Capital Broadcasting Center

  (Redirected from Capital Broadcast Center)

Capital Broadcasting Center (CBC) (Egyptian Arabic: سي بي سي‎) is a satellite television network in Egypt that began in July 2011.[1]

CBC
سي بي سي
سي بي سي.png
CountryEgypt
Broadcast areaMiddle East
NetworkBeIN and some other Middle Eastern networks.
HeadquartersEgypt
Programming
Language(s)Arabic
Picture format4:3 576i (2011–2014)
16:9 HDTV (2014–present)
Ownership
OwnerMohamed Al-Amin
Sister channelsCBC Drama
CBC Sofra
CBC Extra
History
LaunchedJuly 2011
Links
Websitecbc-eg.com

The "general entertainment free-to-air Network" is owned by Mohamed Al-Amin.[1][2] It is ranked 2nd in Egypt in terms of viewership, according to Ipsos.[1] It broadcasts general entertainment, drama and political talk shows. CBC has been accused of having a pro-government bias.[3] Mohamed Al-Amin is business partner of former Member of Parliament Mansour Amer in real estate development projects at Porto Marina and Porto Sokhna.

Al-Amin Ragab's top broadcasters include Lamis Elhadidy. Elhadidy was a talk show host prior to the 2011 revolution but lost her job following its occurrence. Khairy Ramandan is another top host for the network. Previously, her broadcasts existed to whitewash the Mubarak regime. The network's team also includes newspaper editors-in-chief Adel Hammouda and Magdi El Galad. Both of these editors openly oppose the Mubarak regime. Mr. Al Amin has joined a group of wealthy investors who have recognized the value of media empires. Him and many others are attempting to expand their media networks.[4]

See alsoEdit

ReferencesEdit

  1. ^ a b c Arab Media Outlook 2011– 2015 (PDF), Dubai Press Club, 2012, ISBN 9789948165262, archived from the original (PDF) on October 29, 2013, retrieved April 3, 2013 CS1 maint: discouraged parameter (link)
  2. ^ "TV Stations Multiply as Egyptian Censorship Falls". The New York Times. July 13, 2011. Retrieved April 3, 2013. CS1 maint: discouraged parameter (link)
  3. ^ Hanan Solyman (July 28, 2013). "Egypt's Revolution Media: A Question of Credibility". Emaj Magazine. Archived from the original on December 2, 2013. Retrieved February 10, 2014. CS1 maint: discouraged parameter (link)
  4. ^ "TV Stations Multiply as Egyptian Censorship Falls". The New York Times. July 13, 2011. Retrieved May 7, 2015. CS1 maint: discouraged parameter (link)

External linksEdit