File:Escudo de Granada.svg

Original file(SVG file, nominally 700 × 1,060 pixels, file size: 1.26 MB)

Summary

Description
Español: Escudo de la ciudad de Granada (España): partido y medio cortado, Primero, en campo de plata las figuras de los Reyes Católicos sentados en sus tronos, con corona y manto, en sus colores naturales, el rey Fernando V a la derecha con una espada en la mano diestra y la reina Isabel I con un cetro en la suya, cubiertos por un dosel rojo. El segundo de oro con la Torre de la Vela mazonada de plata, sumada una bandera de España de gules y oro. El tercero de plata una granada al natural, rajada de gules, sostenida, tallada y hojada de dos hojas de sinople. Bordura de doce compones alternándose León y Castilla, los compones del jefe y de la punta con los castillos sumados por dos banderas de gules. El escudo está orlado con una cinta de oro con los títulos de la ciudad: muy noble, muy leal, nombrada, grande, celebérrima y heroica ciudad de Granada, y rematada en su parte inferior por una borla de oro. Se timbra con la corona real.
Ayuntamiento de Granada, Escudo del Ayuntamiento de Granada
Date
Source Own work
Author HansenBCN
Other versions


Insignia This image shows a flag, a coat of arms, a seal or some other official insignia. The use of such symbols is restricted in many countries. These restrictions are independent of the copyright status.

Licensing

Public domain I, the copyright holder of this work, release this work into the public domain. This applies worldwide.
In some countries this may not be legally possible; if so:
I grant anyone the right to use this work for any purpose, without any conditions, unless such conditions are required by law.

Captions

Add a one-line explanation of what this file represents

Items portrayed in this file

depicts

6 January 2008

image/svg+xml

File history

Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.

Date/TimeThumbnailDimensionsUserComment
current08:26, 7 September 2009Thumbnail for version as of 08:26, 7 September 2009700 × 1,060 (1.26 MB)HansenBCNcorona
18:31, 6 January 2008Thumbnail for version as of 18:31, 6 January 2008700 × 1,060 (1.38 MB)HansenBCN{{Information |Description={{es|Escudo de Granada (España): ''partido y medio cortado, Primero, en campo de plata las figuras de los Reyes Católicos sentados en sus tronos, con corona y manto, en sus colores naturales, el rey Fernando V a la derecha con
No pages on the English Wikipedia use this file (pages on other projects are not listed).

Global file usage