, it was carried in Boone, Fayetteville, Raleigh, Wadesboro, Albemarle, Rockingham, Laurinburg, Raeford, Robbins, Rowland, Southern Pines and Lumberton. In South Carolina, it was carried in Cheraw and Bennettsville.[51]

ReferencesEdit

  1. ^ "Nexstar Media Group Enters into Definitive Agreement to Acquire Tribune Media Company for $6.4 Billion in Accretive Transaction Creating the Nation's Largest Local Television Broadcaster and Local Media Company". Nexstar Media Group. December 3, 2018. Retrieved December 3, 2018.
  2. ^ "Nexstar Media Group Enters Into Definitive Agreement To Acquire Tribune Media Company". Tribune Media. December 3, 2018. Retrieved December 3, 2018.
  3. ^ Jack Scism, "Remember When?" Greensboro News & Record, July 27, 2008.
  4. ^ "Fox Gains 12 Stations in New World Deal". Chicago Sun-Times. May 23, 1994. Archived from the original on October 11, 2013. Retrieved June 1, 2013.
  5. ^ Citicasters Inc. Announces Completion of Sale of Three Television Stations
  6. ^ News Corporation
  7. ^ Channick, Robert (July 1, 2013). "Acquisition to make Tribune Co. largest U.S. TV station operator". Chicago Tribune. Retrieved July 1, 2013.
  8. ^ Company Completes Final Steps of Transaction Announced in July Archived 2013-12-28 at the Wayback Machine, Tribune Company, December 27, 2013 reuniting WGHP with MyNetworkTV affiliate WPHL-TV in Philadelphia, which Tribune acquired in 1991.
  9. ^ Tribune Closes Local TV Holdings Purchase, TVNewsCheck, December 27, 2013.
  10. ^ Stephen Battaglio (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group to buy Tribune Media for $3.9 billion plus debt". Los Angeles Times. Tronc. Retrieved June 6, 2017.
  11. ^ Cynthia Littleton (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group Sets $3.9 Billion Deal to Acquire Tribune Media". Variety. Prometheus Global Media. Retrieved June 6, 2017.
  12. ^ Todd Frankel (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast to buy Tribune Media for $3.9 billion, giving it control over 215 local TV stations". The Washington Post. Nash Holdings, LLC. Retrieved June 6, 2017.
  13. ^ Liana Baker; Jessica Toonkel (May 7, 2017). "Sinclair Broadcast nears deal for Tribune Media". Reuters. Retrieved June 6, 2017.
  14. ^ Harry A. Jessell; Mark K. Miller (May 8, 2017). "The New Sinclair: 72% Coverage + WGNA". TVNewsCheck. NewsCheck Media.
  15. ^ Harry A. Jessell (April 24, 2018). "Sinclair Spins Off 23 TVs To Grease Trib Deal". TVNewsCheck. NewsCheck Media. Retrieved April 25, 2018.
  16. ^ "Sinclair Enters Into Agreements to Sell TV Stations Related to Closing Tribune Media Acquisition" (PDF) (Press release). Sinclair Broadcast Group. April 24, 2018. Retrieved April 25, 2018.
  17. ^ "Sinclair Revises TV Spinoff Plans For Tribune Deal, Announces Deals For Several Stations". All Access. April 24, 2018. Retrieved April 25, 2018.
  18. ^ "Station Trading Roundup: 7 Deals, $571.7M". TVNewsCheck. NewsCheck Media. May 1, 2018. Retrieved May 2, 2018.
  19. ^ "Form of Transition Services Agreement". Federal Communications Commission. April 30, 2018. Retrieved May 2, 2018.
  20. ^ "Tribune Terminates $3.9 Billion Sinclair Merger, Sues Broadcast Rival". The Wall Street Journal. News Corp. August 9, 2018.
  21. ^ Mark K. Miller (August 9, 2018). "Tribune Kills Sinclair Merger, Files Suit". TVNewsCheck. NewsCheck Media.
  22. ^ Christopher Dinsmore (August 9, 2018). "Tribune Media pulls out of Sinclair Broadcast merger". Baltimore Sun. Tronc.
  23. ^ Edmund Lee; Amie Tsang (August 9, 2018). "Tribune Ends Deal With Sinclair, Dashing Plan for Conservative TV Behemoth". The New York Times. The New York Times Company.
  24. ^ Jon Lafayette (August 9, 2018). "Tribune Ends Deal with Sinclair, Files Breach of Contract Suit". Broadcasting & Cable. NewBay Media.
  25. ^ Brian Fung; Tony Romm (August 9, 2018). "Tribune withdraws from Sinclair merger, saying it will sue for 'breach of contract'". The Washington Post. Nash Holdings LLC.
  26. ^ "Acquisition of Tribune Media Company" (PDF). Nexstar Media Group. December 3, 2018.
  27. ^ Mark K. Miller (December 3, 2018). "Nexstar Buying Tribune Media For $6.4 Billion". TVNewsCheck. NewsCheck Media.
  28. ^ Peter White; Dade Hayes (December 3, 2018). "Nexstar Confirms $4.1B Tribune Media Acquisition To Become Leading Local TV Station Owner". Deadline Hollywood. Penske Media Corporation.
  29. ^ Gerry Smith; Nabila Ahmed; Eric Newcomer (December 3, 2018). "Nexstar to buy WGN owner Tribune Media for $4.1 billion". Chicago Tribune. Tribune Publishing. Bloomberg News.
  30. ^ Arjun Panchadar; Sonam Rai (December 3, 2018). "Nexstar to buy Tribune Media for $4.1 billion". Reuters.
  31. ^ Jon Lafayette (December 3, 2018). "Nexstar Announces Deal to Buy Tribune for $6.4B". Broadcasting & Cable. NewBay Media.
  32. ^ Adam Jacobson (December 3, 2018). "It's Official: Nexstar Takes Tribune In Billion-Dollar Stock Deal". Radio-Television Business Report. Streamline-RBR, Inc.
  33. ^ Harry A. Jessell; Mark K. Miller (December 3, 2018). "Nexstar To Spin Off $1B In Stations". TVNewsCheck. NewsCheck Media.
  34. ^ RabbitEars TV Query for WGHP
  35. ^ "Archived copy". Archived from the original on 2010-11-27. Retrieved 2016-03-04.CS1 maint: Archived copy as title (link)
  36. ^ http://www.myfox8.com/wghp-story-tv82-101223,0,6060918.story
  37. ^ List of Digital Full-Power Stations
  38. ^ "Having Problems Picking Up WGHP's Signal?". MyFox8.com. 2009-06-18. Retrieved 2009-06-18.
  39. ^ "FCC Document".
  40. ^ Eggerton, John (2009-10-29). "FCC Allowing WGHP To Move Signal To Pre-DTV Transition Channel". Broadcasting & Cable. Retrieved 2009-10-30.
  41. ^ [1]
  42. ^ http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=18271017&postcount=8203
  43. ^ Clodfelter, Tim (2010-03-07). "Watch WGHP with an antenna? You may need to rescan". Winston-Salem Journal. Retrieved 2010-04-01.
  44. ^ "Program listings". North Carolina edition of TV Guide. February 1971.
  45. ^ Writer, Staff (2011-09-08). "WGHP First To Broadcast Local News In High Definition". WGHP. Local TV. Retrieved 2011-09-08.
  46. ^ Clotfelter, Tim (2010-09-10). "WGHP/Fox8 to expand morning news show". Winston-Salem Journal. Retrieved 2010-09-10.
  47. ^ Fox8 Morning News to Start at 4:30am
  48. ^ WGHP Expands 2 Newscasts TVSpy, December 16, 2013.
  49. ^ WGHP Greensboro Adding 4 P.M. Newscast
  50. ^ "Archived copy". Archived from the original on 2012-05-02. Retrieved 2017-12-18.CS1 maint: Archived copy as title (link)
  51. ^ http://fjallfoss.fcc.gov/coals7/forms/search/cableSearchNf.cfm

External linksEdit