Open main menu

Thai Post (Thai: ไทยโพสต์) is a broadsheet, Thailand-language daily newspaper founded in 1996 and published in Bangkok, Thailand. It is one of Thai-language dailies in Bangkok, Its circulation is in the 100,000-150,000 range. Its headquarters are in Klong Toei, Bangkok.

Thai Post
TypeDaily Newspaper
FormatPrint, online
Owner(s)Thai Journal Group Co.

On 16 July 2003, the newspaper published comments from media rights advocate Supinya Klangnarong, who said that the Shin Corporation, then majority owned by the family of Thai Prime Minister Thaksin Shinawatra, had benefited because of favorable policies by the Thaksin government. The newspaper was named as a co-defendant, along with Supinya, in a criminal libel lawsuit brought by Shin Corp. A civil suit sought 400 million baht in compensation. After the Thaksin family sold its shares in Shin Corp to Singapore's Temasek Holdings, the company offered to drop the lawsuit on the condition that Supinya apologize for her comments. Supinya refused the offer.[1][2] On 14 March 2006, the Criminal Court threw out the criminal lawsuit, saying the article in the Thai Post was presented in good faith and in the public's best interest. On 8 May 2006, Shin Corp. asked that the civil lawsuit be withdrawn. Neither Supinya nor Thai Post had any objections, so the court withdrew the civil suit.[3]


  1. ^ Wolff, Ismail (2006-03-16). "Court acquits Supinya, 'Thai Post'". Manager Online. Retrieved 15 September 2016.
  2. ^ "Media critic acquitted in defamation suit by PM's former telecom firm". The Nation. 2006-03-15. Retrieved 15 September 2016.
  3. ^ "Shin drops civil suit against Supinya". Manager Online. 2006-05-09. Retrieved 15 September 2016.

See alsoEdit

External linksEdit