Ecuador TV is the public service channel of Ecuador established in October 2007 thanks to a provision of non-reimbursable funds of $5 million of the Economic and Social Development Bank of Venezuela (BANDES by its Spanish acronym).

EcuadorTV logo.png
Broadcast areaWorldwide
Picture format1080i HDTV
OwnerComunica EP
LaunchedOctober 24, 2007
Digital VHFChannel 7.1
Analog VHFChannel 7 (Quito)
Streaming media
EcuadorTV.ecEcuadorTV (free stream)
Logo ECTV used from 2007 to 2014.

The channel was established at the same time as the installation of the Ecuadorian Constituent Assembly so that the sessions could be transmitted live to all the country.


The channel transmits content by independent national and international producers and documentaries and news programs from several international producing properties such as Discovery, TVE, BBC, Deutsche Welle, Voice of America, ViVe and teleSUR.[1]

The channel operates as a public service company[2][3] and broadcasts news and opinion content from several countries, including the United States. The Venezuelan government described its monetary contribution to the creation of the channel as "a caring and selfless contribution of Venezuela as part of the policy of international cooperation in the region that drives the government of President Hugo Chávez".[4]

See alsoEdit


  1. ^ "Programación" – Ecuador TV (Retrieved on September 28, 2008)
  2. ^ "Los equipos para el canal del Estado llegarán esta semana" – El Universo Archived April 15, 2009, at the Wayback Machine, October 15, 2007 (Retrieved on September 15, 2008)
  3. ^ "Ecuador contará con canal de televisión Estatal" – CRE Satelital Ecuador Archived February 20, 2008, at the Wayback Machine, February 22, 2007 (Retrieved on September 15, 2008)
  4. ^ "Venezuela entrega 5 millones de dólares a Ecuador para compra de equipos de TV pública" – CRE Satelital Ecuador[permanent dead link], September 27, 2007 (Retrieved on September 15, 2008)

External linksEdit