Open main menu

Russia-24 (Russian: Россия-24) is a state-owned Russian-language news channel from Russia. It covers major national and international events as well as focuses on domestic issues. It is owned by VGTRK.[1][2]

Russia-24
Россия-24
Rossiya-24 Logo.svg
Launched1 July 2006
NetworkVGTRK
Owned byRussian government
Picture format576i (SDTV) 16:9
CountryRussia, Denmark, Latvia, Moldova, Lithuania, Poland, United States
LanguageRussian
Broadcast areaWorldwide
HeadquartersMoscow, Russia
Formerly calledVesti
Sister channel(s)Russia-1, Russia-2, Bibigon, Russia-K, RTR-Planeta, RT
Websitehttp://vesti.ru/
Availability
Terrestrial
AnalogueVarious
Digital Terrestrialin Yekaterinburg, Kansk, Kursk, Moscow, Khabarovsk & the rest of the regions
Satellite
NTV Plus (Russia)138
DirecTV (United States)Channel 2147
Cable
Natsionalniye Kabelniye SetiChannel 28
UPC RomaniaChannel 427 (digital with DVR)
Channel 195 (digital)
IPTV
Free (ISP) (France)Channel 653
Streaming media
russia.tv24/7 Live

HistoryEdit

The broadcast began January 1, 2007 in Russia, February 7 - on the West Coast of the United States, May 19, 2008 - in Serbia, October 9, 2008 - in Kyrgyzstan. VGTRK Crimea started broadcasting on March 10, 2014.

The editor-in-chief of the channel is Evgeny Bekasov (since 2012).

The channel aspires to give a broad and impartial [2] outline of life in all of Russia’s regions from its European exclave of Kaliningrad to Vladivostok in the Far East.

The channel was named Vesti until 1 January 2010, when the public-owned VGTRK rebranded its channels.

The channel is banned in Ukraine.[citation needed]

ReferencesEdit

External linksEdit