Open main menu

WAGA-TV

WAGA-TV, virtual channel 5 (UHF digital channel 27), is a Fox owned-and-operated television station licensed to Atlanta, Georgia, United States. The station is owned by the Fox Television Stations subsidiary of 21st Century Fox. WAGA-TV's studios and transmitter are located on Briarcliff Road in unincorporated DeKalb County, just outside the Atlanta city limits (but with an Atlanta mailing address). On cable, the station is available on Comcast Xfinity channels 804 and 1005 and Charter Spectrum channel 5.

WAGA-TV
WAGA-TV logo.png
Atlanta, Georgia
United States
BrandingFox 5 Atlanta (general)
Fox 5 News (newscasts)
SloganDedicated, Determined, Dependable
The Most Powerful Name in Local News (news)
We Are Fox 5 (general)
ChannelsDigital: 27 (UHF)
Virtual: 5 (PSIP)
Subchannels
Affiliations
OwnerFox Television Stations
(New World Communications of Atlanta, Inc.)
First air dateMarch 8, 1949 (69 years ago) (1949-03-08)
Call letters' meaningAtlanta, GeorgiA
derived from former sister station WAGA radio (now WDWD)
Sister station(s)Fox Sports South
Fox Sports Southeast
Former channel number(s)
  • Analog:
  • 5 (VHF, 1949–2009)
Former affiliations
  • Primary:
  • CBS (1949–1994)
  • Secondary:
  • ABC (1949–1951)
  • DuMont (1949–1956)
  • NTA (1956–1961)
Transmitter power1,000 kW
Height332 m (1,089 ft)
Facility ID70689
Transmitter coordinates33°47′51.4″N 84°20′1.7″W / 33.797611°N 84.333806°W / 33.797611; -84.333806Coordinates: 33°47′51.4″N 84°20′1.7″W / 33.797611°N 84.333806°W / 33.797611; -84.333806
Licensing authorityFCC
Public license information:Profile
CDBS
Websitewww.fox5atlanta.com

Contents

HistoryEdit

As a CBS affiliateEdit

WAGA-TV first began operations on March 8, 1949. The station was originally owned by Toledo, Ohio-based Fort Industry Company, which also operated WAGA radio (AM 590, now WDWD; and WAGA-FM 103.3, now WVEE), all colloquially called "Wagga". (The "-TV" suffix was dropped from the WAGA callsign on July 12, 1998, before being reinstated on July 1, 2009.) Fort Industry would later be renamed Storer Broadcasting after the company's founder, George B. Storer. Channel 5 is Atlanta's second-oldest television station, signing on seven months after WSB-TV (then on channel 8). Originally a CBS affiliate, channel 5 also carried a secondary affiliation with the DuMont Television Network from 1949 to 1956. It also shared the ABC affiliation with WSB-TV (which moved to channel 2 in 1950) until WLTV (a then-new channel 8 station) signed on in September 1951. During the late 1950s, the station was also briefly affiliated with the NTA Film Network.[2] Storer sold the WAGA radio stations in 1959; however, channel 5 retained the "-TV" suffix before dropping it in 1998, only to pick it up again in 2009.

WAGA-TV was the only VHF commercial station in Atlanta that was on the same channel from its launch. Though both WSB-TV and WLTV—predecessor of WXIA-TV (channel 11)—initially broadcast over channel 8, the Federal Communications Commission's 1952 Sixth Report and Order reallocated the frequency to Athens and reserved the channel for non-commercial educational use. The University of Georgia returned channel 8 to the air as WGTV, the television flagship of Georgia Public Broadcasting in May 1960.

 
WAGA-TV studios

WAGA-TV originally broadcast from studios and transmission facilities located at 1018 West Peachtree Street NW. This building would later become home to pioneering superstation and leading Atlanta independent station WTBS (channel 17, now WPCH-TV). On June 21, 1966, channel 5 opened its current facilities on Briarcliff Road Northeast, in Druid Hills.[3] The studio resembles an antebellum Southern mansion, a type of architecture that was typical for Storer's broadcasting facilities. While this design was somewhat out of place in most of Storer's other markets (which also included Toledo, Detroit, Cleveland and Milwaukee), it was a perfect fit for Atlanta.

WAGA's original transmitter tower was later the site of a different tower for WPCH-TV's analog channel 17 signal, and a backup for WWWQ (99.7 FM). Because Storer Cable became part of Comcast, the tower (owned by competing cable television provider Time Warner, along with WPCH) was to be removed by October 2009, ending the land lease.

In 1985, WAGA, along with the other Storer stations were sold into a group deal to Kohlberg Kravis Roberts & Co., a New York-based private equity firm. Two years later in 1987, KKR sold the Storer stations to Gillett Communications. After bankruptcy, Gillett restructured in 1991, selling several stations and changing its name to SCI. The station's studios were used on location in the Matlock episode called "The Reporter". In 1992, SCI filed for bankruptcy and put its stations on the market. In 1993, New World Communications acquired the SCI stations, including WAGA, with the purchase becoming final on May 25. At the time, New World happened to be based in Atlanta; because of this, WAGA became New World's flagship station.

On February 17, 1993, one day after SCI purchased WTVT in Tampa from Gillett Holdings in a separate agreement for $163 million, New World Pictures purchased a 51% ownership stake in SCI Television from Gillett for $100 million and $63 million in newly issued debt; the film and television production company folded WAGA and its six sister stations—fellow CBS affiliates WJW-TV in Cleveland and WTVT in TampaSt. Petersburg, WJBK-TV in Detroit and WITI-TV in Milwaukee, NBC affiliate KNSD in San Diego and independent station WSBK-TV in Boston—into a new broadcasting subsidiary, New World Communications.[4][5][6]

As a Fox stationEdit

New World Communications ownershipEdit

On May 23, 1994, as part of a broad deal that also saw News Corporation acquire a 20% equity interest in the company, New World Communications signed a long-term agreement to affiliate its nine CBS-, ABC- or NBC-affiliated television stations with Fox, which sought to strengthen its affiliate portfolio after the National Football League (NFL) accepted the network's $1.58 billion bid for the television rights to the National Football Conference (NFC) – a four-year contract that began with the 1994 NFL season – on December 18, 1993.[7] WAGA-TV was among the stations involved in the Fox agreement, which also initially included four of New World's other existing CBS-affiliated stations — WITI-TV, WJBK-TV, WJW-TV and WTVT — and four additional stations — CBS affiliate KSAZ-TV in Phoenix, ABC affiliates WBRC-TV in Birmingham and WGHP in GreensboroWinston-SalemHigh Point, North Carolina, and NBC affiliate WDAF-TV in Kansas City — that were part of New World's concurrent $360-million acquisition of Great American Communications's television properties. (The agreement would subsequently be amended to include four additional stations that New World acquired later that month from Argyle Television Holdings.)[8][9][10] At the time, Fox's owned-and-operated and affiliate stations were mostly UHF outlets that had limited to no prior history as major network affiliates, among them its existing Atlanta outlet, WATL-TV (channel 36, now a MyNetworkTV affiliate), which the network's Fox Television Stations unit had acquired from Renaissance Broadcasting (during its acquisition of then-WATL parent Chase Broadcasting) in 1993. Although the network already owned WATL and was in the midst of planning to launch a local news department for channel 36, Fox found the prospect to having its programming carried on a VHF station too much to resist, considering that WAGA had a stronger market position and a long-respected local news operation. (At the time, channel 5 placed second, behind WSB-TV, in total day and news viewership.) As a result, Fox decided to include WAGA in the affiliation agreement with New World and have Fox Television Stations sell WATL.

With only a few months before WAGA was set to switch to Fox, CBS needed to find a new affiliate in what had become the nation's ninth largest media market, and approached all of Atlanta's major television stations to potentially reach an agreement. However, none of them were interested at first. CBS first approached WXIA-TV; however, its then-owner Gannett Broadcasting subsequently signed a long-term affiliation deal renewing its contract with WXIA and its sister NBC affiliates in Jacksonville, Minneapolis–St. Paul and Phoenix. WSB-TV was later eliminated as an option as its Atlanta-based owner, Cox Enterprises, would reach a new long-term agreement with ABC to retain its affiliation with that network.[11][12] WATL was eventually eliminated as Qwest Broadcasting (a joint venture between music producer Quincy Jones, former NFL defensive end Willie Davis, television producer Don Cornelius, television host Geraldo Rivera, and Tribune) announced in November that it would purchase WATL from Fox Television Stations as part of a two station, $167-million deal.[13]

By September 1994, with only a little more than two months left before WAGA-TV was slated to join Fox, CBS faced the prospect of having to pipe in WRBL in Columbus, WMAZ-TV in Macon, WSPA-TV in Spartanburg, South Carolina and WDEF-TV in Chattanooga, Tennessee for Atlanta-area cable customers until it found a new affiliate in the market. Almost out of desperation, on September 26, CBS made a deal to buy independent station WVEU (channel 69, now CW owned-and-operated station WUPA) for $46 million.[14][15] However, this was only a contingency, since CBS preferred to move its programming to a higher-profile station. It continued to negotiate with Tribune Broadcasting to reach a deal to affiliate with longtime independent station WGNX (channel 46, now WGCL-TV), which initially turned down CBS's offer to affiliate with the station; WGNX was especially attractive for the network since channel 46 was the only non-Big Three station in the Atlanta market that had a functioning news department. That November, Tribune relented and signed a deal with CBS to convert WGNX into the network's new Atlanta affiliate.[16] As a consequence of the WGNX deal, CBS reached an agreement to sell WVEU to Viacom from Broadcasting Corp. of Georgia for $27 million, in a deal that saw it sell CBS affiliate KSLA in Shreveport, Louisiana to Ellis Communications (owned by Atlanta-based businessman Bert Ellis) to comply with FCC ownership rules in coincidence with Viacom's divestitures of its major network-affiliated television stations to focus on its UPN charter outlets.[17][18][19][20] The last CBS network program to air on WAGA was a first-run episode of Walker, Texas Ranger at 10:00 p.m. Eastern Time on December 10; this led into a message by then-station president and general manager Jack Sander shortly before the start of that evening's edition of Channel 5 Eyewitness News at 11:00 (which was relaunched as an hour-long prime time newscast at 10:00 p.m. two days later), informing viewers about the pending network changes.

WAGA-TV officially became a Fox affiliate on December 11, 1994, when the network's programming lineup moved to the station from WATL; the first Fox network program to air on the station as a full-time affiliate was Fox NFL Sunday at 12:00 p.m. Eastern Time that day, leading into that afternoon's NFL doubleheader: an early game between the Tampa Bay Buccaneers and the Los Angeles Rams and a mid-afternoon game between the San Francisco 49ers and the San Diego Chargers. (The affiliation switch involving WAGA, WGNX and WATL was originally slated to occur on November 27, but was delayed two weeks in order to allow Fox, New World and CBS to iron out the final details.)[21] Prior to the switch, WAGA had been CBS's longest-tenured affiliate south of Washington, D.C. (a title now held by Charlotte, North Carolina affiliate WBTV, which has carried CBS programming since it signed on the air on July 15, 1949). WGNX concurrently took over the CBS affiliation, which necessitated the shift of a large number of the syndicated cartoons, drama series and sitcoms in its inventory over to WVEU — which had become a UPN affiliate when that network launched on January 16, 1995 — as channel 46 could not continue to accommodate many of these shows due to CBS's network-dominated programming lineup; as a result, WGNX became the only Atlanta television station that did not retain its entire existing syndicated programming lineup following the switch. WATL — whose sale to Qwest Broadcasting (which, in 2000, merged with WB network part-owner, the Tribune Company), would not be finalized until December 1995 — temporarily operated as an independent station during its transition into an affiliate of upstart network The WB upon that network's launch the following month on January 11, 1995. (WATL is now owned by Tegna as part of a duopoly with WXIA).[22]

As with most of the other New World-owned stations affected by the affiliation agreement with Fox, WAGA-TV retained its longtime "Channel 5" branding upon the affiliation switch, with references to the Fox logo and name limited in most on-air imaging; although as with most of the other New World-owned stations affected by the agreement with Fox, the station retained the news branding it had been using before it joined the network – in its case, Channel 5 Eyewitness News, the base moniker of which the station adopted in November 1980 as a CBS affiliate. In addition to expanding its local news programming at the time it joined Fox, the station replaced CBS daytime and late night programs that migrated to WGNX with an expanded slate of syndicated talk shows as well as some off-network sitcoms, game shows and documentary-based reality series, and also acquired some syndicated film packages and first-run and off-network syndicated drama series for broadcast in weekend afternoon timeslots on weeks when Fox did not provide sports programming; however, the revamped programming schedule – as was the case with most of New World's other Fox stations – relegated children's programs to weekend mornings only.

With the switch from WAGA to WGNX, CBS lost significant viewership in the northern portion of the Atlanta market. Despite its five million-watt analog signal, WGNX did not penetrate nearly as far into this area as WAGA did because of the relatively mountainous terrain that is found in that part of northern Georgia. Much of this region was among the few areas in the United States where cable was still not readily available then. CBS did not return over-the-air to this area until Toccoa's WNEG-TV (channel 32, now WGTA) joined CBS the following August. Although it was located in the Greenville/Spartanburg/Asheville market, WNEG served as the de facto CBS affiliate for the far northern portion of the Atlanta market as well as the Greenville/Spartanburg/Asheville market's western fringes until that station's sale to the University of Georgia in 2008. (WGNX's availability in this area increased through expanded cable and satellite distribution in subsequent years).

Fox Television Stations ownershipEdit

On July 17, 1996, News Corporation—which separated most of its entertainment holdings into 21st Century Fox in July 2013—announced that it would acquire New World in an all-stock transaction worth $2.48 billion. The purchase by News Corporation was finalized on January 22, 1997, folding New World's ten Fox affiliates into the former's Fox Television Stations subsidiary and making all twelve stations affected by the 1994 agreement owned-and-operated stations of the network. (The New World Communications name continues in use as a licensing purpose corporation—as "New World Communications of [state/city], Inc." or "NW Communications of [state/city], Inc."—for WAGA and its sister stations under Fox ownership, extending, from 2009 to 2011, to the former New World stations that Fox sold to Local TV in 2007.)[23][24][25]

At that time, Channel 5 became the third English language network-owned commercial station in the Atlanta market (Viacom, then-owner of that network's Atlanta station WUPA, would acquire part-ownership of UPN in 1996). It was also one of two stations that switched to Fox under the New World agreement that replaced an existing Fox O&O, only to later be sold to the network itself (in DallasFort Worth, sister station KDFW-TV had earlier replaced KDAF as that market's Fox station in July 1995), making Atlanta one of a handful of markets more than one station has served as an O&O of the same network. In November 1996, two months before the completion of the Fox–New World merger and at a time when other network-owned stations around the United States began adopting similar network-driven branding, WAGA-TV shortened its branding to simply "Fox 5 Atlanta" per the network's branding guidelines (with its newscasts concurrently rebranding as Fox 5 Eyewitness News, later shortened to Fox 5 News in February 1998).

ProgrammingEdit

Syndicated programs broadcast by WAGA-TV as of September 2018 include Judge Judy, Steve, The Wendy Williams Show, The Real, Dish Nation, TMZ on TV (as well as its spin-off TMZ Live) and Access.[26] Since it joined the network in December 1994, WAGA has only aired Fox's prime time, Saturday late night and sports programming, as well as special reports produced by Fox News. As with most of its sister stations under its former New World ownership (with the subverted exception of former sister station KTVI in St. Louis, which assumed rights to the network's children's programs in 1996 and carried the blocks until Fox stopped providing them within its schedule), Channel 5 declined carriage of the children's programming blocks that Fox carried prior to 2008, only having aired fall preview specials and network promotions for those blocks that aired within Fox's prime time lineup during that twelve-year period.

WAGA opted not to run the Fox Kids weekday and Saturday blocks when it affiliated with the network, due to the station's interest in airing syndicated shows more compatible with its expanded local news schedule on weekdays, opting only to air children's programs acquired via syndication on weekend mornings (the pre-emptions of Fox Kids by the New World stations led the network to change its carriage policies to allow Fox stations uninterested in carrying the block the right of first refusal to transfer the local rights to another station; by 2001, affiliates were no longer required to run the Fox Kids lineup even if Fox had not secured a substitute carrier). Fox Kids remained on WATL after it became a WB affiliate in January 1995, before moving to WHOT (channel 34, now WUVG-DT) in September 2000; its successor, FoxBox/4Kids TV, moved to WUPA in September 2002 (coinciding with WHOT's conversion into a Univision O&O), where it aired until that station became a CW owned-and-operated station in September 2006. (4KidsTV did not air in the Atlanta market thereafter, as remains the case with the paid programming block that replaced it in December 2008, Weekend Marketplace[27]). On September 13, 2014, WAGA-TV began carrying Xploration Station, a live-action educational program block distributed by Steve Rotfeld Productions that is syndicated primarily to Fox stations (including those owned by Fox Television Stations) on Saturday mornings.[28][29]

Sports programmingEdit

WAGA began serving as the primary television station for the Atlanta Falcons upon the team's inception in 1966, under CBS's contractual television rights to the pre-AFL merger National Football League. The station carried most regional or national Falcons game telecasts aired by CBS until its contractual rights to the National Football Conference concluded in 1993. However, the station's December 1994 switch to Fox allowed WAGA to retain its status as the Falcons' unofficial "home" station. For the 1994 season, most of the team's first fourteen games that year were aired instead on lame-duck Fox O&O WATL; with that, the 3½-month interruption in game coverage that year, due to the transfer of NFC telecast rights from CBS to Fox, is the only break in network coverage of the team by the station to date since 1966. Since the switch to Fox, both of the Falcons' Super Bowl appearances – XXXIII and LI – have been carried on the station, as both were Super Bowls to which Fox had the national television rights.

Since Fox obtained the partial (now exclusive) over-the-air network television rights to Major League Baseball in 1996, WAGA has also carried certain Atlanta Braves games that have been regionally or nationally televised by the network during the league's regular season and postseason. (WTBS/WPCH retained the local over-the-air television rights to the Braves until 2011).

Digital televisionEdit

Digital channelsEdit

The station's digital channel is multiplexed:

Channel Video Aspect PSIP Short Name Programming[1]
5.1 720p 16:9 WAGA-HD Main WAGA-TV programming / Fox
5.2 480i MOVIES! Movies!
5.3 4:3 BUZZR Buzzr
5.4 16:9 LIGHTtv Light TV

WAGA-TV has plans for a mobile DTV feed of subchannel 5.1.[30][31]

Channel 5.2 originally was for the benefit of smaller cable providers which were taking the fullscreen SD signal straight from the air, and did not want problems due to the widescreen or scan conversion on 5.1; this lasted until the end of April 2009. The channel then stayed blank with no electronic program guide data for several weeks until late June, when it again had identical programming, but this time in widescreen. The 704×480i anamorphic format is unusual, as most standard definition digital channels use a fullscreen 640×480i format (by comparison, widescreen NTSC DVDs use 720×480p). Channel 5.2 again went blank in late July, but continued to have the same program data as 5.1, until it was deleted entirely on December 3.

Analog-to-digital conversionEdit

WAGA shut down its analog signal, over VHF channel 5, on June 12, 2009, as part of the federally mandated transition from analog to digital television.[32] The station's digital signal remained on its pre-transition UHF channel 27,[33] using PSIP to display WAGA's virtual channel as 5 on digital television receivers. The station's first chief broadcast engineer from 1949, Paul Cram (99 years of age at the time; now deceased), was given the duty of permanently turning off the analog transmitter live on the air at 12:30 p.m. on June 12. WSB-TV, WXIA-TV, and WATL also went off the air at the same time, with WSB and WXIA also live in their transmitter rooms like WAGA.

Out-of-market cable carriageEdit

WAGA is carried in parts of Cherokee and Macon counties of western North Carolina, both bordering Georgia. Cherokee is part of the Chattanooga media market of southeast Tennessee and northwest Georgia, while Macon is part of the Asheville/Greenville/Spartanburg DMA of the western Carolinas and northeast Georgia. Although clearly outside of the must-carry obligations that apply within the Atlanta DMA, both counties are popular with visitors and summer-home residents from the Atlanta area. WSB-TV 2.1 is also carried in those counties.

In the 1970s and 1980s, WAGA once had cable carriage in Aiken and Clemson in west-central and upstate (northwestern) South Carolina.[34] WAGA also had significant carriage on Storer Cable, and Liberty Cable Systems (Later TCI, now Mediacom) in South GA during the 1970s, into the early and mid 80s.

News operationEdit

WAGA-TV presently broadcasts 63 hours of locally produced newscasts each week (with 10½ hours on weekdays, 5½ hours on Saturdays and 5 hours on Sundays). In regards to the number of hours devoted to news programming, it is the highest newscast output among Atlanta's broadcast television stations.

WAGA's Saturday and Sunday 6 p.m. newscasts are subject to delay due to network sports coverage. WAGA also provides news reports and weather forecasts for news radio station WYAY (106.7 FM), through a partnership between WAGA and WYAY's owner Cumulus Media struck in May 2012.

For many years as a CBS affiliate, the station called its newscasts 5 News Scene. In the 1980s, this changed to Eyewitness News. In 1992, WAGA dropped CBS This Morning through 1994 in favor of a three-hour locally produced morning news program called Good Day Atlanta.[35] With the 1994 affiliation switch to Fox, WAGA poured more resources into its news department. Channel 5's news department was already very well respected; for most of its history it was a solid runner-up to longtime leader WSB-TV, but from the 1970s until early 2009 had to fend off a spirited challenge from WXIA-TV. As of mid-2009, with plummeting ratings at WXIA, WAGA-TV has returned to a solid second-place position in the Atlanta news ratings.

After WAGA became a Fox affiliate in 1994, the station poured more resources into its news department and adopted a news-intensive schedule, increasing its news programming output from about to nearly 40 hours a week. The station retained all of its existing newscasts, but expanded the weeknight 6 p.m. newscasts to two hours; and dropped its half-hour 11 p.m. newscast in favor of an hour-long primetime newscast at 10 p.m. On January 14, 2008, WAGA debuted a new 11 p.m. newscast called Fox 5 News Edge, returning a newscast to that timeslot since the station was still affiliated with CBS.[36] On March 16, 2009, WAGA became the last major network station in the market (behind WGCL, WSB & WXIA) to begin broadcasting its locally produced newscasts in high-definition.

On September 14, 2009, WAGA expanded its weekday morning newscast to five hours from 5 to 10 a.m. among with the addition of an hour-long 9 a.m. extension of the program called Good Day Xtra.[37] On April 1, 2010, WAGA expanded its morning news by an extra half-hour, with the start time moved a half-hour earlier to 4:30 a.m., becoming the first Atlanta station to expand its morning newscast into that slot; the extension was made in order to attract those who wake up go to work earlier than most; the additional half-hour competes against national early morning newscasts airing on WXIA, WGCL and WSB.[38] As of September 2010, WAGA dropped the Fox 5 Morning News and Good Day Xtra titles, in favor of using the Good Day Atlanta branding throughout the morning newscast. On September 14, 2015, the station extended its 11 p.m. newscast to one hour with the addition of a half-hour News Edge at 11:30; this makes WAGA among the very few stations to extend its late newscast to midnight, and one of three Fox affiliates (Kansas City's WDAF-TV and Washington, D.C.'s WTTG being the others) to air a two-hour late local news block.

On-air staffEdit

Notable current on-air staffEdit

Notable former on-air staffEdit

ReferencesEdit

  1. ^ a b c "Digital TV Market Listing for WAGA". RabbitEars.Info. Retrieved January 26, 2017.
  2. ^ "Require Prime Evening Time for NTA Films", Boxoffice: 13, November 10, 1956
  3. ^ "WAGA-TV Dedication". Special presentation. Atlanta, GA. June 21, 1966. 00:13 minutes in. WAGA-TV. Retrieved 19 March 2017.
  4. ^ Geraldine Fabrikant (February 18, 1993). "THE MEDIA BUSINESS; Perelman Agrees to Acquire Control of SCI Television". The New York Times. The New York Times Company. Retrieved December 23, 2015.
  5. ^ "Entertainment: Tampa TV Station Sold". Los Angeles Times. Times Mirror Company. February 17, 1993. Retrieved September 18, 2017.
  6. ^ "SCI Television and New World Entertainment. (to be merged into New World Group)". Mediaweek. November 29, 1993. Retrieved September 18, 2017 – via HighBeam Research.
  7. ^ "CBS, NBC Battle for AFC Rights // Fox Steals NFC Package". Chicago Sun-Times. Adler & Shaykin. December 18, 1993 – via HighBeam Research.
  8. ^ "COMPANY NEWS; GREAT AMERICAN SELLING FOUR TELEVISION STATIONS". The New York Times. The New York Times Company. May 6, 1994. Retrieved March 4, 2016.
  9. ^ Geoffrey Foisie (May 3, 1993). "Times Mirror sells stations, part 1. (Times Mirror Co. to sell four stations to Argyle Communications Inc.)". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. Retrieved March 4, 2016 – via HighBeam Research.
  10. ^ Geoffrey Foisie (May 30, 1994). "Argyle socks away profit. (New World Communications Group Inc. acquires Argyle Television Holdings)". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. Retrieved March 4, 2016 – via HighBeam Research.
  11. ^ & Cable "GE puts its money where NBC's signal" Check |url= value (help). Cahners Business Information. December 5, 1994. p. 50. Retrieved October 22, 2018 – via American Radio History.
  12. ^ Julie A. Zier (December 5, 1994). "Fog of war engulfs affiliation battles" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 50. Retrieved October 22, 2018 – via American Radio History.
  13. ^ Tim Jones; Mike Dorning (November 17, 1994). "DEAL BOOSTS MINORITY TV PRESENCE". Chicago Tribune. Tribune Publishing. Retrieved October 22, 2018.
  14. ^ Steve McClellan; Julie A. Zier (September 26, 1994). "CBS buys UHFs in Atlanta, Detroit" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 7. Retrieved October 22, 2018 – via American Radio History.
  15. ^ Bill Carter (September 24, 1994). "CBS Buys 2 UHF Stations To Serve Atlanta and Detroit". The New York Times. The New York Times Company. Retrieved October 22, 2018.
  16. ^ Steve McClellan (November 21, 1994). "CBS signs WGNX Atlanta" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 8. Retrieved October 22, 2018 – via American Radio History.
  17. ^ "Viacom Sells Station And Buys Another". The New York Times. The New York Times Company. Associated Press. May 12, 1995. Retrieved October 22, 2018.
  18. ^ Julie A. Zier (May 15, 1995). "Viacom takes WVEU off CBS's hands" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 49. Retrieved October 22, 2018 – via American Radio History.
  19. ^ "Changing Hands" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. May 22, 1995. p. 48. Retrieved October 22, 2018 – via American Radio History.
  20. ^ Elizabeth Rathbun (July 17, 1995). "Viacom swaps Shreveport VHF for Atlanta UHF" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 46. Retrieved October 22, 2018 – via American Radio History.
  21. ^ "WAGA-TV, Channel 5 to Start Fox Programming on Sunday, December 11" (Press release). WAGA-TV/New World Communications. PR Newswire. October 20, 1994. Archived from the original on July 5, 2017.
  22. ^ Chris McConnell (December 18, 1995). "FCC OKs Qwest buys in New Orleans, Atlanta" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 69. Retrieved October 22, 2018 – via American Radio History.
  23. ^ Elizabeth A. Rathbun; Cynthia Littleton (July 22, 1996). "Murdoch claims New World" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 6. Retrieved July 27, 2018 – via American Radio History.
    "Murdoch claims New World" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. July 22, 1996. p. 7. Retrieved July 27, 2018 – via American Radio History.
  24. ^ Brian Lowry (July 18, 1996). "New World Vision : Murdoch's News Corp. to Buy Broadcast Group". Los Angeles Times. Times Mirror Company. Retrieved June 22, 2012.
  25. ^ "THE MEDIA BUSINESS;Murdoch's News Corp. Buying New World". The New York Times. The New York Times Company. Reuters. July 18, 1996. Retrieved October 9, 2015.
  26. ^ "TitanTV Programming Guide -- What's on TV, Movies, Reality Shows and Local News: WAGA-TV schedule". TitanTV. Broadcast Interactive Media, LLC. Retrieved October 22, 2018.
  27. ^ Michael Schenider (November 23, 2008). "Longform ads replace kid fare on Fox". Variety. Reed Business Information. Retrieved September 24, 2015.
  28. ^ "06/18/14: Fox to launch STEM-focused kids block; Jim Davis Q&A; return of The Powerpuff Girls; Saban launches Emojiville brand". Cynopsis Kids. Cynopsis Media. June 18, 2014. Retrieved June 19, 2014.
  29. ^ "Steve Rotfield Clears New Science and Technology Two Hour E/I Block With FOX Station Group". TV by the Numbers (Press release). Tribune Digital Ventures. December 18, 2013. Retrieved June 19, 2014.
  30. ^ http://www.rabbitears.info/market.php?request=atscmph
  31. ^ Mobile DTV Signal Map from the National Association of Broadcasters Archived October 17, 2016, at the Wayback Machine.
  32. ^ List of Digital Full-Power Stations
  33. ^ CDBS Print
  34. ^ http://fjallfoss.fcc.gov/coals7/forms/search/cableSearchNf.cfm
  35. ^ Carter, Bill. "THE MEDIA BUSINESS; CBS's Ruptured Ties To Affiliates. New York Times 14 September 1992: 1.
  36. ^ WAGA Atlanta Launching 11 p.m. News, Broadcasting & Cable, November 28, 2007.
  37. ^ ‘Good Day Extra’ debuts on WAGA-TV today, Atlanta Journal Constitution, September 14, 2009.
  38. ^ WAGA-TV Fox 5 starts news at 4:30 a.m., Atlanta Journal-Constitution, April 5, 2010.

External linksEdit