MBC TV (South Korean TV channel)

MBC TV is a South Korean free-to-air television channel and is considered the first private company in South Korea launched on 8 August 1969 and owned by Munhwa Broadcasting Corporation.

CountrySouth Korea
NetworkMunhwa Broadcasting Corporation
Picture format2160p UHDTV
(downscaled to 1080i and 480i for the HDTV and SDTV feeds respectively)
OwnerMunhwa Broadcasting Corporation
Launched8 August 1969; 54 years ago (1969-08-08)
Former namesHLAC-TV (1969–1972)
Digital terrestrial televisionChannel 11.1
Streaming media
iMBCWatch live
(South Korea only)

History edit

Former MBC building used between the 1970s and 1980s

On 21 February 1961, the Seoul Private Broadcasting Corporation was established. On 22 June 1966, the company received a broadcasting license from the government and started broadcasting on terrestrial television on 8 August 1969. On 5 October 1970, MBC Newsdesk was launched as the network's newscast. A year later, on 10 January 1971, the names of all regional broadcasters were merged under the MBC brand. On 22 December 1980, colour transmissions began in Seoul alone, followed by a nationwide adopting on 1 January 1981.[1]

Together with its main rivals KBS and SBS, MBC TV began its full-scale daytime broadcasting on 1 December 2005. It went on to broadcast 24 hours a day on 1 January 2013 and discontinued on 30 December 2017. As of 4 August 2014, the channel news program began to be broadcast from the new television station located in Sangam, and from 1 September of that same year, the channel began to produce all the programs in the new studios.[2]

Programming edit

MBC dramas are exported to 100 countries in Asia, the Middle East, Africa and the Americas.[citation needed] Dae Jang Geum has high audience ratings in China, Taiwan and Hong Kong;[citation needed] its popularity has continued in 91 countries,[citation needed] including Japan. Other dramas that have enjoyed high viewership include Jumong, Coffee Prince, Moon Embracing the Sun, Yi San, Queen Seondeok, and Dong Yi.

Infotainment shows and documentaries edit

MBC documentaries encompass a wide range of issues, from foreign affairs to the environment. PD Notebook premiered in 1990, and has since earned notoriety for its investigations from a journalistic standpoint. Episodes have included one covering scientific fraud by Korean geneticist Hwang Woo-suk, and another containing arguments against importing US beef.[3] The latter episode, entitled "Is American Beef Really Safe from Mad Cow Disease?", contributed to three months of protest in Seoul against importing US beef. Since then, the accuracy of the episode and the program's method of obtaining information has been questioned.[4][5][6]

MBC current-affairs and documentary programs have won recognition from the New York and Banff TV Festivals, the Asian TV Awards, ABU Prizes, Earth Vision and the Japan Wildlife Festival.

News edit

MBC News now has 18 local news bureaus and 8 overseas news bureaus, with which it signed a news supply contract with CNN, APTN, NBC and Reuters TV so it can bring up to date news to viewers. MBC currently offers a wide variety of in-depth analysis programs on politics, economy, society, and culture through Current Affairs Magazine 2580, 100 Minute Debate, Economy Magazine M, and Unification Observatory.

Sports edit

MBC broadcasts Los Angeles Dodgers, Pittsburgh Pirates and Texas Rangers games when Hyun-jin Ryu pitches and Shin-soo Choo and Jung-ho Kang bat.

Controversies edit

1988 — Wiretap in my ear incident edit

On August 4, 1988, Munhwa Broadcasting Corporation aired MBC Newsdesk. On the day of the incident, the anchorman was Kang Sung-gu [ko]. When reporting on the rise in fares caused by the Seoul subway extension project, a young man named So Chang-yeong (24 years old at the time) trespassing into the recording studio and tried to steal the ankerman's microphone, and the incident was broadcast nationwide by MBC.[7] After So Chang-yeong asked for words, the screen was switched to a newsreel of Sohn Suk-hee's report to reduce the impact.[8] Afterwards, Kang Sung-gu expressed his apology for the incident. So Chang-yeong was handed over to the police by Munhwa Broadcasting employees.[9]

According to the police investigation, he crossed over the south back wall of Munhwa Broadcasting Corporation at around 21:00 that night, took the elevator from the 1st floor through the front door, got off on the 4th floor, and took the emergency stairs to the 5th-floor studio, and he had sneaked inside. During the police investigation, he claimed, "I had a wiretapping device in my right ear, and the vibration noise caused me a lot of pain. I could not receive treatment at the hospital, so I went to the broadcasting station to complain." The police said that on July 13, 1987, while he was working as a lathe, he was hit by a soccer ball during his lunch break and his right eardrum was ruptured. He continued to hear a vibrating sound in his ear, and that he appeared to be suffering from delirium tremens.[10] The young man was handed over to a national mental hospital for a mental evaluation. It was announced that a request was made, and based on the results, a decision would be made on whether to arrest him on charges of obstruction of business and trespassing at night.[11]

The band called Wiretap In My Earko] (Prana) got its name from this incident.[12]

Reply 1988 described this incident.[13]

1999 — PD Note incident edit

In 1999, Munhwa Broadcasting Corporation aired PD Note, a documentary program criticizing Jaerock Lee. Members of the Manmin Central Church forcibly entered the TV station and cut off the power supply in the control room, interrupting the programme several times. Meanwhile, other supporters, numbering between 1,500 and 2,000 according to different sources, blocked off nearby roads.[14][15][16] Manmin Central Church members later filed a lawsuit against the TV station.[17] Three church leaders and eight members of the church were sentenced to jail for between two and a half years and three years, for their roles in the protests.[18]

2005 — Live Music Camp incident edit

On Saturday, July 30, 2005, Rux was invited to appear on the MBC concert program Live Music Camp for their segment called “Is this song good?” The band members invited a large number of their supporters in the punk scene.

Toward the end of the performance, two punks disrobed and leapt around the stage in front of the live audience and the cameras. Between four and five seconds of full-frontal nudity was broadcast across the nation. The two streakers were mistakenly identified as members of the band Couch, although one was from Spiky Brats. Both were booked by the police without detention on charges of indecency and interference with a business. The police administered drug tests, but the results were negative.[19] Won was also arrested for inviting the two to appear on the show.[20]

Public response was furious, both against Rux and the broadcaster.[21] MBC cancelled Music Camp, and the Korean Broadcasting Commission considered heavy disciplinary measures. Then mayor of Seoul, Lee Myung-bak suggested that Hongdae concerts be regulated by authorities,[22] which prompted political rivals to compare Lee to former dictator Park Chung-hee.[23] At this time, Yu In-chon had a good understanding of the college culture, so he took Lee Myung-bak to the club 'Drug' and said, 'Oh! Brothers' rock performance together and defended the club culture, thanks to this, Lee Myung-bak, who was about to wipe out the clubs, changed his mind, and he dismissed it as saying he would not do it himself.[24]

A plot from Plus Nine Boys parodied this incident.[25][26]

2008–2010 — PD Note edit

Mad cow disease edit

On 27 April 2008, PD Note televised an episode called "Is American Beef Really Safe from Mad Cow Disease?" which covered mad cow disease and alleged dangers associated with American beef. The South Korean Ministry of Agriculture and Fisheries filed a legal suit against the producers as it announced that the program was distorted and exaggerated.[27] The producers were exonerated by the Seoul Central District Court and the Supreme Court in 2010.[28]

Prosecutors and sponsors edit

On April 20, 2010, PD Note televised an episode called "The prosecutors and sponsors" which investigates how Korean prosecutors are "sponsored" by businesses, receiving bribes in the form of money, drinks and women. They began the investigation after receiving information from a man about 57 former prosecutors being "sponsored." As the episode was well received by the audience, the second episode was broadcast on June 8, 2010.

Four Major Rivers edit

The Korean Ministry of Land, Transport and Maritime Affairs applied for an injunction to stop the airing of a PD Note episode, "The Six-Meter-Deep Secret of the Four Major Rivers," which was scheduled to be broadcast on August 17, 2010. The episode deals with a controversy about The Four Major Rivers Project launched by the Korean government in 2009, which is aimed at developing water resources by securing a sufficient water supply, preventing floods, upgrading water quality and reviving ecosystems, as well as boosting regional economies.[29] Based on PD Note’s report on the episode which had already been released, the Ministry insisted that the episode contained false information.[30] They requested that the Seoul Southern District Court stop further spread of the false information among the public. Their request was dismissed and the episode aired August 24, 2010.[31] According to the producers of PD Note, the MBC management also requested that they postpone the episode.[32]

2013 — Show! Music Core ranking edit

2020 — Deepfake pornography edit

On 20 April 2020, MBC News broadcast news about deepfake pornography. MBC used deepfake technology, an AI technology which changes an identity of someone on an image or a video to someone else's likeness. The news sparked outrage among Korean netizens due to its contents which consist of inappropriate materials. Korean boy band BTS, Korean singer IU and other celebrities were used as examples on the news. Viewers and fans of the celebrities used the hashtag #MBC_합성_사과해, to tell MBC to apologise or respond to the incident; it did neither.[33]

2021 — Olympics broadcast edit

During the broadcasting of the parade of nations on the 2020 Summer Olympics opening ceremony, MBC was accused domestically and internationally for making depictions of numerous countries that were deemed racist and offensive.[34] The most notable country depictions displayed during the broadcast is the use of the Chernobyl disaster to depict Ukraine and riots to depict Haiti. The incident sparked anger among Ukrainians and Haitians.[35] On 27 July, MBC president Park Sung-jae apologised to the public as well as nations affected. He apologised to the Embassy of Ukraine and Romania in Seoul in a press conference and promised to ensure all of its content to be respectful towards universal values and cultural diversity.[36] MBC also declared a written apology on their official website.[37] Haitian Foreign Affairs Minister Claude Joseph fired back at MBC, saying "their apology didn't go far enough, but the incident shouldn't be allowed to distract from the athletes who have worked tirelessly for years to get to the Olympics".[38] The incident caused national uproar among Koreans, with some Korean netizens accusing MBC for being insensitive and unprofessional.[39]

See also edit

References edit

  1. ^ "Color television finally comes to South Korea market -- with a rush". Christian Science Monitor. 17 March 1981. ISSN 0882-7729. Retrieved 17 April 2022.
  2. ^ "Directions to MBC". MBC. Retrieved 16 September 2017.
  3. ^ "Bad Marks All Round In Hwang Scandal". Archived from the original on 7 October 2006. Retrieved 14 October 2006.
  4. ^ Herald, The Korea. "The Korea Herald". Retrieved 28 November 2016.
  5. ^ "MBC suspends producers for breaching ethics". 6 December 2005. Retrieved 28 November 2016.
  6. ^ "Media ethics judged, found wanting". 9 December 2005. Retrieved 28 November 2016.
  7. ^ "生放送중의 침입자" [Intruder on live broadcast]. The Dong-a Ilbo (in Korean). 5 August 1988. Retrieved 26 October 2023.
  8. ^ "[앵커브리핑] 국정원 해킹프로그램 구매 논란...'내 귀에 도청장치'" [[Anchor Briefing] Controversy over purchase of NIS hacking program... 'Wiretap in my ear']. JTBC (in Korean). 13 July 2015. Retrieved 26 October 2023.
  9. ^ "'8월4일' 내귀에 도청장치 방송사고..MBC 최악의 빌런[그해 오늘]" ['August 4th' Broadcasting accident with a wiretapping device in my ear... MBC's worst villain [Today of that year]]. Edaily (in Korean). 4 August 2022. Retrieved 26 October 2023 – via Naver.
  10. ^ "뉴스 난입해 "귓속에 도청장치"...20대男, 이 병 앓고 있었다[뉴스속오늘]" [News intrudes, "Wiretapping equipment in ear"... A man in his 20s was suffering from this disease [Today in the News]]. Money Today (in Korean). 4 August 2023. Retrieved 26 October 2023 – via Naver.
  11. ^ "MBC 뉴스방송 妨害소동" [MBC news broadcast disruption]. Kyunghyang Shinmun (in Korean). 5 August 1988. Retrieved 26 October 2023.
  12. ^ "록밴드 '내귀에 도청장치', 이상 병리 현상 풍자" [Rock band 'Wiretap In My Ear' satirizes abnormal pathology]. Sports Chosun (in Korean). 22 June 2004. Retrieved 26 October 2023 – via Naver.
  13. ^ "'응답하라 1988', 추억의 방송사고 재연..."내 귀에 도청장치가 있다" 깜짝" ['Reply 1988', re-enactment of a memorable broadcasting accident... "There is a wiretrap in my ear" surprise]. Chosun Ilbo (in Korean). 13 November 2015. Retrieved 26 October 2023.
  14. ^ "World: Asia-Pacific - Korean TV airs controversial documentary". BBC. 12 May 1999.
  15. ^ "Church members storm South Korean TV station", Agence France-Presse, 12 May 1999
  16. ^ "South Korea – Manmin Joongang Church – Reverend Jaerock Lee – Munhwa Broadcasting Corporation" (PDF). refworld.org. 20 February 2007. Archived (PDF) from the original on 11 August 2014. Retrieved 17 May 2022.
  17. ^ "I met the mentor of my life", Sisa News, 10 September 2008, retrieved 10 September 2008
  18. ^ "Church officials given prison sentences for raiding TV station", Korea Herald, 28 August 1999
  19. ^ Unknown, Unknown (1 August 2005). "Naked Bodies Shown for Five Seconds on Live TV". Dong-a Ilbo. Retrieved 3 January 2014.
  20. ^ Kim, Tae-jong (31 July 2005). "Music show canceled after indecent exposure". Korea Times. Archived from the original on 3 January 2014. Retrieved 3 January 2014.
  21. ^ Unknown, Unknown (31 July 2005). "Punk Rockers' Privates in Affront to Korea's 'Bourgeois'". Chosun Ilbo. Retrieved 3 January 2014.
  22. ^ Kwon, Ji-young (3 August 2005). "Hongdae musicians apologize for flashing". Korea Herald. Archived from the original on 3 January 2014. Retrieved 3 January 2014.
  23. ^ Unknown, Unknown (2 August 2005). "Seoul Mayor Blasted for Authoritarian Mindset". Chosun Ilbo. Retrieved 3 January 2014.
  24. ^ "유인촌 "이명박 시장은 인디밴드 싫어하지 않는다"" [Yu In-chon "Mayor Lee Myung-bak doesn't hate indie bands"] (in Korean). My Daily. 15 September 2005. Retrieved 6 July 2023 – via Naver.
  25. ^ 아홉수 소년 - [아홉수소년] 1-2화 3분만에 다시보기 [Plus Nine Boys - [Plus Nine Boys] Episodes 1-2 Replay in 3 Minutes] (in Korean). tvN drama. 2 September 2014. Retrieved 17 April 2023 – via YouTube.
  26. ^ "'아홉수 소년' 쓰레기스트, 생방송 노출 사고…카우치 사건 재현" ['Plus Nine Boys' Trashst, live exposure accident... Reenact the Couch Incident]. Xports News (in Korean). 29 August 2014. Retrieved 17 April 2023.
  27. ^ Yoon, Jong-suk (23 June 2008). "검찰 '광우병 보도' PD수첩 수사 착수". Naver (in Korean). Yonhap News.
  28. ^ Song, Kyung-hwa; Kim, Nam-il (20 January 2010). "PD수첩 '광우병 보도' 무죄 선고". Naver (in Korean). The Hankyoreh.
  29. ^ [1] Korea.net
  30. ^ "국토부, PD 수첩 '4대강 수심 6m의 비밀' 방송금지 가처분 신청". YTN (in Korean). 17 August 2010.
  31. ^ "PD수첩 '4대강 비밀팀' 방송금지 가처분 기각". Dong-A Ilbo (in Korean). 17 August 2010.
  32. ^ "MBC 김재철 사장 "'PD수첩 4대강 비밀팀', 방송 보류하라" 지시(종합)". No Cut News (in Korean). 17 August 2010.
  33. ^ "MBC, 아이유-방탄소년단 합성 딥페이크 보도… 팬들 화났다". Naver Post (in Korean). 22 April 2020. Archived from the original on 10 September 2021. Retrieved 12 September 2021.
  34. ^ Vigdor, Neil (25 July 2021). "Broadcaster Apologizes for 'Inappropriate' Images Aired During Olympic Parade". The New York Times. Retrieved 2 August 2021.
  35. ^ "MBC's Olympic howlers show shallow outlook on world". Korea JoongAng Daily. 27 July 2021. Retrieved 28 July 2021.
  36. ^ Si-jin, Lee (26 July 2021). "MBC chief apologizes after yet another inappropriate caption airs during Tokyo Games". The Korea Herald. Retrieved 28 July 2021.
  37. ^ "[사과문] 머리 숙여 사죄드립니다". MBC와 함께 (in Korean). 26 July 2021. Archived from the original on 26 July 2021. Retrieved 2 August 2021.
  38. ^ Lemaire, Sandra; Gallo, William (26 July 2021). "Haiti: S Korean TV Channel Apology Over Olympics Stereotypes 'Didn't Go Far Enough'". Voice of America. Retrieved 28 July 2021.
  39. ^ "South Korean TV network apologises for offensive Olympic broadcast". France 24. 24 July 2021. Retrieved 2 August 2021.

External links edit