Beijing Review

Beijing Review (Chinese: 北京周報; pinyin: Běijīng Zhōubào; Wade–Giles: Pei-ching Yu-pao), previously Peking Review, is China's only national news magazine in English, published by the Chinese Communist Party-owned China International Publishing Group. In 2006 it claimed a per-issue circulation of 70,000 and distribution "throughout China and 150 countries and regions worldwide."[2]

Beijing Review
Peking Review October 13 1959 Issue 41.png
Peking Review front page from 13 October 1959
PublisherChina International Publishing Group
FoundedMarch 1958
Political alignmentChinese Communist Party
LanguageEnglish, Japanese, French, German and Chinese[1]

Beijing Review has two overseas branches: the North America Bureau in New York, U.S.A., and the CHINAFRICA Media and Publishing (Pty) Ltd in Johannesburg, South Africa. In addition to the English print edition, Beijing Review also publishes online editions in Chinese, English, French, German and Japanese.[3]


Founded in March 1958[4] as the weekly Peking Review, it was an important tool for the Chinese government to communicate to the rest of world. The first issue included an editor's note explaining that the magazine was meant to "provide timely, accurate, first-hand information on economic, political and cultural developments in China, and her relations with the rest of the world."[5] The U.S. Postal Service initially restricted distribution of the magazine but the U.S. Supreme Court overturned this policy in Lamont v. Postmaster General. In 1967 the Chinese authorities sent several issues of the magazine, then titled Peking Review, to East Germany.[6]

In early 2020, Beijing Review ran advertorials in The Economist praising the Chinese government response to COVID-19.[7]

In October 2020, the United States Department of State designated Beijing Review as a "foreign mission" of China.[8][9]


  1. ^ "About BEIJING REVIEW". Archived from the original on 26 October 2010. Retrieved 26 October 2013.
  2. ^ "Beijing Review: Introduction". Beijing Review. 20 December 2006. Archived from the original on 26 October 2010. Retrieved 16 October 2010.
  3. ^ "Beijing Review: About Us". Archived from the original on 2020-07-08.
  4. ^ Europa World Year. London; New York: Europa Publications. 2004. p. 1142. ISBN 978-1-85743-254-1.
  5. ^ "Peking Review" (PDF). Marxists. 4 March 1958. Archived (PDF) from the original on 6 June 2011.
  6. ^ Quinn Slobodian (July 2016). "The Maoist Enemy: China's Challenge in 1960s East Germany". Journal of Contemporary History. 51 (3): 654. doi:10.1177/0022009415580143.
  7. ^ Kakutani, Yuichiro (March 26, 2020). "'Economist' Runs Chinese Coronavirus Propaganda Disguised as News". Washington Free Beacon. Retrieved September 11, 2022.
  8. ^ "Pompeo says U.S. designates six more Chinese media firms as foreign missions". Reuters. 21 October 2020. Retrieved 21 October 2020.
  9. ^ "Designation of Additional PRC Propaganda Outlets as Foreign Missions". U.S. Department of State. Archived from the original on 21 October 2020. Retrieved 21 October 2020.

External linksEdit