Radio24syv (English: "Radio 24 seven") or just 24syv was a Danish public service radio station sending talk radio. The radio station was financed by public money through mandatory licence fees, but was privately owned by Berlingske Media and PeopleGroup. The public funding was followed by requirements about the types of programs the radio station should broadcast.

Radio24syv
Radio24syv, 2015-09-20.JPG
Broadcast areaDenmark
Slogan"The original talk radio"
(Danish: "Den originale taleradio")[1]
First air dateNovember 1, 2011; 8 years ago (2011-11-01)
Last air dateOctober 31, 2019; 2 months ago (2019-10-31)
Language(s)Danish
OwnerBerlingske People A/S (a Consortium by Berlingske Media and PeopleGroup)[2]
Websitehttps://www.24syv.dk

The radio station was untraditional and provocative, and has been credited with reviving Danish talk radio.[3][4]

The satire show program The Short Radio News was among its most popular programs.[5]

HistoryEdit

EstablishmentEdit

In 2010, shortly after he was appointed as new Minister of Culture, Per Stig Møller floated the idea of a new country-wide radio channel.[6] A few months later, political negotiations regarding media concluded with a political agreement between the incumbent Venstre-Conservative government, and Danish People's Party and Liberal Alliance, it's parliamentary support. A part of that agreement was the establishment of a new privately owned radio station, financed by public money, meant to compete with DR P1, operated by the state-owned DR.[7] Following the announcement, the coming radio channel was given the nickname "Radio Møller", in reference to the Minister of Culture.[8]

In January 2011, the new radio channel was sent in public procurement. While several actors in the Danish media marked planned to launch a bid, at least two consortiums declined (JP/Politikens Hus and TV 2 (Denmark); and Dagbladet Information, Fynske Medier and Douglas Entertainment), as they felt the very detailed requirement in the procurement threatened their editorial freedom.[9][10] Eventually, only one actor made a bid, a consortium consisting of Berlingske Media and PeopleGroup, and in April 2011, they were rewarded the procurement. They named the station "Radio24syv", and it started sending on 1 November 2011.[11]

TenureEdit

In December 2012, the radio changed its slogan from "Denmark's new talk radio" to "Room for differences" (Danish: "Højt til loftet").[12]

In May 2015, radio host Asger Juhl killed a rabbit, by hitting it with a bike pump, during a morning program about animal welfare. The purpose was to highlight the hypocrisy about people's relation to animals while eating meat. During the program, television personality Linse Kessler tried to prevent the killing. The rabbit was eaten by Juhl and his co-host Kristoffer Eriksen that evening.[13] The killing gained international attention and sparked many angry reaction, with the hosts receiving death threats.[14][15] The killing was defended by the radio, as the rabbit was eaten and not thrown out.[16]

On 19 November 2018, former gang leader and radio host of Police Radio Nedim Yasar was shot and died the following day. After leaving his criminal life behind, Yasar became a mentor for troubled youths, and talked about his experience. A book about Yasar's life, written by his co-host Marie Louise Toksvig, had just been released, and Yasar was shot when he left the book reception.[17][18] In December 2018, three men was arrested and charged with murder in the case, with a fourth following in January 2019. The case is expected to go to trial in January 2020.[19]

2019 closureEdit

In March 2019, Radio24syv announced that they would not apply to have their broadcasting license renewed when it was to expire on 31 October 2019, effectively closing the radio station. The decision was based on a new political requirement that at least 70% of all editorial staff should be situated at least 110 km from Copenhagen – it was a wish from the Danish People's Party (DPP) that the station was moved to Jutland. Originally, in a June 2018 political agreement, the requirement was that 50% of all editorial staff and all administrative staff should be placed in Jutland, but as such a requirement for administrative staff turned out to be against EU law, they were changed in later political negotiations.[20] Following the announcement, the DPP was met with heavy criticism, with chief of programs, Mads Brügger, calling it "a victory for pettiness and vindictiveness" and "harassment" by DPP.[21] Two weeks later, DPP said that while they would not change the requirements, but that they were open to see if Radio24syv could survive in another form.[22] Eventually, only one part applied for the license, and the FM channel was in July awarded to Radio4, which is owned by a consortium headed by Jysk Fynske Medier, for the following eight years. The license was followed by funding of 108 million DKK the first year, falling to 93 million DKK the last.[23]

In May, the government and DPP announced an agreement that should make it possible for Radio24syv to continue broadcasting. The agreement launched a new talk radio station, which was to broadcast via DAB instead of over FM. This new station would receive yearly funding of 70 million DKK, and would not have any geographic requirements. This station replaced another planned DAB station with focus on culture and classical music, which was dropped.[24] In August, the owners of Radio24syv announced that they intended to apply for the new DAB station.[25] Companies interested in the originally planned DAB station decided to withdraw from the contest, with Bauer Media calling the process "a joke", and Le Gammeltoft from Heartbeats saying that the procurement was already decided in favor of Radio24syv.[26]

Radio24syv surprisingly lost the procurement to Radio Loud, a channel aimed at young listeners and owned by local radio channels in partnership with a number of cultural institutions.[27] Both Loud's application and the decision, taken by the governmental Radio and TV Board on 22 October, to grant them the channel was heavily criticized.[28][29] Their application was written in just over a month,[30] and Sebastian Dorset, intended to be responsible for satire, was contacted two days prior to the deadline.[31] The Radio and TV Board twice raised doubts that Loud could fulfill the minimum requirements, but did not disqualify them.[32] Media experts warned that Loud's partnership model could mean that they were used for advertisement for their partners, and could distort competition.[32] Media expert Lasse Jensen called the closure "the most absurd media-political process, he had ever seen".[33]

The Radio and TV Board evaluated the applications using a point system, where program plans was weighted 40%, quality and realism 35%, and economy 25%. Ultimately, economy was the greatest factor for Loud's win. On as scale from 0 to 8, both Radio24syv and Loud got between 6-7 points on the first two categories, but on economy Loud received 7 points, while Radio24syv received only 1 point. Radio24syv had applied for the full funding of 280 million DKK over four years, while Loud had applied for 261 million DKK. The third bidder, dk4, had applied for 256 million DKK, and was awarded 8 points.[34] According to experts, the model used caused the economy to be of more importance than the 25% implies.[35][29] While the model was known in advance, the estimated lowest bidder, which determined the variance, was not.[34] Experts said Radio24syv had been sloppy in their application, and that they were too confident in themselves. Jakob Kvist replied by saying that their bid was to continue Radio24syv, and that contentwise the evaluation was "completely incomprehensible".[36] Mathematicians have found errors in the calculations of points, but not enough to change the overall result alone.[34]

The surprising result let to involvement by politicians. Two days after the announcement, the Danish Social Liberal Party said they wanted a rerun of the procurement, with Jens Rohde saying it was not fair because Radio24syv would cover all of Denmark, but Loud would not.[37] Applicants could choose between two different DAB nets and Loud choose one that only covers about 82% of Denmark, which was sufficient to be considered nation-wide.[38] Liberal Alliance and The New Right later joined in, also wanting a rerun.[39] Other parties demanded an explanation from the acting Minister of Culture, Rasmus Prehn.[38] Experts warned that the political involvement threatened the arm's length principle.[39][40] On 28 October, Prehn said the Radio and TV Board should answer all the questions that the applicants might have.[41] Radio24syv sent in almost 70 questions.[42] In their answers, given on 1 November, the Radio and TV board dismissed the criticism, and stood by their decision.[43]

Radio24syv ended their broadcasting on 31 October 2019 by playing Fanfare for the Common Man live from their roof.[44]

On 5 November, after a meeting between the acting Minister of Culture, the Radio and TV board, and spokespersons from the political parties, Prehn said that it was not legally possible to reopen the procurement.[45] On 23 November, Radio24syv sued the Radio and TV board; a lawsuit financed by the Civil Rights Foundation.[46]

LeadershipEdit

Jørgen Ramskov has been CEO of radio24syv for its entire broadcast period. However, in May 2019 he announced that he would leave the station, when the current broadcast permit runs out on 31 October 2019. In August 2019, Jakob Kvist was announced as new CEO and editor-en-chief, should they gain the new DAB-permit.[47]

Originally, Suzanne Moll was Editor-in-chief, and leader of the news department, but in November 2013, it was announced that she had quit, effective from the end of January 2013. Jørgen Ramskov took over both of her responsibilities, while a new administrative leader were hired.[48] In August 2014 Simon Andersen became leader of the news department.[49] In September 2018 Kristoffer Eriksen succeeded him in that job.[50]

To lead the program department, Mikael Bertelsen and Mads Brügger were hired as channel chief prior to the station starting to air. In November 2012, after Moll had quit, but before it was announced, Brügger was fired effective immediately by Ramskov. The firing were caused by a split between the program department and the news department, and an underlying disagreement about how the channel should evolve, with both Bertelsen and Brügger experimenting, while Moll stood for the serious. After only 32 days, Brügger were re-hired in the same job, but now both his and Bertelsen's job title renamed to program chiefs instead of channel chiefs.[51]

Recurring programsEdit

Title Period Description Category
100% Brian 2019 Politics
24 Questions for the Professor
(24 Spørgsmål til Professoren)
2016–2019 Knowledge
24syv Documentary
(24syv Dokumentar)
2011–2019 Documentary
24syv Afternoon

(24syv Eftermiddag)

2011–2014 Current and news
24syv Morning
(24syv Morgen)
2011–2019 Current and news
24syv News
(24syv Nyheder)
2011–2019 5 minutes news every hour Current and news
24syv Weekend 2014 Current and news
3. Planet from the Sun

(3. Planet fra Solen)

2011–2012 Science, technology and society Knowledge
55 minutes
(55 minutter)
2017–2019 Single story in depth Current and news
AK 24syv 2011–2019 Culture
Eavesdropped
(Aflyttet)
2011–2019 Surveillance and intelligence Society
Anne Hunt

(Annejagt)

2015–2016 Society
Anti-democratic Festival

(Antidemokratisk Festival)

2014 Satire Entertainment
Aydin and the Father's Group

(Aydin og fædregruppen)

2012 Society
Bearnaise is the Animal King
(Bearnaise er Dyrenes Konge)
2014–2019 Food reviews Culture
The Mind Field

(Bevidsthedsfeltet)

2017–2018 Society
The Tan Line

(Bikinilinien)

2015 Entertainment
Car Radio

(Bilradio)

2013–2015 Culture
Magazines from the mouth
(Bladet fra munden)
2018–2019 Entertainment
Bom and Bjerke

(Bom og Bjerke)

2011–2012 Everyday feminism Society
The Bureau for Rejected Literature

(Bureauet for Afvist Litteratur)

2013–2015 Culture
The Waist
(Bæltestedet)
2013–2018 Satire Entertainment
The Cavling Committee

(Cavling Komiteen)

2014–2015 Media discussion by award-winning journalists Current and news
Center for Crazy Analysis

(Center for Vild Analyse)

2011–2012 Business
The Comedy Club Smiling Table

(Comedyklubben Smiling Table)

2017 Satire Entertainment
Cordua & Steno 2011–2019 Right-wing political pundits Politics
Croque Monsieur 2015–2019 France Culture
The Women's Magazine

(Damernes Magazine)

2013 Culture
Voice of Denmark

(Danmarks Röst)

2014 Radio to politically correct Sweden Culture
Date Line
(Datolinien)
2012–2019 International news International
The 6 Hats

(De 6 Hatte)

2011–2017 Entrepreneurs and their business ideas Business
The Blue Book
(Den Blå Bog)
2019 Kraks Blå Bog Culture
The Burning Man

(Den Brændende Mand)

2015 Documentary
The Short Radio News
(Den Korte Radioavis)
2015–2017

2018–2019

Satire with fictional Kirsten Birgit Schiøtz Kretz Hørsholm and Rasmus Bruun Entertainment
The Short Weekend News

(Den Korte Weekendavis)

2018
The Best Time

(Den Bedste Tid)

2014–2015 Current and news
The Great Novel

(Den Store Roman)

2011–2013 Following authors who write a novel Culture
The US Presidential election

(Det amerikanske præsidentvalg)

2012 2012 United States Presidential election Business
The Little Meme Factory
(Det Lille Mememageri)
2018–2019 Entertainment
The Next Chapter
(Det Næste Kapitel)
2015–2019 Interviews in two parts Culture
The Red Area
(Det Røde Felt)
2013–2019 Left-wing political pundit Politics
What we talk about
(Det, vi taler om)
2014–2019 Gossip Entertainment
After Eight
(Efter Otte)
2013–2019 Evening rebroadcast of clips Current and news
Elektronista 2011–2019 Digital Society
Are You Sunshine?
(Er Du Sunshine?)
2016–2019 Friday bar Entertainment
An Animal Life

(Et Dyreliv)

2014–2016 Culture
Europe in Flames
(Europa i Flammer)
2012–2019 EU debates Politics
The Fat Monkey's Closing-time
(Fedeabes Fyraften)
2017–2019 Odd stories by Anders Lund Madsen Entertainment
Finn'ish Therapy
(Finnsk Terapi)
2014–2019 Conversations with Finn Nørbygaard Culture
Fishing License
(Fisketegn)
2017–2019 Conversations while fishing Culture
Fitness M/K 2015–2019 Training Culture
Genie in the Bottle
(Flaskens Ånd)
2011-2019 Conversations while tasting wine Culture
Football FM
(Fodbold FM)
2011–2019 Culture
Start Over with Jeppesen

(Forfra med Jeppesen)

2011–2015 Society
Parent-school Portal
(Forældreintra)
2016–2019 Parenting Society
The Frank Aaen Archive

(Frank Aaen Arkivet)

2014 Cleaning up in Frank Aaens archives Culture
Genialos 2011–2018 Physicist Holger Bech Nielsen and reality star Sidney Lee Entertainment
Ghetto Fitness 2018–2019 Culture
Globe
(Globus)
2011–2019 International
Globe Russia

(Globus Rusland)

2011–2012 Current and news
Globe USA

(Globus USA)

2011–2014 Current and news
Poets of Grøften
(Grøftens Poeter)
2018 Culture
(Fun in the Toll Ring)

(Halløj i Betalingsringen)

2011–2013 Satire Entertainment
Hilter's Dog-ears
(Hilters Æselører)
2015–2019 Books about World War II Knowledge
Huxi and the Good Old Parliament
(Huxi og det Gode Gamle Folketing)
2012–2019 Former MP's discuss politics with Huxi Bach Politics
Hviid's Shelter

(Hviids Varmestue)

2015–2017 Society
Højlund's Heroes

(Højlunds Helte)

2014–2015 Current and news
Iben and the Mother's Group

(Iben og Mødregruppen)

2011–2013 Culture
Ibens 2013–2014
Internal Affairs

(Interne Affærer)

2011–2012 Michael Berthelsen and Mads Brügger discuss Radio24syv Current and news
Hunting License
(Jagttegn)
2017–2019 Out hunting Culture
Jalving's History Hour

(Jalving's Historietime)

2012–2014 Culture
Je Suis Jalving 2016 Society
Jeppe's Biblical School
(Jeppes Bibelskole)
2015–2019 Reading the bible piece for piece Knowledge
The Campaign Trail
(Kampagnesporet)
2016–2019 US politics International
China Talk
(Kinasnak)
2013–2019 International
The Clown from Lambedusa
(Klovnen fra Lambedusa)
2018 Entertainment
The Collection

(Kollektionen)

2012–2016 Fashion Culture
The Continent

(Kontinentet)

2011 EU. Precursor to Globe Current and news
Kristian Leth's Magic Circle

(Kristian Leths Magiske Cirkel)

2012 Culture
Culture in the week

(Kultur i ugen)

2012–2013 Culture
The Copenhagen Model

(Københavnermodellen)

2016 De-radicalization via improvisation theater Entertainment
The Future of Lasse Rimmer

(Lasse Rimmers Fremtid)

2014 Lasse Rimmer Current and news
Aqua vitae
(Livets vand)
2019 Entertainment
Lubarski's Method
(Lubarskimetoden)
2019 Couple's therapy Society
The Independent

(Løsgængeren)

2011–2014 Søren Fauli Society
Madam Blue

(Madam Blå)

2018 Society
Mads Holger in Herning

(Mads Holger i Herning)

2013 Entertainment
Mads Holger's New Years Reception

(Mads Holgers Nytårskur)

2013–2016 Society
Mads Holger's Swan Song

(Mads Holgers Svanesang)

2015 Meltdown of the Conservative People's Party Society
The Voices of Power
(Magtens Stemmer)
2018–2019 Portraits of the elite Society
Mary and the Old White Men
(Mary og de gamle hvide mænd)
2019 Minorities Society
Meet the Selsings 2017 Right-wing debate Society
Holding the Microphone
(Mikrofonholder)
2011–2019 Documentary
The Millionaire Club
(Millionærklubben)
2011–2019 Investment Business
The Millionaire Club Evening

(Millionærklubben Aften)

2013
My Greek diary

(Min græske dagbog)

2017 Documentary
My Little Hassan

(Min Lille Hassan)

2016–2017 Hassan Preisler talks with women about men and feelings Culture
My name is written with dots

(Mit navn det står med prikker)

2015 Easter with Morten Lindberg Current and news
Monogram 2012–2015 Music program Culture
St. Martin's Day

(Mortensaften)

2011–2012 Society
Feel the Host

(Mærk Værten)

2013 Relaxazation Society
The Night Shift
(Nattevagten)
2011–2019 People who are awake can call in Society
Niels Lindvig's News Year Reception

(Niels Lindvigs Nytårskur)

2014–2015 International
Nimzowitsch 2017–2019 Chess Culture
News from North Funen University
(Nyt fra Nordfynsk Universitet)
2018–2019 Entertainment
The News Pyramid

(Nyhedstrekanten)

2016 Summer news Current and news
Pakzad's Polemic
(Pakzads Polemik)
2017–2018 Culture
Pharao's Cigars
(Pharaos Cigarer)
2014–2019 Carsten Pharao reading Culture
Podcastland 2016–2017 Entertainment
The Poetry Book
(Poesibogen)
2019 Poetry read by the author Culture
The Book Club for Politicians
(Politikerbogklubben)
2018–2019 Culture
Police Radio
(Politiradio)
2015–2019 Criminal magazine Current and news
Q&A 2016–2019 Media program Current and news
Clean Lines
(René Linjer)
2016–2018 Society debate with artists Society
Riskær's Friday Bar
(Riskjærs Fredagsbar)
2018–2019 Debate with listeners by Klaus Riskær Pedersen Society
The Roman Empire
(RomerRiget)
2011–2019 Knud Romer Society
Rushy's Roulette
(Rushys Roulette)
2012–2019 Integration and multiculturalism Sociery
Raw Tape
(Råbånd)
2011–2019 Unedited recordings for 24syv Documentary Documentary
Questions-Jørgen
(Spørgejørgen)
2015–2019 Jørgen Leth answers assorted questions Culture
The Tower of Voices
(Stemmernes tårn)
2018 Roleplay for adults Culture
Hard Discourse
(Stram Diskurs)
2019 Portraits of people on the far right wing Politics
Sukiyaki 2019 Japanese culture Culture
Prevarications
(Søeforklaringer)
2019 Conversations Society
Sunday Politics
(Søndagspolitikken)
2013–2019 Politics
The Brexit Club 2019 International
The Tibet Papers
(Tibet-papirene)
2018 Tibet flag case Politics
Tour de France FM 2014–2019 Culture
Winter Time
(Wintertid)
2017–2019 Entertainment

Source: https://www.24syv.dk/programmer

Other programsEdit

These program also aired:

  • Dødsruten, report series from Tingbjerg, 25 timer
  • Ibens, stories from Denmark with room for space and time, 1 hour weekly
  • Interne affærer, channel chiefs evaluates and answer on criticism, cancelled
  • Jagten på Røde Oktober, program series about the collective movement 2 October, 5 hours
  • Monogram, a colorfull embrace of Danish music in a talk program, 2 hours regularly
  • Reporterne, collects the loose ends in today's newsflow, 3 hours Monday-Friday
  • Skriftestolen, panel program about faith and existensialism, 1 hour weekly
  • Syvkabalen, portrait program with seven pieces of music from a well-known dane, 2 hours weekly
  • Wiki-værkstedet, conversations starting from the Danish Wikipedia, 1 hour weekly
  • Zornigs Zone, the socially vulnerable, with Lisbeth Zornig Andersen, 1 hour weekly

ReferencesEdit

  1. ^ Strand, Kurt (6 February 2019). "Timelang tomgang i snefoget på Radio24syv". Kristeligt Dagblad (in Danish). Retrieved 16 August 2019.
  2. ^ "Bestyrelsesmedlem for Radio24syv-ejer tror på overlevelse". Børsen (in Danish). Ritzau. 7 April 2019. Retrieved 16 August 2019.
  3. ^ "PORTRÆT: Forfærdelig flabet og fantastisk - farvel til 24syv". Information (in Danish). Ritzau. 31 October 2019. Retrieved 1 November 2019.
  4. ^ "Mediekommentator: Radio24syv har været utraditionel og fræk". Berlingske (in Danish). Ritzau. 22 October 2019. Retrieved 1 November 2019.
  5. ^ "'Den Korte Radioavis' lukker og slukker". Politiken (in Danish). 25 October 2019. Retrieved 1 November 2019.
  6. ^ Jensen, Troels (1 November 2011). "Radio24syv skabte glæde og vrede i nat". DR (in Danish). Retrieved 16 August 2019.
  7. ^ Strøyer, Rasmus (26 May 2010). "Regeringen indgår smalt medieforlig". DR (in Danish). Retrieved 16 August 2019.
  8. ^ Grøn, Susanne Vigsø (1 November 2011). "Per Stig godt tilfreds med Radio Møller". DR (in Danish). Retrieved 16 August 2019.
  9. ^ Jørgensen, Peter (4 February 2011). "JP/Politikens Hus opgiver Møllers regel-radio". Politiken (in Danish). Retrieved 16 August 2019.
  10. ^ Boensen, Steffen (21 January 2011). "Casper C. og co. opgiver Radio Møller". Politiken (in Danish). Retrieved 16 August 2019.
  11. ^ "Danmark får ny radiokanal i nat". BT (in Danish). Ritzau. 31 October 2011. Retrieved 16 August 2019.
  12. ^ Andreassen, Andreas Marckmann (12 December 2012). "Radio24syv ikke længere "Danmarks nye taleradio"". Journalisten (in Danish). Retrieved 1 November 2019.
  13. ^ Moestrup, Jonas Hamidavi Rasoulzadeh (25 May 2015). "Shit-storm mod Radio24syv: Dræbte kanin med cykelpumpe i liveradio". TV2 (in Danish). Retrieved 25 October 2019.
  14. ^ Obitsø, Ole (5 November 2015). "Hun købte kaninen, der blev slagtet i radioen". Journalisten (in Danish). Retrieved 25 October 2019.
  15. ^ Masri, Lena (12 June 2015). "He killed a rabbit live on air, and this is why he did it". Reuters. Retrieved 25 October 2019.
  16. ^ Sarkar, Monica (26 May 2015). "Rabbit killed during live radio broadcast to expose 'hypocrisy'". CNN. Retrieved 25 October 2019.
  17. ^ Østergaard, Katja Mejborn; Pedersen, Mette Stender (20 November 2018). "Eks-bandeleder og radiovært er død - dræbt på åben gade". TV2 (in Danish). Retrieved 25 October 2019.
  18. ^ Sorensen, Martin Selsoe (21 November 2018). "Reformed Gang Leader in Denmark Is Shot Dead Leaving Book Party". The new York Times. Retrieved 25 October 2019.
  19. ^ "Vært blev likvideret: Teledatasag kan sende sigtede på gaden". DR (in Danish). Ritzau. 29 August 2019. Retrieved 25 October 2019.
  20. ^ Fejerskov, Johan Moe; Benner, Torben (29 March 2019). "Sådan døde Radio24syv". Politiken (in Danish). Retrieved 16 August 2019.
  21. ^ Fejerskov, Johan Moe; Benner, Torben (16 August 2019). "Mads Brügger: »DF vil stikke kniven helt ind. Det er for useriøst. Det er chikane. Og det stopper her«". Politiken (in Danish). Retrieved 16 August 2019. Programchef Mads Brügger kalder beslutningen om at flytte radioen væk fra København for »en sejr for småligheden og hævngerrigheden«.
  22. ^ "DF vil beholde Radio24syv, men ikke åbne udbud". Politiken (in Danish). Ritzau. 9 April 2019. Retrieved 16 August 2019.
  23. ^ Pedersen, Tino Rueskov (4 July 2019). "Ny landsdækkende radio får hovedsæde i Aarhus: Radio24syvs afløser skal hedde Radio 4". Fyens.dk (in Danish). Ritzau. Retrieved 23 October 2019.
  24. ^ Fejerskov, Johan Moe (3 May 2019). "Regeringen og DF vender rundt og laver redningsplan for Radio24syv". Politiken (in Danish). Retrieved 16 August 2019.
  25. ^ "Radio24syv vil være DAB-kanal". DR (in Danish). Ritzau. 15 August 2019. Retrieved 16 August 2019.
  26. ^ Fejerskov, Johan Moe (15 August 2019). "Flere medier dropper at søge omdiskuteret radiokanal og kalder forløbet grotesk: »Radiokanalen er givet til Radio24syv. Det giver ingen mening«". Politiken (in Danish). Retrieved 16 August 2019.
  27. ^ Thorsen, Nils; Fejerskov, Johan Moe; Benner, Torben (22 October 2019). "Radio24syv mister overraskende radiokanal: Roskilde Festival, Nationalmuseet og Vega vinder udbuddet". Politiken (in Danish). Retrieved 30 October 2019.
  28. ^ Almbjerg, Sarah Iben; Lindberg, Kristian (23 October 2019). "Selv Loud-formand blev overrasket over valg: »Vi havde end ikke lagt champagnen på køl«". Berlingske. Retrieved 30 October 2019.
  29. ^ a b Schütt-Jensen, Kasper; Skyum, Simone (25 October 2019). "Eksperter kritiserer proces bag fravalg af Radio24syv: »Det er bare en dum måde«". Jyllands-Posten (in Danish). Retrieved 31 October 2019.
  30. ^ Thorsen, Nils; Fejerskov, Johan Moe; Benner, Torben (26 October 2019). "Her er fynboen, der tog fusen på Danmark og slog Radio24syv". Politiken (in Danish). Retrieved 31 October 2019.
  31. ^ Frank, Søren (23 October 2019). "Ny radiokanal får lige så høj karakter for satire som Radio24syv – alligevel ser Louds frontfigur store udfordringer i planen". Berlingske (in Danish). Retrieved 31 October 2019.
  32. ^ a b Fejerskov, Johan Moe; Benner, Torben (29 October 2019). "»Det er meget besynderligt«: Radio24syv angriber Loud. Og Loud forsvarer sig". Politiken (in Danish). Retrieved 30 October 2019.
  33. ^ Almbjerg, Sarah Iben; Lindberg, Kristian (23 October 2019). "Pengene kostede Radio24syv livet". Berlingske (in Danish). Retrieved 1 November 2019.
  34. ^ a b c Thomsen, Kåre Holm; Bang, Michael Højgaard; Sørensen, Laura Marie (30 October 2019). "Detektor: Her er fire kritikpunkter af dab-afgørelsen". DR (in Danish). Retrieved 30 October 2019.
  35. ^ Jessen, Chris Kjær; Holm, Line Tolstrup; Chor, Jakob; Pedersen, Lars Nørgaard (25 October 2019). "Alvorlig tvivl i Radio24syv-sagen: »Der kan anføres gode grunde til, at dette udbud bør gå om«". Berlingske (in Danish). Retrieved 31 October 2019.
  36. ^ Almbjerg, Sarah Iben; Lindberg, Kristian; Ganderup, Mads Bager (26 October 2019). "Radio24syv beskyldt for at sjuske med ansøgning: »Den vindende byder har været skarpere til at læse, hvad der blev efterspurgt«". Berlingske (in Danish). Retrieved 31 October 2019.
  37. ^ Brandt, Flemming; Sommerand, Malthe (24 October 2019). "Radikale vil have DAB-udbuddet til at gå om". DR (in Danish). Retrieved 31 October 2019.
  38. ^ a b "LA støtter Radikale: Ønsker nyt udbud om dabkanal". Jyllands-Posten (in Danish). Ritzau. 28 October 2019. Retrieved 31 October 2019.
  39. ^ a b Trøiborg, Ida (29 October 2019). "Medieforsker: Armslængdeprincippet skrider, og der er brug for politisk opgør". Jyllands-Posten (in Danish). Retrieved 31 October 2019.
  40. ^ Søndergaard, Bo (25 October 2019). "Professor om ny chance til 24syv: Politikerne skal holde fingrene væk. Ellers bliver de jo ved, til de har fundet den kanal, de gerne vil have". Politiken (in Danish). Retrieved 31 October 2019.
  41. ^ Sommerand, Malthe; Lakmann, Cathrine; Larsen, Sally Frydenlund (31 October 2019). "Kulturminister kræver svar fra Radio- og tv-nævnet: 'Vil have rene linjer'". DR (in Danish). Retrieved 28 October 2019.
  42. ^ "Radio24syv vil have svar på knap 70 spørgsmål efter tabt dab-udbud". DR (in Danish). Ritzau. 29 October 2019. Retrieved 31 October 2019.
  43. ^ Almbjerg, Sarah Iben (1 November 2019). "Radio- og TV-nævnet fastholder afgørelse: Loud skulle vinde DAB-kanalen". Berlingske (in Danish). Retrieved 2 December 2019.
  44. ^ Bohr, Jakob Kjøgx (31 October 2019). "Radio24syvs lyttere klapper Den Korte Radioavis ud". TV2 (in Danish). Ritzau. Retrieved 1 November 2019.
  45. ^ "Minister: Ikke hjemmel til at lade dab-udbud gå om". DR (in Danish). Ritzau. 5 November 2019. Retrieved 2 December 2019.
  46. ^ Guldagger, Mette (23 November 2019). "Radio24Syv kræver millionerstatning i udbudssag". Politiken (in Danish). Retrieved 2 December 2019.
  47. ^ Benner, Torben (15 August 2019). "»Det er selvfølgelig en risikabel fase, vi er i«: Bogbranchens frække dreng skal være chef for det nye Radio24syv". Politiken (in Danish). Retrieved 16 August 2019.
  48. ^ "Suzanne Moll fratræder på Radio24syv". Radio24syv Memo (in Danish). 19 November 2012. Retrieved 16 August 2019.
  49. ^ Grøn, Tommy (22 May 2014). "Simon Andersen bliver chef på Radio24syv". Politiken (in Danish). Retrieved 16 August 2019.
  50. ^ Abildgaard, Amalie (20 September 2018). "Kristoffer Eriksen vender tilbage på Radio24syv". BT (in Danish). Retrieved 16 August 2019.
  51. ^ Andreassen, Andreas Marckmann (19 December 2012). "Interne affærer". Journalisten (in Danish). Retrieved 16 August 2019.