The Herald and Weekly Times

The Herald and Weekly Times Pty Limited (HWT) is a newspaper publishing company based in Melbourne, Australia. It is owned and operated by Rupert Murdoch's News Corp Australia (formerly News Limited), which purchased HWT in 1987.[1]

The old Herald and Weekly Times building in Flinders Street.


The HWT's newspaper interests date back to 1840 and the launch of The Port Phillip Herald. The company publishes the morning daily tabloid Herald Sun, which was created in 1990 from a merger of the company's morning tabloid paper, The Sun News-Pictorial, with its afternoon broadsheet paper, The Herald. The Herald had a 150-year history and The Sun News-Pictorial a 68-year history in Melbourne. HWT had bought The Sun News-Pictorial in 1925.

The HWT also publishes The Weekly Times, aimed at farmers and rural business.

The HWT bought a controlling stake in The Advertiser of Adelaide in 1929. From 1929 until 1987, HWT owned and operated Melbourne radio station 3DB. In 1929, 3DB along with 3UZ participated in experimental television broadcasts using the Radiovision system.[2] The Advertiser took a stake in The News two years later. The News was sold in 1949.

The HWT bought The West Australian in 1969, but sold it to Robert Holmes à Court in 1987 as part of the News Limited takeover.[3]

See alsoEdit

  • HSV-7 (owned and operated by HWT from 1956 to 1986)
  • 3DB (owned and operated by HWT from 1929 to 1987)


  1. ^ Dean, Anabel; Deans, Alan; Wright, Lea (11 February 1987). "Winners And Losers In HWT Takeover". Sydney Morning Herald. p. 29. Retrieved 9 January 2012.
  2. ^ Australian TV – The First 25 Years by Peter Bielby, page 173. ISBN 0-17-005998-7
  3. ^ Hutcheon, Stephen (4 March 1987). "Rivkin Takes A Slice Of HWT". Sydney Morning Herald. p. 40. Retrieved 9 January 2012.