Open main menu

Al-Watan (Arabic: الوطن‎ meaning The Homeland) is a Syrian Arabic language daily newspaper published in Syria.

Al Watan
الوطن
TypeDaily
Owner(s)Rami Makhlouf
PublisherSyrian Arab Publishing and Distributing Company
Founded2006; 13 years ago (2006)
Political alignmentPro-government
LanguageArabic
HeadquartersDamascus
Sister newspapersAl Iqtissadiya
WebsiteAl Watan

History and profileEdit

Al Watan was launched in 2006.[1][2] The paper is published by the Syrian Arab Publishing and Distributing Company. It is the country's first private daily newspaper since the 1960s (not counting the state party organ Al-Baath), but its editorial line and reporting is practically identical to that of the public-owned papers.[3] In fact, the owner of the daily is the cousin of the Syrian President Bashar al-Assad, Rami Makhlouf.[1] Its sister daily is Al Iqtissadiya.[4]

The online edition of the paper was the 33rd most visited website for 2010 in the MENA region.[5]

ReferencesEdit

  1. ^ a b Dany Badran (2013). "Democracy and Rhetoric in the Arab World". The Journal of the Middle East and Africa. 4 (1): 65–86. doi:10.1080/21520844.2013.772685.
  2. ^ Salam Kawakibi (2010). "The Private Media in Syria" (PDF). University of Amsterdam and Hivos. Retrieved 16 September 2014.
  3. ^ Pies, Judith; Philip Madanat (June 2011). "Media Accountability Practices Online in Syria" (PDF). MediaAcT. Working Paper series (10/2011). Retrieved 6 October 2013.
  4. ^ "Syria". Arab Press Network. Archived from the original on 25 August 2012. Retrieved 21 July 2012.
  5. ^ "Forbes Releases Top 50 MENA Online Newspapers; Lebanon Fails to Make Top 10". Jad Aoun. 28 October 2010. Retrieved 11 September 2014.