Broadcasting Corporation of China

The Broadcasting Corporation of China (BCC) is a broadcasting company in the Republic of China (also known as Taiwan). It was founded as the Central Broadcasting System in Nanjing in 1928.

Broadcasting Corporation of China
Broadcasting Corporation of China sign at BCC Songjiang Building 20101011.jpg
BCC Songjiang Building milestone
Traditional Chinese中國廣播公司
Simplified Chinese中国广播公司
Tongyong PinyinJhōngguó Guǎngbō Gōngsīh
Official logo of Broadcasting Corporation of China, from 2013


BCC Songjiang Building in Taipei

The Central Broadcasting System is considered the first Chinese-run radio station with a legitimate infrastructure. The first station in the Republic of China, however, was the 1923 Radio Corporation of China.[1] It was originally based in Harbin. However, since the Radio Corporation of China was originally owned by Radio Corporation of America, the Chinese government shut it down.[2]

CBS was originally established by the Chinese Nationalist Party. It made its first broadcast in 1928 with the call sign of XKM, and later changed to XGOA.[1] The station became the central point with multiple stations established in other major cities. The infrastructure was significant in controlling airwave communication and any spread of propaganda.[1] In 1935, it formed an musical ensemble for the broadcast of Chinese traditional music, which is considered to be the first Chinese orchestra formed..[3][4][5]

The name was changed to "Broadcasting Corporation of China" in 1947. BCC was moved to Taiwan in 1949 when the Kuomintang government was defeated in the Chinese Civil War.

In 2005, following the government's policy to remove political and military influences from the media,[6] BCC was privatized and sold to a holding company in the China Times Group at a price of NT$9.3 billion.[7][8] In December 2006, BCC was sold, via the KMT-owned Hua Hsia Investment Holding Company, to a group of four holding companies linked to Jaw Shaw-kong.[9][10][11] The National Communications Commission approved the sale in June 2007.[12] Shortly after, Jaw was accused of attempting to build a media monopoly,[13] and the Executive Yuan withdrew its approval.[14] The Fair Trade Commission fined Jaw's other media company, UFO Network, in December 2007 for not reporting the BCC acquisition.[15] The sale was eventually approved in April 2008, after Jaw's wife cut her share in the UFO Network down to 10%.[16][17] In 2016, the Ill-gotten Party Assets Settlement Committee launched an investigation into the sale of the BCC.[18] The committee announced its findings in 2019, stating that its probe determined that BCC was a Kuomintang affiliate.[19]


Today, it is a privately owned company under a Government contract, and it also has the most radio network services in Taiwan.

See alsoEdit


  1. ^ a b c Miller, Toby (2003). Television: Critical Concepts in Media and Cultural Studies. Routledge Publishing. ISBN 0-415-25502-3
  2. ^ Guha, Manosij. [2007] (2007). "Taiwan: China on the Edge". From Passport to World Band Radio, 2007 edition. International Broadcasting Services.
  3. ^ Tsui Yingfai (16 September 1998). "The Modern Chinese Folk Orchestra: A Brief History". In Tsao Penyeh (ed.). Tradition and Change in the Performance of Chinese Music, Part 2. Routledge. pp. 22–24. ISBN 978-9057550416.
  4. ^ Edward L. Davis, ed. (2 August 2004). Encyclopedia of Contemporary Chinese Culture. Routledge. ISBN 9781134549535.
  5. ^ Han Kuo-Huang (16 December 2009). Marvelene C. Moore; Philip Ewell (eds.). Kaleidoscope of Cultures: A Celebration of Multicultural Research and Practice. R&L Education. pp. 64–65. ASIN B003TFECZC.
  6. ^ Shan, Shelley (15 March 2016). "Commission urged to reject BCC". Taipei Times. Retrieved 11 December 2016.
  7. ^ Mo, Yan-chih (28 October 2007). "KMT defends the legitimacy of its media outlets sale". Taipei Times. Retrieved 11 December 2016.
  8. ^ Mo, Yan-chih (14 February 2009). "KMT dismisses BCC allegations". Taipei Times. Retrieved 11 December 2016.
  9. ^ Ko, Shu-ling (31 October 2007). "DPP raises questions over BCC sale". Taipei Times. Retrieved 11 December 2016.
  10. ^ Wang, Flora (30 January 2007). "NCC urged to investigate purchase". Taipei Times. Retrieved 11 December 2016.
  11. ^ Shan, Shelley (25 October 2007). "BCC chairman Jaw announces resignation". Taipei Times. Retrieved 11 December 2016.
  12. ^ Shan, Shelley; Shih, Hsiu-chuan (27 June 2007). "NCC approves BCC's application for share transfer". Taipei Times. Retrieved 11 December 2016.
  13. ^ Shih, Hsiu-chuan (29 June 2007). "Jaw was BCC's sole buyer: lawmakers". Taipei Times. Retrieved 11 December 2016.
  14. ^ Chuang, Jimmy; Shan, Shelley (5 July 2007). "Cabinet suspends BCC approval". Taipei Times. Retrieved 11 December 2016.
  15. ^ Lin, Jerry (21 December 2007). "UFO fined over BCC takeover". Taipei Times. Retrieved 11 December 2016.
  16. ^ Shan, Shelley (28 February 2008). "NCC issues ultimatum to Jaw over shares in BCC". Taipei Times. Retrieved 11 December 2016.
  17. ^ Liu, Li-jen (5 April 2008). "NCC gives green light for transfer of BCC ownership". Taipei Times. Retrieved 11 December 2016.
  18. ^ Chen, Wei-han (16 December 2016). "Committee hints at KMT BCC ruling". Taipei Times. Retrieved 16 December 2016.
  19. ^ Yang, Chun-hui; Chung, Jake (25 September 2019). "BCC named affiliate, told to relinquish assets". Taipei Times. Retrieved 25 September 2019.

Source: Pinyin translated by Cozy Website

External linksEdit