Open main menu

This is a list of satirical news websites which have a satirical bent, are parodies of news, which consist of fake news stories for mainly humorous purposes.

DefinitionEdit

The best-known example is The Onion, which was started in 1996.[1] These sites are not to be confused with fake news websites, which deliberately publish hoaxes in an attempt to profit from gullible readers.[2][3] News satire is a type of parody presented in a format typical of mainstream journalism, and called a satire because of its content. News satire is not to be confused with fake news that has the intent to mislead. News satire is popular on the web, where it is relatively easy to mimic a credible news source and stories may achieve wide distribution from nearly any site. News satire relies heavily on irony and deadpan humor.

ListEdit

List of satirical news websites
Name Country Founded
Awaze Tribune Eritrea 2016
The Babylon Bee United States 2016
Bbspot United States 2000
The Beaverton Canada 2010
The Betoota Advocate Australia 2014
Borowitz Report United States 2001
The Burrard Street Journal Canada 2015
The Chaser Australia 1999
El Chigüire Bipolar Venezuela 2008
The Civilian New Zealand 2013
ClickHole United States 2014
Cracked United States 2007
Christwire United States 2008
The Daily Bonnet Canada 2016
The Daily Currant United States 2012
The Daily Mash United Kingdom 2007
The Daily Squib United Kingdom 2007
The Daily WTF United States 2004
The DailyER United States 2008
De Speld Netherlands 2007
Der Postillon Germany 2008
Duffel Blog United States 2012
El Koshary Today Egypt 2008
El Mundo Today Spain 2009
Faking News India 2008
Fognews Russia 2012
The Framley Examiner United Kingdom 2001
Free Wood Post United States 2011
The Hard Times United States 2014
Huzlers United States 2014
Islamica News United States 1999
Le Journal de Mourréal Canada (Québec) 2012
Khabaristan Times Pakistan 2014
Kyoko Shimbun Japan 2004
Landover Baptist Church United States 1998
Le Gorafi France 2012
The Lemon Press United Kingdom 2009
National Report United States 2013
NewsBiscuit United Kingdom 2006
NewsThump United Kingdom 2009
Njuz.net Serbia 2010
Nordpresse Belgium 2014
The Onion United States 1996
The Oxymoron United Kingdom 2007
The Poke United Kingdom 2002
Private Eye United Kingdom 1990s[a]
Reductress United States 2013
The Rochdale Herald United Kingdom 2016
SatireWire United States 2010
ScrappleFace United States 2002
Southend News Network United Kingdom 2015
Topeka News United States 2008
The True North Times Canada 2014
The UnReal Times India 2001
Waterford Whispers News Ireland 2009
Weekly World News United States 2009
Zaytung Turkey 2010

See alsoEdit

NotesEdit

  1. ^ The printed format of Private Eye was founded in 1961, which is not the same as when their website was first created in the 1990s

ReferencesEdit

  1. ^ Geoff Keighley Business 2.0 (2003-08-28). "CNN.com - The Onion: Funny site is no joke - August 29, 2003". Edition.cnn.com. Retrieved 2015-11-22.
  2. ^ Abby Ohlheiser (2016-11-18). "This is how Facebook's fake-news writers make money". The Washington Post. Retrieved 2018-08-08.
  3. ^ Joshua Gillin (2017-10-04). "The more outrageous, the better: How clickbait ads make money for fake news sites". Politifact. Retrieved 2018-08-08.