TV Chosun

TV Chosun (Korean: TV조선; Hanja: 株式會社朝鮮放送; Jusikhoesa Joseon Bangsong; literally "Company Korea Broadcasting"), stylised as TV CHOSUN, is a South Korean pay television network and broadcasting company, owned by the Chosun Ilbo-led consortium. It began broadcasting on 1 December 2011.[1]

TV Chosun
Native name
Hangul(주)TV
HanjaTV
Revised Romanization(Ju) Joseon Bangsong
McCune–Reischauer(Chu) Chosŏn Pangsong
TypePrivate
FoundedJanuary 28, 2011; 10 years ago (2011-01-28) in Seoul, South Korea
HeadquartersSejongno, Jung District,
Seoul
,
South Korea
Key people
  • Kim Min-bae (CEO)
  • Bang Jung-oh (CEO)
  • Bang Sang-hoon (Chairman)
Revenue153,172,893,532 won (2018)
-1,036,465,441 won (2018)
3,276,761,531 won (2018)
Total assets270,716,352,671 won (2018)
Total equity310,000,000,000 won (2018)
Owner
Members289 (2018)
Subsidiaries
Websitewww.tvchosun.com
TV Chosun
TV Chosun logo (hangul).svg
CountrySouth Korea
Broadcast areaNationwide
Availability
Cable
Available on most cable systemsChannel slots vary on each provider
Satellite
SkyLifeChannel 18 (HD)
IPTV
B TVChannel 19 (HD)
U+ TVChannel 19 (HD)
Olleh TVChannel 19 (HD)
Streaming media
KOREALIVEKorea only

TV Chosun is one of four new South Korean nationwide generalist cable TV networks alongside JoongAng Ilbo's JTBC, Dong-A Ilbo's Channel A, and Maeil Kyungje's MBN in 2011.[2][3][4][5][6] The four new networks supplement existing conventional free-to-air TV networks like KBS, MBC, SBS, and other smaller channels launched following deregulation in 1990.

HistoryEdit

  • 22 July 2009 - Amendment of Media law passed the South Korean national assembly to deregulate the media market of South Korea.
  • 31 December 2010 - JTBC, TV Chosun, MBN, and Channel A elected as a General Cable Television Channel Broadcasters.
  • 1 December 2011 – TV Chosun begins broadcasting.

See alsoEdit

ReferencesEdit

  1. ^ Shin Hae-in (30 November 2011). "New cable channels go on air". The Korea Herald. Retrieved 2013-06-02.
  2. ^ Kim Tong-hyung (12 December 2011). "What else can new channels do to boost ratings?". The Korea Times. Retrieved 2013-06-02.
  3. ^ Noh Hyun-gi (4 January 2012). "Four new TV channels face uncertain futures". The Korea Times. Retrieved 2013-06-02.
  4. ^ Yoon Ja-young (20 January 2012). "Low ratings weigh on new channels". The Korea Times. Retrieved 2013-06-02.
  5. ^ Kim Tong-hyung (6 June 2012). "New channels remain 'anonymous'". The Korea Times. Retrieved 2013-06-02.
  6. ^ Bae Ji-sook (29 November 2012). "'New TV channels are niche, not gold mine'". The Korea Herald. Retrieved 2013-06-02.

External linksEdit