Open main menu

168 Óra (meaning 168 Hours in English) is a weekly Hungarian language political news magazine published in Budapest, Hungary.

168 Óra
Editor-in-chiefÁkos Mester
CategoriesNews magazine
FrequencyWeekly
Circulation14,321 (2015)
PublisherTelegráf Kiadó Kft
Year founded1989; 30 years ago (1989)
CompanyBrit Media Group
CountryHungary
Based inBudapest
LanguageHungarian
Website168 Óra

Contents

History and profileEdit

168 Óra was started in 1989 by the radio broadcaster with the same name, which is part of Hungary's state broadcasting institution Magyar Rádió.[1][2] In the initial phase it was just the print version of the radio programme and later, it became a political publication.[1] Ákos Mester is the editor-in-chief of the magazine which is based in Budapest.[1] It is part of Brit Media Group.[3] The publisher of the magazine is Telegráf Kiadó Kft.[4]

168 Óra is published weekly on Thursdays, and offers articles about politics and current affairs as well as features interviews with significant public figures.[1][5] The magazine has a liberal and left liberal stance.[5][6] The magazine defines itself as a critical civic-intellectual weekly.[2]

In 2003 168 Óra published the then French President Jacques Chirac's press conference as if it was an exclusive interview for the magazine.[7]

CirculationEdit

The circulation of 168 Óra was 58,000 copies in 2002 and 53,000 copies in 2003.[8] During the fourth quarter of 2009 its circulation was 36,371 copies.[2] In 2010 the magazine had a circulation of 21,000 copies.[1] It was 17,746 copies in 2013.[9] It dropped to 14,321 copies in 2015.[4]

See alsoEdit

ReferencesEdit

  1. ^ a b c d e "168 óra". Euro Topics. Retrieved 22 December 2014.
  2. ^ a b c "Communicating Europe: Hungary Manual" (PDF). European Stability Initiative. December 2010. Retrieved 7 April 2015.
  3. ^ Andras Jambor (31 August 2016). "Fidesz set to increase its control of Hungarian media". Political Critique. Retrieved 11 February 2017.
  4. ^ a b Ágnes Urbán (November 2016). "Recent changes in media ownership" (PDF). Mertek Media Monitor. Retrieved 11 February 2017.
  5. ^ a b "168 óra: A new Hungarian left-wing is needed". The Budapest Beacon. 19 October 2014. Retrieved 22 December 2014.
  6. ^ "Media Profiles". Visegrad Plus. Retrieved 22 December 2014.
  7. ^ Alexander J. Motyl; Amanda Schnetzer (1 January 2004). Nations in Transit 2004: Democratization in East Central Europe and Eurasia. Rowman & Littlefield. p. 266. ISBN 978-0-7425-3646-3. Retrieved 19 April 2015.
  8. ^ Péter Bajomi-Lázár. "The Business of Ethics, the Ethics of Business" (PDF). Centrul pentru Jurnalism Independent. Retrieved 16 February 2015.
  9. ^ "Top 50 Magazines". IFABC. 30 April 2014. Retrieved 22 March 2015.

External linksEdit