Antena 3 Cable News Network, known as Antena 3 CNN, formerly Antena 3 (Romanian pronunciation: [anˈtena ˈtrej]), is a Romanian news channel owned by Antena 3 S.A. and part of the Intact Media Group.[1] An Exclusive News Partner of CNN International in Romania since September 27, 2022 ,[2][3][4] it focuses on news programmes and current events, mainly with political and economic topics. It was launched on June 27, 2005 as the third Romanian 24-hour news channel, after Realitatea TV being the first television channel launched in 2001 and N24 being the second television channel launched in 2004, which was later transformed into a generalist television channel in 2010.

Antena 3 CNN
Current logo since 27 September 2022
Broadcast areaRomania
NetworkAntena Group
HeadquartersBulevardul Dimitrie Pompeiu, nr. 9-9A, Complex Iride Business Park, Bucharest, Romania
Picture format1080i HDTV
(downscaled to 576i for the SDTV feed)
OwnerAntena 3 S.A. (Intact Media Group)
Warner Bros. Discovery
(Brand licensing of CNN)
Sister channelsAntena 1
Antena Stars
Antena Internaţional
Happy Channel
Launched27 June 2005
Former namesAntena 3 (2005-2022)

It is one of the most viewed Romanian news channels, leading in television ratings on the news segment in prime-time hours together with Romania TV (mostly above and sometimes second to Antena 3 CNN in ratings)[5][6][7][8] The station is one of the five Romanian TV channels that have live anchors from 06:00 every morning to 01:00 every night.

Antena 3 CNN was also distributed in Serbia in the Romanian language-extra package of the DTH platform Digi TV. The official website of the TV channel hosts all daily shows which are made available for watching in an archive that is generally reloaded every month. Starting 2006 the TV channel also allowed online users to watch it live on the internet on its official website, and now on their on-demand subscription service Antenaplay. Furthermore, since October 29, 2020, the 3FM radio station (currently only in Bucharest) also airs all of Antena 3 CNN's programmes.[9]

The station's website receives an average between of 300,000 to 400,000 visitors a day[10][11] being one of the most visited Romanian websites on the market. By comparison, Gazeta Sporturilor, a media product owned by Ringier, gets more than one million hits a day.

It is affiliated CNN International since 2011, after CNN ceased their affiliation with Realitatea TV.[12] later becoming a partner channel of CNN in May 2020.[13] Its main news program is News Hour with CNN, broadcasting from Monday to Friday at 18:00 EET/EEST, while its other television programs that are notable for airing on Antena 3 CNN include Sinteza zilei, În gura presei, În fața națiunii, Decisiv, NewsRoom, Exces de putere, Descoperiți, Subiectiv and Gătit la costum, among others.[4]


However, since 2016, some of their programmes have broadcast Fox News news materials, reports about possible political implications of George Soros in civic movements, funded NGO's and protests in Romania and most of their head anchors showed support and sympathy during the 2016 U.S. elections to candidate and former U.S. President Donald Trump, holding generally a right-wing like attitude in these topic, even though their channel is against most right-wing political parties in Romania, except for ALDE.

The channel is widely viewed as untrustworthy.[14][15][16][17][18][19] It recently showed a soft-eurosceptic attitude after heads of the European Commission cautioned and criticised the Romanian government for the penal code modifications which might affect the rule of law in Romania, but generally swings after Jean Claude Juncker's positive view of Romania entering the Schengen area and after saying that "Romania is ready to take the presidency of the EU Council", that contradicts Iohannis' negative remarks that "the Romanian government is not ready to take the responsibility of the presidency".[20] It is a 24 hours news channel with pretty much allegiance to the Romanian centre-left wing political spectrum and relates more positively about the centre-left government coalition of PSD and ALDE than the usual media, usually inviting ministers, MPs and political figures of the PSD-ALDE government coalition than the opposition that is usually just one guest, rarely being the opposition parties leaders, and reflects in a mostly negative perspective the opposition parties and the actual presidential administration. Largely known for launching heavy campaigns against the former head of the DNA, Laura Codruța Kövesi because of her allegedly abusive and "Soviet-style" management of the institution and using it as a "mechanism of secret police" by the Romanian Intelligence Service in favour of the presidential power, calling it repeatedly as the "deep state" the "parallel state" or the "binomial power".

The channel has been accused of taking a series of biased positions during the coverage of Dan Voiculescu's conviction and arrest, about the GRIVCO criminal files, and excess of zeal during a judiciary requirement to where were forced to leave the building where their headquarters and studios are located in several days after confiscation by the fiscal authorities (ANAF). It is regarded as the most supportive of the Romanian government, others being Realitatea TV and Digi24 with the most opponent and critical attitude of the PSD-ALDE government and partially neutral B1 TV (although very rival to Antena 3 until the end of the Băsescu presidency) and TVR, the Romanian public broadcaster.


  1. ^ The Big 5 on the Romanian Media Market Archived October 1, 2008, at the Wayback Machine
  2. ^ "Antena 3 to re-launch as CNN's Exclusive News Partner in Romania". Retrieved 2022-09-28.
  3. ^ "Antena 3 becomes Antena 3 CNN | Historical moment in the media landscape of Romania (Antena 3 devine Antena 3 CNN | Moment istoric pe piaţa media din România)". (in Romanian). 2022-09-27. Retrieved 2022-09-28.
  4. ^ a b "GALERIE FOTO. Antena 3 a prezentat oficial CNA noua sigla Antena 3 - CNN. Cum arată? Ce au spus în faţa forului?". (in Romanian). Retrieved 2022-09-28.
  5. ^ "AUDIENȚE TV. Parada militară de 1 Decembrie, peste 4,7 milioane de telespectatori". (in Romanian). Retrieved 2019-01-06.
  6. ^ "AUDIENȚE talk-show NOIEMBRIE. România TV și Antena 3 și-au împărțit locurile în topul celor mai urmărite talk show-uri. La TVR, emisiunea lui Claudiu Lucaci, cifre peste România 9 a lui Cristache". (in Romanian). Retrieved 2019-01-06.
  7. ^ "AUDIENȚE PRIME TIME 2018. Pro TV a rămas liderul clasamentului, deși în scădere față de 2017. Posturile de nișă de filme, cifre în creștere". (in Romanian). Retrieved 2019-01-06.
  8. ^ "AUDIENȚE. Creșteri mari pentru Antena 3 și România TV în ianuarie. Postul Intact a revenit seara peste RTV la orașe. România TV, peste Antena 3 pe trei targeturi din patru". (in Romanian). Retrieved 2019-01-06.
  9. ^ "De azi: Antena 3 se aude și în FM. S-a lansat radioul 3FM". (in Romanian). Retrieved 2020-12-13.
  10. ^ "". Retrieved 2019-01-07.
  11. ^ "Top siteuri General dupa vizitatori pe zi". Retrieved 2019-01-07.
  12. ^ "Postul de televiziune Antena 3 a semnat un contract de afiliere cu CNN International - Hotnews Mobile". Retrieved 2019-01-06.
  13. ^ "CNN, emisiune la Antena 3. O echipă CNN va veni la București să facă zilnic emisiune alături de oamenii stației. Antena 3, de la afiliat la partener CNN. Adrian Ursu, totul despre parteneriat". (in Romanian). Retrieved 2020-05-13.
  14. ^ "Romania - Reuters Institute Digital News Report". Retrieved 2019-05-13.
  15. ^ "The Reuters study regarding the media market in Romania: Romania TV and Antena 3 – last for trust". Retrieved 2019-05-13."Thus, the Reuters study shows that Romania TV and Antena 3 have the lowest degree of trust out of 15 media taken into consideration."
  16. ^ "Romania: The power of the media moguls". Retrieved 2019-05-13."Thanks to the anti-corruption campaign, a number of well-known media entrepreneurs have been brought to book in the meantime, including Dan Voiculescu, whose media trust Intact owns the private TV channel Antena 3. Voiculescu served nearly three years in prison for money laundering and fraud."
  17. ^ "Reporters Without Borders highlights erosion of media freedom in Romania". Retrieved 2019-05-13."Pro-government channels Romania TV and Antena 3 violated basic journalistic ethics in their coverage of protests in 2017 and 2018 by including false information designed to suggest, for example, that the Hungarian-born US billionaire philanthropist George Soros was behind the protests and that he tried to sway the outcome of the 2016 parliamentary elections. "Romania TV is also behind a smear campaign against the effective anti-corruption unit, the DNA. The owner of Antena 3, Dan Voiculescu, is a convicted criminal, while the owner of Romania TV, Sebastian Ghita, is currently in Serbia awaiting extradition to Romania on a number of corruption charges."
  18. ^ "Populism and illiberal democracy in Romania: The role of media in the erosion of Romanian democracy". Retrieved 2019-05-13."Antena 3 is a constant and voracious supporter of PSD (Social Democrat Party), the current party in power, whose leader, Liviu Dragnea, a politician found guilty of abuse of office, allegedly tries to weaken the justice system and make it subservient to his and PSD’s interests. PSD’s crusade on the judiciary has caused massive street protests in Romania in the last two years. By offering PSD and Dragnea himself a platform to convey their message to the people, Antena 3 helps foster the populist discourse of this party and his leader, exploiting the lack of either legal provisions for or a self-regulated editorial independence."
  19. ^ "'Lack of ethics' most pressing challenge facing local media". Retrieved 2019-05-13."The OSCE even names some TV outlets that it considers the worst offenders, such as Intact media group, which controls the most popular TV stations, including market-leader news channel Antena 3, owned by Dan Voiculescu, founder of the Conservative Party, part of the USL ruling coalition."
  20. ^ "Juncker: Guvernul român, pregătit să preia preşedinţia Consiliului UE. Rămân probleme la statul de drept". (in Romanian). Retrieved 2019-01-06.