List of television shows considered the worst

A number of television shows have been judged the worst by both critics and audiences alike.

CriteriaEdit

Factors that can reflect poorly on a television series include inherently poor quality, the lack of a budget, rapid cancellation, very low viewership, offensive content, and negative impact on other series on the same channel. Multiple outlets have produced lists ranking the worst television series, including TV Guide, Entertainment Weekly and Mail Online. TV Guide published lists in 2002 and 2010, each of which had contemporary shows near the top of the list.

The following is a list of television series considered the worst by critics, network executives, and viewers (with extremely low viewership despite high promotion). Situation comedy shows make up a large percentage, so they are listed in a separate page.

Animated showsEdit

The Brothers Grunt
Created by Ed, Edd 'n' Eddy creator Danny Antonucci, The Brothers Grunt premiered on MTV in August 1994 in the network's attempt to capitalize on their earlier success of Beavis and Butt-Head, but the show was canceled after seven months and derided by critics and viewers for its gross-out content.[1][2][3] Kenneth R. Clark of the Chicago Tribune wrote that MTV "created the most repulsive creatures ever to show up on a television screen".[4] Charles Solomon of the Los Angeles Times deemed it a "sophomoric half-hour that leaves the viewer longing for the refined good taste of Alice Cooper."[5] The Boston Globe called the show "moronic",[6] while Steve Hall of The Indianapolis Star commented: "Compared to this ... Beavis and Butt-Head looks like a masterpiece of social satire."[7] Jean Prescott of The Pantagraph, in 1999, cited The Brothers Grunt as an "animation disaster".[8] In their 2002 book North of Everything: English-Canadian Cinema Since 1980, authors William Beard and Jerry White called the series a "failure".[9] Writer David Hofstede included the show among his selection of "The 100 Dumbest Events In Television History" in 2004: "Given the ... grotesque appearance of the characters, it's not surprising that the series didn't last."[1]
Bucky and Pepito 
The 1959 syndicated series Bucky and Pepito has been criticized for its poor production quality and racial stereotyping.[10][11] It was produced by Sam Singer, who was referred to as "the Ed Wood of animation"[12] by Jerry Beck[13] for his low-budget and generally ill-reviewed style.[14] The show was described by Fast Company technology editor Harry McCracken as setting "a standard for awfulness that no contemporary TV cartoon has managed to surpass".[15] In his 2011 book Television Westerns: Six Decades of Sagebrush Sheriffs, Scalawags, and Sidewinders, author Alvin H. Marill wrote that the show "managed to set TV animation back to the early crude days", and castigated Pepito — who was voiced by white actor Dallas McKennon[16] — as "pure Mexican stereotype—from the huge sombrero that covered his eyes to [his] slow, lazy ways ... mentioned in the show's theme song."[16] Writer David Perlmutter described Bucky and Pepito as being "racially troubling" and having "poor animation and cliché-ridden writing".[17] Media historian Hal Erickson called Pepito "non-politically correct [and] stereotyped" and the show's animation "arguably the worst of any TV cartoon of the 1950s."[18] One episode was featured on Beck's Cartoon Brew webseries Cartoon Dump in 2007.[19]
Father of the Pride
Father of the Pride was a 2004 primetime animated series that centered around a family of white lions whose titular patriarch stars in a Siegfried & Roy show in Las Vegas,[20] but pre-release publicity was affected by Roy Horn being attacked by a tiger during a 2003 performance while the show was in production.[21] Despite studio DreamWorks marketing the show to younger audiences,[22] NBC was forced to return $50,000 in funding to the Family Friendly Programming Forum after airing a series of promos during the 2004 Summer Olympics that showed characters making sexual references,[23] and the program itself was panned by critics for its crude adult-oriented humor.[21][24][25][26][27] The Las Vegas Sun commented: "Father of the Pride isn't suitable for children. Unless, of course, you consider references to sex acts and bestiality OK for younger ears."[22] The combination of pre-release issues, negative reviews and poor ratings led to the show's cancellation after only thirteen episodes.[28][29][30] Newsday named Father of the Pride one of the "worst shows of the 21st century",[31] and The Daily Beast rated it among NBC's "most embarrassing flops of the last decade".[32] Chris Longridge of Digital Spy said in 2017, "[It] didn't help that Roy Horn was attacked by one of his own tigers before the show got to air. File under catastrophic misjudgment."[33]
Ren & Stimpy "Adult Party Cartoon"
The Ren & Stimpy Show creator John Kricfalusi rebooted his original 1991 series for the relaunch of The National Network as Spike TV, as part of its new adult animation block. Ren & Stimpy "Adult Party Cartoon" premiered in June 2003 and contained significantly more vulgar content than its predecessor, which resulted in only three of nine ordered episodes being aired by the network.[34][35] Rob Owen of the Pittsburgh Post-Gazette described it as "just plain gross. ... They don't pay me enough to watch cartoon characters eating snot."[36] Charles Solomon of the Los Angeles Times criticized the show as "'adult' only in the sense that you wouldn’t want kids watching them."[37] Tucson Weekly and Exclaim! both labeled it "disastrous".[38][39] DVD Talk praised the show's animation, "but the weak stories epitomize empty, heavy-handed shock value."[40] Matt Schimkowitz of Splitsider opined that the show's intended audience was "the 16-year-olds who grew up on the [original] show and are ready to handle such hilarious topics as spousal abuse and eating boogers."[41] Comic Book Resources, in 2018, called it "perhaps the most hated animated reboot ever."[42] The negative reaction to the show tainted Kricfalusi's reputation[43] and resulted in a 2016 pitch for a Ren & Stimpy feature film being rejected by Paramount Pictures.[39] Billy West, who voiced Stimpy in the original series, had turned down Kricfalusi's offer to reprise the part in Adult Party Cartoon: "It would have damaged my career. It was one of the worst things I ever saw."[44]

Live-action children's showsEdit

Barney & Friends
The long-running PBS show featuring an anthropomorphic purple dinosaur as the title character was listed in last place on TV Guide's 2002 list of the top 50 worst TV series. In addition to straightforward criticism of the title character's incessant cheerfulness and the lack of serious topics in the series,[45] the series has triggered a strong revulsion among people older than its target preschool demographic. The show has been the target of a barrage of often-vicious and dark anti-Barney humor since its debut. W. J. T. Mitchell, a University of Chicago professor who devoted a chapter of his book The Dinosaur Book to the anti-Barney phenomenon, noted: "Barney is on the receiving end of more hostility than just about any other popular cultural icon I can think of. Parents admit to a cordial dislike of the saccharine saurian, and no self-respecting second-grader will admit to liking Barney."[46]
Minipops
This 1983 Channel 4 show featured children between the ages of eight and twelve singing then-contemporary pop songs, and who were usually dressed and made up to resemble the original artists. The program made many adult viewers uncomfortable after some of the juvenile singers were seen imitating the provocative styles of adult performers.[47] One performance by eight-year-old Joanna Fisher sparked outrage when she, while performing the Sheena Easton song "9 to 5", sang the lyrics "Night time is the right time/We make love".[48] Despite the show's popularity, the resulting controversy caused Minipops to be cancelled after only six episodes.[49] John Naughton of The Radio Times named Minipops the second-worst UK television show in history in 2006.[50] The Daily Telegraph, in 2019, called Minipops an "all-round televisual travesty".[51]

Dramas and soap operasEdit

The Colbys
Although much hyped in 1985, garnering high ratings for its premiere episode, and also the winner of a 1986 People's Choice Award for New Dramatic TV Program,[52] The Colbys was ultimately a ratings disappointment. The first season finished in 35th place, in part due to competition with NBC's Cheers and Night Court on Thursday nights[53] (by comparison, Dynasty finished in 7th place the same season). The series was renewed for a second season, but fared much worse. Now, not only being scheduled opposite NBC's Cheers and Night Court, but also rival soap Knots Landing on CBS, and later in the season, having to compete with The Cosby Show, The Colbys finished a dismal 76th for the year prompting the network to cancel the show. The series did not fare well among critics either, with one of its main criticisms being that it was simply a copy of Dynasty. The Los Angeles Times stated "It's not a spinoff, it's a clone—as close a replica as ABC and the Dynasty producers could concoct, right down to the credits."[54] The Pittsburgh Press compared the scripts to Dick and Jane books for children.[55] In their Directory To Primetime TV Shows, television historians Tim Brooks and Earle Marsh stated that the series likely failed because it was "too close a copy" of Dynasty.[56] Even some cast members were vocal about their dissatisfaction with the series. In 1986, Barbara Stanwyck opted to end her contract and leave the series after its first season, reportedly calling it "a turkey"[57] and telling co-creator Esther Shapiro "This is the biggest pile of garbage I ever did" and that "It's one thing to know you're making a lot of money off vulgarity, but when you don't know it's vulgar – it's plain stupid."[58] On the contrary, Charlton Heston always had supported the show and stated its cancellation "was premature" as "we were coming closer to being a creative production team that could make the kind of show we'd planned on from the beginning."[59]
Cop Rock
This musical police procedural, which aired on ABC in 1990, has been cited as one of the worst television series ever[60] as it ranked #8 on TV Guide's 50 Worst TV Shows of All Time list in 2002.[61] The show was a critical and commercial failure from the beginning and was canceled by the network after 11 episodes.[62] Owing to the combination of its bizarre nature and its high-powered production talent (despite an Emmy win for composer Randy Newman),[63] it became infamous as one of the biggest television failures of the 1990s.[64][65]
Eldorado
This BBC soap opera from 1992 was, despite heavy advertising, a notorious flop. Many of the cast were inexperienced actors whose limitations were clearly exposed on such a new and ambitious project; the acting was derided as amateurish, while the attempt to appear more 'European' by having people speaking other languages without subtitles or bizarre/unconvincing accents was met by viewers with incomprehension and ridicule.[66] Eldorado is remembered as an embarrassing failure for the BBC, and is sometimes used as a byword for any unsuccessful, poorly received or overhyped television programme.[67]
Ironside (2013)
NBC's remake of Raymond Burr's 1967 crime drama was canceled after only four episodes due to poor ratings, and drew protest beforehand from disabled actors for casting Blair Underwood as the wheelchair-bound title character.[68] NBC responded that an able-bodied actor was needed to perform flashback scenes,[69] but actor Kurt Yaeger likened it to "having a white guy do blackface".[68] Neil Genzlinger of The New York Times wrote that the show's "plodding writing" and Underwood's performance "makes the title character an unpleasant combination of macho and brusque,"[70] and Slant noted Underwood's "oppressive, angry" portrayal as "a protagonist who believes his impairment gives him the authority to act like a total ass".[71] The show was described by Complex as "an eye-rolling, monotonous, procedural mess",[72] and by the St. Louis Post-Dispatch as an "unnecessary remake" that was "too grim and unengaging".[73] Tim Goodman of The Hollywood Reporter commented, "It's just another detective show. And it's not even a very good one."[74] The A.V. Club, Rolling Stone, New York Post, and USA Today named Ironside among their worst shows of 2013.[75][76][77][78]
Skins (U.S. remake)
MTV's 2011 remake of the 2007 British series generated controversy over its sexual content and raised accusations of child pornography, since many of the actors were under the age of 18.[79][80][81] Following an outcry from the Parents Television Council, numerous companies pulled their advertising from the program,[82][83][84][85] and Skins was canceled after one season of ten episodes.[86][87]
The Spike
Irish drama series on RTÉ, set at a secondary school. Episode five featured "the briefest glimpse of naked flesh". [88] The episode sparked debate in Dáil Éireann and was condemned by the Taoiseach Jack Lynch, despite him having never seen the programme.[89] On the day that the sixth episode was due to air it was axed. The remaining episodes remain locked away and have neither been broadcast on RTÉ nor viewed by members of the general public. The Spike was later featured on RTÉ's scandal series, Scannal,[90][91] with the Irish Independent naming it as one of their "Top 10 Worst Irish TV Programmes".[92]
Supertrain
Supertrain was the most expensive series ever aired in the United States at the time.[93] The production was beset by problems including a model train that crashed.[94] While the series was heavily advertised during the 1978–79 season, it suffered from poor reviews and low ratings. Despite attempts to salvage the show by reworking the cast, it never took off and left the air after only three months. NBC, which had produced the show itself, with help from Dark Shadows producer Dan Curtis, was unable to recoup its losses. Combined with the U.S. boycott of the 1980 Summer Olympics the following season, which cost NBC millions in ad revenue, the series nearly bankrupted the network. For these reasons, Supertrain has been called one of the greatest television flops.[95] The A.V. Club noted that Supertrain has a reputation as "one of the worst television series ever made...it was hugely expensive, little watched, and critically derided".[96]
Triangle
A soap opera about a British ferry which starred Kate O'Mara, Triangle is remembered as "some of the most mockable British television ever produced". The series is even humorously mentioned in passing in the BBC comedy series The Young Ones - "Even Triangle has better furniture than this!" [97]
Viva Laughlin
CBS's 2007 American adaptation of the British series Blackpool lasted only two episodes, one in Australia. Like the aforementioned Cop Rock, the series was an attempt to create a musical TV drama; in this case, the series had a fatal flaw in that the lead actors sang over hit records with the original vocal tracks intact. The opening line of The New York Times review said, "Viva Laughlin on CBS may well be the worst new show of the season, but is it the worst show in the history of television?"[98] Newsday's review started with, "The stud is a dud. And that's only the first of a dozen problems with CBS' admirably ambitious but jaw-droppingly wrongheaded new musical/murder mystery/family drama Viva Laughlin. Let us count the ways it bombs..."[99]

Fantasy/science-fiction showsEdit

Galactica 1980
The 1979 cancellation of Battlestar Galactica prompted a letter-writing campaign by fans that convinced ABC to revive the show as Galactica 1980, but with a significantly reduced budget that resulted in the setting being changed to Earth three decades after the events of the original program,[100][101] while the cast was overhauled save for Lorne Greene and Herbert Jefferson Jr.[102][103] Galactica 1980 was negatively received as a result and canceled after ten episodes. GamesRadar+ named the show among its "Top 25 Worst Sci-Fi and Fantasy TV Shows Ever" in 2012, lambasting its "cardboard cut-out heroes" and having "more loathsome kids than any other SF show ever."[102] Gordon Jackson of io9 criticized it as "ill-advised" and "lack[ing] any of the zest of the original series."[104] Carol Pinchefsky of Syfy wrote in 2017, "[P]lease, oh please, let’s not think about Galactica 1980",[105] and The Guardian called the show "woeful".[106] Luke Y. Thompson of Nerdist deemed it "extremely difficult to defend," and considered the absence of original series star Richard Hatch a factor in its demise.[107] Hatch had rejected reprising his role as Captain Apollo, as he felt the changes "ruined the story. I just wasn’t interested."[101] In 2020, 40 years after the show's broadcast, Medium described Galactica 1980 as "having earned its dubious place in the history of televised science fiction".[100]
Manimal
Manimal was scheduled by NBC opposite CBS's popular Dallas, and was canceled after eight episodes due to low ratings. It was a part of NBC's 1983 fall line-up that featured eight other series that were canceled before their first seasons ended (including Jennifer Slept Here, Bay City Blues, and We Got it Made).[108] John Javna's book The Best of Science Fiction TV rated Manimal among its "Worst Science Fiction Shows of All Time".[109] TV Guide ranked Manimal number 15 on their list of the 50 Worst TV Shows of All Time in 2002. In 2004, readers of the British trade magazine Broadcast voted Manimal as one of the worst television shows ever exported by the US to the UK.[110]
The Powers of Matthew Star
The 1982 NBC series was put on the list of TV Guide's 50 Worst TV Shows of All Time, ranked at #22.[111] The show revolved around a seemingly normal teenage boy who was actually an alien prince with superpowers. The first half of the series showed him as a high school student where his guardian, also an alien, worked as a science teacher. The second half of the series abruptly shifted from a drama into a sort-of cop show, where he and his guardian worked for the government. Matthew's girlfriend, who had previously been a central character, was cut from the show, and he did not attend high school anymore.[112]

Game showsEdit

Don't Scare the Hare
The first episode of the 2011 British game show received overnight ratings of 1.93 million viewers, a 15% audience share.[113] Although hot weather was given as a possible reason for the low ratings, it was reported that many viewers were unimpressed with the show, assuming it was a one-off to tie in with Easter (since the tagline used to promote the show was "this year, the Easter bunny has competition"), and were surprised to learn that more episodes were scheduled to be broadcast. Justin Mason, critic for ATV, said, "I don't think I've quite seen anything like Don't Scare the Hare. I was wondering who on earth dreamt up the idea... it looked like a cheap, children's quiz-show that would be better placed on CBeebies than prime-time BBC One."[114] Jim Shelley of the Daily Mirror was equally critical, summing up his review as follows: "The idiots playing might have enjoyed themselves but even toddlers would have found the games dull and Jason creepy."[115] A review in The Stage observed: "The actual games are pretty feeble and uninspired, leaving the poor hare and his robotic novelty value to carry the show. Unfortunately, the hare is far from impressive either. Doctor Who's tin dog K9 managed more personality and manoeuvrability, and he was operating within the confines of seventies technology."[116] John Anson of the Lancashire Evening Post opined: "If you're going to have a gimmick in your game show at least make it entertaining. Surely this is a programme which would have been ideal for CBeebies. Make the questions simple, involve bunches of kids and hey, presto it works... But primetime Saturday night viewing it ain't."[117] Digital Spy's Alex Fletcher noted: "Not since the days of Mr Blobby and Ice Warriors have weekends been filled with such peculiar antics."[118] The second episode, aired on 30 April, achieved an audience of 1.39m (10.5%).[119] By the fourth episode, the viewing audience had declined to 900,000 viewers (a 5.9% audience share).[120] Because the show was so poorly received, BBC One decided to reschedule it to an earlier timeslot, beginning on 14 May. Don't Scare the Hare was moved from 17:25 to 16:40,[120] while the second series of So You Think You Can Dance? – whose ratings have also struggled – was aired earlier. The schedule change was spurred on by the broadcast of the 2011 Eurovision Song Contest. which aired on May 14.[121] On the previous day, 13 May, the BBC had announced that the series would be cancelled after only three episodes had been aired. Speaking about the programme on an edition of BBC Breakfast, the BBC's entertainment controller Mark Linsey said: "Obviously Hare is not going well. It was a huge risk we took – it's co-hosted by an animatronic hare – and while it's proved successful with children, we were hoping there would be enough knowingness within the show to draw in the adults. There wasn't enough of that, which is where it fell down."[122][123] The final three episodes which had not aired were rescheduled for October.
The Million Second Quiz
Marred by a confusing and boring format that jeopardized the health of its contestants,[124] excessive and unwarranted hype,[125][126] banal questions,[127] and a random decision to artificially inflate the grand prize after it was won solely to set the record for most money won on a single game show,[128][129] The Million Second Quiz was lambasted by critics and suffered from collapsing ratings throughout its short run in 2013. A review for The A.V. Club was indicative of the reception: "so deeply flawed and so universally unpopular that it is not going to remain in anyone's memory for long."[125]
Naked Jungle
A UK game show on Channel 5 which revolved around naturists performing an assault course. Naked Jungle was savaged by critics, denounced by nudists for being exploitative[130] and even condemned in the House of Commons of the United Kingdom.[131] A group of TV historians later voted it the worst British TV show ever.[132] Host Keith Chegwin later called presenting the show "the worst career move I made in my entire life".[133]
Shafted
A UK game show aired on ITV presented by Robert Kilroy Silk. It is most notorious for Kilroy-Silk's laughable actions on the show, which have since been frequently mocked on popular satirical show Have I Got News for You since late 2004. Particularly notable is his delivery of the show's tagline, "Their fate will be in each other's hands as they decide whether to share or to shaft", and the associated hand actions. The show was dropped just four episodes after it started in 2001, and was listed as the worst British television show of the 2000s in the Penguin TV Companion (2006).[134] A 2012 postmortem of the show read: "Nothing seemed to work for Shafted from the start. It looked derivative, it sounded derivative, the format was pretty unfair, the host was bad, and it just wasn't that interesting. So basically nothing worked out."[135] In an article on ITV programmes, Stuart Heritage described Shafted as "Hamfisted" and stated it was "deservedly remembered as one of the worst television programmes ever made".[136]
Three's a Crowd
A game show created and produced by Chuck Barris, and hosted by Jim Peck, which aired in syndication from 1979 to 1980. In it, a male contestant was asked pointed personal questions, which were then asked of both his wife and secretary, to find out which of the two knew him better. David Hofstede, author of What Were They Thinking?: The 100 Dumbest Events in Television History wrote that it "offered the chance to watch a marriage dissolve on camera years before Jerry Springer", and noted that it received backlash from United Auto Workers and National Organization for Women. By the time the controversy settled in 1980, Three's a Crowd and all three of Barris's other shows (The Dating Game, The Newlywed Game and The Gong Show) had been canceled. His next two projects, revivals of Treasure Hunt and Camouflage, neither of which lasted beyond one season, were also failures; Barris, whose reputation was effectively ruined by both this and some not-safe-for-TV incidents Barris allowed and encouraged on The Gong Show, would never again create a new game show and would stick to revivals of his previously existing shows for the rest of his career.[137]
Who's Whose
The 1951 panel game show was described at the time as "one of the most poorly produced TV shows yet to hit our living room screen,"[138] and "a miserable flop."[139] while columnist Rex Lardner wrote that the show was "the worst ever to hit television."[140] Who's Whose was the first television series to be canceled after one episode,[141] and its host, radio personality Phil Baker, had his contract bought out and he permanently left television thereafter.[142]
You're in the Picture
The premiere of this 1961 CBS game show hosted by Jackie Gleason received extremely hostile reviews that the following Friday, Gleason appeared in the same time slot inside a stripped-down studio to give what Time magazine called an "inspiring post-mortem", asking rhetorically "how it was possible for a group of trained people to put on so big a flop."[143] Time later cited You're in the Picture as one piece of evidence that the 1960–61 TV season was the "worst in the [then] 13-year history of U.S. network television."[144]

NewsEdit

The Morning Program
On January 12, 1987, The Morning Program made its debut[145] on CBS hosted by actress Mariette Hartley and Rolland Smith, former longtime anchor at WCBS-TV in New York City. Radio personality Mark McEwen handled the weather, while Bob Saget did comedy bits. Produced by the network's entertainment division, the show ran for 90 minutes (7:30–9 am local time) behind a briefly expanded 90-minute CBS Early Morning News (6–7:30 am local; although most larger affiliates pre-empted all or part of the 6–7 am hour to produce a local morning newscast), which had dropped "Early" from its title. However, The Morning Program, with its awkward mix of news, entertainment, and comedy, became the joke of the industry, receiving scathing reviews.[146][147][148] At one point, it generated the lowest ratings CBS had seen in the morning slot in five years. The format was aborted and the time slot returned to the news division after a ten-and-a-half-month run. Hartley and Smith were dumped, while Saget left to star on the ABC sitcom Full House. A longtime producer summed up this version of the program upon its demise by saying, "...everyone thought we had the lowest ratings you could have in the morning. The Morning Program proved us wrong".[148]

Reality television seriesEdit

The Briefcase
An American reality TV series created by Dave Broome that premiered on CBS on 27 May 2015.[149][150] In each episode, two American families undergoing financial hardship are each given a briefcase containing $101,000, and must decide whether to keep all the money for themselves or give some or all of it to the other family. Over the course of 72 hours, each family learns about the other and makes a decision without knowing that the other family has also been given a briefcase with the same instructions.[151][152][153] The Briefcase was met with largely negative reception from critics. Ken Tucker, critic-at-large of Yahoo! TV, described it as "cynical and repulsive" for "passing off its exploitation...as uplifting, inspirational TV."[154] Jason Miller of Time.com called it "the worst reality TV show ever".[155] Others compared the show to fictional films and television that pitted the needy against each other, such as the Twilight Zone episode "Button, Button", or The Hunger Games.[151] A petition was made on Change.org to end the show with more than 60,000 supporters.
Here Comes Honey Boo Boo
An American reality television series on TLC, featuring the family of child beauty pageant contestant Alana "Honey Boo Boo" Thompson. The show premiered on August 8, 2012. Thompson and her family originally rose to fame on TLC's reality series Toddlers & Tiaras.[156] The show mainly revolves around Alana "Honey Boo Boo" Thompson and "Mama" June Shannon and their family's adventures in the southern town of McIntyre, Georgia. Critical reaction to the series was largely negative, with some characterizing the show as "offensive," "outrageous," and "exploitative," while others calling it "must-see TV."[157] The A.V. Club called the first episode a "horror story posing as a reality television program,"[158] with others worrying about potential child exploitation.[159]
Jersey Shore
A string of controversies over the U.S. MTV series documenting members of the Guido subculture made this series one of the most controversial in television history.[160]
The One: Making a Music Star
At the time of its premiere, according to overnight ratings from Nielsen Media Research, the first episode of The One was the lowest-rated series premiere in ABC history, and the second-worst such episode in the history of American broadcast television, scoring only 3.2 million total viewers (1.1 rating in the 18–49 demographic), and fifth place in its timeslot.[161] In Canada, the premiere of The One on CBC had 236,000 viewers, which trailed far behind Canadian Idol on CTV and Rock Star: Supernova on Global, each scoring around one million viewers.[162] The next night's results episode fared even worse in the United States ratings, sinking to a 1.0 rating in the 18–49 demographic. The re-run of night 1's episode (which preceded the results show) plunged to an embarrassingly low 0.6 average in the vital demo ratings. The poor performance of the show helped ABC measure its lowest-rated night in the network's history (among 18-49s), finishing tied for sixth place.[163] The series was ultimately cancelled after a second week of poor results. According to CBC executive Kirstine Layfield, in terms of resources and money, The One "had the most backing from ABC than any summer show has ever had (sic)."[164] The One was touted as a show that would dethrone American Idol, then the most-watched show in the United States; such high expectations for the series made the resounding public rejection of it all the more spectacular. Canadian ratings have dipped as low as 150,000 [165] – not necessarily out of step with the CBC's usual summer ratings, although much lower than the broadcaster's stated expectations for primetime audiences, in the one-million range.[166] The CBC initially insisted that despite the cancellation, a planned Canadian version may still go ahead, citing the success of the format in Quebec (Star Académie) and Britain (the BBC's Fame Academy).[164] The network confirmed that the show will not air in fall 2006[167] – in fact, the show had never been given a fall timeslot[168] – but the show was "still under development."[167] Critical response was limited but generally negative. A 2018 article on TV By the Numbers identified the show as “the nadir of ABC’s forays into music competitions,” among a list of seven major flops in the format ABC had attempted in the 21st century (the article noted in its headline “ABC is terrible at music shows”).[169]John de Mol Jr. (the creator of The One) would later find much greater success with his next music-based reality contest, The Voice.
The Swan
The 2004 plastic surgery reality series has been panned by multiple critics. Robert Bianco of USA Today called The Swan "hurtful and repellent even by reality's constantly plummeting standards".[170] Journalist Jennifer Pozner, in her book Reality Bites Back, calls The Swan "the most sadistic reality series of the decade".[171] Journalist Chris Hedges also criticized the show in his 2009 book Empire of Illusion, writing "The Swan's transparent message is that once these women have been surgically 'corrected' to resemble mainstream celebrity beauty as closely as possible, their problems will be solved".[172] Feminist scholar Susan J. Douglas criticized the show in her book The Rise of Enlightened Sexism for its continuation of a negative female body image, claiming that "it made all too explicit the narrow physical standards to which women are expected to conform, the sad degree to which women internalize these standards, the lengths needed to get there, and the impossibility for most of us to meet the bar without, well, taking a box cutter to our faces and bodies".[173] Author Alice Marwick believes that this program is an example of "body culture media", which she describes as "a genre of popular culture which positions work on the body as a morally correct solution to personal problems".[174] Marwick also suggests that cosmetic reality television encourages viewers to frame their family, financial, or social problems in bodily terms, and portrays surgical procedures as an everyday and normal solution. The Swan draws from cultural discourses of plastic surgery and self-improvement culture to frame cosmetic surgery as "a morally appropriate means to achieving an authentic self".[175] The Swan portrays cosmetic surgery as an empowered, feminist practice. However the tension between the empowerment, and feminism of cosmetic surgery, and a confining, compulsory model of what that subject should look like reveals the limitations of the ‘‘you go, girl’’ notion of consumer choice.[175]The Swan attracted further criticism internationally as British comedian and writer Charlie Brooker launched attacks on it during his Channel 4 show You Have Been Watching, where guest Josie Long suggested the show be renamed "The bullies were right". In 2013, second-season contestant Lorrie Arias spoke publicly about problems she attributed to her participation in The Swan, including unresolved surgery complications and mental health problems she says were exacerbated by her appearance on the program.[176] The show was ranked at #1 in Entertainment Weekly's 10 Worst Reality-TV Shows Ever.[177]

SitcomsEdit

Specials and television moviesEdit

The Decision
On July 8, 2010, LeBron James announced on a live ESPN special that he would be playing for the Miami Heat for the 2010–11 season.[178] In exchange for the rights to air the special, ESPN agreed to hand over its advertising and airtime to James. James arranged for the special to include an interview conducted by Jim Gray, who was paid by James's marketing company and had no affiliation with the network.[179] The show drew criticism for making viewers wait 28 minutes before James revealed his decision, and the spectacle involved.[180] James's phrase "taking my talents to South Beach", which he spoke in revealing his choice, became a punchline for critics.[181][182] Though the special drew 13 million viewers, ESPN's reporting leading up to the program, its decision to air it and the network's relinquishing of editorial independence in the process were cited as gross violations of journalistic ethics.[179][183][184][185] Forbes, in 2012, listed James as one of the world's most disliked athletes on the basis of his move to Miami.[186]
Eaten Alive
A 2014 television special on Discovery Channel that purported to have host Paul Rosolie swallowed whole by an eighteen-foot anaconda, it drew criticism before its airing from those who felt Discovery was aiming for sensationalism and shock value.[187][188] Rosolie was never actually consumed by the creature before the stunt was prematurely called off due to safety concerns,[189] which resulted in heavy viewer complaints.[189][190][191][192] PETA criticized the special as an example of "entertainment features ... that show humans interfering with and handling wild animals [that] are detrimental to species conservation."[193] In January 2015, Discovery president Rich Ross admitted the special's promotion was "misleading."[194]
Elvis in Concert
This TV special was a recorded Elvis Presley concert held on June 19, 1977; it was one of the last concerts of his career. Presley's deteriorating health was evident in his weight gain and his inability to remember lyrics of several songs. It has been described as "terrible and embarrassing"[195] and as a "travesty."[196] Had Presley not died on August 16 of the same year, CBS would have likely never aired the concert, and only did so in October, after his death; the network had plans to record another concert to get better footage, but this was rendered impossible after Presley's death. The Presley estate refuses to release the special on VHS or DVD to this day.[197]
Exposed! Pro Wrestling's Greatest Secrets
The documentary was criticized for being sensationalist, misleading, and outdated in the presentation of the "secret tricks." Critics in and out[198] of the wrestling business contend that many of the "secrets" exposed were already widely known by fans to begin with, and others were so obscure as to be non-notable. While most of the professional wrestling world refrained from acknowledging the program, the night following its airing, Ernest "The Cat" Miller entered the ring during WCW Monday Nitro and sarcastically shouted in a melodramatic tone to the audience, "Now you know all our secrets!" Mick Foley on WWF Monday Night RAW announced to tag partner Al Snow, "We didn't do so well last week, but last night, the secrets of professional wrestling were revealed to me!" Foley also poked fun at the program several times in his autobiography, Have a Nice Day!
First Night 2013 with Jamie Kennedy
On December 31, 2012, KDOC-TV aired a live New Year's Eve special hosted by comedian and actor Jamie Kennedy that was riddled with numerous mishaps and technical issues, among them periods of dead air, unedited explicit language, Kennedy randomly speaking into his microphone while unaware he was live, and then a fight breaking out onstage during the end credits. The special received a scathing critical reception, being deemed "the world's worst New Year's broadcast" by The A.V. Club,[199] "the worst New Year's Eve show of all time" by Uproxx,[200] and "the worst in television history" by Gawker.[201] Kotaku called it a "class-five flaming disaster",[202] and Huffington Post noted the special's "astounding level of technical incompetence".[203] In 2018, Good Housekeeping included the show among its selection of the "most dramatic TV catastrophes ever".[204] Comedian Jensen Karp described Brett Kavanaugh's Supreme Court confirmation hearing that year as "running as smooth as a Jamie Kennedy New Years Eve special".[205] Kennedy claimed the show's miscues were intentional,[206] and defended his work in an interview with The New York Times: "I didn’t stab nobody, I didn’t shoot nobody. I just made a New Year’s Eve special. Is that so bad?"[207]
If I Did It
In November 2006, O. J. Simpson, who had been acquitted of the murder of his ex-wife Nicole Brown Simpson and her friend Ronald Goldman in a trial in 1995, wrote a book describing how, if he were to have actually committed the murder, he would have done it. He arranged for a television special in which he would be interviewed by publisher Judith Regan to promote the book. NBC refused to air it, while Fox almost did before backing out at the insistence of its affiliates. The Goldman family, who won a $33,500,000 wrongful death settlement in 1997 against Simpson and insist he is guilty of the murders despite his acquittal, declared the special "an all-time low for television",[208] and arranged for Regan's firing from HarperCollins for alleged "anti-Semitic remarks".[209] Regan sued HarperCollins for wrongful termination and won, but Fox CEO Rupert Murdoch admitted the special was an "ill-considered project."[210] The special never aired in its original form and the book's rights were turned over to the Goldmans, who retitled the book If I Did It: Confessions of the Killer, with the If in much smaller type. In 2018, the still-unaired special was reedited, with new bridging segments hosted by Soledad O'Brien, and given the name O.J. Simpson: The Lost Confession. The Goldman family approved of the reedited special, which aired in March 2018.[211]
Liz & Dick
This 2012 Lifetime original movie starred Lindsay Lohan in the title role of Elizabeth Taylor, a casting move that earned wide derision. Matt Roush of TV Guide panned the film, calling it an "epic of pathetic miscasting" and "laughably inept".[212] According to David Wiegand of the San Francisco Chronicle, the film is "so terrible, you'll need to ice your face when it's over to ease the pain of wincing for two hours" and "the performances range from barely adequate to terrible. That would be [Grant] Bowler [as Richard Burton] in the "barely adequate" slot and Lohan, well, in the other one."[213] Jeff Simon of The Buffalo News noted, based on a consensus of other reviews, that "it's the howler everyone expected" and openly mused that the film could end Lohan's acting career.[214] At Metacritic, which assigns a normalized rating out of 100 to reviews from mainstream critics, the film received an average score of 26, which indicates "generally unfavorable reviews", based on 27 reviews.[215]
Megalodon: The Monster Shark Lives
As part of their annual Shark Week programming, Discovery Channel aired a special on August 4, 2013 that alleged the continued existence of the megalodon, a long-extinct giant shark species. While the show attracted a record 4.8 million viewers,[216] it was later criticized for fabricating events that were passed off therein as fact.[217][218] Huffington Post called Shark Week "a disgrace" in response to the special.[219] The Atlantic wrote, "[T]he last bastion of science-related television was Discovery Channel. But no more."[217] Christie Wilcox of Discover accused the network of "peddling lies and faking stories for ratings."[220] Wired deemed the show "the absolute worst of Shark Week" in that it "mockumentary-ized [reality] using fake experts and videos".[221] John Oliver of The Daily Show called it "a faked two hour shark-gasm",[222] and actor Wil Wheaton wrote that Discovery owed its viewers an apology for airing "a cynical ploy for ratings [that] deliberately lied to its audience and presented fiction as fact."[223] The special was highlighted in a 2014 article by The Verge titled "How Shark Week Screws Scientists".[224] Discovery responded that Megalodon had contained multiple disclaimers that some events were dramatized and that the "institutions or agencies" who appeared therein had no affiliation with the special, nor approved its contents.[216]
The Mystery of Al Capone's Vaults
Recently fired from his job as a reporter for ABC, Geraldo Rivera hosted this live syndicated television special in 1986, which involved opening a recently discovered vault previously owned by mafia boss Al Capone. Although the promotions for the special heavily implied that the vault was likely to contain valuable artifacts from Capone's life or possibly even dead bodies, when the vault was opened it was revealed to contain a handful of empty moonshine bottles and nothing else. The phrase "Al Capone's vault" soon entered the vernacular to refer to any event that is heavily hyped and promoted but spectacularly fails to live up to expectations. Several sitcoms made joking references to the disappointment. The special marked a turning point in Rivera's career, shifting from his previous career in journalism to a career in tabloid entertainment, including his eponymous talk show.[225]
Poochinski
This unsold pilot aired as a one-off special on NBC in 1990. The show, which featured Peter Boyle as the voice of a detective who is killed and reincarnated as a bulldog, has been retrospectively mocked for its bizarre premise and copious amounts of toilet humor.[226][227][228][229][230]
Star Wars Holiday Special
Generally, Star Wars Holiday Special has received a large amount of criticism, both from Star Wars fans and the general public. David Hofstede, author of What Were They Thinking?: The 100 Dumbest Events in Television History, ranked the holiday special at number one, calling it "the worst two hours of television ever."[231] Shepard Smith, a former news anchor for the Fox News Channel, referred to it as a "'70s train wreck, combining the worst of Star Wars with the utter worst of variety television." Actor Phillip Bloch explained on a TV Land special entitled The 100 Most Unexpected TV Moments, that the special, "...just wasn't working. It was just so surreal." On the same program, Ralph Garman, a voice actor for the show Family Guy, explained that "Star Wars Holiday Special is one of the most infamous television programs in history. And it's so bad that it actually comes around to good again, but passes it right up." The only aspect of the special which has been generally well received is the animated segment done by Canadian animation studio Nelvana which introduces Boba Fett, who would later become a popular character when he appeared in the Star Wars theatrical films.[232][233]
Who Wants to Marry a Multi-Millionaire?
This one-time special had fifty female contestants vying to immediately marry an unseen multimillionaire who, unknown to the contestants or viewers, only barely qualified for the title (owning only $2,000,000 in assets, including non-liquid ones) and who had a record of domestic violence. The winner, Darva Conger, never consummated her relationship with Rick Rockwell and the marriage was annulled. In a 2010 issue of TV Guide, the show was ranked #9 on a list of TV's ten biggest "blunders".[234]

SportsEdit

Arena Football League on NBC
NBC's coverage of the Arena Football League ran from 2003 to 2006. It borrowed many of the features it had previously attempted with the XFL (see below), including moving the start of the league's season to February (it had previously begun in April), regional coverage and an adaptation of the XFL's swirled-ball pattern. Although NBC's arena football coverage didn't have the lowbrow promotion tactics it used for the XFL, its coverage faced its own set of problems. Promotion was inconsistent,[235] the network overpromoted several teams (New York, Philadelphia, Dallas) while leaving others (Buffalo, Grand Rapids) blacked out entirely, and perhaps most fatally, casual football fans cared little about the league, with ratings finishing lower than even the XFL's[236] and the sport as a whole becoming the butt of jokes on sitcoms. It did not have as much of the negative publicity that the XFL did, mainly because the sport languished in more obscurity on Sunday afternoons. The large amount of television promotion (continued when the league moved to ESPN) along with investment from National Football League ownership also sparked a run-up in player salaries, a factor that led to the original league's bankruptcy and dissolution in 2009.
The Baseball Network (Baseball Night in America)
The Baseball Network came immediately after CBS's four-year run as MLB's over-the-air broadcaster, which itself was a disaster,[237][238] being compared at least once to the Exxon Valdez oil spill.[239] This short-lived joint venture between ABC, NBC, and Major League Baseball was a pioneer in that the league produced and owned the rights to the telecasts (including half of the regular season and the postseason), but it was mostly a flop. The arrangement did not last long; due to the effects of a players' strike on the remainder of the 1994 season, as well as poor reception from fans and critics over the coverage was implemented, The Baseball Network would be disbanded after the 1995 season. Criticism centered over several factors: that The Baseball Network held exclusivity over every market, which meant that in markets with two teams, a Baseball Network game featuring one team prevented all viewers in the market from seeing the other team's game that night;[240][241][242] the fact that East Coast teams playing on the West Coast (or vice versa) could not be seen in the market as the start time would either be too late or early for the home market;[243][244] and regionalized coverage well into the postseason, which led Sports Illustrated's Tom Verducci to dub The Baseball Network both "America's regional pastime" and an "abomination" and Bob Costas to write that it was an unprecedented surrender of prestige and a slap to all serious fans. Frustration was also shared by fans; the mere mention of The Baseball Network during the Mariners-Yankees ALDS from public address announcer Tom Hutyler at Seattle's Kingdome elicited boos from most of the crowd. ABC Sports president Dennis Swanson, in announcing the dissolution of The Baseball Network, said "The fact of the matter is, Major League Baseball seems incapable at this point in time, of living with any long term relationships, whether it's with fans, with players, with the political community in Washington, with the advertising community here in Manhattan, or with its TV partners."[245]
Celebrity Boxing
This self-explanatory series, an icon of Fox's "lowbrow" era of the late 1990s and early 2000s, ranked number 6 on TV Guide's 50 Worst TV Shows of All Time list. Celebrities who participated in the two-episode contest were mostly D-list names and those involved in criminal cases (Joey Buttafuoco, Tonya Harding, and Paula Jones were among the contestants, while Buttafuoco's former lover Amy Fisher backed out of the contest); one match even featured a man (Buttafuoco) facing off against a woman (pro wrestler Chyna), with Buttafuoco (who had taken the place of "Weird Al" Yankovic, who refused to fight a woman) winning in a decision.[246]
NBA on ABC (2002–present)
Some viewers have been critical of ABC's telecasts of the NBA since the 2002 season. One common complaint is of strange camera angles, including the Floorcam and Skycam angles used by ABC throughout its coverage.[247] Other complaints[248] are of camera angles that appear too far away, colors that seem faded and dull, and the quieting of crowd noise so that announcers can be heard clearly (by contrast to NBC, which allowed crowd noise to sometimes drown out their announcers).[249] Some complaints have concerned the promotion, or perceived lack thereof, of NBA telecasts. The 2003 NBA Finals received very little fanfare on ABC or corporate partner ESPN; while subsequent Finals were promoted more on both networks, NBA related advertisements on ABC were still down significantly from promotions on NBC. NBA promos took up 3 minutes and 55 seconds of airtime on ABC during the week of May 23, 2004 according to the Sports Business Daily, comparable to 2 minutes and 45 seconds for the Indianapolis 500. Promotions for the Indianapolis 500 outnumbered promotions for the NBA Finals fourteen-to-nine from the hours of 9:00 pm to 11:00 pm during that week.[250]
NHL on Fox (FoxTrax era)
Fox Sports's decision to implement a CGI-generated glowing hockey puck during their live coverage of the National Hockey League from 1996 to 1998 drew ire from sports fans, who derided the move as a gimmick. Greg Wyshinski wrote of the glowing puck as the second-worst idea in sports history in his book Glow Pucks and Ten-Cent Beer: The 101 Worst Ideas in Sports History. (The worst idea in that book was Ten Cent Beer Night, which wasn't a television event.) Despite Fox's significant growth and emergence as fourth major television network over the course of the 1990s, something that should have increased the NHL's viewership, ratings instead fell dramatically after the debut of FoxTrax, from a high of 2.1 per game in 1996 to a low of 1.4 at the end of Fox's run as the NHL's television partner.
NHL on SportsChannel America
Taking over for ESPN, SportsChannel's contract paid $51 million ($17 million[251] per year[252]) over three years, more than double what ESPN had paid ($24 million) for the previous three years[253] SportsChannel America managed to get a fourth NHL season for just $5 million.[254] Unfortunately, SportsChannel America was only available in a few major markets,[255][256] and reached only a 1/3 of the households that ESPN did at the time.[257][258] SportsChannel America was seen in fewer than 10 million households.[259] In comparison, by the 1991–92 season, ESPN was available in 60.5 million homes whereas SportsChannel America was available in only 25 million. As a matter of fact, in the first year of the deal (1988–89), SportsChannel America was available in only 7 million homes when compared to ESPN's reach of 50 million.[260] When the SportsChannel deal ended in 1992, the league returned to ESPN[261] for another contract that would pay $80 million over five years. SportsChannel America took advantage of using their regional sports networks' feed of a game, graphics and all, instead of producing a show from the ground up, most of the time. Distribution of SportsChannel America across the country was limited to cities that had a SportsChannel regional sports network or affiliate. Very few cable systems in non-NHL territories picked it up as a stand-alone service. Regional affiliates of the Prime Network would sometimes pick up SportsChannel broadcasts, but this was often only during the playoffs. SportsChannel America also did not broadcast 24 hours a day at first, usually on by 6 p.m., off by 1 or 2 a.m., then a sportsticker for the next 16 hours.
NBC Olympic broadcast/Olympics on NBC (1964, 1988–present [summer]; 1972, 2002–present [winter])
NBC was the inaugural Olympic broadcaster at the 1964 Tokyo Summer Olympics. They later broadcast the 1972 Winter Olympics. NBC brought the broadcast rights to start with the 1988 Summer Olympics, and would obtain rights to broadcast the Winter Olympics starting in 2002. Currently, NBCUniversal (a division of Comcast which operates NBC and its cable networks) holds the broadcasting rights for the Olympics until 2032.[262] Since 2000, NBC has received criticism over its tape-delaying practice, which has gotten many complaints from many viewers, yet in 1992, the then-NBC Sports producer Terry O'Neil coined the term "possibly live" for NBC's practices to tape delay live events as if they were live.[263][264] Some examples include the Women's Gymnastics event during the 2016 Summer Olympics in order to "juice the numbers".[265] In the 2010 Winter Olympics, NBC aired no alpine skiing events in order to showcase high-profile events.[266] Many viewers have expressed outrage, including U.S. senators during the 2010 Winter games, and people were forced to use VPN servers to access the BBC and in Canada, CTV (for the 2010 Winter Games and 2012 Summer Games), and the CBC (for the 2014 Winter Games and 2016 Summer Games) to view them live.[267][268]
NBC has also frequently been criticized for airing the Olympics as if it is more of a reality television program instead of a live sports event.[269][270][271] One example of this includes cutting off a fall from Russian gymnast Ksenia Afanasyeva, which NBC Sports chairman Mark Lazarus did "in the interest of time," although her routine took only 1 minute and 38 seconds. And according to The New York Times, he did this to create suspense on the U.S. Women's Gymnastics team.[270][272]
In 2016, chief marketing officer John Miller held a press conference prior to the 2016 Summer Olympics about their formatting of NBC's Olympics coverage, citing that the Olympics were "not about the result, [but] about the journey. The people who watch the Olympics are not particularly sports fans. More women watch the Games than men, and for the women, they're less interested in the result and more interested in the journey. It's sort of like the ultimate reality show and mini-series wrapped into one."[273] This led to criticism from the media; Linda Stasi of the New York Daily News claimed it to be "sexist nonsense" and a "pandering, condescending view of the millions of women viewers."[274] Washington Post columnist Sally Jenkins suggested that "it insults the audience — but it sure does insult Olympic athletes, especially female athletes."[275]
NBC was also criticized for frequently editing and tape-delaying the opening and closing ceremonies, with "context" as its main reason.[276][277][278] In 2010, NBC aired the opening and closing ceremonies on a tape delay, even for viewers on Pacific Time, despite being 3 hours ahead of Eastern Time. During the closing ceremonies, NBC went into a 65-minute intermission to air a series premiere of The Marriage Ref and local newscasts, and returning to the ceremonies at 11:35 PM ET/PT.[279] This spawned outbursts from upset viewers, especially on Twitter,[280] when several performances were cut off.[281]
In 2012, NBC cut a tribute to the victims of the July 7, 2005 London bombings in favor of a Ryan Seacrest interview with U.S. swimmer Michael Phelps during the opening ceremonies. Ultimately, this caused the hashtag #NBCFail to trend on Twitter.[282] The network was criticized for cutting up to 27% of the closing ceremonies to air local newscasts and a sneak preview of the NBC sitcom Animal Practice.[283][284][285]
In 2014, NBC also received criticism for cutting the video segments on the Olympic Torch relay and not showing the mascots. It also received criticism for cutting the Olympic Oaths and IOC President Thomas Bach's speech on discrimination and equality.[286][287] It was also criticized for setting a 90-minute window to air the closing ceremonies. In addition, they used the times before and after the 90-minute window to air a sneak preview of another sitcom, Growing Up Fisher, at 10:30 PM ET/PT,[288] and a documentary on Tonya Harding and Nancy Kerrigan which aired between 7 PM and 8:30 PM ET/PT.[289] In 2016, NBC aired both of the ceremonies in a 1-hour delay (at 8 PM ET/PT) and it also drew criticism for the excessive amount of advertisements it aired during the delayed ceremony, and cutting 38% of the closing ceremony.[290][291][292]
NBC also received criticism for an alleged pro-American bias[293][294][295][296] despite such bias being far less than other national Olympic broadcasters such as Canada and Russia,[297][298] and for various comments made by commentators during the Olympics in 2016[299][300][301][302][303] and in the opening ceremony of the 2012 Olympics.[304][305][306][307][308]
Olympics Triplecast
Even before the 1992 Summer Olympics started, many criticized the business model. On July 16, nine days before the Opening Ceremony, one Philadelphia Inquirer writer called it "the biggest marketing disaster since New Coke".[309] The Triplecast was deemed by The New York Times "sports TV's biggest flop" and that NBC and Cablevision were "bereft in sanity" in operating it.[310] By 1994, it was referred to as "the Heaven's Gate of television"[311] Albert Kim, the editor of Entertainment Weekly, went on National Public Radio and called it "an unmitigated disaster for NBC".[312] It was a loss of about $100 million (half of which was covered by Cablevision under agreement) for the two parties. It also shaped NBC's strategies in the coverage of future Olympics.
The Premiership
In 2000, ITV took over terrestrial broadcasting rights the highlights of the English Premier League, following a bidding war against its rival and long-time rights holder, the BBC (known for broadcasting its similar show Match of the Day) at a reported cost of £183 million to commence at the start of the 2001–02 Premier League season.[313] The first show aired at 7pm on 18 August 2001[314] was watched by a peak figure of 5 million viewers, in comparison to The Weakest Link which drew an average of 7 million when shown on rival channel BBC One at the same time.[315] The channel suffered their worst Saturday night ratings for five years, when an average of 3.1 million viewers watched The Premiership.[316] After two months, figures had not greatly improved: only 4.6 million viewers tuned in, and the 7pm slot was a clear failure. The decision was made in early October 2001 to shift The Premiership from its original slot to a permanent later time of 10:30pm, from 17 November.[317] Not helped was the media and football critics – most notably the Daily Mirror – were outspoken about the programme's highlights. Out of the 70 minutes on air, the first show included only 28 minutes of action, compared to the average of 58 minutes on MotD the previous season.[318] At the end of its contract run in May 2004, rights for the league were sold back to the BBC.[319]
Thursday Night Football
Throughout its decade-plus run, the package of National Football League games have been subjected to a barrage of criticism. Among the controversies were the hiring of Bryant Gumbel as its first play-by-play announcer,[320] difficulties in getting NFL Network onto cable providers,[321] poor quality of the games,[322][323] a uniform scheme that caused great difficulty for those with color blindness to tell teams apart,[324] disruption to the flow of the league's weekly schedule (the league is forbidden under federal law from televising games on Friday or Saturday for most of the regular season) in a way that potentially puts players at greater risk of injury,[325] and a perception that the package saturates the market with NFL products and was thus driving down the viewership of the league's Sunday and Monday games. On at least one occasion, the league has reportedly considered ending the package after its current contracts expire.[326]
XFL on NBC, XFL on TNN and XFL on UPN
The three television programs covering the XFL are generally treated as one for the purposes of worst television show lists. The series, the subject of Brett Forrest's book Long Bomb: How the XFL Became TV's Biggest Fiasco, ranked #3 on the 2002 TV Guide list of worst TV series of all time, #2 on ESPN's list of biggest sports flops, #21 on TV Guide's 2010 list of the biggest television blunders of all time, and #10 on Entertainment Weekly's list of the biggest bombs in television history.[327][328][329] Among its problems were a series of low-scoring and unexciting games, the involvement of Vince McMahon and the World Wrestling Federation, an emphasis on tawdry stunts in the vein of WWF's Attitude Era, a particularly poor casting choice in which Jerry "The King" Lawler was hired as a color analyst despite his near-total lack of knowledge of or interest in football, disagreements between WWF and NBC over the direction of the league's presentation, generally inferior talent (only a few of the players would go on to make an impact in the National Football League or had done so already), minimal sports media coverage outside of the networks carrying it, and even a possible involvement of the Sports Illustrated cover jinx. Despite the league's failure, both of its co-founders would try again nearly two decades later: McMahon with another XFL in 2020, and NBC's Dick Ebersol with the Alliance of American Football in 2019. The AAF was better-received despite underfunding and internal squabbles that led to the league's demise before the end of its only season. The rebooted XFL, which discarded much of the Attitude Era gimmickry but revived much of its all-access television presentation on ESPN and Fox, was also better received.

Talk/chat and discussion showsEdit

The Chevy Chase Show
Television critic Ken Tucker of Entertainment Weekly gave the show an F letter grade, and criticized the show for having "the gall to rerun a taped comedy bit he'd aired in the first week of his show" during the show's second week.[330] Tucker also noted that "the audience that fills Hollywood's new Chevy Chase Theatre has steadily turned into the worst-behaved crowd in late-night television; they hoot and yell and cheer over whatever pitiful chatter Chase is attempting to wring out of a luckless guest."[330] TIME panned the show: "Nervous and totally at sea, Chase tried everything, succeeded at nothing."[331] The magazine also criticized Chase for having "recycled old material shamelessly", taking pratfalls, and even pleading with the audience to stand up and dance in their seats.[331] The show ranked 16th on TV Guide's list of worst television shows and the same position on its list of biggest television blunders; Fox chairwoman Lucie Salhany described the experience of watching it as "uncomfortable and embarrassing."[332][333] After drawing half of the number of viewers promised, Fox dumped the show to save both its own stations' ratings and Chase's reputation.[333]
The Jeremy Kyle Show
British tabloid talk show which presented family disputes and the like. Often accused of treating its guests in an exploitative way, it was permanently scrapped in May 2019 when a guest died a week after appearing and failing a lie detector test on the show, apparently taking his own life.[334][335]
The Jerry Springer Show
The trash TV show topped TV Guide magazine's 2002 list of "The Worst TV Shows Ever".[336] The phrase "Jerry Springer Nation" began to be used by some who see the program as being a bad influence on the morality of the United States.[337]
The Magic Hour
Soon after its debut, the series was panned by critics citing Earvin "Magic" Johnson's apparent nervousness as a host, his overly complimentary tone with his celebrity guests, and lack of chemistry with his sidekick, comedian Craig Shoemaker. The series was quickly retooled with Shoemaker being relegated to the supporting cast (and eventually fired for publicly stating the show was a disaster)[338][339] which included comedian Steve White and announcer Jimmy Hodson. Comedian and actor Tommy Davidson was brought in as Johnson's new sidekick and Johnson interacted more with the show band leader Sheila E. The format of the show was also changed to include more interview time with celebrity guests.[340][341] One vocal critic of The Magic Hour was Howard Stern, who was later booked as a guest for one episode as part of a stunt to raise the show's ratings.[342]
Maury
This tabloid talk show hosted by Maury Povich was dubbed by USA Today columnist Whitney Matheson as "the worst show on television" and "miles further down the commode than Jerry Springer."[343]

Variety/sketch comedy showsEdit

The 1/2 Hour News Hour
Fox News Channel's satirical news comedy show was criticized for its obvious intent to imitate Comedy Central's The Daily Show from a more politically conservative slant. The show's initial two episodes received generally poor reviews.[344] MetaCritic's television division gave The 1/2 Hour News Hour pilots a score of 12 out of 100,[345] making it the lowest rated television production ever reviewed on the site.[346] Business Insider ranked it #1 on its list of "The 50 worst TV shows in modern history, according to critics".[347]
Australia's Naughtiest Home Videos
The series was cancelled by its network midway through its first airing. Kerry Packer, Australian media magnate and owner of the broadcaster Nine Network, saw the show while out at dinner with friends, and reportedly phoned Nine central control personally, ordering them to "Get that shit off the air!"[348] The network complied and immediately replaced it with reruns of Cheers, citing "technical difficulties." Packer arrived at the network the next day and again referred to the show as "disgusting and offensive shit." The show itself largely consisted of videos involving crude sexual content interspersed with off-color jokes from the show's host, former 2MMM morning host "Uncle" Doug Mulray. The show would not be seen in its entirety until 2008, three years after Packer's death.[349]
Ben Elton Live From Planet Earth
Live From Planet Earth debuted on Channel Nine on 8 February 2011, in the 9:30 pm timeslot. During the broadcast of the first episode, reaction on Twitter was hostile, with many users speculating the show would be axed.[350] Reviews of the first episode were largely negative. Colin Vickery of the Herald Sun called it "an early contender for worst show of the year", and Amanda Meade of The Australian called it "a screaming, embarrassing failure".[351] The Age's Karl Quinn stated there was "more to like than dislike" about the show.[352]
Horne & Corden
This was a sketch show written by and starring James Corden and Matthew Horne, following their tenure in the hugely successful sitcom Gavin & Stacey. Unlike the latter, the show garnered largely negative reviews in the press. The show was cancelled, and Corden stated that the sketch show was a mistake.[353]
Osbournes Reloaded
This variety show was universally panned by critics, with Roger Catlin of the Hartford Courant even going so far as to call it the "worst variety show ever"[354] and Tom Shales of The Washington Post labeling it "Must-Flee TV".[355] It was canceled after one episode, which itself was cut from 60 to 35 minutes prior to air; 26 affiliates had refused to air the first show or buried it in overnight graveyard slots, and Fox had barely convinced a group of 19 other stations to drop its plans to do the same. The Rolling Stone named it one of the 12 worst TV shows of all time.[175]
Pink Lady (also known as Pink Lady and Jeff)
The series ranked #35 on TV Guide's Fifty Worst TV Shows of All Time list. The series, which featured Japanese duo Pink Lady struggle awkwardly through American disco hits and sketch comedy (the duo spoke very little English), was moved to the Friday night death slot after one episode and killed off after five episodes. (A sixth episode was unaired at the time but later included in a DVD release.)[356]
Rosie Live
This NBC variety special hosted by comedian and activist Rosie O'Donnell on the day before Thanksgiving 2008 received almost universally negative reviews from critics. The Los Angeles Times critic Mary McNamara wrote, "For those of us who are, and remain, Rosie fans, who think The View will never quite recover from her departure, who think her desire to resurrect the variety show was, and is, a great idea, disappointment does not even begin to describe it."[357] TV Guide critic Matt Roush panned the show as "dead on arrival,"[358] while Variety wrote "If Rosie O'Donnell and company were consciously determined to strangle the rebirth of variety shows in the crib, they couldn't have done a better job of it than this pre-holiday turkey."[359] The show had been cleared for a tentative January 2009 launch as a regular series, but the show's poor reception led to the cancellation of those plans.
Ryantown
Ryantown was named as one of the "Top 10 Worst Irish TV Programmes" by the Irish Independent and host Gerry Ryan was later to admit that it was all horribly "half-baked" and "should have been taken off the air after a few shows".[360]
Saturday Night Live with Howard Cosell
Saturday Night Live's director Don Mischer remembers the show as hectic and unprepared, and has recalled one particular episode wherein executive producer Roone Arledge discovered that Lionel Hampton was in New York, and invited the musician to appear on the show an hour before the show was set to go on the air.[361] The show fared poorly among critics and audiences alike, with TV Guide calling it "dead on arrival, with a cringingly awkward host."[362] Alan King, the show's "executive in charge of comedy," later admitted that it was difficult trying to turn Cosell into a variety show host, saying that he "made Ed Sullivan look like Buster Keaton."[362] Saturday Night Live with Howard Cosell was canceled on January 17, 1976, after only 18 episodes.[361] A year later, in 1977, the NBC sketch show Saturday Night finally got permission to be named Saturday Night Live due to the cancellation of this version of Saturday Night Live and hired many cast members who worked on the ABC version (the most notable being Bill Murray, who was hired after the departure of Chevy Chase).
The Tom Green Show
This comedy show written by and starring controversial Canadian comedian Tom Green was always met with strong criticism and controversy. In 2002, it was ranked #41 on TV Guide's 50 Worst TV Shows of All Time list.[363] In 2001, Green also produced the film Freddy Got Fingered, which featured a similar style of humor and is also considered one of the worst films of all time.
The White Heather Club
BBC Scotland show featuring traditional Scottish songs and dances usually performed in kilts, which ran from 1958 to 1968. Although popular in its day, and in some respects competently made, it put forward a couthy tartanised version of Scotland which some found very dated and even an embarrassment by the late 1960s. (See Tartanry.) The Penguin TV Companion in 2006 voted The White Heather Club one of the 20 worst TV shows ever. Jeremy Paxman cited The White Heather Club as evidence that there was no "Golden Age" of British television at the 2007 Edinburgh International Television Festival's James MacTaggart Memorial Lecture.[364]
The Wilton North Report
Almost from the outset, creative differences occurred between The Wilton North Report's writing team, executive producer Barry Sand, and hosts Phil Cown and Paul Robins. The hosts thought the writers' material was too sophisticated for mass audiences and frequently not very funny; the writers thought Cowan and Robins were less than erudite and felt uncomfortable writing for them. Sand tried to make peace between the hosts and writers, seeking material that Cowan and Robins would feel comfortable with yet encouraging the hosts to town down their shrill delivery. Pre-debut rehearsals did not impress Sand nor Fox executives, who decided on November 29 to push back Wilton North's premiere, which had been scheduled for the next night, to allow the crew extra time to gel (the hosts and writers had been together for not even a week). The delay also meant a retooling of the show, beginning with Sand's scrapping of the opening news review segment; Sand believed it did not mesh with Cowan and Robin's friendly approach,[365] while Fox objected to its crude humor.[366] By the time Wilton North did finally reach the air on December 11,[367] its own cast and crew would have difficulty articulating what the show was even trying to do. The on-air product was met with general derision from critics; Clifford Terry of the Chicago Tribune said the show took a smug, studious approach to its subject material,[368] while Ken Tucker of the Philadelphia Inquirer thought the "video version of Spy magazine" lacked "genuinely amusing rudeness."[369] Later episodes of Wilton North would see a greater reliance on long-form videos and feature reporting, with such examples including a report presented by Aron Ranen on a dominatrix that specialized in corporal punishment, as well as a feature on a high school basketball team in South Carolina that hadn't won a game in five years (though they pulled off a win when a Wilton North crew filmed them in action). The idea was to have Cowan and Robins generally serve as presenters and offer comments on what was being shown. Staff writer and commentator Paul Krassner would also be on hand to introduce and discuss "underground videos" with the hosts. Krassner, in what he would later term a "practice" segment, discussed the highlights of 1987 with Cowan and Robins on the January 1 broadcast, with the possibility that such analyses would become permanent the following week (a possibility Krassner was thrilled about doing, as he would recall in a February 1988 Los Angeles Times piece about his time at Wilton North).[365] By this time, however, Fox's affiliates grew restless and demanded that the show be cancelled immediately; Fox would announce Wilton North's cancellation on January 5, 1988, with network president Jamie Kellner calling the show "a bit too ambitious."[365] The show's 21st and final episode would air on January 8.

See alsoEdit

ReferencesEdit

  1. ^ a b Hofstede (2004), p. 85-87
  2. ^ "No Grown-Ups!". The Baltimore Sun. October 2, 1994. Retrieved February 12, 2018.
  3. ^ Copeland, Brandon (December 22, 1994). "Teen Thursday". Herald & Review. Retrieved February 12, 2018.
  4. ^ Kenneth R. Clark (August 15, 1994). "Mtv's 'Brothers Grunt' Pushes Cartoon Envelope – Orlando Sentinel". Articles.orlandosentinel.com. Retrieved August 1, 2013.
  5. ^ Solomon, Charles (August 15, 1994). "'Brothers Grunt' a Reason to Say 'Ugh'". Los Angeles Times.
  6. ^ Graham, Renee (September 25, 1994). "Competitors pick up on MTV's beat". The Boston Globe. Retrieved February 12, 2018.
  7. ^ Hall, Steve (August 14, 1994). "MTV hits a new low with animated 'Brothers Grunt'". The Indianapolis Star. Retrieved February 12, 2018.
  8. ^ Prescott, Jean (July 31, 1999). "MTV attempts to bring real life to animated series". Knight Ridder. The Pantagraph. Retrieved February 14, 2018.
  9. ^ Beard, William; White, Jerry (2002). North of Everything: English-Canadian Cinema Since 1980. University of Alberta Press. p. 63. ISBN 088864390X.
  10. ^ Bruns, Roger (2008). Icons of Latino America: Latino Contributions to American Culture, Vol. 1. Greenwood Icons. p. 247. ISBN 0313340870. In addition to the Frito Bandito, other [Latino] caricatures such as Bucky & Pepito, an animated cartoon series that appeared in the late 1950s, came under fire.
  11. ^ Terrace, Vincent (2012). Encyclopedia of Television Shows, 1925 through 2010 (2nd ed.). McFarland & Company. p. 143. ISBN 0786464771.
  12. ^ Sam Singer and Hanna-Barbera's "Sinbad Jr." on Records|Cartoon Research
  13. ^ Beck, Jerry (July 14, 2012). "Courageous Cat Returns!". Cartoon Brew. Archived from the original on October 6, 2014. Retrieved March 20, 2015.
  14. ^ "He's Not Sam-tastic". tralfaz.blogspot.com. January 10, 2015. Retrieved February 17, 2018.
  15. ^ Beck, Jerry (September 27, 2007). "Bucky & Pepito take a Cartoon Dump". Cartoon Brew. Retrieved October 19, 2008.
  16. ^ a b Marill, Alvin H. (2011). Television Westerns: Six Decades of Sagebrush Sheriffs, Scalawags, and Sidewinders. Scarecrow Press. p. 148. ISBN 0810881322.
  17. ^ Perlmutter, David (2014). America Toons In: A History of Television Animation. McFarland & Company. p. 111. ISBN 0786476508.
  18. ^ Erickson, Hal (2005). Television Cartoon Shows: An Illustrated Encyclopedia, 1949 Through 2003 The Shows A-L. McFarland & Company. ISBN 0786422556.
  19. ^ Ask the Universe For What - cartoondump on YouTube
  20. ^ Rammairone, Nerina (August 31, 2004). "Siegfried and Roy's Troubled Toon". TV Guide. Retrieved September 9, 2013.
  21. ^ a b Tucker, Ken (August 26, 2004). "Father of the Pride". Entertainment Weekly. Retrieved February 9, 2018.
  22. ^ a b Baird, Kirk (August 30, 2004). "Animated approach: Adult content a hot topic as 'Father of the Pride' premieres". Las Vegas Sun. Retrieved February 9, 2018.
  23. ^ Atkinson, Claire (September 6, 2004). "'Father of Pride' Loses Family Backing". Advertising Age. Retrieved February 9, 2018.
  24. ^ Smith, Sid (August 31, 2004). "`Father of the Pride' too risque for kids, too dumb for adults". Chicago Tribune. Retrieved February 3, 2020.
  25. ^ Pierce, Scott D. (August 31, 2004). "'Father of Pride' is back of pack". The Deseret News. Retrieved February 3, 2020.
  26. ^ Goodman, Tim (August 31, 2004). "Let's hope 'Father of the Pride' is on the road to extinction". SFGate. Retrieved February 9, 2018.
  27. ^ Bianculli, David (August 30, 2004). "'PRIDE'? TRY 'HUMILIATION' Crude gags litter this show". New York Daily News. Retrieved February 9, 2018.
  28. ^ Staff (November 3, 2004). "NBC said pulling 'Father of the Pride'". CNN Money. Retrieved February 3, 2020.
  29. ^ Adalian, Josef (November 1, 2004). "NBC swallows its toon 'Pride'". Variety. Retrieved September 9, 2013.
  30. ^ Harris, Will (August 11, 2005). "Father of the Pride: The Complete Series". PopMatters. Retrieved February 3, 2020.
  31. ^ Gay, Verne (November 18, 2017). "TV turkeys: The worst shows of the 21st century". Newsday. Retrieved February 9, 2018.
  32. ^ Masters, Kim (January 13, 2010). "Zucker's Flops". The Daily Beast. Retrieved February 9, 2018.
  33. ^ Longbridge, Chris (October 1, 2017). "14 of the most expensive flops in TV history". Digital Spy. Hearst Magazines UK. Retrieved February 9, 2018.
  34. ^ LoBrutto, Vincent (2018). TV in the USA: A History of Icons, Idols, and Ideas. Greenwood Publishing. p. 102. ISBN 1440829721.
  35. ^ Hibberd, James (November 2003). "Spike Retooling Its Toon Strategy". Television Week. Archived from the original on June 3, 2004. Retrieved December 21, 2010.
  36. ^ Owen, Rob (June 22, 2003). "Cartoons for guys premiere on Spike TV". Pittsburgh Post-Gazette. Retrieved February 19, 2018.
  37. ^ Solomon, Charles (June 26, 2003). "'Toons not fit for an adult". Los Angeles Times. Retrieved February 19, 2018.
  38. ^ Grimm, Bob (June 30, 2005). "Now Showing at Home". Tucson Weekly. Retrieved February 19, 2018.
  39. ^ a b Hughes, Josiah (March 21, 2017). "'Ren & Stimpy' Movie Rejected at Paramount". Exclaim!. 1059434 Ontario Inc. Retrieved February 19, 2018.
  40. ^ Miller, Randy (July 17, 2006). "Ren & Stimpy: The Lost Episodes". DVD Talk. Retrieved May 8, 2016.
  41. ^ Schimkowitz, Matt (June 3, 2013). "No, Sir, I Don't Like It: The Misfire That Was 'Ren and Stimpy's Adult Party Cartoon'". Splitsider. Archived from the original on February 20, 2018. Retrieved February 18, 2018.
  42. ^ Hopkins, Evan (January 8, 2018). "Cartoon Reboots Fans Loved and Hated". Comic Book Resources. Retrieved February 19, 2018.
  43. ^ Wojnar, Jason (February 19, 2018). "20 Actors Who Completely Disappeared After Their Shows Flopped". Screen Rant. Valnet Inc. Retrieved February 19, 2018.
  44. ^ Serafino, Jay (August 11, 2016). "11 Stupefying Facts About The Ren & Stimpy Show". Mental Floss. Retrieved February 19, 2018.
  45. ^ Lyons Partnership v. Ted Giannoulas, 179 F.3d 384, 386 (5th Cir. 1999), citing Chava Willig Levy, "The Bad News About Barney", Parents, Feb. 1994, at 191–92 (136–39).
  46. ^ Mitchell, W.J.T. (1998). "Chapter 37: Why Children Hate Dinosaurs". The Last Dinosaur Book: The Life and Times of a Cultural Icon. University of Chicago Press. ISBN 0-226-53204-6.
  47. ^ Eames, Tom (September 2, 2016). "7 outrageously shocking TV shows that definitely wouldn't get made today". Digital Spy. Retrieved June 9, 2020.
  48. ^ Staff (February 15, 2011). "Gay teletubby to Rastamouse: top five children's TV controversies". The Daily Telegraph. Archived from the original on February 19, 2011. Retrieved June 9, 2020.
  49. ^ Whatever Happened to the Minipops? Documentary, 2005.
  50. ^ Deans, Jason (August 21, 2006). "The 50 worst ever UK television shows?". The Guardian. Retrieved June 9, 2020.
  51. ^ Hogan, Michael (December 30, 2019). "Why the Noughties were the last golden age of truly terrible television". The Telegraph. Retrieved June 9, 2020.
  52. ^ "People's Choice Award Winners: 1986". PCAvote.com. Retrieved September 30, 2010.
  53. ^ The Modesto Bee
  54. ^ Lee Margulies (November 20, 1985). "From The Serene to the Ridiculous". L.A. Times. Retrieved February 3, 2012.
  55. ^ Barbara Holsopple (November 21, 1985). "Dynasty II: Another Big Soap That Just Doesn't Wash". Pittsburgh Press. Retrieved February 3, 2012.
  56. ^ Brooks, Tim & Marsh, Earle. The Directory To Prime Time TV Shows – 8th Edition, Ballantine Books, 2003.
  57. ^ "SALUTING STANWYCK: A LIFE ON FILM: 'When I'm Doing a Role, a Good Role, I'm Being Someone Other Than Me...'". Retrieved December 18, 2016.
  58. ^ Madsen, Axel (1994). Stanwyck. New York City, USA: HarperCollins. pp. 357–359. ISBN 0-595-19398-6.
  59. ^ "Heston Talks Of Many Things Including 'The Colbys'". Retrieved December 18, 2016.
  60. ^ Cop Rock|Television Academy Interviews
  61. ^ "The Worst TV Shows Ever". cbsnews.com. July 12, 2002. Retrieved August 28, 2008.
  62. ^ "ABC Cancels 'Cop Rock'". The New York Times. November 30, 1990. Retrieved August 28, 2008.
  63. ^ Outstanding Original Music And Lyrics Nominees/Winners 1991 Emmy Awards|Television Academy
  64. ^ Weinraub, Bernard (November 6, 1991). "A Series Makes the Starting Gate". The New York Times. Retrieved August 28, 2008.
  65. ^ Tucker, Ken (June 4, 2004). "Flops 101: Lessons From The Biz". ew.com. Retrieved August 28, 2008.
  66. ^ Kaye, Jeff (September 22, 1992). "The BBC's Stiff Upper Lip Quivers". LA Times. Retrieved August 29, 2010.
  67. ^ Trouble At The Top: Fool's Gold – a retrospective of the Eldorado fiasco broadcast on BBC2 in 2002
  68. ^ a b Gilman, Greg (May 20, 2013). "Hollywood's Disabled Actors Protest NBC's 'Ironside' Casting – When Is It Their Turn?". The Wrap. Retrieved February 2, 2020.
  69. ^ Villarreal, Yvonne (September 13, 2013). "Blair Underwood stars in remake of 'Ironside'". Los Angeles Times. Retrieved February 2, 2020.
  70. ^ Genzlinger, Neil (October 1, 2013). "Disabled, but Still Dangerous". The New York Times. Retrieved February 2, 2020.
  71. ^ LeChevallier, Mike (October 2, 2013). "TV Review: Ironside: Season One". Slant Magazine. Retrieved February 2, 2020.
  72. ^ Tara Aquino; et al. (December 21, 2013). "The Worst TV Shows of 2013". Complex. Retrieved February 2, 2020.
  73. ^ Pennington, Gail (September 6, 2013). "The best and worst of fall TV". St. Louis Post-Dispatch. Retrieved February 2, 2020.
  74. ^ Goodman, Tim (October 2, 2013). "Ironside: TV Review". The Hollywood Reporter. Retrieved February 2, 2020.
  75. ^ Genevieve Valentine; et al. (December 12, 2013). "The worst TV of 2013". The A.V. Club. Retrieved February 2, 2020.
  76. ^ Staff (December 18, 2013). "Must miss TV: The 13 worst shows on television this year". New York Post. Retrieved February 2, 2020.
  77. ^ Staff (December 5, 2013). "5 Worst Shows of 2013". Rolling Stone. Retrieved February 2, 2020.
  78. ^ Blanco, Robert (December 29, 2013). "Year in review: TV channeled the good, 'Bad' and ugly". USA Today. Retrieved February 2, 2020.
  79. ^ Martinez, Edecio (January 19, 2011). "Is MTV's "Skins" About to Break Child Pornography Laws?". CBS News. Retrieved February 3, 2020.
  80. ^ Stelter, Brian (January 19, 2011). "A Racy Show With Teenagers Steps Back From a Boundary". The New York Times. Retrieved February 3, 2020.
  81. ^ Mandell, Nina (January 19, 2011). "MTV show 'Skins' may be in hot water for alleged child pornography, depictions of teen drug use". New York Daily News. Retrieved February 3, 2020.
  82. ^ Nudd, Tim (January 24, 2011). "MTV's 'Skins' just too much for advertisers?". Adweek. Retrieved February 3, 2020.
  83. ^ Eng, Joyce (January 22, 2011). "Wrigley, H&R Block Pull Ads from Skins". TV Guide.
  84. ^ Staff (January 24, 2011). "Schick is Sixth Company to Pull Ads from 'Skins'". The Hollywood Reporter.
  85. ^ Schuker, Lauren A.E. (January 25, 2011). "MTV's 'Skins' Loses More Advertisers". Wall Street Journal. Retrieved January 26, 2011.
  86. ^ Hibberd, James (June 9, 2011). "MTV cancels controversial 'Skins'". ew.com. Retrieved June 9, 2011.
  87. ^ Ayres, Tom (June 9, 2011). "'Skins' US axed by MTV after one season". Digital Spy. Retrieved January 27, 2012.
  88. ^ "The Sex Factor". Irish Independent. October 7, 2008. Retrieved November 16, 2008.
  89. ^ "Dáil Éireann - Volume 305 - 18 April 1978". Dáil Éireann. April 18, 1978. Archived from the original on June 7, 2011. Retrieved November 16, 2008.
  90. ^ "Scannal Archive". RTÉ. Retrieved November 16, 2008.
  91. ^ "Factual Programming". RTÉ Television Sales. Archived from the original on October 30, 2008. Retrieved November 16, 2008.
  92. ^ "The worst Irish TV shows EVER!". Irish Independent. October 28, 2006. Retrieved November 16, 2008.
  93. ^ TODAY SHOW 1979 - SUPERTRAIN on NBC by MUSICOM PRODUCTIONS on YouTube
  94. ^ Hofstede, pp. 162–164
  95. ^ Will (January 31, 2010). "7 Of The Most Expensive Flops In Television History". Business Pundit. Retrieved February 1, 2010.
  96. ^ "No Heroes". February 28, 2014. Retrieved March 1, 2014.
  97. ^ Kibble-White, Graham (May 2001). "Little England". offthetelly.co.uk. Archived from the original on March 5, 2009. Retrieved December 19, 2013.
  98. ^ Alessandro Stanley (October 18, 2007). "Singing in the Casino? That's a Gamble". New York Times. Retrieved October 24, 2007.
  99. ^ Diane Werts (October 18, 2007). "Review: CBS' Viva Laughlin a train wreck". Newsday. Archived from the original on October 20, 2007. Retrieved October 30, 2007.
  100. ^ a b Beaudoin Jr., Joe (January 26, 2020). "The Cautionary Tale of Galactica 1980: A 40-Year Retrospective". Medium. Retrieved June 9, 2020.
  101. ^ a b Monetti, Rich (May 15, 2017). "Richard Hatch Turned One Season of 'Battlestar Galactica' into a Lifetime". Futurism. Retrieved February 6, 2019.
  102. ^ a b Golder, Dave (October 9, 2012). "Top 25 Worst Sci-Fi And Fantasy TV Shows Ever". GamesRadar+. Archived from the original on March 23, 2017. Retrieved February 8, 2018.
  103. ^ Pedersen, Erik (February 7, 2017). "Richard Hatch Dies: 'Battlestar Galactica's Captain Apollo Was 71". Deadline. Retrieved February 6, 2019.
  104. ^ Jackson, Gordon (August 31, 2015). "The Most Ill-Advised Continuations of Classic Science Fiction and Fantasy TV Shows". io9. Retrieved February 8, 2018.
  105. ^ Pinchefsky, Cynthia (February 7, 2017). "Richard Hatch, star of Battlestar Galactica, dies at 71". Syfy. Retrieved February 8, 2018.
  106. ^ Martin, Dan (June 26, 2009). "The Plan: a Cylon's-eye view on Battlestar Galactica". The Guardian. Retrieved February 8, 2018.
  107. ^ Thompson, Luke Y. (February 8, 2017). "Appreciating Richard Hatch and the Underrated Battlestar Galactica Movie". Nerdist. Retrieved February 8, 2018.
  108. ^ Hofstede, pp. 87–90
  109. ^ John Javna (1987). The Best of Science Fiction TV: the critics' choice. New York: Harmony Books. pp. 76-77. ISBN 0517566508.
  110. ^ "Baywatch dubbed "worst TV import"". BBC News. November 25, 2004. Retrieved October 23, 2017.
  111. ^ "The 50 Worst TV Shows of All Time?". Vevmo.com. Archived from the original on February 5, 2010. Retrieved August 1, 2013.
  112. ^ 'The Powers of Matthew Star': A cute, 80s sci-fi/fantasy diversion|Drunk TV
  113. ^ Millar, Paul (April 24, 2011). "New 'Doctor Who' kicks off with 6.5m". Digital Spy. London: Hachette Filipacchi UK. Retrieved April 24, 2011.
  114. ^ Garrett, Daniel (April 24, 2011). "Viewers unimpressed by Don't Scare the Hare". ATV Today. ATV Network. Retrieved April 24, 2011.
  115. ^ Shelley, Jim (April 25, 2011). "Don't Scare the Hare gameshow was dull". Daily Mirror. London: Trinity Mirror. Retrieved April 25, 2011.
  116. ^ "TV review". The Stage. April 27, 2011. Retrieved May 1, 2011.
  117. ^ Anson, John (May 13, 2011). "Review: Don't Scare the Hare, BBC1". Lancashire Evening Post. Archived from the original on September 21, 2012. Retrieved May 14, 2011.
  118. ^ Fletcher, Alex (May 6, 2011). "Friday Fiver: Weirdest ever TV gameshows". Digital Spy. London. Retrieved May 30, 2011.
  119. ^ Miller, Paul (May 1, 2011). "'Doctor Who' audience slips to 5.4m". Digital Spy. Retrieved May 1, 2011.
  120. ^ a b Plunkett, John (May 16, 2011). "FA Cup final nets 8m viewers". The Guardian. London: Guardian Media Group. Retrieved May 16, 2011.
  121. ^ Garrett, Daniel (May 4, 2011). "BBC changing Saturday evening schedule". ATV Today. ATV Network. Retrieved May 30, 2011.
  122. ^ Darvill, John (May 13, 2011). "Don't Scare The Hare to be axed by the BBC after just three episodes air!". Telly Mix. Retrieved June 4, 2011.
  123. ^ "BBC's Hare set for axe as viewers switch off". Broadcast Now. May 12, 2011. Retrieved June 4, 2011.
  124. ^ Stevenson, Seth (September 12, 2013). "The 57,600 Seconds I Spent at the Million Second Quiz". Slate. Retrieved May 21, 2017.
  125. ^ a b Saraiya, Sonia (September 16, 2013). "Million Second Quiz – Week of September 9". The A.V. Club. Retrieved January 28, 2015.
  126. ^ Lowry, Brian (September 9, 2013). "TV Review: The Million Second Quiz". Variety. Retrieved June 17, 2017.
  127. ^ Hale, Mike (September 20, 2013). "Why 'Million Second Quiz' Didn't Work: A Multiple-Choice Answer". The New York Times. The New York Times Company. Retrieved June 16, 2017.
  128. ^ Bibel, Sara (September 19, 2013). "Champion Crowned on Finale of NBC's The Million Second Quiz". TV by the Numbers (Press release). Zap2it.
  129. ^ Oldenburg, Ann (September 20, 2013). "Million Second Quiz wraps with $2.6 million winner". USA Today. Gannett Company. Retrieved October 5, 2014.
  130. ^ Cheggers outrage is just skin-deep The Guardian, 11th June 2000. Retrieved 2010-02-10.
  131. ^ "Channel 5 criticised in Commons". BBC News. June 13, 2000. Retrieved February 10, 2010.
  132. ^ Naked Keith Chegwin hits the heights of 'memorably rotten' TV The Guardian, 22nd August 2006. Retrieved 2010-02-10.
  133. ^ "Keith Chegwin Interview". Digital Spy. November 20, 2007. Retrieved October 28, 2013.
  134. ^ Ben Quinn (October 27, 2006). "Racist stereotypes 'make the worst TV'". The Telegraph. London. Archived from the original on December 12, 2007.
  135. ^ Davis, Alex (March 15, 2012). Beware the Ides of March: Shafted Archived 2012-05-22 at the Wayback Machine. Buzzerblog.com. Retrieved March 20, 2012.
  136. ^ "Brideshead Revisited or Celebrity Wrestling: the best and worst of ITV" The Guardian, 22 September 2015. Retrieved 24 September 2015.
  137. ^ Hofstede, David (2004). What Were They Thinking: The 100 Dumbest Events in Television History. Back Stage Books. pp. 13–14. ISBN 0-8230-8441-8.
  138. ^ Clark, Rocky (July 1, 1951). "Tele-Views: 'WHO'S WHOSE' GONE". The Bridgeport Post (Connecticut). p. 19. Retrieved July 10, 2018.
  139. ^ Wolters, Larry (June 28, 1951). "BIGGEST QUIZ ON WHO'S WHOSE: WHY BOTHER?". Chicago Tribune. p. W6. Retrieved July 10, 2018.
  140. ^ "TV Critic Pleads for Mollie [sic] Goldberg's Return". The Wisconsin Jewish Chronicle. AJP. July 20, 1951. p. 3. Retrieved July 10, 2018.
  141. ^ Kantor, Jonathan H. (October 22, 2017). "TV Shows that Never Made it Past the Pilot". Screen Rant. Retrieved June 10, 2020.
  142. ^ "Who's Was". Weekly Variety. July 4, 1951. p. 32. Retrieved July 10, 2018.
  143. ^ "Television: Inspiring Post-Mortem". Time. February 3, 1961. Archived from the original on February 29, 2012. Retrieved October 11, 2009. (subscription required)
  144. ^ "Television: The Season". Time. March 31, 1961. Archived from the original on February 20, 2016. Retrieved October 11, 2009. (subscription required)
  145. ^ Corry, John (January 13, 1987). "DEBUT OF 'MORNING PROGRAM' ON CBS". The New York Times.
  146. ^ Zoglin, Richard (January 26, 1987). "Video: Something To Embarrass Everyone". TIME.com.
  147. ^ Terry, Clifford. "'Morning ' Is a Real Yawner'". The Chicago Tribune. January 15, 1987. Retrieved 2014-04-04.
  148. ^ a b Zuckerman, Laurence (October 12, 1987). "Video: An Embarrassing Failure". TIME.com.
  149. ^ Williams, Mary Elizabeth (May 28, 2015). "How the altruism porn of "The Briefcase" highlights America's twisted relationship with its poor". Retrieved May 31, 2015.
  150. ^ Wagmeister, Elizabeth (April 28, 2015). "'The Biggest Loser' Creator Brings New Reality Show 'The Briefcase' to CBS". Variety. Retrieved May 31, 2015.
  151. ^ a b Holloway, Kali (May 30, 2015). "The Hunger Games: New CBS reality show exploits poor families by making them grovel for $101,000". Archived from the original on May 31, 2015. Retrieved May 31, 2015.
  152. ^ "The Biggest Loser creator pits poor families against one another for briefcase full of cash". news.com.au. May 5, 2015. Retrieved May 31, 2015.
  153. ^ Andreeva, Nellie (April 28, 2015). "CBS Sets 'The Briefcase' Reality Series From 'The Biggest Loser' Creator". Retrieved May 31, 2015.
  154. ^ Tucker, Ken (May 27, 2015). "'The Briefcase': Cynical, Condescending Help for the Needy". Yahoo!. Retrieved June 4, 2015.
  155. ^ Miller, Jason (June 10, 2015). "Why The Briefcase Is the Worst Reality TV Show Ever". Time. Retrieved June 10, 2015.
  156. ^ "How to Cook like Honey Boo Boo". Fox News Channel. September 28, 2012.
  157. ^ Venutolo, Anthony. "'Here Comes Honey Boo Boo:' Revolting, or amusing? Or revoltingly amusing?". NJ.com. Retrieved August 10, 2012.
  158. ^ McGee, Ryan. "Here Comes Honey Boo Boo". AV Club. Retrieved August 10, 2012.
  159. ^ Dos Santos, Kristin. "Here Comes Honey Boo Boo: Hilarious Guilty Pleasure, or the Worst Thing Ever?". E! Online. Retrieved August 10, 2012.
  160. ^ Rhett, Joshua (April 7, 2010). "Italian-American group asks MTV to cancel Jersey Shore". FoxNews.com. Archived from the original on February 1, 2011. Retrieved November 26, 2010.
  161. ^ 'The One', ABC's newest reality bomb, Toni Fitzgerald, Media Life Magazine, July 19, 2006 Archived February 4, 2012, at the Wayback Machine
  162. ^ Canadian Idol Tops Competitive Tuesday, CTV press release, July 19, 2006
  163. ^ From bad to worse for ABC's The One Archived 2012-02-04 at the Wayback Machine, Toni Fitzgerald, Media Life Magazine, July 20, 2006
  164. ^ a b Canadian version of The One still possible: CBC executive, CBC.ca, July 28, 2006
  165. ^ CTV press release as quoted in How low can you go? Archived 2012-02-04 at the Wayback Machine, blog post by Antonia Zerbisias, July 26, 2006
  166. ^ Layfield defends new direction at CBC, Etan Vlessing, Playback, March 20, 2006
  167. ^ a b Canadian version of The One will not appear this fall, CBC.ca, August 15, 2006
  168. ^ CBC Television Fall 2006 schedule, published June 2006
  169. ^ Porter, Rick (March 9, 2018). "ABC is terrible at music shows; 'American Idol' will try to change that". Zap2It.com. Retrieved March 12, 2018.
  170. ^ Bianco, Robert (April 12, 2004). "USAToday.com There is nothing beautiful about the swan". USA Today. Retrieved May 25, 2010.
  171. ^ Sanneh, Kelefa (May 9, 2011). "New Yorker The Reality Principle". New Yorker. Retrieved May 18, 2011.
  172. ^ Hedges, Chris (2009). Empire of Illusion. New York, NY: Nation Books. p. 25. ISBN 978-1568586137
  173. ^ Douglas, Susan J. (2010). The Rise of Enlightened Sexism. New York, NY: St. Martin's Press. p. 223. ISBN 978-0-312-67392-5
  174. ^ Marwick, Alice (2010). "There's a Beautiful Girl Under All of This: Performing Hegemonic Femininity in Reality Television". Critical Studies in Media Communication.
  175. ^ a b c Sheffield, Rob; Sheffield, Rob (September 26, 2016). "12 Worst TV Shows of All Time". Rolling Stone. Retrieved October 11, 2019.
  176. ^ Daly, Sean (February 20, 2013). "Rearview mirror: The 'most sadistic reality series of the decade' is back". The New York Post. Retrieved October 7, 2016.
  177. ^ "10 Worst Reality-TV Shows Ever". Entertainment Weekly. November 29, 2010. Retrieved October 7, 2016.
  178. ^ "LeBron James makes his pick: He's going to Miami". NBA.com. Turner Sports Interactive, Inc. July 9, 2010. Archived from the original on July 11, 2010. Retrieved July 9, 2010.
  179. ^ a b Ohlmeyer, Don (July 21, 2010). "Lebron James' 'Decision' special damaging for ESPN". ESPN. Retrieved January 29, 2019.
  180. ^ Bauder, David (July 10, 2010). "Was LeBron special ESPN's deal with devil?". sportingnews.com. Associated Press. Archived from the original on February 2, 2013.
  181. ^ Wetzel, Dan (December 21, 2010). "LeBron's decisive backlash tops all stories". Yahoo! Sports. Archived from the original on December 7, 2011.
  182. ^ Kerasotis, Peter (December 25, 2011). "For Miami Heat, High Hopes but Lower Volume". The New York Times. p. SP8. Retrieved June 27, 2012.
  183. ^ Shapiro, Leonard (July 14, 2010). "Coverage of LeBron James's decision brings ESPN's integrity into question yet again". The Washington Post.
  184. ^ "Meet the person who designed the LeBron front page of the Plain Dealer". CNN. July 15, 2010.
  185. ^ "ESPN's LeBron circus good for TV ratings, bad for sports media". CNN. July 9, 2010.
  186. ^ "America's Most Disliked Athletes". Forbes. February 7, 2012.
  187. ^ "Reality TV's New Extreme: Being 'Eaten Alive' by a Giant Anaconda Snake". ABC News. November 6, 2014. Retrieved November 23, 2014.
  188. ^ Bradley, Laura (November 11, 2014). "Dear Discovery Channel: A Man Getting Eaten Alive by an Anaconda Isn't Educational". Slate.
  189. ^ a b Hibberd, James (December 8, 2014). Eaten Alive Viewers Outraged Man Wasn’t Actually Eaten Alive. Entertainment Weekly. Retrieved December 8, 2014.
  190. ^ Maglio, Tony (December 8, 2014). "Discovery's 'Eaten Alive' Sparks Viewer Outrage After Paul Rosolie Doesn't Get Eaten (Video)". The Wrap. Retrieved December 8, 2014.
  191. ^ Hines, Ree (December 8, 2014). "Outrage! 'Eaten Alive' ending leaves viewers angrier than the anaconda". NBC News. Retrieved December 8, 2014.
  192. ^ Moraes, Lisa de (December 7, 2014). "'Eaten Alive': Snake Finds Discovery Special Hard To Swallow". Deadline Hollywood. Retrieved December 8, 2014.
  193. ^ Yahr, Emily (December 8, 2014). "Discovery's 'Eaten Alive' guy isn't actually eaten alive by snake, and viewers are furious". Washington Post. Retrieved December 8, 2014.
  194. ^ "'Eaten Alive' Special Was 'Misleading,' Discovery Channel President Admits". ABC News. January 9, 2015. Retrieved February 10, 2018.
  195. ^ Blogcritics Magazine Music Review: Elvis Presley – Elvis In Concert Archived 2009-04-02 at the Wayback Machine.
  196. ^ Roy Carr and Mick Farren, Elvis: The Illustrated Record (Harmony Books, 1982).
  197. ^ For Elvis Fans Only: Press Release From Presley Estate Archived 2009-05-04 at the Wayback Machine.
  198. ^ "Wrestling's Greatest Moments: Exposed! Secrets of Pro Wrestling Revealed".
  199. ^ Modell, Josh (January 3, 2013). "The world's worst New Year's broadcast features Jamie Kennedy, Macy Gray, and trainwreck after trainwreck". The A.V. Club. Retrieved February 2, 2019.
  200. ^ Grubb, Brian (January 3, 2013). "A Local TV Station In Los Angeles Put Together The Worst New Year's Eve Show Of All Time". Uproxx. Retrieved February 2, 2019.
  201. ^ Jefferson, Cord (January 3, 2013). "The Worst New Year's Eve Broadcast In Television History Comes From LA, Obviously". Gawker. Retrieved February 2, 2019.
  202. ^ Hamilton, Kirk (January 3, 2013). "This Hilarious New Year's Eve Special Is A Class-Five Flaming Disaster". Kotaku. Retrieved February 2, 2019.
  203. ^ "KDOC's Live New Year's Eve Broadcast Goes Horribly Wrong (VIDEO)". Huffington Post. January 3, 2013. Retrieved February 2, 2019.
  204. ^ Keegan, Kayla (December 28, 2018). "The 20 Most Dramatic New Year's Eve TV Moments Ever". Good Housekeeping. Retrieved February 2, 2019.
  205. ^ Martin, Garrett (September 4, 2018). "The Funniest Tweets about Brett Kavanaugh's Supreme Court Confirmation Hearing". Paste. Retrieved February 2, 2019.
  206. ^ Grubb, Brian (January 7, 2013). "Jamie Kennedy Says His Train Wreck NYE Show Was 'Totally Supposed To Be Like That'". Uproxx. Retrieved February 2, 2019.
  207. ^ Itzkoff, Dave (January 4, 2013). "Jamie Kennedy Discusses His Memorable New Year's Eve Special". The New York Times. Retrieved February 2, 2019.
  208. ^ Abcarian, Robin; Miller, Martin (November 16, 2006). "Simpson to tell how he could have killed pair". Los Angeles Times. Retrieved November 16, 2006.
  209. ^ Bosman, Julie; Siklos, Richard (December 18, 2006). "Fired Editor's Remarks Said to Have Provoked Murdoch". New York Times. Retrieved May 7, 2009.
  210. ^ "News Corporation Cancels Simpson Book and TV Special". News Corporation. November 20, 2006. Retrieved November 20, 2006.
  211. ^ O'Connell, Michael (March 1, 2018). "Fox to Finally Air O.J. Simpson's Infamous 'If I Did It' Interview". The Hollywood Reporter. Retrieved March 1, 2018.
  212. ^ TV Guide. November 12 – 18, 2012. pg. 14.
  213. ^ David Wiegand. "Liz & Dick' review: How Lohan can you get?" San Francisco Chronicle, 11-21-2012.
  214. ^ Simon, Jeff (November 23, 2012). Reflecting on 'Sesame Street,' Lindsay Lohan and Jodi Johnston. The Buffalo News. Retrieved November 24, 2012.
  215. ^ "Liz & Dick Reviews, Ratings, Credits, and More". Metacritic. CBS Interactive. Retrieved November 26, 2012.
  216. ^ a b Hare, Breeanna (August 9, 2013). "Discovery Channel defends dramatized shark special 'Megalodon'". CNN. Retrieved January 31, 2020.
  217. ^ a b Abad-Santos, Alexander (August 6, 2013). "Shark Week Fans Furious at Discovery Channel for Megalodon Mockumentary". The Atlantic. Retrieved January 31, 2020.
  218. ^ Butler, Grant (August 6, 2014). "Shark Week's dark side: After fake documentary controversy, Discovery doubles down on its lies". Oregon Live. Retrieved January 31, 2020.
  219. ^ Sosa, Chris (August 6, 2013). "Shark Week is a Disgrace". Huffington Post. Retrieved January 31, 2020.
  220. ^ Wilcox, Christine (August 5, 2013). "Discovery's Megalodon Defense? 'We Don't Know,' Or 'We Don't Care'". Discover. Retrieved October 1, 2013.
  221. ^ Shiffman, David (August 9, 2013). "The Best and Worst of Shark Week: Good for Sharks, Bad for Science". Wired. Retrieved January 31, 2020.
  222. ^ Butler, Grant (August 8, 2013). "'The Daily Show' host John Oliver blasts Shark Week for fake megalodon documentary". OregonLive.com. Retrieved January 31, 2020.
  223. ^ Wheaton, Wil (August 5, 2013). "Discovery Channel Owes Its Viewers An Apology". wilwheaton.net. Retrieved January 31, 2020.
  224. ^ Duhaime-Ross, Arielle (August 13, 2014). "How Shark Week screws scientists". The Verge. Retrieved January 31, 2020.
  225. ^ "Capone Vault-Cracking An Unrewarding Blast". Toledo Blade.
  226. ^ (14 January 2012). The Greatest Show of All Time (That Was Never Made) Archived 2013-10-23 at the Wayback Machine, VH1
  227. ^ Warder, Robin (6 October 2012). 6 TV Shows You Won't Believe Were Actually Made, Cracked
  228. ^ (5 August 2004). ABC special shines light on failed shows, Chicago Tribune
  229. ^ Lyons, Margaret (6 January 2010). Clip du jour: 'Poochinski' is the best/worst show that never was, Entertainment Weekly
  230. ^ (2 March 1995). "This humorous TV book assures BAD time for all", Milwaukee Sentinel
  231. ^ Hofstede, pp. 204–206
  232. ^ Boba Fett Easter Egg Found on Star Wars Blu-ray - IGN
  233. ^ The Star Wars Holiday Special (1978) Animated Cartoon Special - BCDB
  234. ^ Battaglio, Stephen. "The Blunder Years", TV Guide, November 1, 2010, Pages 20–21
  235. ^ Quotes from Bon Jovi about lack of league promotion
  236. ^ "AFL on NBC Television Ratings". Arenafan.com. Retrieved December 19, 2013.
  237. ^ Quindt, Fritz (October 15, 1993). "Let's remember baseball on CBS for what it wasn't". San Diego Union-Tribune.
  238. ^ Hansen, Jeff (October 18, 1990). "CBS, ESPN made rookie mistakes during baseball season". UPI.
  239. ^ Richard Sandomir (April 17, 1992). "Sports Weekend: TV Sports; The Young McDonough Plays Ball With CBS". The New York Times. Retrieved March 19, 2012.
  240. ^ Zipay, Steve (September 29, 1995). "MEDIA More Pain for Fans". Newsday. Retrieved May 31, 2011.
  241. ^ Nidetz, Steve (August 23, 1995). "CUBS VIEWERS THROWN A CURVE BY TBN BLACKOUT". Chicago Tribune. Retrieved May 31, 2011.
  242. ^ "`Baseball Night' leaves Astros, Rangers fans on deck". Austin American-Statesman. July 14, 1995. Retrieved May 31, 2011.
  243. ^ Craig, Jack (August 22, 1995). "Cashing in, hand over fist". Boston Globe. Retrieved May 31, 2011.
  244. ^ "TICKETS AVAILABLE FOR NOMO'S START". Miami Herald. July 15, 1995. Retrieved May 31, 2011.
  245. ^ Verducci, Tom (August 7, 1995). "Swing And A Miss". Sports Illustrated.
  246. ^ TV Guide Guide to TV. Barnes and Noble. 2004. p. 228. ISBN 0-7607-5634-1.
  247. ^ Salon Staff. "King Kaufman's Sports Daily". salon.com. Archived from the original on March 30, 2008. Retrieved June 24, 2015.
  248. ^ "The NBA on ABC: My Issues". The Painted Area. January 26, 2007. Retrieved August 9, 2012.
  249. ^ Hazell, Bill (June 9, 2006). "NBA on ABC can't live up to predecessors". Sports-central.org. Retrieved December 19, 2013.
  250. ^ The Daily Monitors ABC's Promotional Push Around NBA Finals Archived October 8, 2008, at the Wayback Machine
  251. ^ Demak, Richard (September 2, 1991). "Scorecard". Sports Illustrated.
  252. ^ Greenberg, Jay (October 8, 1990). "The Bucks Start Here". Sports Illustrated.
  253. ^ Murphy, Austin (March 18, 1991). "Shooting Star". Sports Illustrated.
  254. ^ Demak, Richard (February 17, 1992). "Scorecard". Sports Illustrated.
  255. ^ Swift, E.M. (August 22, 1988). "Woe, Canada". Sports Illustrated.
  256. ^ Martzke, Rudy (May 2, 1989). "NHL broadcast boss pleased with cable move". USA Today. p. 3C.
  257. ^ Staudohar, Paul D. (1996). Playing for dollars: labor relations and the sports business. Cornell University Press. p. 137. National Hockey League on SportsChannel America.
  258. ^ Taaffe, William (June 27, 1988). "A Better Open; Too Much Brent". Sports Illustrated.
  259. ^ "Scorecard". Sports Illustrated. January 16, 1989.
  260. ^ Greenberg, Jay (October 7, 1991). "Greed, Indeed". Sports Illustrated.
  261. ^ Swift, E.M. (October 19, 1982). "Don't Change That Channel". Sports Illustrated.
  262. ^ "Olympics on NBC through 2032". USA Today. Gannett Company. May 7, 2014.
  263. ^ Alan Abrahamson (May 10, 2000). "Olympics Will Be Shown Without Live TV, NBC Says". Los Angeles Times. Tribune Publishing.
  264. ^ Richard Sandomir (July 2, 2012). "NBC Goes Digital for Olympics, but Tape Will Still Roll in Prime Time". The New York Times. The New York Times Company. Retrieved February 25, 2014.
  265. ^ "NBC's Rio 2016 Coverage Short-Shrifts Women's Gymnastics, Pushing It Into Late-Night". Variety. Retrieved August 12, 2016.
  266. ^ "NBC's coverage of Olympics misses the thrill". Salt Lake Tribune. February 20, 2010. Archived from the original on February 23, 2010.
  267. ^ "Even Senators Hated NBC Universal's Olympic Coverage". TechDirt. March 1, 2010.
  268. ^ Cassandra Szklarski (February 10, 2014). "Some U.S. viewers turn to CBC amid complaints about NBC's Olympic coverage". The Globe and Mail. Toronto. Canadian Press. Retrieved February 13, 2014.
  269. ^ "Why You Hate NBC's Olympics Coverage: It is reality TV masquerading as a sporting event". Slate.com. Retrieved February 23, 2014.
  270. ^ a b McMillan, Graeme (August 8, 2012). "Reality or "Reality"?: Should NBC's Olympics Coverage Be More Straightforward?". TIME.com. Retrieved February 23, 2014.
  271. ^ "NBC has sucked all of the suspense out of the Olympics". vox.com. August 18, 2016. Retrieved August 21, 2016.
  272. ^ Sandomir, Richard (August 2, 2012). "Where Was NBC When the Russian Gymnast Fell?". New York Times blog for 2012 London Olympics. Retrieved December 2, 2016.
  273. ^ Tannenwald, Jonathan (July 11, 2016). "NBC won't broadcast Rio Olympics opening ceremony live". philly.com.
  274. ^ Stasi, Linda (August 6, 2016). "Gold-medal fool: NBC marketing honcho insults women and all Olympics viewers". New York Daily News. Retrieved August 21, 2016.
  275. ^ Jenkins, Sally (August 6, 2016). "By 'packaging' the Olympics, NBC insults viewers, and the athletes themselves". Washington Post. Retrieved August 21, 2016.
  276. ^ David Bauder (July 27, 2012). "NBC opens Olympics coverage by upsetting fans who wanted to see ceremony live". Newser.com. Associated Press. Archived from the original on July 28, 2012.
  277. ^ Will Oremus (February 5, 2014). "How to Watch the Winter Olympics Online". Slate. Retrieved February 8, 2014.
  278. ^ "Rio Olympics opening ceremony: How to watch, time, TV info". USA Today. Retrieved August 5, 2016.
  279. ^ "Live Updates From Closing Ceremony". The New York Times. The New York Times Company. February 28, 2010.
  280. ^ "U.S. viewers tweet up a storm after NBC cuts Olympic closing ceremonies show". Winnipeg Free Press. Canadian Press. February 28, 2010.
  281. ^ "Garou boudé par les États-Unis". TVA. February 18, 2010.
  282. ^ Heidi Moore (July 30, 2012). "NBC fail shows network's commitment to 'the last great buggy-whip Olympics'". The Guardian. London. Retrieved July 30, 2012.
  283. ^ "NBC cut nearly an hour from its Closing Ceremony telecast: Here's everything they didn't show you, including The Kinks' Ray Davies". Deadspin.
  284. ^ "NBC cuts The Who, Ray Davies, Muse from Olympics". Billboard.
  285. ^ "Viewers outraged after NBC cuts away from Olympics closing ceremony". CNN. August 13, 2012.
  286. ^ "A giant bear, a Daft Punk cover and other things you missed in the Opening Ceremony". Yahoo! Sports. Retrieved February 8, 2014.
  287. ^ "NBC Edits Out IOC Anti-Discrimination Statement From Opening Ceremony". Deadspin. Retrieved February 8, 2014.
  288. ^ Sara Bibel (January 10, 2014). "NBC Sets Premiere Dates for 'About a Boy', 'Growing Up Fisher', 'Believe', 'Crisis' & More". TV by the Numbers. Zap2It (Tribune Company). Retrieved February 23, 2014.
  289. ^ "Sochi Olympics Closing Ceremony: NBC's Presentation". Deadline Hollywood. February 23, 2014. Retrieved February 23, 2014.
  290. ^ "NBC's Closing Ceremony Broadcast Edited Out More Than An Hour. Here's What You Missed". Deadspin. Retrieved August 22, 2016.
  291. ^ DePaolo, Joe. "NBC is Airing a Ton of Commercials During the Olympics' Opening Ceremony and People Aren't Happy". Mediaite. Retrieved August 6, 2016.
  292. ^ "Review Opening ceremony proves Rio can throw a party; NBC, not so much". Los Angeles Times. Retrieved August 12, 2016.
  293. ^ Angelini, James R.; Billings, Andrew C.; MacArthur, Paul J. (2012). "The Nationalistic Revolution Will Be Televised: The 2010 Vancouver Olympic Games on NBC" (PDF). International Journal of Sport Communication. 5 (2): 193–209. doi:10.1123/ijsc.5.2.193. Archived from the original (PDF) on August 19, 2016. Retrieved October 12, 2019.
  294. ^ Fanfare for the American: NBC’s Prime-Time Broadcast of the 2012 London Olympiad - SAGE Journals
  295. ^ "NBC criticised for 'worst ever' Olympic coverage in America". Retrieved August 11, 2016.
  296. ^ "Is NBC biased in their Olympic Coverage? – Caffeinated Thoughts". August 12, 2012. Retrieved August 11, 2016.
  297. ^ Angelini, James R.; MacArthur, Paul J.; Smith, Lauren Reichart; Billings, Andrew C. (December 3, 2015). "Nationalism in the United States and Canadian primetime broadcast coverage of the 2014 Winter Olympics". International Review for the Sociology of Sport. 52 (7): 779–800. doi:10.1177/1012690215619205.
  298. ^ "Russian state broadcasters commit to PyeongChang coverage". Retrieved February 6, 2018.
  299. ^ Stubbs, Roman (August 7, 2016). "'The man responsible': NBC broadcaster draws ire after crediting world record to swimmer's husband". The Washington Post. Retrieved August 8, 2016.
  300. ^ Gilmer, Marcus (August 8, 2016). "Olympics announcer tweets gymnast's adoptive parents aren't her parents". Mashable Inc. Retrieved August 8, 2016.
  301. ^ "NBC analyst criticized over comment about Simone Biles". Retrieved December 18, 2016.
  302. ^ Buzinski, Jim (August 9, 2016). "NBC calls wife of gay athlete her 'husband'". Retrieved December 18, 2016.
  303. ^ "NBC's Chris Marlowe calls Olympic athlete's same-sex spouse wrong gender". Retrieved December 18, 2016.
  304. ^ Adams, Guy (July 30, 2012). "As America succeeds at the games back home, all the talk is about NBC fail". The Independent. London.
  305. ^ Emma G Keller (July 28, 2012). "NBC lambasted over banal butchering of opening ceremony – and rightly so". The Guardian. London.
  306. ^ Josh Levin (July 28, 2012). "NBC Olympics coverage: Meredith Vieira at the Opening Ceremony: It's Cool To Be Ignorant". Slate.
  307. ^ "The Opening Ceremonies in London: From the Industrial Revolution to Voldemort". NPR. July 28, 2012.
  308. ^ "NBC's broadcast of the Olympics Opening Ceremony was the worst". The Observer. July 2012.
  309. ^ Macnow, Glen. "Triplecast May Be A National Failure At This Year's Games." Philadelphia Inquirer 16 Jul. 1992: [1]
  310. ^ Sandomir, Richard. "Click, Click, Click: The Year In Gaffes." New York Times 25 Dec. 1992: 8.
  311. ^ Sandomir, Richard. "SPORTS BUSINESS; Some Shaky Precedents for New York Sports Fans." New York Times 28 Aug. 1994: 35.
  312. ^ DePrez, Greg. "The Olympics TripleCast: still revolutionary, still relevant." Multichannel News 22 June 1996: [2]
  313. ^ "BBC 'sour' over football deal". BBC News. BBC. June 15, 2000. Retrieved January 16, 2012.
  314. ^ "PREMIERSHIP FOOTBALL HIGHLIGHTS 18 August 2001". ITN Source. August 18, 2001. Retrieved January 16, 2012.
  315. ^ "Weakest Link trounces Premiership". BBC News. BBC. August 19, 2001. Retrieved February 11, 2012.
  316. ^ "ITV Premiership ratings plunge". BBC News. August 27, 2001. Retrieved May 15, 2009.
  317. ^ "Weakest Link trounces Premiership". BBC News. BBC. August 19, 2001. Retrieved February 11, 2012.
  318. ^ Bain, Charlie; Methven, Nicola (August 20, 2001). "WE'VE BEEN AD; Fans fury at new ITV soccer show". The Mirror. p. 1.
  319. ^ "Premiership back on the BBC". BBC Sport. August 8, 2003. Retrieved November 6, 2011.
  320. ^ Top 10 sports media busts. Awful Announcing (January 25, 2012). Retrieved December 17, 2016.
  321. ^ Dusty Saunders (January 2, 2008). "COMMENTARY: Antitrust threat prompted NFL's reversal". Rocky Mountain News. Arkansas Democrat-Gazette. Archived from the original on February 10, 2008. Retrieved January 4, 2008.
  322. ^ "By design, Thursday Night Football is merely average". Sports On Earth. Retrieved August 14, 2014.
  323. ^ "Thursday Night Blights". Sports On Earth. Retrieved August 14, 2014.
  324. ^ Edholm, Eric (November 12, 2015). "Color-blind people driven nuts watching red Bills, green Jets uniforms". Yahoo! Sports. Retrieved November 12, 2015.
  325. ^ Smith, Brian (October 6, 2014). "Texans' Arian Foster says NFL Thursday night games are dangerous, hypocritical". The Houston Chronicle. Retrieved October 6, 2014.
  326. ^ "NFL Denies Speculation About 'Thursday Night Football' Ending Amid Ratings Slump". Variety. Retrieved December 5, 2016.
  327. ^ Cosgrove-Mather, Bootie (July 12, 2002). "The Worst TV Shows Ever". CBS News. Retrieved July 27, 2010.
  328. ^ "ESPN 25: The 25 Biggest Sports Flops". ESPN. Archived from the original on May 24, 2011. Retrieved July 27, 2010.
  329. ^ "Breaking News – TV Guide Network's "25 Biggest TV Blunders" Special Delivers 3.3 Million Viewers". thefutoncritic.com. March 2, 2010. Retrieved March 10, 2010.
  330. ^ a b Entertainment Weekly article: "TV Review – Lord of the Ring (1993)".
  331. ^ a b TIME article: "Late-Night Mugging".
  332. ^ The New York Times article: "THE MEDIA BUSINESS; Chevy Chase's Ratings Deliver Frowns at Fox".
  333. ^ a b The New York Times article: "Chevy Chase's Show Canceled After 6 Weeks".
  334. ^ "The Jeremy Kyle Show axed by ITV after death of guest". BBC News. May 15, 2019. Retrieved May 15, 2019.
  335. ^ "ITV axes Jeremy Kyle Show after death of participant". The Guardian. May 15, 2019. Retrieved May 15, 2019.
  336. ^ CBS News The Worst TV Shows Ever
  337. ^ Eames, Tom (March 15, 2016). "10 of the worst TV shows of all time - a scientific* meta-analysis". Digital Spy. Retrieved April 6, 2020.
  338. ^ "Stern Makes 'magic' Ratings". The Hollywood Reporter. July 6, 1998. Retrieved August 19, 2008.
  339. ^ Wolk, Josh (July 2, 1998). "Magic". Entertainment Weekly. Retrieved August 19, 2008.
  340. ^ Braxton, Greg (June 26, 1998). "Embattled 'Magic Hour' to Try Different Strategy". L.A. Times. Retrieved August 18, 2008.
  341. ^ "Magic Johnson's late night talk show, 'The Magic Hour,' is cancelled". Jet. August 24, 1998. Archived from the original on September 16, 2008. Retrieved August 18, 2008.
  342. ^ Fretts, Bruce (July 17, 1998). "Remote Patrol". Entertainment Weekly. Retrieved August 19, 2008.
  343. ^ Matheson, Whitney (December 3, 2002). "There shouldn't be a next time, America". USA Today. Retrieved December 23, 2009.
  344. ^ "11 Most Disappointing TV Shows of the 2000s – 7". 11points.com. December 15, 2009. Retrieved December 19, 2013.
  345. ^ "1/2 Hour News Hour, The". Metacritic. Retrieved June 2, 2007.
  346. ^ Sankin, Aaron (March 7, 2007). "The 'ire' in "satire: Conservatives are funny". San Francisco Bay Guardian.
  347. ^ Insider, John Lynch, Business. "The 50 worst TV shows in modern history, according to critics". Business Insider Deutschland (in German). Retrieved December 25, 2018.
  348. ^ Sex, Kerry Packer and videotape: looking back at the night TV failed the taste test - The Sydney Morning Herald
  349. ^ Casey, Marcus (August 20, 2008). "Behind the return of Kerry Packer's Naughtiest Home Videos". The Daily Telegraph. Retrieved December 30, 2010.
  350. ^ "Ben Elton's new comedy falls flat". ABC News. February 9, 2011.
  351. ^ Critics bawl out new Elton show, Herald Sun, 10 February 2011.
  352. ^ "Ben Elton Live From Planet Earth: the verdict". The Sydney Morning Herald. February 9, 2011.
  353. ^ "Corden: 'Sketch show was mistake'". BBC News. March 4, 2010. Retrieved May 4, 2010.
  354. ^ "'Osbournes Reloaded:' Worst Variety Show Ever?". Archived from the original on July 18, 2012. Retrieved April 1, 2009.
  355. ^ Shales, Tom (April 1, 2009). "'Osbournes' So Bad, It's Must-Flee TV". The Washington Post. Retrieved April 1, 2009.
  356. ^ "The 50 Worst TV Shows of All Time?". Vevmo. Archived from the original on February 5, 2010. Retrieved November 26, 2009.
  357. ^ McNamara, Mary (November 26, 2008). "Rosie O'Donnell's 'Rosie Live': What was she thinking?". Los Angeles Times.
  358. ^ Matt, Roush (November 27, 2008). "Roush Dispatch: Rosie Live, Dead on Arrival". TV Guide. Archived from the original on August 12, 2011.
  359. ^ Buckman, Adam (November 29, 2008). "Rosie Bomb Blast". New York Post.
  360. ^ "The worst Irish TV shows EVER!". Irish Independent. October 28, 2006. Retrieved November 16, 2008.
  361. ^ a b YouTube video: "Don Mischer Interview with the American Archive of Television – Part 1 of 5".
  362. ^ a b TV Guide article: "Saturday Night Live with Howard Cosell".
  363. ^ "50 Worst Shows of All Time". TV Guide.
  364. ^ Jeremy Paxman: How can we trust TV?
  365. ^ a b c "An Insider's Report on the Death of 'Wilton North'" Archived 2012-12-23 at the Wayback Machine, from Los Angeles Times, 2/14/1988 (via LaneSarasohn.com)
  366. ^ "Fox Broadcasting Postpones Debut of 'Wilton North,'" from Los Angeles Times, 12/1/1987
  367. ^ "'Wilton North' makes first report tonight," from Houston Chronicle, 12/11/1987
  368. ^ "The Case Of The Good Tv Show-it's A `Mystery`" from Chicago Tribune, 12/17/1987
  369. ^ "Fox Tries Late-night Wit Again With 'Wilton North'," from Philadelphia Inquirer, 12/18/1987

Further readingEdit

  • Hofstede, David (2004). What Were They Thinking: The 100 Dumbest Events in Television History. Back Stage Books. ISBN 0-8230-8441-8.

External linksEdit