Open main menu

Wikipedia β

TRT World is a 24-hour international English-language news channel based in Istanbul, Turkey. It provides news and current affairs on television and online (including on mobile).

TRT World
TRT World logosu.png
Where News Inspires Change
Launched May 18, 2015
(test broadcast)
30 June 2015; 2 years ago (2015-06-30)
Owned by Turkish Radio and Television Corporation (TRT)
Slogan Where News Inspires Change.
Language English
Headquarters Istanbul, Turkey
Türksat 3A (Turkey) 11054 V / 30000 / 3/4 (HD)
Astra 2G (UK) 11509 V / 23000 / 2/3 (HD)
Badr-4 (Middle East) 12073 H / 27500 / 3/4 (HD)
Astra 1L (Europe, North Africa) 11538 V / 22000 / 5/6 (HD)
Hot Bird 13B (Europe, Middle East, North Africa) 11566 H / 29900 / 3/4 (HD)
Eutelsat 7A (Turkey, Europe) 11668 V / 30000 / 5/6 (HD)
SES-5 (Africa) 12015 V / 29950 / 5/6 (HD)
Eutelsat 8 West B (Middle East) 10971 H / 27500 / 5/6 (HD)
Intelsat 21 (Americas) 4144 V / 3720 / 7/8 (HD / C-Band)
AsiaSat 7 (Asia) 4100 V / 29720 / 5/6 (HD / C-Band)
Foxtel (Australia) Channel 652 (SD)
Sky UK (UK & Ireland) Channel 519 (SD)
Channel 693 (HD)
Airtel digital TV (India) 456
Jio TV (India) 234
Streaming media Watch live

It is aimed at a worldwide market and is generally broadcast via satellite and cable operators. In addition to its Istanbul headquarters, TRT World has broadcast centres in Washington D.C., London, Mumbai, Singapore, Beijing, Islamabad, Bangkok, and Jakarta. TRT World is part of Turkey's public broadcaster, the Turkish Radio and Television Corporation, and is a member of the Association for International Broadcasting.

A stated objective of TRT World is to provide news that elicits a change in viewer thought patterns.[1] One of TRT World's aims is to make the public in other nations more amenable to Turkish regime, leading to some commentators categorising it as a propaganda channel.[2]



In addition to those listed below, TRT World runs various once-off documentaries. Current programmes on the channel are:

  • Beyond the game

A daily sport show focusing on the biggest games and stars around the world

  • Money Talks

A daily finance programme hosted by Azhar Sukri, featuring TRT World's Editor at Large, Craig Copetas with in-depth reports and analysis,

  • Roundtable

Hosted by David Foster. Roundtable is a discussion programme where guests debate and analyzing the news in-depth.

  • Showcase

A daily arts and culture show focusing on the global culture scene.[3]

  • The Newsmakers

The Newsmakers, hosted by Imran Garda is TRT World’s flagship current affairs programme, featuring in-depth reports and interviews with the drivers of the biggest stories of the week.


Following the 2016 Turkish coup attempt, at least 35 journalists who had recently joined the company resigned,[4][5] including Director of News Juan Carlos Van Meek. One of those who resigned said: “I no longer hold out any hope that this channel will become what I wanted it to become (...) After the coup, it became very apparent that the channel had no intention of actually covering it properly, in a professional, international broadcast standard." The managing editor at the time said that he "never received a phone call from Ankara trying to frame the broadcast or give them talking points."[6]


  1. ^ "About Us | TRT World". Retrieved 2017-07-20. 
  2. ^ Srivastava, Mehul; Mance, Henry. "Turkish TV station aims to switch western views". FT. Retrieved 27 January 2018. 
  3. ^ "In TRT World's 'Showcase,' arts coverage goes global". DailySabah. Retrieved 2017-07-21. 
  4. ^ "TRT World Ceo İbrahim Eren: We will tell the truth, even if it is inconvenient or disturbing". DailySabah. Retrieved 2017-05-17. 
  5. ^ AM, Alev Scott On 8/22/16 at 10:55 (2016-08-22). "Turkish journalists seek refuge abroad post-coup". Newsweek. Retrieved 2017-05-17. 
  6. ^ Nissenbaum, Dion (2016-08-12). "After Turkey's Failed Coup, a State-Owned TV Station Tilts". Wall Street Journal. ISSN 0099-9660. Retrieved 2017-05-17. 

External linksEdit